3 λεπτά για ανάγνωση

Απάτη εξ αποστάσεως αγορών στην Ευρώπη: Αυξανόμενη απειλή για την ασφάλεια του ηλεκτρονικού εμπορίου

Τα περιστατικά απάτης εξ αποστάσεως αγορών έχουν αυξηθεί απότομα στο Ηνωμένο Βασίλειο, με εγκληματίες να εκμεταλλεύονται κλεμμένα στοιχεία καρτών για να κάνουν μη εξουσιοδοτημένες διαδικτυακές συναλλαγές. Αυτή η ανησυχητική τάση αποτελεί κρίσιμη απειλή για τον ευρωπαϊκό τομέα ηλεκτρονικού εμπορίου, απαιτώντας ισχυρότερα πλαίσια ασφάλειας και πρωτοβουλίες εκπαίδευσης των καταναλωτών.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Απάτη εξ αποστάσεως αγορών στην Ευρώπη: Αυξανόμενη απειλή για την ασφάλεια του ηλεκτρονικού εμπορίου
Πηγή: Depositphotos

Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέρθηκαν 2,6 εκατομμύρια περιπτώσεις απάτης εξ αποστάσεως αγορών το 2024, αύξηση 22% από το προηγούμενο έτος, με αποτέλεσμα απώλειες περίπου 400 εκατομμυρίων λιρών – αύξηση 11%. Δεδομένης της ομοιότητας στις υποδομές πληρωμών και στις τακτικές απάτης σε ολόκληρη την Ευρώπη, το μοτίβο αυτό πιθανότατα αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη πρόκληση της ΕΕ.

Υποστηρίζοντας αυτό, η έκθεση του Tietoevry Banking για το 2025 , που ανέλυσε πάνω από 3,7 δισεκατομμύρια ευρωπαϊκές συναλλαγές, διαπίστωσε αύξηση 43% στις απόπειρες απάτης ψηφιακών πληρωμών το 2024 σε σύγκριση με το 2023, κυρίως λόγω εξελιγμένης κοινωνικής μηχανικής και απάτης ενισχυμένης με AI.  Οι απάτες κοινωνικής χειραγώγησης αυξήθηκαν κατά 156%, ενώ οι επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος αυξήθηκαν κατά 77%, περιπλέκοντας τον εντοπισμό και την πρόληψη της απάτης.

Οι εγκληματίες χρησιμοποιούν συχνά πολύπλοκη κοινωνική μηχανική για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές να αποκαλύψουν κωδικούς πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) που αποστέλλονται από τις τράπεζες για τον έλεγχο ταυτότητας των συναλλαγών. Με αυτούς τους κωδικούς, οι απατεώνες παρακάμπτουν τα μέτρα ασφαλείας για να ολοκληρώσουν μη εξουσιοδοτημένες αγορές ή να συνδέσουν κλεμμένες κάρτες με ψηφιακά πορτοφόλια. Αυτό εκθέτει τα τρωτά σημεία της τρέχουσας εξάρτησης από τους OTP ως πρωταρχική άμυνα.

Οι παραβιάσεις δεδομένων σε λιανοπωλητές και τρίτους επιδεινώνουν περαιτέρω το πρόβλημα, παρέχοντας στους εγκληματίες τεράστιες συλλογές δεδομένων καρτών, οι οποίες παραμένουν εκμεταλλεύσιμες για μήνες ή χρόνια μετά την παραβίαση.

Είναι ενδιαφέρον ότι η απάτη με εγκεκριμένες πληρωμές push (APP), όπου τα θύματα εξαπατώνται για να εγκρίνουν πληρωμές, μειώθηκε κατά 2% σε 450 εκατομμύρια λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντανακλώντας την αποτελεσματική εκπαίδευση των καταναλωτών και τις προσπάθειες ανίχνευσης απάτης.

Όσον αφορά το οικοσύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου της ΕΕ, οι εξελίξεις αυτές υποδηλώνουν ότι πρέπει να υπάρξει συντονισμένη προσέγγιση με τη συμμετοχή τραπεζών, εμπόρων λιανικής, παρόχων πληρωμών και ρυθμιστικών αρχών. Τα βασικά μέτρα περιλαμβάνουν την ενίσχυση της επαλήθευσης ταυτότητας, την εφαρμογή ελέγχων δικαιούχων σε πραγματικό χρόνο και την εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με τις εξελισσόμενες τακτικές κοινωνικής μηχανικής.

Καθώς αυξάνονται οι ευρωπαϊκές ηλεκτρονικές αγορές, η άμεση δράση για την καταπολέμηση της απάτης εξ αποστάσεως σχετικά με τις αγορές είναι απαραίτητη για την προστασία των καταναλωτών και τη διατήρηση της εμπιστοσύνης στο ψηφιακό εμπόριο.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU