
Τι είναι η ανάλυση λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών;
Η ανάλυση λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών είναι η διαδικασία προσδιορισμού των όρων αναζήτησης που οδηγούν την επισκεψιμότητα στους ιστότοπους των ανταγωνιστών σας. Αντί να μαντέψετε ποιες λέξεις-κλειδιά θα στοχεύσετε, αυτή η προσέγγιση παρέχει πληροφορίες σχετικά με το τι λειτουργεί στον κλάδο σας, επιτρέποντάς σας να λάβετε πιο έξυπνες και πιο στρατηγικές αποφάσεις SEO.
Οφέλη της έρευνας λέξεων-κλειδιών και της ανάλυσης ανταγωνιστών
Η ανάλυση της έρευνας λέξεων-κλειδιών των ανταγωνιστών σάς βοηθά να λαμβάνετε πιο έξυπνες αποφάσεις SEO με βάση πραγματικά δεδομένα – όχι εικασίες. Μελετώντας τους ανταγωνιστές σας, μαθαίνετε ποιες λέξεις-κλειδιά οδηγούν πραγματικά την επισκεψιμότητα και τις μετατροπές στη θέση σας.
Δείτε τι σας βοηθά να επιτύχετε η ανάλυση ανταγωνιστών λέξεων-κλειδιών:
- Εξοικονομήστε χρόνο και προσπάθεια εστιάζοντας σε λέξεις-κλειδιά που ήδη αυξάνουν την επισκεψιμότητα.
- Ανακαλύψτε νέες ευκαιρίες εκεί όπου οι ανταγωνιστές κατατάσσονται και εσείς όχι.
- Ξεπεράστε τους ανταγωνιστές δημιουργώντας καλύτερα βελτιστοποιημένο περιεχόμενο που στοχεύει λέξεις-κλειδιά υψηλής αξίας.
- Βελτιώστε τη στρατηγική περιεχομένου σας κατανοώντας τι έχει απήχηση στο κοινό σας.
- Ευθυγραμμίστε το περιεχόμενο με την πραγματική πρόθεση αναζήτησης, βελτιώνοντας τόσο την ποιότητα της επισκεψιμότητας όσο και τις μετατροπές.
- Προσδιορίστε τα κενά περιεχομένου όπου μπορείτε να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές.
⚙️ Η διαδικασία περιλαμβάνει:
- Προσδιορισμός λέξεων-κλειδιών κορυφαίας κατάταξης που οδηγούν οργανική επισκεψιμότητα σε ανταγωνιστές.
- Εξαγωγή και ανάλυση των λιστών λέξεων-κλειδιών τους.
- Αξιολόγηση δυσκολίας, πρόθεσης και ανταγωνισμού λέξεων-κλειδιών.
- Εντοπισμός κενών περιεχομένου για τη δημιουργία φρέσκου, βελτιστοποιημένου περιεχομένου.
Γιατί ορισμένοι ανταγωνιστές κατατάσσονται τόσο καλά;
Μερικές φορές, παρά τις καλύτερες προσπάθειές σας, οι ανταγωνιστές κυριαρχούν στις κορυφαίες θέσεις αναζήτησης και δεν είναι πάντα σαφές γιατί. Αυτό συχνά οφείλεται σε παράγοντες πέρα από τη χρήση λέξεων-κλειδιών:
- Industry Authority &; Brand Trust – Η Google ευνοεί καθιερωμένες επωνυμίες με ισχυρό προφίλ backlink και υψηλή αρχή τομέα. Ακόμα κι αν δεν βελτιστοποιούν τέλεια κάθε σελίδα, η εξουσία τους τους βοηθά να κατατάσσονται.
- Βάθος και συνάφεια περιεχομένου – Ορισμένοι ανταγωνιστές παρέχουν σε βάθος, εξαιρετικά πολύτιμο περιεχόμενο που προσελκύει φυσικά αφοσίωση και backlinks.
- Συμπεριφορά χρηστών και σήματα αφοσίωσης – Εάν οι χρήστες ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στον ιστότοπο ενός ανταγωνιστή, αλληλεπιδρούν με περιεχόμενο και σπάνια επιστρέφουν στα αποτελέσματα αναζήτησης, η Google λαμβάνει τη συμπεριφορά τους ως σήμα ποιότητας και τους ανταμείβει με καλύτερη κατάταξη.
Φιλοδώρημα: Εάν ένας ανταγωνιστής σας ξεπερνά παρά την ασθενέστερη στόχευση λέξεων-κλειδιών, ελέγξτε τη βαθμολογία αρχής, το προφίλ backlink και τις μετρήσεις αφοσίωσης χρηστών – η επιτυχία SEO δεν αφορά μόνο λέξεις-κλειδιά, αλλά και εμπιστοσύνη, ποιότητα περιεχομένου και εμπειρία χρήστη.
4 βήματα για την εκτέλεση ανάλυσης λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστή
Η όλη διαδικασία μπορεί να χωριστεί σε τέσσερα βήματα:
- Προσδιορίστε τους ανταγωνιστές
Ποιοι είναι οι πραγματικοί ανταγωνιστές SEO σας; Μπορεί να μην είναι πάντα οι άμεσοι επιχειρηματικοί σας αντίπαλοι. - Συλλογή λέξεων-κλειδιών
Ποιες λέξεις-κλειδιά και φράσεις χρησιμοποιούν για να προσελκύσουν οργανική επισκεψιμότητα; - Εύρεση κενών περιεχομένου
Ποιες λέξεις-κλειδιά και θέματα κατατάσσονται οι ανταγωνιστές σας, αλλά δεν το κάνετε; - Ανάλυση των δεδομένων
Ποιες από αυτές τις λέξεις-κλειδιά είναι πιο πολύτιμες για την επιχείρησή σας; Πόσο ανταγωνιστικοί είναι και πόσοι άνθρωποι τους αναζητούν;

Source: AI-generated with final edits in Canva
✅ Βήμα 1: Προσδιορισμός των ανταγωνιστών SEO σας
Πριν ξεκινήσετε την ανάλυση λέξεων-κλειδιών, είναι σημαντικό να κατανοήσετε ποιοι είναι οι πραγματικοί ανταγωνιστές σας στην αναζήτηση Google, όχι μόνο στην επιχείρηση. Ένα συνηθισμένο λάθος που βλέπω συχνά είναι ότι οι έμποροι επικεντρώνονται μόνο σε άμεσους ανταγωνιστές, δηλαδή εταιρείες που πωλούν τα ίδια ή παρόμοια προϊόντα. Ωστόσο, στο SEO, δεν είναι τόσο απλό.
