
Ο ρόλος της τεχνητής νοημοσύνης στο μάρκετινγκ
Τεχνητή νοημοσύνη (μμ. AI) έχει βελτιώσει τη συνολική προσέγγιση μάρκετινγκ δημιουργώντας μια πολύ βαθύτερη κατανόηση, περισσότερες πληροφορίες, βελτιωμένη αποτελεσματικότητα και μεγαλύτερα επίπεδα εξατομίκευσης. Αξιοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, μπορούμε να βελτιώσουμε σημαντικά πολλούς τομείς στο μάρκετινγκ και να αυξήσουμε τις γνώσεις μας σχετικά με τη διαφήμιση και τη συνολική απόδοση οποιωνδήποτε διαφημίσεων σε οποιαδήποτε πλατφόρμα.
Η άνοδος της μηχανικής μάθησης για στόχευση
Ένα άλλο υποσύνολο της τεχνητής νοημοσύνης είναι η μηχανική μάθηση, η οποία χρησιμοποιείται επί του παρόντος από εταιρείες όπως η Google, η Microsoft, η Meta και άλλες. Αυτός ο κλάδος της τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει καλύτερη κατανόηση πολλαπλών πεδίων και η χειροκίνητη έρευνά τους είναι αναποτελεσματική ή απλώς αδύνατη. Αυτά περιλαμβάνουν, για παράδειγμα:
- Προγνωστική Ανάλυση: Έρευνα της συμπεριφοράς δεδομένων πελατών βάσει ιστορικών δεδομένων για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των διαφημίσεων.
- Προγραμματική διαφήμιση: Αγορά και τοποθέτηση διαφημίσεων σε πραγματικό χρόνο , στοχεύοντας παράλληλα στο κατάλληλο κοινό με το σωστό μήνυμα και σχετικό περιεχόμενο.
- Τμηματοποίηση πελατών: Ομαδοποίηση κοινού δυναμικά σε παρένθεση ανάλογα με τη συμπεριφορά, τις προτιμήσεις, τα δημογραφικά στοιχεία κ.λπ.
Σημασία της εξατομίκευσης σε κλίμακα
Χρησιμοποιώντας AI μπορούμε όχι μόνο να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα από τις διαφημίσεις μας με τον απλό τρόπο, αλλά και να το αξιοποιήσουμε για εξατομίκευση, η οποία μπορεί να κλιμακωθεί με την πάροδο του χρόνου. Χρησιμοποιώντας προηγμένους αλγορίθμους που κάνουν AI μπορούμε:
- Προσαρμοσμένο περιεχόμενο ή περιεχόμενο που δημιουργείται από τον χρήστη (σύντομο UGC ): πρότυπα μάρκετινγκ ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δημιουργούνται από AI, αλλάζουν αυτόματα δεδομένα προϊόντος – τίτλους, περιγραφές, εικόνες, λαμβάνουν περισσότερες ιδέες για περιεχόμενο UGC κ.λπ.
- Διαδρομή πελάτη: Αναθεώρηση διάταξης ιστότοπου, ιδέες εμφάνισης προϊόντων, αναδυόμενα παράθυρα κ.λπ.
- Βαθύτερη σύνδεση με τους πελάτες: Αυξήστε τη διατήρηση πελατών συμμετέχοντας σε εξατομικευμένες προτάσεις περιεχομένου .

Source: Depositphotos
Βελτιστοποίηση φωνητικής αναζήτησης
Αντίκτυπος της φωνητικής τεχνολογίας στη συμπεριφορά των καταναλωτών
Οι βοηθοί φωνής βρίσκονται σήμερα σε πληθώρα νοικοκυριών. Εκτός από τη βοήθεια στην καθημερινή ζωή, προσφέρουν επίσης πράγματα όπως αναζήτηση προϊόντων, προτάσεις και παρόμοιες υπηρεσίες. Εάν δεν διαθέτετε βοηθό όπως το Amazon Alexa ή το Google Assistant, θυμηθείτε ότι τα έχετε επίσης στα τηλέφωνά σας (Apple Siri, για παράδειγμα).
