3 λεπτά για ανάγνωση

Αναθεώρηση Ευρωπαϊκών Οδηγιών: Οι αλλαγές συσκευασίας στα χέρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

Την περασμένη εβδομάδα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ της αναθεώρησης της οδηγίας για τις συσκευασίες και τα απορρίμματα συσκευασίας. Το ηλεκτρονικό εμπόριο ετοιμάζεται να ανταποκριθεί και αναζητά τρόπους αντιμετώπισης της οικονομίας της συσκευασίας. Σύμφωνα με την αναθεώρηση, όλες οι συσκευασίες θα πρέπει να είναι επαναχρησιμοποιήσιμες ή ανακυκλώσιμες έως το 2030.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Αναθεώρηση Ευρωπαϊκών Οδηγιών: Οι αλλαγές συσκευασίας στα χέρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου
Πηγή: Depositphotos

Οι συσκευασίες είναι μια αυξανόμενη πηγή αποβλήτων. Τα περισσότερα προϊόντα απαιτούν συσκευασία σε διάφορα στάδια του κύκλου ζωής του προϊόντος. Το 2009, η ΕΕ παρήγαγε 66 εκατομμύρια τόνους συσκευασιών. 12 χρόνια αργότερα, το 2021, ο αριθμός θα έχει αυξηθεί σε 84 εκατομμύρια τόνους. Κάθε Ευρωπαίος θα παράγει 188,7 κιλά απορριμμάτων συσκευασίας το 2021. Χωρίς περαιτέρω δράση, ο αριθμός αυτός αναμένεται να αυξηθεί σε 209 κιλά έως το 2030.

Οι ευρωβουλευτές θέλουν να απαγορεύσουν την πώληση πολύ λεπτών πλαστικών σακουλών (λιγότερο από 15 μικρά). Εξαίρεση θα γίνει για προϊόντα που τα χρειάζονται για λόγους υγιεινής ή όταν χρησιμοποιούνται ως πρωτογενής συσκευασία χύδην τροφίμων.

Η επιστρεφόμενη συσκευασία έχει τους επικριτές της

Έως το 2030, το 10% όλων των αποστολών θα πρέπει να αποστέλλεται σε κλειστό σύστημα. Αυτό σημαίνει ότι οι συσκευασίες θα πρέπει να επαναχρησιμοποιηθούν. Οι καταναλωτές θα πρέπει επίσης να επιστρέψουν τις συσκευασίες εάν διατηρούν όλα τα προϊόντα στην παραγγελία.

Η αναθεώρηση έχει επικριθεί από πολλά μέρη, καθώς η ΕΕ δεν έχει ακόμη θέσει ενιαία πρότυπα εφοδιαστικής σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Μεταξύ των επικριτών είναι η γερμανική ένωση ηλεκτρονικού εμπορίου Bundesverband E-commerce und Versandhandel (Bevh), η οποία ανέφερε σε δήλωσή της: «Ελλείψει ενιαίων λύσεων για επαναχρησιμοποιήσιμες συσκευασίες στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θεωρούμε ότι η επιστροφή επαναχρησιμοποιήσιμων συσκευασιών είναι προβληματική, ειδικά στο διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο.

Εάν δεν διασφαλιστεί ότι οι επαναχρησιμοποιήσιμες συσκευασίες θα γίνουν αποδεκτές από όλους τους παρόχους υπηρεσιών εντός της ΕΕ, πιστεύουμε ότι είναι απαράδεκτο να αποστέλλονται κενές συσκευασίες σε ολόκληρη την Ευρώπη σε μόνιμη βάση στο διασυνοριακό εμπόριο. Επιστροφές θα πραγματοποιηθούν επίσης εάν ο πελάτης κρατήσει τα αγαθά», λέει ο Christoph Wenk-Fischer, Διευθύνων Σύμβουλος της Bevh.

Source: Depositphotos

Η λύση σε αυτό το πρόβλημα θα μπορούσε να είναι η συμμετοχή των παρόχων υπηρεσιών εφοδιαστικής ή των ταχυδρομικών εταιρειών. Στην περίπτωση αυτή, οι καταναλωτές θα μπορούσαν να επιστρέψουν την επαναχρησιμοποιήσιμη συσκευασία στον διανομέα στην πόρτα. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Bevh, επί του παρόντος δεν υπάρχουν τυποποιημένες διαδικασίες εφοδιαστικής που θα καθιστούσαν αυτή τη διαδικασία επιστροφής όσο το δυνατόν πιο εύκολη.

Αλλαγές στον ορίζοντα

Δεν είναι ακόμη σαφές πώς και πότε θα πραγματοποιηθεί η αναθεώρηση. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε υπέρ των αλλαγών, αλλά δεν έχει ακόμη διαπραγματευτεί με το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο δεν έχει ακόμη εγκρίνει τη θέση του Κοινοβουλίου σχετικά με την αναθεώρηση.

Τόσο οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές όσο και οι εταιρείες logistics έχουν λάβει υπόψη τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν νωρίτερα φέτος και έχουν εφαρμόσει ορισμένες από τις αλλαγές. Για παράδειγμα, η Amazon έχει αρχίσει να χρησιμοποιεί ανακυκλώσιμες συσκευασίες στην Ευρώπη και έχει εξαλείψει τις διπλές συσκευασίες και η Packeta έχει αναπτύξει τις δικές της επαναχρησιμοποιήσιμες συσκευασίες.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels
5 λεπτά για ανάγνωση

Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels

Ακολουθεί μια ενημέρωση πλατφόρμας που πρόκειται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται βίντεο. Καθώς το Facebook απλοποιεί τη δημιουργία βίντεο, μόλις ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες, κάθε βίντεο που ανεβαίνει στην πλατφόρμα θα γίνει αυτόματα ένας κύλινδρος. Δεν χρειάζεται πλέον να επιλέγετε μεταξύ μορφών – όλα είναι ενοποιημένα τώρα. Ας αναλύσουμε […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.
4 λεπτά για ανάγνωση

Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.

Αυτό που ξεκίνησε ως μια ενιαία επένδυση 3 εκατομμυρίων ευρώ σε ένα ρουμανικό εμπορικό κέντρο είναι στην πραγματικότητα μέρος κάτι πολύ μεγαλύτερου. Ενώ οι περισσότεροι λιανοπωλητές κάνουν περικοπές, ο γαλλικός γίγαντας οικιακής βελτίωσης Leroy Merlin διπλασιάζει την Ανατολική Ευρώπη με ένα σχέδιο που θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει ολόκληρο το τοπίο DIY.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία
4 λεπτά για ανάγνωση

Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία

Η Microsoft Advertising μόλις έριξε τις μεγαλύτερες ενημερώσεις της εδώ και μήνες, αντιμετωπίζοντας τα κύρια ζητήματα που έχουν απογοητεύσει τους διαφημιζόμενους. Αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν τελικά να καταστήσουν την πλατφόρμα μια σοβαρή εναλλακτική λύση του Google Ads. Από τις αναθεωρημένες αναφορές έως τις σημαντικές αλλαγές λογικής Performance Max και τις βελτιωμένες εισαγωγές μεταξύ πλατφορμών, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+