Ένας επιχειρηματικός (άμεσος) ανταγωνιστής δεν είναι απαραίτητα ανταγωνιστής SEO.

Source: AI-generated with final edits in Canva
Πώς να προσδιορίσετε τους ανταγωνιστές σας SEO;
Χρησιμοποιήστε αυτές τις αποδεδειγμένες στρατηγικές για να εντοπίσετε ανταγωνιστές για ανάλυση λέξεων-κλειδιών:
- Αναζήτηση Google – Πληκτρολογήστε τις κύριες λέξεις-κλειδιά σας και δείτε ποιοι ιστότοποι κατατάσσονται στην πρώτη σελίδα. Αυτοί είναι οι κορυφαίοι ανταγωνιστές SEO σας.
- Εργαλεία SEO επί πληρωμή – Πλατφόρμες όπως το Ahrefs, το SimilarWeb ή το SEMrush σάς επιτρέπουν να εισαγάγετε τον τομέα σας και να δημιουργήσετε μια λίστα ανταγωνιστών με βάση την επικάλυψη λέξεων-κλειδιών.
- Βιομηχανικές αγορές – Ελέγξτε πλατφόρμες όπως το Amazon, το Etsy και το Heuréka για να εντοπίσετε σημαντικούς ανταγωνιστές ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυτοί οι ιστότοποι αποκαλύπτουν πωλητές με κορυφαία απόδοση, τάσεις προϊόντων και στρατηγικές τιμολόγησης.
- Κοινωνικές αναφορές – Παρακολουθήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα φόρουμ για να βρείτε νέες μάρκες που δεν κατατάσσονται ακόμα, αλλά γίνονται δημοφιλείς.
Μόλις έχετε μια σταθερή λίστα ανταγωνιστών, το επόμενο βήμα είναι να εξαγάγετε τις λέξεις-κλειδιά για τις οποίες κατατάσσονται. Ας βουτήξουμε σε αυτό στη συνέχεια.
✅ Βήμα 2: Συλλογή λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών
Τώρα που γνωρίζετε με ποιον ανταγωνίζεστε, το επόμενο βήμα είναι να συλλέξετε τις λέξεις-κλειδιά που τους φέρνουν πραγματικά επισκεψιμότητα. Έχετε δύο κύριες επιλογές: είτε χρησιμοποιήστε εργαλεία SEO είτε κάντε το χειροκίνητα (ναι, μπορείτε ακόμα να λάβετε μερικές πολύτιμες πληροφορίες χωρίς ακριβά εργαλεία).
Πώς να συλλέξετε λέξεις-κλειδιά ανταγωνιστών: Ροή εργασίας
Προσδιορίστε λέξεις-κλειδιά ανταγωνιστών
Χρησιμοποιήστε εργαλεία SEO επί πληρωμή όπως Ahrefs, SEMrush ή Marketing Miner, εάν έχετε πρόσβαση σε αυτά, για να εξαγάγετε λίστες λέξεων-κλειδιών μαζί με χρήσιμα δεδομένα όπως όγκο αναζήτησης, εκτιμώμενη επισκεψιμότητα, δυσκολία λέξεων-κλειδιών και άλλες πολύτιμες μετρήσεις.
Δεν υπάρχουν εργαλεία; Κανένα πρόβλημα. Μπορείτε ακόμα να συγκεντρώσετε πολλές πληροφορίες λέξεων-κλειδιών με μη αυτόματο τρόπο:
- Αναζήτηση ερωτημάτων στόχου και επιθεώρηση της κατάταξης των ανταγωνιστών.
- Αναλύστε τίτλους σελίδων, επικεφαλίδες, μετα-περιγραφές και θέματα περιεχομένου.
- Χρησιμοποιήστε δωρεάν επεκτάσεις προγράμματος περιήγησης όπως Detailed SEO Extension, MozBar ή SEO Minion για να αναλύσετε τη δομή των επικεφαλίδων (H1, H2), τα κείμενα alt εικόνας και την τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών.
- Εξερευνήστε την αυτόματη συμπλήρωση, τις Ρωτήσεις ατόμων και τις Σχετικές αναζητήσεις της Google για επιπλέον ιδέες λέξεων-κλειδιών.
Ακολουθεί ένα παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο το MozBar εμφανίζει στοιχεία στη σελίδα απευθείας από τον ιστότοπο ενός ανταγωνιστή:

Source: Moz
Μόλις έχετε τη λίστα σας, μην την πετάξετε απλώς σε ένα υπολογιστικό φύλλο και ξεχάστε την. Ομαδοποιήστε τις λέξεις-κλειδιά σε σημαντικά τμήματα:
- Πρόθεση αναζήτησης
- Συνάφεια
- Ανταγωνισμός (μέσω KD ή υπολογίζεται χειροκίνητα ελέγχοντας τους διαγωνιζόμενους)
- Δυναμικό μακράς ουράς
Σε πολλούς ελέγχους που έχω κάνει, διαπίστωσα ότι οι μικρότεροι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου συχνά χάνουν πολύτιμες λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς απλώς και μόνο επειδή δεν κάνουν κύλιση πέρα από την πρώτη σελίδα των ιστολογίων ή των κατηγοριών προϊόντων των ανταγωνιστών
Εξαγωγή και προετοιμασία
Αφού ταξινομήσετε, εξαγάγετε ή τεκμηριώστε τη λίστα λέξεων-κλειδιών. Αυτό θα αποτελέσει το θεμέλιο για την ανάλυση και τον προγραμματισμό περιεχομένου.
Συμβουλή: Ακόμη και χωρίς premium εργαλεία, μπορείτε να ανακαλύψετε πολύτιμες ευκαιρίες λέξεων-κλειδιών παρατηρώντας πώς οι ανταγωνιστές δομούν το περιεχόμενό τους και ποιες λέξεις-κλειδιά κυριαρχούν στις σελίδες τους.
