
Ξεκλειδώστε τη δύναμη των αγορών
Οι αγορές έχουν καταστεί καθοριστικό χαρακτηριστικό του σύγχρονου ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη. Με το 62% των 100 μεγαλύτερων διαδικτυακών λιανοπωλητών να λειτουργούν αγορές, αυτές οι πλατφόρμες προσελκύουν το 85% της διαδικτυακής κίνησης στην Ανατολική Ευρώπη.

Source: Ecommercegermany.com
Περιφερειακές διαφορές
Η Δυτική Ευρώπη είναι μια ώριμη αγορά με υψηλή επικράτηση αγορών, ενώ η Νότια και Κεντρική Ευρώπη έχουν βραδύτερα ποσοστά υιοθέτησης λόγω των πολιτιστικών προτιμήσεων για φυσικό λιανικό εμπόριο και αγορές με εμπορικό σήμα.
Η άνοδος των καθαρών αγορών
Η AliExpress ξεχωρίζει με σημαντικό κύκλο εργασιών 119.4 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2022, ενώ η Allegro είναι μια δύναμη στην Πολωνία και την Ανατολική Ευρώπη με 135,000 εμπόρους και 22 εκατομμύρια μηνιαίες επισκέψεις.
Μικτές & λιανοπωλητικές αγορές
Οι μικτές αγορές και οι αγορές λιανικής προσφέρουν ένα μοναδικό μείγμα παραδοσιακής δυναμικής λιανικής και αγοράς. Η Amazon είναι πολύ ισχυρή σε αυτήν την κατηγορία, με την τεράστια γκάμα προϊόντων και την ενσωμάτωσή της με πάνω από 10 εκατομμύρια πωλητές. Τι γίνεται όμως με άλλες μικτές και λιανοπωλητικές αγορές όπως οι Boots, B&Q, Carrefour και Zalando; Μπορείτε να μάθετε περισσότερα στην έκθεση από το ChannelX.

Source: Ecommercegermany.com
Για να επιτύχουν σε αυτόν τον ανταγωνιστικό χώρο, οι επιχειρήσεις πρέπει να αξιοποιήσουν τεχνολογίες αιχμής και να διαμορφώσουν στρατηγικές συνεργασίες. Οι προηγμένες πλατφόρμες ανάλυσης μπορούν να βοηθήσουν στην αποκρυπτογράφηση των δεδομένων των καταναλωτών, στην προσαρμογή εμπειριών, στην πρόβλεψη τάσεων και στην ομαλή πραγματοποίηση συναλλαγών.
Μελλοντικές τάσεις και προκλήσεις
Σύμφωνα με την έκθεση, οι ευρωπαϊκές αγορές μπορούν να κινηθούν προς εξειδικευμένες και κάθετες αγορές, προσελκύοντας εξειδικευμένα προϊόντα και υπηρεσίες. Οι συστάσεις που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες. Για τους ευρωπαίους λιανοπωλητές που ανταγωνίζονται μη ευρωπαϊκούς γίγαντες όπως η Amazon και το eBay, αυτό σημαίνει προσαρμογή σε νέες τεχνολογίες και επιχειρηματικά μοντέλα για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Ωστόσο, υπάρχουν ευκαιρίες για τους ευρωπαίους λιανοπωλητές να διαφοροποιηθούν αξιοποιώντας τις μοναδικές πολιτιστικές προοπτικές τους, την τοπική γνώση και την ισχυρή αναγνώριση της επωνυμίας τους για να δημιουργήσουν ξεχωριστές προσφορές που απευθύνονται στους τοπικούς καταναλωτές. Εστιάζοντας σε αυτά τα δυνατά σημεία και δημιουργώντας στρατηγικές εταιρικές σχέσεις με συμπληρωματικές επιχειρήσεις, οι ευρωπαίοι λιανοπωλητές μπορούν να ευδοκιμήσουν απέναντι στον ανταγωνισμό.