Ανάπτυξη ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας: Η επέκταση αποδίδει
Το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο παράγει σημαντικό μερίδιο, έως και 38% της συνολικής αγοράς (ύψους 82 δισεκατομμυρίων ευρώ). Οι διεθνείς πωλήσεις συνεχίζουν να αυξάνονται σε σημασία, υπογραμμίζοντας τις δυνατότητες των επιχειρήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου να επεκταθούν πέρα από τις εγχώριες αγορές τους. Οι ειδικοί προβλέπουν ότι οι διασυνοριακές πωλήσεις θα αντιπροσωπεύουν το 39,6% της αγοράς έως το 2025, φθάνοντας δυνητικά τα 89 δισεκατομμύρια ευρώ. Αυτό αποτελεί στρατηγική ευκαιρία για τους παίκτες του ηλεκτρονικού εμπορίου που εστιάζουν στη διεθνή ανάπτυξη.
Οι αναλυτές προβλέπουν ότι η αγορά θα αυξηθεί κατά 5% έως το 2025, φθάνοντας τα 224 δισ. ευρώ. Η άνοδος των κινεζικών πλατφορμών γρήγορης μόδας όπως η Shein και η Temu, καθώς και οι αναπτυσσόμενες πλατφόρμες καταναλωτή προς καταναλωτή (C2C) όπως η Vinted, οδηγούν σε αυτή τη σταθερή ανάπτυξη.
Οι αγορές κυριαρχούν στα κανάλια πωλήσεων
Οι αγορές ήταν το κύριο κανάλι πωλήσεων το 2023. Αντιπροσώπευαν έως και το 72% της ακαθάριστης αξίας εμπορευμάτων στον τομέα, δηλαδή 51 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι αγορές C2C συνεισέφεραν 12 δισεκατομμύρια ευρώ, αντιπροσωπεύοντας το 17% του συνόλου. Αναμένεται να αυξηθούν σε 15 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2025.
Αυτή η στροφή προς την κυριαρχία στην αγορά υπογραμμίζει τη σημασία των πολυκαναλικών στρατηγικών για τις μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου που επιθυμούν να επιτύχουν σε ένα ανταγωνιστικό περιβάλλον.
Η συνολική ευρωπαϊκή αγορά μόδας, ομορφιάς και πολυτέλειας αποτιμάται στο εντυπωσιακό ποσό των 719 δισεκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά, η μόδα (συμπεριλαμβανομένης της πολυτέλειας) αντιπροσωπεύει 541 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ η ομορφιά (συμπεριλαμβανομένης της πολυτέλειας) αντιπροσωπεύει 178 δισεκατομμύρια ευρώ. Μόνο η αγορά πολυτελείας αξίζει 84 δισεκατομμύρια ευρώ, υπογραμμίζοντας τη σημασία της στην ευρύτερη βιομηχανία της μόδας.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Αν και πολλοί ανέμεναν μείωση των διαδικτυακών πωλήσεων μετά το τέλος της πανδημίας, η κατάσταση στους τομείς της μόδας, της ομορφιάς και της πολυτέλειας αποδείχθηκε διαφορετική για διάφορους λόγους:
1. Αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί άνθρωποι έμαθαν να ψωνίζουν online και ανέπτυξαν τη συνήθεια να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικά καταστήματα. Είναι μια βολική λύση που προσφέρει επίσης καλύτερη επισκόπηση και ευρύτερη επιλογή. Αυτή η τάση συνεχίστηκε ακόμη και μετά την πανδημία, καθώς οι άνθρωποι εκτίμησαν τη δυνατότητα εύκολης σύγκρισης τιμών, προϊόντων και εμπορικών σημάτων από σχεδόν οπουδήποτε.
2. Αυξανόμενη σημασία της πολυτέλειας και της αυτοέκφρασης
Μετά από δύσκολες περιόδους της πανδημίας, πολλοί άνθρωποι επικεντρώθηκαν περισσότερο στην αυτοέκφραση, γεγονός που αύξησε το ενδιαφέρον για προϊόντα πολυτελείας και μόδας. Οι αγορές μόδας, ομορφιάς και πολυτελών εμπορικών σημάτων έγιναν μια μορφή ανταμοιβής και επένδυσης στην προσωπική εμφάνιση, αυξάνοντας τη ζήτηση σε αυτά τα τμήματα.
3. Ανάπτυξη επιγραμμικών αγορών και νέων πλατφορμών
Με την έκρηξη νέων πλατφορμών όπως οι αγορές Shein, Temu και C2C (π.χ. Vinted), οι καταναλωτές απέκτησαν πρόσβαση σε φθηνότερες επιλογές και διάφορα στυλ, τα οποία υποστήριξαν τις διαδικτυακές αγορές ακόμη και μετά την πανδημία. Αυτές οι πλατφόρμες προσαρμόστηκαν γρήγορα στις ανάγκες των καταναλωτών και τους προσέφεραν καινοτόμους τρόπους αγορών, είτε πρόκειται για γρήγορη μόδα είτε για βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.
4. Τεχνολογικές εξελίξεις και βελτιωμένη εφοδιαστική
Σημαντικές βελτιώσεις στην τεχνολογία και τις λύσεις εφοδιαστικής, όπως οι ταχύτερες παραδόσεις, η καλύτερη ενοποίηση των συστημάτων πληρωμών και η υψηλότερη ποιότητα εξυπηρέτησης πελατών, έχουν καταστήσει τις ηλεκτρονικές αγορές μια ακόμη πιο ελκυστική επιλογή. Αυτές οι βελτιώσεις επέτρεψαν στις μάρκες να διατηρήσουν τους πελάτες ακόμη και μετά την επιστροφή τους στα φυσικά καταστήματα.
5. Η ευρωπαϊκή αγορά μόδας σκέφτεται παγκοσμίως
Ενώ πολλές επιχειρήσεις αγωνίστηκαν να επιβιώσουν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όσες προσαρμόστηκαν στο διασυνοριακό εμπόριο ανακάλυψαν πρόσβαση σε μεγαλύτερο παγκόσμιο κοινό. Οι διασυνοριακές αγορές αναδείχθηκαν σε σημαντικό παράγοντα ανάπτυξης, καθώς οι καταναλωτές αναζητούσαν ενεργά προϊόντα που δεν ήταν διαθέσιμα στις χώρες τους.
Αυτοί οι παράγοντες επέτρεψαν στους τομείς της μόδας, της ομορφιάς και της πολυτέλειας όχι μόνο να επιβιώσουν από την πανδημία αλλά και να βιώσουν περαιτέρω ανάπτυξη, ενισχύοντας τη θέση τους στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η ευρωπαϊκή αγορά μόδας, συμπεριλαμβανομένου του τμήματος ομορφιάς και πολυτέλειας, πέτυχε ρεκόρ 213 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2023. Αυτό αντιπροσωπεύει σημαντική ανάπτυξη, αψηφώντας την τρέχουσα οικονομική αβεβαιότητα και τον σκεπτικισμό μετά τον COVID που προέβλεπε ότι οι τεχνητά διογκωμένες πωλήσεις κατά τη διάρκεια του lockdown θα μειώνονταν.
Οι διασυνοριακές πλατφόρμες και αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου εξακολουθούν να τροφοδοτούν περαιτέρω πωλήσεις. Ας εξετάσουμε τους οδηγούς πίσω από αυτούς τους απροσδόκητους αριθμούς και ας προσδιορίσουμε τις μάρκες που οδηγούν την κατάταξη.