✅ Βήμα 3: Εύρεση και χρήση κενών περιεχομένου
Το τελικό βήμα της ανάλυσης ανταγωνιστών λέξεων-κλειδιών είναι να μετατρέψει τις πληροφορίες σε ευκαιρίες δράσης. Ένα κενό περιεχομένου είναι απλώς μια λέξη-κλειδί ή ένα θέμα για το οποίο κατατάσσονται οι ανταγωνιστές σας, αλλά δεν το κάνετε ή όπου το υπάρχον περιεχόμενό σας υπολειτουργεί.
Συνήθεις τύποι κενών περιεχομένου:
- Οι ανταγωνιστές κατατάσσονται για σχετικές λέξεις-κλειδιά που δεν έχετε καλύψει.
- Το περιεχόμενό σας υπάρχει, αλλά είναι ξεπερασμένο, λεπτό ή δεν ταιριάζει με την πρόθεση αναζήτησης.
- Συχνές ερωτήσεις ή θέματα μεγάλου όγκου παραμένουν αναπάντητα στη θέση σας.
Εντοπίζοντας αυτά τα κενά, μπορείτε να δημιουργήσετε στρατηγικά νέο περιεχόμενο ή να ανανεώσετε υπάρχουσες σελίδες για να ενισχύσετε την απόδοση SEO.
Τεχνικές για την αποκάλυψη κενών περιεχομένου
1. Εργαλεία κενού περιεχομένου
Χρησιμοποιήστε πλατφόρμες όπως το Ahrefs ή το SEMrush για να συγκρίνετε τον ιστότοπό σας με ανταγωνιστές και να αποκαλύψετε λέξεις-κλειδιά που λείπουν:
Πώς να χρησιμοποιήσετε το εργαλείο Content Gap του Ahrefs:

Source. Ahrefs
- Ανοίξτε το Ahrefs Site Explorer και εισαγάγετε τον τομέα σας.
- Μεταβείτε στο εργαλείο Ανταγωνιστικής Ανάλυσης.
- Εισαγάγετε έως και τομείς ανταγωνιστών για σύγκριση.
- Εισαγάγετε τον τομέα σας στην ενότητα “Αυτός ο στόχος δεν κατατάσσεται για”.
- Κάντε κλικ στην επιλογή “Εμφάνιση ευκαιριών λέξεων-κλειδιών” για να δημιουργήσετε μια λίστα λέξεων-κλειδιών που λείπουν.
2. Χειροκίνητη ανάλυση
Συγκρίνετε χειροκίνητα τις σελίδες ανταγωνιστών με τις δικές σας:
→ Καλύπτουν θέματα που δεν καλύπτετε;
→ Είναι το περιεχόμενό σας ξεπερασμένο ή ρηχό;
→ Απαντούν σε ερωτήσεις που μπορεί να έχετε παραβλέψει;
3. Βρείτε σελίδες με χαμηλή απόδοση
Εντοπίστε σελίδες με χαμηλή απόδοση στον ιστότοπό σας χρησιμοποιώντας εργαλεία όπως το Google Search Console ή το Ahrefs. Αναζητήστε σελίδες που:
- Κατατάξτε στις σελίδες 2-3, αλλά χρειάζεστε βελτιστοποίηση για να φτάσετε στο top 10.
- Έχετε χαμηλό CTR, που σημαίνει ότι ο τίτλος/η μετα-περιγραφή μπορεί να χρειάζεται βελτίωση.
- Στοχεύστε λέξεις-κλειδιά υψηλού ανταγωνισμού όπου μια διαφορετική προσέγγιση μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα.
Συμβουλή: Ένα τυπικό λάθος που βλέπω είναι ότι οι επιχειρήσεις μεταπηδούν κατευθείαν στη δημιουργία νέου περιεχομένου χωρίς πρώτα να βελτιώσουν σελίδες που ήδη κατατάσσονται στη σελίδα 2. Μερικές φορές, η ενημέρωση αυτού που έχετε ήδη δίνει πιο γρήγορες νίκες από το να ξεκινήσετε από το μηδέν.
👉 Παράδειγμα πίνακα κενού περιεχομένου για τη βιομηχανία γυαλιών
Θέμα / Λέξη-κλειδί | Ο ιστότοπός σας | Ανταγωνιστής Α | Ανταγωνιστής Β | Ευκαιρία |
Γυαλιά που μπλοκάρουν το μπλε φως | Αναφέρεται εν συντομία στις σελίδες προϊόντων | Πλήρες ιστολόγιο + κατηγορία προϊόντων | Πλήρης οδηγός + FAQ + σύγκριση | Δημιουργήστε έναν πλήρη οδηγό αγοράς + σελίδα κατηγορίας |
Πώς να επιλέξετε γυαλιά για σχήμα προσώπου | Δεν καλύπτεται | Ανάρτηση ιστολογίου + διαδραστικό εργαλείο | Ανάρτηση ιστολογίου | Δημιουργήστε ένα ιστολόγιο βελτιστοποιημένο για SEO + οπτικό εργαλείο (αριθμομηχανή σχήματος προσώπου) |
Επεξήγηση της αντιανακλαστικής επίστρωσης | Δεν καλύπτεται | Επεξηγείται στις περιγραφές προϊόντων | Αφιερωμένο άρθρο ιστολογίου | Γράψτε ένα εκπαιδευτικό άρθρο + ενσωμάτωση σε σελίδες προϊόντων |
Συνταγογραφούμενα γυαλιά ηλίου | Αναφέρονται μόνο στην κατηγορία γυαλιών ηλίου | Διαθέτει ειδική σελίδα προορισμού | Διαθέτει ιστολόγιο + ξεχωριστό φίλτρο προϊόντος | Δημιουργία αποκλειστικής σελίδας και βελτίωση φιλτραρίσματος προϊόντων |
Γυαλιά για εργασία στον υπολογιστή | Γενική μνεία | Βελτιστοποιημένο άρθρο ιστολογίου | Βελτιστοποιημένο ιστολόγιο + λίστα ελέγχου με δυνατότητα λήψης | Δημιουργήστε στοχευμένη ανάρτηση ιστολογίου με λίστα ελέγχου ή infographic |
✅ Βήμα 4: Αποτελεσματική ανάλυση λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών και SERP
Τώρα που έχετε τη λίστα λέξεων-κλειδιών σας, ήρθε η ώρα να την αναλύσετε. Δεν είναι όλες οι λέξεις-κλειδιά ίσες – ορισμένες θα φέρουν υψηλή επισκεψιμότητα, ενώ άλλες μπορεί να είναι πολύ ανταγωνιστικές ή άσχετες με την επιχείρησή σας ηλεκτρονικού εμπορίου. Ο στόχος είναι να βρείτε τις λέξεις-κλειδιά που πρέπει πραγματικά να στοχεύσετε.
Ανάλυση μετρήσεων λέξεων-κλειδιών
Εστίαση στα εξής:
- Όγκος αναζήτησης – Υπάρχει αρκετό δυναμικό επισκεψιμότητας;
- Δυσκολία λέξεων-κλειδιών – Είναι ρεαλιστικό για εσάς να κατατάξετε;
- Πρόθεση αναζήτησης – Ταιριάζει με τους στόχους σας; (Για μια υπενθύμιση σχετικά με τους τύπους πρόθεσης, ανατρέξτε στο γλωσσάριο.)
Αναλύστε το SERP
Μην βασίζεστε αποκλειστικά σε μετρήσεις. Ελέγξτε τι ανταμείβει η Google:
- Μορφή περιεχομένου
- Οι κορυφαίες σελίδες είναι κυρίως αναρτήσεις ιστολογίου, οδηγοί, σελίδες προϊόντων, σελίδες κατηγοριών ή βίντεο;
- Η Google συνήθως προτιμά ορισμένες μορφές ανάλογα με την πρόθεση αναζήτησης.
👉 Παράδειγμα:
Για “πώς να καθαρίσετε δερμάτινα σακίδια” – κυριαρχούν τα ιστολόγια και τα βίντεο του YouTube.
Για “αγορά δερμάτινου σακιδίου”, κυριαρχούν οι σελίδες προϊόντων ή κατηγοριών.
- Ποιότητα περιεχομένου
- Πόσο λεπτομερείς είναι οι κορυφαίες σελίδες;
- Περιλαμβάνουν εικόνες, βίντεο, οδηγούς με δυνατότητα λήψης ή εργαλεία;
- Είναι το περιεχόμενο φρέσκο (πρόσφατα ενημερωμένο) ή ξεπερασμένο;
- Κενά περιεχομένου
- Λείπουν ορισμένοι τύποι περιεχομένου από τους ανταγωνιστές; Ίσως κανείς δεν δημιούργησε ακόμα μια σύγκριση, συχνές ερωτήσεις ή οδηγό.
- Επικύρωση πρόθεσης χρήστη/αναζήτησης
- Κοιτάξτε τα κορυφαία 5-10 αποτελέσματα και κατηγοριοποιήστε τα.
Τύπος πρόθεσης | Περιγραφή | Παράδειγμα |
Ενημερωτικό | Ο χρήστης αναζητά γνώσεις, απαντήσεις ή οδηγούς. | “Τι είναι οι πολυεστιακοί φακοί” |
Ναυτηλιακός | Ο χρήστης θέλει να βρει έναν συγκεκριμένο ιστότοπο ή επωνυμία. | “Επίσημο κατάστημα Nike” |
Συναλλαγών | Ο χρήστης είναι έτοιμος να αγοράσει ή να εκτελέσει μια ενέργεια. | “Αγοράστε δερμάτινα παπούτσια online” |
Εμπορική Έρευνα | Ο χρήστης συγκρίνει προϊόντα πριν πραγματοποιήσει μια αγορά. | “Τα καλύτερα δερμάτινα παπούτσια για άνδρες” |

Source: Google
Συμβουλή: Αν δεν ευθυγραμμίσετε σωστά τον τύπο περιεχομένου με την πρόθεση, δεν θα κατατάξετε, ακόμα κι αν έχετε τη σωστή λέξη-κλειδί.
Ανταγωνιστική τοποθέτηση:
Πριν στοχεύσετε οποιαδήποτε λέξη-κλειδί, ρωτήστε:
- Μπορείτε να δημιουργήσετε μια καλύτερη έκδοση αυτού που ήδη κατατάσσεται;
- Έχετε την εξουσία να ανταγωνιστείτε;
- Θα μπορούσατε να πάτε γύρω εστιάζοντας σε παραλλαγές μακράς ουράς;
Φιλοδώρημα: Συνδυάστε δεδομένα λέξεων-κλειδιών, πραγματικότητα SERP και τις δυνατότητες του ιστότοπού σας για να δώσετε προτεραιότητα έξυπνα, όχι συναισθηματικά.
👉 Παράδειγμα: Πώς φαίνονται στην πράξη τα δεδομένα λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών
Ακολουθεί ένα παράδειγμα μιας τυπικής επισκόπησης λέξεων-κλειδιών από το Ahrefs. Αυτός είναι ο τύπος δεδομένων με τον οποίο θα εργάζεστε κατά την αξιολόγηση λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών.

Source: Ahrefs
Όπως μπορείτε να δείτε, θα λάβετε πληροφορίες όπως:
- Τάσεις όγκου αναζήτησης
- Βαθμολογία δυσκολίας λέξεων-κλειδιών
- Κυκλοφοριακό δυναμικό
- Σχετικές ερωτήσεις και εναλλακτικές ιδέες λέξεων-κλειδιών
Αυτά τα δεδομένα θα σας βοηθήσουν να προσδιορίσετε ποιες λέξεις-κλειδιά είναι ρεαλιστικές, πολύτιμες και κατάλληλες για τη στρατηγική περιεχομένου σας.
Μετατρέψτε το Insights σε στρατηγική λέξεων-κλειδιών για να ξεπεράσετε τους αντιπάλους σας
Αφού συγκεντρώσετε και αναλύσετε λέξεις-κλειδιά ανταγωνιστών, το επόμενο βήμα είναι να δώσετε προτεραιότητα στις πιο πολύτιμες για τη στρατηγική SEO σας. Δεν αξίζει να στοχεύσετε όλες τις λέξεις-κλειδιά – ορισμένες μπορεί να είναι πολύ ανταγωνιστικές, ενώ άλλες ενδέχεται να μην ευθυγραμμίζονται με τους επιχειρηματικούς σας στόχους. Η επιλογή των σωστών θα σας βοηθήσει να μεγιστοποιήσετε την επισκεψιμότητα, να βελτιώσετε την κατάταξη και να αυξήσετε τις μετατροπές.
