
Οι αγορές αλλάζουν γρήγορα. Μια νέα έκθεση από την DHL ρώτησε 24.000 άτομα σε όλο τον κόσμο και βρήκε κάτι εκπληκτικό: οι περισσότεροι από εμάς θα αγοράζουμε πράγματα στο TikTok και το Instagram αντί για κανονικούς ιστότοπους μέχρι το 2030. Επτά στους δέκα ανθρώπους έχουν ήδη αγοράσει κάτι μέσω των κοινωνικών μέσων. Ο ίδιος αριθμός πιστεύει ότι θα είναι ο κύριος τρόπος αγορών τους σε πέντε χρόνια.
Οι αριθμοί από την Ταϊλάνδη είναι τρελοί. Εκεί, το 86% των διαδικτυακών αγοραστών χρησιμοποιούν ήδη το TikTok για να αγοράσουν πράγματα. Όχι μόνο περιηγηθείτε – αγοράστε και πληρώστε μέσω της εφαρμογής.
Η γενιά Ζ ηγείται αυτής της αλλαγής. Σχεδόν οι μισοί νέοι ψωνίζουν τακτικά στο TikTok τώρα. Δεν θέλουν να φύγουν από την εφαρμογή για να πάνε κάπου αλλού για να αγοράσουν πράγματα. Και λειτουργεί. Όταν κάτι γίνεται viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το 82% των αγοραστών λένε ότι επηρεάζει αυτό που αγοράζουν.
Η παράδοση εξακολουθεί να σπάει τη συμφωνία
Αλλά εδώ είναι αυτό που δεν έχει αλλάξει: τα προβλήματα παράδοσης εξακολουθούν να σκοτώνουν τις πωλήσεις. Η μελέτη διαπίστωσε ότι το 81% των ανθρώπων θα εγκαταλείψουν το καλάθι αγορών τους εάν δεν μπορούν να λάβουν την επιλογή παράδοσης που θέλουν. Αυτό είναι τεράστιο.
Οι επιστροφές είναι ακόμη χειρότερες. Εάν οι αγοραστές δεν εμπιστεύονται την εταιρεία παράδοσης, το 75% δεν θα αγοράσει καθόλου. Και το 79% θα παραιτηθεί εάν η επιστροφή αντικειμένων φαίνεται περίπλοκη.

Source: dhl.com
Οι πράσινες αγορές σοβαρεύουν
Τα περιβαλλοντικά πράγματα δεν είναι μόνο μάρκετινγκ πια. Είναι πραγματική δουλειά τώρα. Το 72% των ανθρώπων σκέφτονται τη βιωσιμότητα όταν ψωνίζουν στο διαδίκτυο. Ένας στους τρεις θα ακυρώσει πραγματικά την παραγγελία του εάν ανησυχεί για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.
Οι νέοι νοιάζονται ακόμη περισσότερο. Σχεδόν οι μισοί αγοραστές της γενιάς Z θα αποχωρήσουν από μια αγορά λόγω πράσινων ανησυχιών. Περισσότεροι από τους μισούς αγοραστές αγοράζουν τώρα μεταχειρισμένα ή ανακαινισμένα προϊόντα. Και το 58% θέλει να συμμετάσχει σε προγράμματα ανακύκλωσης που προσφέρουν οι μάρκες.
Πόσο μεγάλη είναι αυτή η αλλαγή; Οι αναλυτές πιστεύουν ότι οι πωλήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης θα φτάσουν τα 8,5 τρισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το 2030. Αυτό είναι δώδεκα φορές μεγαλύτερο από ό, τι σήμερα. Οι εταιρείες που αγνοούν αυτήν την αλλαγή θα χάσουν πελάτες. Αυτοί που ετοιμάζονται πρώτοι θα κερδίσουν πολλά.
Η επανάσταση των αγορών έχει ξεκινήσει. Το ερώτημα δεν είναι αν θα συμβεί – είναι ποιος θα προσαρμοστεί γρηγορότερα.
Στοιχεία από το δελτίο τύπου της DHL E-Commerce Trends Report 2025