3 λεπτά για ανάγνωση

Απάτη εξ αποστάσεως αγορών στην Ευρώπη: Αυξανόμενη απειλή για την ασφάλεια του ηλεκτρονικού εμπορίου

Τα περιστατικά απάτης εξ αποστάσεως αγορών έχουν αυξηθεί απότομα στο Ηνωμένο Βασίλειο, με εγκληματίες να εκμεταλλεύονται κλεμμένα στοιχεία καρτών για να κάνουν μη εξουσιοδοτημένες διαδικτυακές συναλλαγές. Αυτή η ανησυχητική τάση αποτελεί κρίσιμη απειλή για τον ευρωπαϊκό τομέα ηλεκτρονικού εμπορίου, απαιτώντας ισχυρότερα πλαίσια ασφάλειας και πρωτοβουλίες εκπαίδευσης των καταναλωτών.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Απάτη εξ αποστάσεως αγορών στην Ευρώπη: Αυξανόμενη απειλή για την ασφάλεια του ηλεκτρονικού εμπορίου
Πηγή: Depositphotos

Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, αναφέρθηκαν 2,6 εκατομμύρια περιπτώσεις απάτης εξ αποστάσεως αγορών το 2024, αύξηση 22% από το προηγούμενο έτος, με αποτέλεσμα απώλειες περίπου 400 εκατομμυρίων λιρών – αύξηση 11%. Δεδομένης της ομοιότητας στις υποδομές πληρωμών και στις τακτικές απάτης σε ολόκληρη την Ευρώπη, το μοτίβο αυτό πιθανότατα αντικατοπτρίζει μια ευρύτερη πρόκληση της ΕΕ.

Υποστηρίζοντας αυτό, η έκθεση του Tietoevry Banking για το 2025 , που ανέλυσε πάνω από 3,7 δισεκατομμύρια ευρωπαϊκές συναλλαγές, διαπίστωσε αύξηση 43% στις απόπειρες απάτης ψηφιακών πληρωμών το 2024 σε σύγκριση με το 2023, κυρίως λόγω εξελιγμένης κοινωνικής μηχανικής και απάτης ενισχυμένης με AI.  Οι απάτες κοινωνικής χειραγώγησης αυξήθηκαν κατά 156%, ενώ οι επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος αυξήθηκαν κατά 77%, περιπλέκοντας τον εντοπισμό και την πρόληψη της απάτης.

Οι εγκληματίες χρησιμοποιούν συχνά πολύπλοκη κοινωνική μηχανική για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές να αποκαλύψουν κωδικούς πρόσβασης μίας χρήσης (OTP) που αποστέλλονται από τις τράπεζες για τον έλεγχο ταυτότητας των συναλλαγών. Με αυτούς τους κωδικούς, οι απατεώνες παρακάμπτουν τα μέτρα ασφαλείας για να ολοκληρώσουν μη εξουσιοδοτημένες αγορές ή να συνδέσουν κλεμμένες κάρτες με ψηφιακά πορτοφόλια. Αυτό εκθέτει τα τρωτά σημεία της τρέχουσας εξάρτησης από τους OTP ως πρωταρχική άμυνα.

Οι παραβιάσεις δεδομένων σε λιανοπωλητές και τρίτους επιδεινώνουν περαιτέρω το πρόβλημα, παρέχοντας στους εγκληματίες τεράστιες συλλογές δεδομένων καρτών, οι οποίες παραμένουν εκμεταλλεύσιμες για μήνες ή χρόνια μετά την παραβίαση.

Είναι ενδιαφέρον ότι η απάτη με εγκεκριμένες πληρωμές push (APP), όπου τα θύματα εξαπατώνται για να εγκρίνουν πληρωμές, μειώθηκε κατά 2% σε 450 εκατομμύρια λίρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, αντανακλώντας την αποτελεσματική εκπαίδευση των καταναλωτών και τις προσπάθειες ανίχνευσης απάτης.

Όσον αφορά το οικοσύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου της ΕΕ, οι εξελίξεις αυτές υποδηλώνουν ότι πρέπει να υπάρξει συντονισμένη προσέγγιση με τη συμμετοχή τραπεζών, εμπόρων λιανικής, παρόχων πληρωμών και ρυθμιστικών αρχών. Τα βασικά μέτρα περιλαμβάνουν την ενίσχυση της επαλήθευσης ταυτότητας, την εφαρμογή ελέγχων δικαιούχων σε πραγματικό χρόνο και την εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με τις εξελισσόμενες τακτικές κοινωνικής μηχανικής.

Καθώς αυξάνονται οι ευρωπαϊκές ηλεκτρονικές αγορές, η άμεση δράση για την καταπολέμηση της απάτης εξ αποστάσεως σχετικά με τις αγορές είναι απαραίτητη για την προστασία των καταναλωτών και τη διατήρηση της εμπιστοσύνης στο ψηφιακό εμπόριο.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Παρόμοια άρθρα
Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels
5 λεπτά για ανάγνωση

Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels

Ακολουθεί μια ενημέρωση πλατφόρμας που πρόκειται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται βίντεο. Καθώς το Facebook απλοποιεί τη δημιουργία βίντεο, μόλις ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες, κάθε βίντεο που ανεβαίνει στην πλατφόρμα θα γίνει αυτόματα ένας κύλινδρος. Δεν χρειάζεται πλέον να επιλέγετε μεταξύ μορφών – όλα είναι ενοποιημένα τώρα. Ας αναλύσουμε […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.
4 λεπτά για ανάγνωση

Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.

Αυτό που ξεκίνησε ως μια ενιαία επένδυση 3 εκατομμυρίων ευρώ σε ένα ρουμανικό εμπορικό κέντρο είναι στην πραγματικότητα μέρος κάτι πολύ μεγαλύτερου. Ενώ οι περισσότεροι λιανοπωλητές κάνουν περικοπές, ο γαλλικός γίγαντας οικιακής βελτίωσης Leroy Merlin διπλασιάζει την Ανατολική Ευρώπη με ένα σχέδιο που θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει ολόκληρο το τοπίο DIY.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία
4 λεπτά για ανάγνωση

Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία

Η Microsoft Advertising μόλις έριξε τις μεγαλύτερες ενημερώσεις της εδώ και μήνες, αντιμετωπίζοντας τα κύρια ζητήματα που έχουν απογοητεύσει τους διαφημιζόμενους. Αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν τελικά να καταστήσουν την πλατφόρμα μια σοβαρή εναλλακτική λύση του Google Ads. Από τις αναθεωρημένες αναφορές έως τις σημαντικές αλλαγές λογικής Performance Max και τις βελτιωμένες εισαγωγές μεταξύ πλατφορμών, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+