Δημιουργία συμπλεγμάτων λέξεων-κλειδιών και θεματικών χαρτών
Κατά τη δημιουργία συμπλεγμάτων, μην κοιτάτε μόνο λέξεις-κλειδιά. Αναρωτηθείτε αν αυτό είναι κάτι που ο ιδανικός πελάτης μου αναζητά πραγματικά όταν αποφασίζει να αγοράσει; Πάρα πολλές στρατηγικές λέξεων-κλειδιών αποτυγχάνουν επειδή βασίζονται στον όγκο και όχι στην πραγματική πρόθεση.
Βήματα για τη δημιουργία συμπλεγμάτων λέξεων-κλειδιών:
- Ομαδοποίηση λέξεων-κλειδιών με βάση την πρόθεση αναζήτησης (ενημερωτική, πλοήγηση, συναλλαγή, εμπορική έρευνα).
- Οργανώστε τα σε θεματικές ομάδες (εστίαση στο προϊόν, επίλυση προβλημάτων, συγκρίσεις, οδηγοί αγοράς).
- Χαρτογραφήστε τα σε μια δομή περιεχομένου (σελίδες κατηγοριών, σελίδες προϊόντων, περιεχόμενο ιστολογίου).
👉 Παράδειγμα:
Κύριο σύμπλεγμα: Δερμάτινα σακίδια
- Σελίδα κατηγορίας: Δερμάτινα σακίδια online
- Υποκατηγορία: Δερμάτινα σακίδια πλάτης για άνδρες
- Περιεχόμενο ιστολογίου:
- Τα καλύτερα δερμάτινα σακίδια για εργασία
- Οδηγός φροντίδας δερμάτινου σακιδίου
- Δερμάτινο σακίδιο πλάτης vs σακίδιο καμβά
→ Συνδέστε εσωτερικά όλο το περιεχόμενο → Βελτιώστε την τοπική συνάφεια → Αυξήστε την κατάταξη
Συμβουλή: Χρησιμοποιήστε την ανάλυση ανταγωνιστών για να κλέψετε τη δομή του συμπλέγματος τους. Ελέγξτε τις διαδρομές πορείας, τη δομή URL και τους εσωτερικούς συνδέσμους.
Προτεραιότητα λέξεων-κλειδιών
Για να δημιουργήσετε μια αποτελεσματική στρατηγική λέξεων-κλειδιών, εστιάστε στον σωστό συνδυασμό λέξεων-κλειδιών υψηλού αντίκτυπου, αξιολογώντας τις με βάση αυτά τα κριτήρια:
📍 1. Όγκος αναζήτησης έναντι δυσκολίας λέξεων-κλειδιών
- Λέξεις-κλειδιά μεγάλου όγκου και χαμηλής δυσκολίας → Αυτές είναι χρυσές ευκαιρίες, καθώς φέρνουν επισκεψιμότητα χωρίς πολύ ανταγωνισμό.
- Λέξεις-κλειδιά μεγάλου όγκου και υψηλής δυσκολίας → Αυτά είναι ανταγωνιστικά, αλλά αξίζει να στοχεύσετε μακροπρόθεσμα.
- Λέξεις-κλειδιά χαμηλού όγκου και χαμηλής δυσκολίας → Αυτές μπορεί να είναι λέξεις-κλειδιά μακράς ουράς που προσελκύουν εξαιρετικά στοχευμένη επισκεψιμότητα με υψηλό δυναμικό μετατροπής.
📍 2. Αντιστοίχιση πρόθεσης αναζήτησης
Εστιάστε σε συναλλακτικές και εμπορικές λέξεις-κλειδιά για σελίδες προϊόντων και κατηγοριών (εάν ο στόχος σας είναι να αυξήσετε τις πωλήσεις), ενώ χρησιμοποιείτε ενημερωτικές λέξεις-κλειδιά για περιεχόμενο ιστολογίου και δημιουργία δυνητικών πελατών.
📍 3. Ιεράρχηση κενού περιεχομένου
Αξιοποιήστε την ανάλυση κενών:
- Συμπληρώστε τα θέματα που λείπουν για τα οποία κατατάσσονται οι ανταγωνιστές.
- Βελτιστοποιήστε τις σελίδες με χαμηλή απόδοση που έχουν κολλήσει στις σελίδες 2–3.
- Επικεντρωθείτε σε περιοχές με χαμηλό ανταγωνισμό και σαφή πρόθεση χρήστη.
📍 4. Μετατροπή και επιχειρηματική συνάφεια
Ακόμα κι αν μια λέξη-κλειδί έχει μεγάλο όγκο αναζήτησης, αναρωτηθείτε:
- Αυτή η λέξη-κλειδί ευθυγραμμίζεται με το προϊόν ή την υπηρεσία μου;
- Η κατάταξη για αυτήν τη λέξη-κλειδί θα φέρει πιθανούς αγοραστές ή απλώς γενική επισκεψιμότητα;
- Είναι σχετικό με τη θέση και το κοινό μου;
Συμβουλή: Ορισμένες λέξεις-κλειδιά χαμηλού όγκου ενδέχεται να εξακολουθούν να έχουν υψηλή απόδοση επένδυσης (ROI), εάν προσελκύουν πελάτες έτοιμους για αγορά!

Source: Depositphotos
Ενσωμάτωση λέξεων-κλειδιών στο περιεχόμενο
Τώρα που έχετε δώσει προτεραιότητα στις πιο πολύτιμες λέξεις-κλειδιά, το επόμενο βήμα είναι η απρόσκοπτη ενσωμάτωσή τους στο περιεχόμενο του ιστότοπού σας. Η αποτελεσματική τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών διασφαλίζει ότι οι σελίδες σας κατατάσσονται υψηλότερα, προσελκύουν περισσότερη επισκεψιμότητα και μετατρέπουν τους επισκέπτες σε πελάτες. Η διαδικασία περιλαμβάνει τόσο τεχνικές SEO στη σελίδα όσο και στρατηγικές δημιουργίας περιεχομένου.
