3 λεπτά για ανάγνωση

Αντίο ηλεκτρονικό εμπόριο; Το 70% θα ψωνίσει στο TikTok έως το 2030

Οι αριθμοί είναι συγκλονιστικοί. Μια νέα μελέτη σε 24.000 αγοραστές παγκοσμίως αποκαλύπτει ότι το 70% αναμένει να κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέχρι το 2030. Αυτό σημαίνει ότι οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου τύπου Amazon που κυριαρχούν σήμερα θα μπορούσαν να γίνουν λείψανα μέσα σε πέντε χρόνια. Η επανάσταση των κοινωνικών αγορών δεν έρχεται - είναι ήδη εδώ.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Αντίο ηλεκτρονικό εμπόριο; Το 70% θα ψωνίσει στο TikTok έως το 2030
Πηγή: Canva Pro License

Οι αγορές αλλάζουν γρήγορα. Μια νέα έκθεση από την DHL ρώτησε 24.000 άτομα σε όλο τον κόσμο και βρήκε κάτι εκπληκτικό: οι περισσότεροι από εμάς θα αγοράζουμε πράγματα στο TikTok και το Instagram αντί για κανονικούς ιστότοπους μέχρι το 2030. Επτά στους δέκα ανθρώπους έχουν ήδη αγοράσει κάτι μέσω των κοινωνικών μέσων. Ο ίδιος αριθμός πιστεύει ότι θα είναι ο κύριος τρόπος αγορών τους σε πέντε χρόνια.

Οι αριθμοί από την Ταϊλάνδη είναι τρελοί. Εκεί, το 86% των διαδικτυακών αγοραστών χρησιμοποιούν ήδη το TikTok για να αγοράσουν πράγματα. Όχι μόνο περιηγηθείτε – αγοράστε και πληρώστε μέσω της εφαρμογής.

Η γενιά Ζ ηγείται αυτής της αλλαγής. Σχεδόν οι μισοί νέοι ψωνίζουν τακτικά στο TikTok τώρα. Δεν θέλουν να φύγουν από την εφαρμογή για να πάνε κάπου αλλού για να αγοράσουν πράγματα. Και λειτουργεί. Όταν κάτι γίνεται viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 82% των αγοραστών λένε ότι επηρεάζει αυτό που αγοράζουν.

Η παράδοση εξακολουθεί να σπάει τη συμφωνία

Αλλά εδώ είναι αυτό που δεν έχει αλλάξει: τα προβλήματα παράδοσης εξακολουθούν να σκοτώνουν τις πωλήσεις. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 81% των ανθρώπων θα εγκαταλείψουν το καλάθι αγορών τους εάν δεν μπορούν να λάβουν την επιλογή παράδοσης που θέλουν. Αυτό είναι τεράστιο.

Οι επιστροφές είναι ακόμη χειρότερες. Εάν οι αγοραστές δεν εμπιστεύονται την εταιρεία παράδοσης, το 75% δεν θα αγοράσει καθόλου. Και το 79% θα παραιτηθεί εάν η επιστροφή αντικειμένων φαίνεται περίπλοκη.

Shop on TikTok : How will shoppers’ buying behavior change on each platform by 2030?

Source: dhl.com

Οι πράσινες αγορές σοβαρεύουν

Τα περιβαλλοντικά πράγματα δεν είναι μόνο μάρκετινγκ πια. Είναι πραγματική δουλειά τώρα.  Το 72% των ανθρώπων σκέφτονται τη βιωσιμότητα όταν ψωνίζουν στο διαδίκτυο. Ένας στους τρεις θα ακυρώσει πραγματικά την παραγγελία του εάν ανησυχεί για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Οι νέοι νοιάζονται ακόμη περισσότερο. Σχεδόν οι μισοί αγοραστές της γενιάς Z θα αποχωρήσουν από μια αγορά λόγω πράσινων ανησυχιών. Περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές αγοράζουν τώρα μεταχειρισμένα ή ανακαινισμένα προϊόντα. Και το 58% θέλει να συμμετάσχει σε προγράμματα ανακύκλωσης που προσφέρουν οι μάρκες.

Πόσο μεγάλη είναι αυτή η αλλαγή; Οι αναλυτές πιστεύουν ότι οι πωλήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα φτάσουν τα 8,5 τρισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2030. Αυτό είναι δώδεκα φορές μεγαλύτερο από ό, τι σήμερα. Οι εταιρείες που αγνοούν αυτήν την αλλαγή θα χάσουν πελάτες. Αυτοί που ετοιμάζονται πρώτοι θα κερδίσουν πολλά.

Η επανάσταση των αγορών έχει ξεκινήσει. Το ερώτημα δεν είναι αν θα συμβεί – είναι ποιος θα προσαρμοστεί γρηγορότερα.


Στοιχεία από το δελτίο τύπου της DHL E-Commerce Trends Report 2025

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU