Ο διευθύνων σύμβουλος της The Category Management Company, Patrick Finlay, επισημαίνει δύο μελέτες που υπογραμμίζουν την εστίαση της Gen Z στη βιωσιμότητα. Μια μελέτη της Barclaycard δείχνει ότι το 82% της γενιάς Z ανησυχεί για τη βιωσιμότητα, ενώ η First Insight διαπίστωσε ότι το 75% δίνει προτεραιότητα στη βιωσιμότητα έναντι των εμπορικών σημάτων (49%) κατά τη λήψη αποφάσεων αγοράς.
” Πρόσφατα παραδείγματα πράσινων πρωτοβουλιών περιλαμβάνουν την καινοτομία των χάρτινων μπουκαλιών της Frugalpac, την επιλογή κρασιών της Aldi και το τζιν της Greenall”, σημείωσε ο Finlay. “Ακόμη και η διακοπή της δοκιμής επαναπλήρωσης και επαναχρησιμοποίησης της Asda δείχνει προθυμία για πειραματισμό και μάθηση”.
Ο Finlay υποστηρίζει ότι η εφαρμογή ουσιαστικών στρατηγικών βιωσιμότητας θα πάρει χρόνο, με τους μεγάλους λιανοπωλητές να στοχεύουν σε καθαρές μηδενικές εσωτερικές λειτουργίες έως το 2035. Το ερώτημα είναι εάν οι παραδοσιακές επεκτάσεις της γκάμας προϊόντων θα αρκούν, δεδομένων των περιβαλλοντικών προσδοκιών της Gen Z. Πιστεύει ότι η δημιουργία διαρκούς αξίας απαιτεί τολμηρές, μακροπρόθεσμες επενδύσεις, ειδικά σε αβέβαιους καιρούς. Προειδοποιεί ότι οι νεότερες γενιές με οικολογική συνείδηση θα λάβουν αποφάσεις αγοράς με βάση τις αξίες τους χωρίς να περιμένουν να πληρώσουν ασφάλιστρο.
“Η βιομηχανία μας χρειάζεται λιανοπωλητές και προμηθευτές για να ηγηθούν και να καινοτομήσουν”, δηλώνει ο Finlay. “Εξακολουθούμε να πειραματιζόμαστε, όπως η δοκιμή αναπλήρωσης της Asda – σχεδιασμός, εκτέλεση, μάθηση και βελτίωση. Το να παραμένεις σχετικός σημαίνει να προσαρμόζεσαι στις τάσεις και να ενεργείς βάσει αυτών, μαθαίνοντας τόσο από τις επιτυχίες όσο και από τις αποτυχίες».