Βασικά στοιχεία SEO στη σελίδα για αποτελεσματική ενσωμάτωση λέξεων-κλειδιών
Για να αξιοποιήσετε πλήρως τις πληροφορίες λέξεων-κλειδιών των ανταγωνιστών, εφαρμόστε τις με συνέπεια στον ιστότοπό σας. Εστιάστε στο να κάνετε τις λέξεις-κλειδιά φυσικό μέρος του περιεχομένου και της δομής σας.
Γρήγορη λίστα ελέγχου για βελτιστοποίηση στη σελίδα:
- Συμπεριλάβετε την κύρια λέξη-κλειδί σας φυσικά σε:
- Η ετικέτα τίτλου και η μετα-περιγραφή.
- Η επικεφαλίδα H1.
- Οι πρώτες 100 λέξεις του περιεχομένου.
- Επιλεγμένες διακρίσεις H2/H3.
- Εναλλακτικό κείμενο εικόνων.
- Γυμνοσάλιαγκες URL (κατά περίπτωση).
- Χρησιμοποιήστε παραλλαγές λέξεων-κλειδιών και σχετικούς όρους σε όλο το κείμενο, για να αποφύγετε το γέμισμα λέξεων-κλειδιών.
- Βεβαιωθείτε ότι οι εσωτερικοί σύνδεσμοι οδηγούν σε σχετικές σελίδες χρησιμοποιώντας περιγραφικό κείμενο αγκύρωσης (αποφύγετε γενικούς συνδέσμους όπως “κάντε κλικ εδώ”).
- Για σελίδες προϊόντων και κατηγοριών, γράψτε μοναδικές περιγραφές πλούσιες σε λέξεις-κλειδιά αντί να αντιγράψετε περιεχόμενο κατασκευαστή.
Φιλοδώρημα: Μην βελτιστοποιείτε υπερβολικά. Εστιάστε πρώτα στο γράψιμο για τους χρήστες. Οι μηχανές αναζήτησης αναγνωρίζουν πλέον το φυσικό και χρήσιμο περιεχόμενο καλύτερα από την άκαμπτη τοποθέτηση λέξεων-κλειδιών.
Συνεχής παρακολούθηση και βελτιστοποίηση
Το SEO δεν είναι μια εφάπαξ προσπάθεια. Είναι μια συνεχής διαδικασία που απαιτεί τακτική παρακολούθηση και προσαρμογές. Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης αλλάζουν, οι ανταγωνιστές ενημερώνουν τις στρατηγικές τους και η συμπεριφορά των πελατών εξελίσσεται. Για να διατηρήσετε και να βελτιώσετε την κατάταξή σας, πρέπει να παρακολουθείτε την απόδοση, να αναλύετε τα αποτελέσματα και να βελτιώνετε ανάλογα τη στρατηγική λέξεων-κλειδιών .
Γιατί έχει σημασία η συνεχής παρακολούθηση
- Η κατάταξη SEO κυμαίνεται – ακόμη και μετά την καλή κατάταξη, οι ανταγωνιστές ενδέχεται να σας ξεπεράσουν εάν βελτιώσουν το περιεχόμενό τους.
- Αλλαγές στη συμπεριφορά των χρηστών – Η πρόθεση αναζήτησης και οι δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου.
- Ενημερώσεις αλγορίθμων της Google – το να παραμείνετε μπροστά σημαίνει προσαρμογή σε νέους παράγοντες κατάταξης.
- Νέοι ανταγωνιστές εισέρχονται στην αγορά – η συνεχής παρακολούθηση σας βοηθά να εντοπίσετε αναδυόμενες απειλές.
Παρακολουθώντας στενά την απόδοση SEO, μπορείτε να εντοπίσετε προβλήματα νωρίς και να προσαρμόσετε προληπτικά τη στρατηγική σας.
Πώς να εντοπίσετε τι λειτουργεί και τι όχι
Για να αξιολογήσετε την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής λέξεων-κλειδιών του ανταγωνιστή σας, εστιάστε σε αυτές τις βασικές μετρήσεις:
ΒΔΕ | Προτεινόμενο εργαλείο | Υγιές σημείο αναφοράς | Όταν είναι κακό → δράση |
Οργανική επισκεψιμότητα | Google Search Console / Analytics | Σταθερό ή αυξανόμενο μηνιαίως | Αναλύστε ξανά τις χαμένες λέξεις-κλειδιά, ελέγξτε τη δραστηριότητα των ανταγωνιστών ή εντοπίστε τον αντίκτυπο των ενημερώσεων Google. |
Κατάταξη λέξεων-κλειδιών | Ahrefs / SEMrush Rank Tracker | Σταθερό ή βελτιωμένο | Διερευνήστε τα SERP και τους ανταγωνιστές. Ανανεώστε σελίδες με χαμηλή απόδοση ή βελτιώστε το προφίλ backlink. |
CTR (αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων) | Κονσόλα αναζήτησης Google | ≥ 2% (γενική τιμή βάσης) | Ξαναγράψτε μετα-τίτλους και περιγραφές, κάντε τους πιο clickable, συμπεριλάβετε ισχυρό CTA. |
Ποσοστό εγκατάλειψης | Google Analytics | < 70% | Βελτιώστε τη συνάφεια περιεχομένου, την εμπειρία χρήστη, την ταχύτητα ή τη δομή. Ταιριάξτε καλύτερα την πρόθεση. |
Ώρα στη σελίδα | Google Analytics | > 1 λεπτό | Προσθέστε πολυμέσα, βελτιώστε τη μορφοποίηση περιεχομένου, ενισχύστε τους εσωτερικούς συνδέσμους. |
Σελίδες ανά περίοδο σύνδεσης | Google Analytics | ≥ 2 σελίδες | Βελτιώστε την εσωτερική σύνδεση και πλοήγηση. Προτείνετε σχετικά άρθρα ή προϊόντα. |
Ποσοστό μετατροπής | Google Analytics (Ρύθμιση ηλεκτρονικού εμπορίου) | 1-3% τυπική | Ελέγξτε τις σελίδες προϊόντων, βελτιστοποιήστε το ταμείο, βελτιστοποιήστε τα CTA, δοκιμάστε τις τιμές. |
Ανάπτυξη backlink | Ahrefs / Μεγαλοπρεπής | Σταθερό ή αναπτυσσόμενο | Ξεκινήστε ή ενισχύστε εκστρατείες δημιουργίας συνδέσμων. Αναλύστε τα προφίλ συνδέσμων ανταγωνιστών. |
Εμφανίσεις έναντι κλικ | Κονσόλα αναζήτησης Google | Ανάλογος | Βελτιώστε τις μετα-ετικέτες, εστιάστε στην αντιστοίχιση της πρόθεσης αναζήτησης, πειραματιστείτε με τίτλους. |
Πέρα από τις λέξεις-κλειδιά: Το UX και η βελτιστοποίηση μετατροπών έχουν επίσης σημασία
Θυμηθείτε, η στρατηγική λέξεων-κλειδιών λειτουργεί μόνο όταν συνδυάζεται με καλό UX. Καμία λέξη-κλειδί δεν θα σώσει μια κακή εμπειρία χρήστη.
- Εάν οι επισκέπτες δεν μπορούν εύκολα να βρουν προϊόντα ή πληροφορίες, φεύγουν.
- Οι χρήστες αναμένουν γραφικά υψηλής ποιότητας και σαφείς, λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων.
- Στην Google δεν αρέσουν οι αργοί ιστότοποι και οι απογοητευμένοι χρήστες δεν θα περιμένουν να φορτωθούν οι σελίδες.
- Μια δύσκολη διαδικασία αγοράς οδηγεί σε εγκατάλειψη καλαθιού, σπαταλώντας τις προσπάθειές σας SEO.
Συμβουλή: Πριν επενδύσετε σε μεγάλο βαθμό στο SEO, βεβαιωθείτε ότι ο ιστότοπός σας είναι βελτιστοποιημένος για την εμπειρία χρήστη – διαφορετικά, οι νέοι επισκέπτες σας δεν θα μετατραπούν σε πελάτες.
Συμπέρασμα και τελικές σκέψεις
Η κατανόηση και η αξιοποίηση της ανάλυσης ανταγωνιστών έρευνας λέξεων-κλειδιών μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά μεταξύ ανάμειξης και διάκρισης. Μελετώντας τι λειτουργεί για τους αντιπάλους σας, μπορείτε να εντοπίσετε πολύτιμες ευκαιρίες, να βελτιώσετε τη στρατηγική SEO σας και να οδηγήσετε περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα στο κατάστημά σας.
Ας ανακεφαλαιώσουμε γρήγορα τη διαδικασία:
- Προσδιορίστε τους ανταγωνιστές σας. Εστιάστε σε εκείνους που κατατάσσονται για τις λέξεις-κλειδιά-στόχους σας, όχι μόνο στους άμεσους επιχειρηματικούς αντιπάλους σας.
- Συλλέξτε λέξεις-κλειδιά ανταγωνιστών. Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Ahrefs, το SEMrush ή το Marketing Miner ή εφαρμόστε χειροκίνητες τεχνικές.
- Ανάλυση δεδομένων λέξεων-κλειδιών. Δώστε προτεραιότητα στις λέξεις-κλειδιά με βάση τον όγκο αναζήτησης, τον ανταγωνισμό και την πρόθεση των χρηστών.
- Βρείτε κενά περιεχομένου. Αναζητήστε ευκαιρίες όπου μπορείτε να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές δημιουργώντας καλύτερο, πιο σχετικό περιεχόμενο.
- Δημιουργήστε τη στρατηγική λέξεων-κλειδιών σας. Επιλέξτε τις καλύτερες λέξεις-κλειδιά και εφαρμόστε τις αποτελεσματικά στον ιστότοπό σας.
- Συνεχής παρακολούθηση και βελτίωση. Θυμηθείτε ότι το SEO είναι μια συνεχής διαδικασία, όχι μια εφάπαξ προσπάθεια.
Η ανάλυση λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών δεν αφορά την αντιγραφή. Έχει να κάνει με το να μάθεις τι λειτουργεί και να το κάνεις καλύτερα. Βελτιώνοντας συνεχώς τη στρατηγική SEO, στοχεύοντας λέξεις-κλειδιά υψηλής αξίας και βελτιστοποιώντας το περιεχόμενο, όχι μόνο θα ξεπεράσετε τους αντιπάλους σας, αλλά και θα δημιουργήσετε μακροπρόθεσμη προβολή και εξουσία στον κλάδο σας.
Και μην ξεχνάτε, οι υψηλές θέσεις στο Google από μόνες τους δεν αρκούν. Εάν οι επισκέπτες δεν εμπιστεύονται τον ιστότοπό σας, δεν μπορούν να πλοηγηθούν εύκολα ή δεν βρουν αυτό που ψάχνουν, απλά θα φύγουν.
Για να ξεπεράσετε πραγματικά τους ανταγωνιστές σας, συνδυάστε την αποτελεσματική έρευνα λέξεων-κλειδιών με πολύτιμο περιεχόμενο, εξαιρετική εμπειρία χρήστη και συνεχή βελτιστοποίηση. Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο ξεπερνάτε τους ανταγωνιστές σας και μετατρέπετε την επισκεψιμότητα σε ουσιαστικά επιχειρηματικά αποτελέσματα.
✨ Όροι που αξίζει να γνωρίζετε στο SEO ✨
Εάν είστε νέοι στο SEO, ακολουθούν βασικοί όροι που χρησιμοποιούνται σε αυτόν τον οδηγό:
Όρος | Έννοια |
SEO | Βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης |
SERP | Σελίδα αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης |
Λέξη κλειδί | Λέξη ή φράση που αναζητούν οι χρήστες στο Google |
Όγκος αναζήτησης | Αριθμός μηνιαίων αναζητήσεων για μια λέξη-κλειδί |
Δυσκολία λέξεων-κλειδιών (KD) | Πόσο δύσκολο είναι να ταξινομήσετε μια λέξη-κλειδί |
CTR | Αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων – % των ατόμων που κάνουν κλικ στο αποτέλεσμά σας |
ΣΠΚ | Κόστος ανά κλικ στο Google Ads |
Πρόθεση αναζήτησης | Λόγος για τον οποίο κάποιος αναζητά μια λέξη-κλειδί |
Ενημερωτική πρόθεση | Αναζήτηση με στόχο να μάθετε κάτι |
Εμπορική πρόθεση | Αναζήτηση για σύγκριση ή αξιολόγηση προϊόντων |
Συναλλακτική πρόθεση | Αναζήτηση έτοιμη για αγορά ή μετατροπή |
Πρόθεση πλοήγησης | Αναζήτηση αναζήτησης συγκεκριμένου ιστότοπου ή επωνυμίας |
Κενό περιεχομένου | Λείπει περιεχόμενο σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές |
Ποσοστό εγκατάλειψης | % επισκεπτών που φεύγουν χωρίς αλληλεπίδραση |
Ποσοστό μετατροπής | % επισκεπτών που ολοκληρώνουν μια επιθυμητή ενέργεια |
Backlink | Σύνδεση από άλλο ιστότοπο στη σελίδα σας |
Τίτλος σελίδας | Ο τίτλος με δυνατότητα κλικ που εμφανίζεται στο Google |
Meta Περιγραφή | Σύντομη περιγραφή που εμφανίζεται στο Google κάτω από τον τίτλο |
Η1 / Η2 / Η3 | Επίπεδα επικεφαλίδων που διαρθρώνουν το περιεχόμενό σας |
Εναλλακτικό κείμενο | Εναλλακτικό κείμενο για εικόνες |
Επίκαιρη αρχή | Να θεωρείται ειδικός σε ένα συγκεκριμένο θέμα από την Google |
Εσωτερική σύνδεση | Σύνδεση μεταξύ σελίδων στον ιστότοπό σας |
Σύμπλεγμα περιεχομένου | Ομάδα σχετικών σελίδων που στοχεύουν ένα κοινό θέμα |
Πλοήγηση Breadcrumb | Συνδέσεις περιήγησης που δείχνουν πού βρίσκεται ένας χρήστης στην τοποθεσία σας |
Θεματικός χάρτης | Οπτική ή λογική οργάνωση σχετικών θεμάτων |
Βαθιά σύνδεση | Απευθείας σύνδεση με συγκεκριμένες σελίδες |
SEO στη σελίδα | Βελτιστοποίηση περιεχομένου ιστότοπου για αναζήτηση. |

Source: Depositphotos
Συχνές ερωτήσεις
Τι είναι η ανάλυση ανταγωνιστών στην έρευνα λέξεων-κλειδιών;
Είναι η διαδικασία προσδιορισμού των λέξεων-κλειδιών που οδηγούν οργανική επισκεψιμότητα στους ιστότοπους των ανταγωνιστών σας. Αναλύοντας αυτές τις λέξεις-κλειδιά, μπορείτε να βελτιώσετε τη στρατηγική SEO σας και να ανακαλύψετε νέες ευκαιρίες για να τις ξεπεράσετε.
Πόσους ανταγωνιστές πρέπει να αναλύσω για έρευνα λέξεων-κλειδιών;
Στην ιδανική περίπτωση, ξεκινήστε με 3 έως 5 ισχυρούς ανταγωνιστές. Αυτό παρέχει μια ισορροπημένη προβολή χωρίς να σας κατακλύζει με δεδομένα. Για εξαιρετικά ανταγωνιστικές βιομηχανίες, μπορεί να θέλετε να επεκτείνετε τη λίστα.
Πώς μπορώ να ξέρω αν ένας ανταγωνιστής αξίζει να αναλυθεί;
Εστιάστε σε ανταγωνιστές που κατατάσσονται σταθερά στις κορυφαίες θέσεις για λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την επιχείρησή σας. Μπορεί να μην είναι πάντα άμεσοι επιχειρηματικοί ανταγωνιστές, αλλά κυριαρχούν στα αποτελέσματα αναζήτησης στα οποία θέλετε να ανταγωνιστείτε.
Τι είναι η ανάλυση κενών λέξεων-κλειδιών για τους ανταγωνιστές;
Μια ανάλυση κενών λέξεων-κλειδιών σάς βοηθά να προσδιορίσετε λέξεις-κλειδιά για τις οποίες κατατάσσονται οι ανταγωνιστές σας, αλλά δεν το κάνετε. Αυτό αποκαλύπτει ευκαιρίες περιεχομένου που μπορείτε να στοχεύσετε για να προσελκύσετε επιπλέον οργανική επισκεψιμότητα.
Πώς μπορώ να βρω τις λέξεις-κλειδιά των ανταγωνιστών μου;
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εργαλεία SEO όπως το Ahrefs, το SEMrush ή το Marketing Miner για να εξαγάγετε δεδομένα λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών, συμπεριλαμβανομένης της κατάταξης, του όγκου αναζήτησης και των εκτιμήσεων επισκεψιμότητας. Εναλλακτικά, μπορείτε να επιθεωρήσετε με μη αυτόματο τρόπο σελίδες ανταγωνιστών, να αναλύσετε επικεφαλίδες, μετα-ετικέτες και να χρησιμοποιήσετε προτάσεις Google για να αποκαλύψετε σχετικές λέξεις-κλειδιά.
Υπάρχουν δωρεάν εργαλεία για την ανάλυση λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών;
Ναι, υπάρχουν πολλά δωρεάν εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε εάν δεν έχετε πρόσβαση σε πλατφόρμες SEO επί πληρωμή. Παρόλο που ενδέχεται να μην παρέχουν το πλήρες φάσμα δεδομένων, εξακολουθούν να είναι πολύτιμα για τον εντοπισμό λέξεων-κλειδιών ανταγωνιστών και κενών περιεχομένου. Ορισμένα συνιστώμενα δωρεάν εργαλεία περιλαμβάνουν την Αναζήτηση Google για μη αυτόματη ανάλυση SERP, το Google Keyword Planner, το Google Search Console που βοηθά στην ανάλυση της δικής σας απόδοσης και των σελίδων χαμηλής απόδοσης ή τη Λεπτομερή επέκταση SEO (μια δωρεάν επέκταση προγράμματος περιήγησης για την ανάλυση SEO ανταγωνιστών στη σελίδα).
Μπορώ να αντιγράψω ακριβώς τις λέξεις-κλειδιά των ανταγωνιστών μου;
Όχι. Ο στόχος δεν είναι να αντιγράψουμε τυφλά τους ανταγωνιστές, αλλά να κατανοήσουμε τη στρατηγική τους και να βρούμε κενά, αδύνατα σημεία ή νέες ευκαιρίες.