💡Πρόσφατες μελέτες βλέπουν μια βίαιη αύξηση της φωνητικής αναζήτησης (φωνητικό εμπόριο) YoY, όπως γράφει το Business Dasher . Κατά τα έτη 2021-2023, το φωνητικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 321%.
Στρατηγικές βελτιστοποίησης για φωνητική αναζήτηση
Το φωνητικό εμπόριο γίνεται μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες τάσεις μάρκετινγκ και όλοι πρέπει να αρχίσουν να προετοιμάζονται για αυτό. Αυτό δεν σημαίνει να επαναλάβετε ολόκληρη την επιχείρησή σας, αλλά μάλλον να τη βελτιώσετε. Ακολουθούν μερικές συμβουλές για το πώς μπορείτε να βελτιώσετε την επιχείρησή σας, ώστε να προσφέρετε πιο καθηλωτικές εμπειρίες:
- Λέξεις-κλειδιά φυσικής γλώσσας και μακράς ουράς: Βελτιστοποιήστε τα προϊόντα σας για φράσεις που χρησιμοποιούν συχνά οι άνθρωποι. Συμπεριλάβετε λέξεις-κλειδιά βάσει ερωτήσεων στις περιγραφές προϊόντων όπως “πώς, τι, πού, πότε κ.λπ.”.
- Βελτιστοποίηση για κινητές συσκευές: Οι περισσότερες φωνητικές αναζητήσεις πραγματοποιούνται σε κινητές συσκευές, επομένως η βελτιστοποίηση του ιστότοπού σας ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα είναι απαραίτητη.
- Δημιουργία σελίδων συχνών ερωτήσεων: Οι χρήστες χρησιμοποιούν τη φωνητική αναζήτηση όχι μόνο για να αναζητήσουν προϊόντα, αλλά και για να κάνουν ερωτήσεις σχετικά με αυτά. Έχοντας μια σελίδα FAQ, απαντάτε σε αυτές τις ερωτήσεις και κερδίζετε μόχλευση έναντι των ανταγωνιστών σας που δεν χρησιμοποιούν αυτήν τη δυνατότητα.
Στροφή προς μηδενικά και πρωτογενή δεδομένα
Όπως όλοι μπορούμε να δούμε, οι κανονισμοί απορρήτου γίνονται αυστηρότεροι χρόνο με το χρόνο και είναι υψίστης σημασίας για εμάς ως εμπόρους και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων να προσαρμοστούμε σε αυτήν την αλλαγή και να αρχίσουμε να βελτιώνουμε τους τρόπους με τους οποίους συλλέγουμε δεδομένα πελατών.
Ορισμός δεδομένων μηδενικού και πρώτου μέρους
- Δεδομένα μηδενικού μέρους—Δεδομένα που κοινοποιούνται προληπτικά από τους πελάτες. Αυτά μπορεί να αντιπροσωπεύουν έρευνες, διαδραστικό περιεχόμενο, αναδυόμενα παράθυρα κ.λπ.
- Δεδομένα πρώτου μέρους—Δεδομένα που συλλέγονται από πελάτες με βάση τις αλληλεπιδράσεις τους με τον ιστότοπο. Αυτά μπορούν να αντιπροσωπεύουν δεδομένα συναλλαγών, δεδομένα συμπεριφοράς, πληροφορίες CRM κ.λπ.
Επιπτώσεις των κανονισμών περί απορρήτου
Οι κανονιστικές αλλαγές όπως ο GDPR (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων) και άλλοι παγκόσμιοι νόμοι πολιτικής είναι η κύρια κινητήρια δύναμη πίσω από την απομάκρυνση από τα δεδομένα τρίτων. Όπως μπορούμε να δούμε στην ΕΕ, οι νόμοι για τα δεδομένα γίνονται εκθετικά αυστηροί, καθώς η ΕΕ δίνει έμφαση στα δικαιώματα των καταναλωτών.
Ορισμένες σημαντικές επιπτώσεις αντιπροσωπεύουν:
- Τέλος των cookies τρίτων: Πρέπει να προσαρμοστούμε στην επιχείρηση “χωρίς cookie” και να μετατοπίσουμε τη συλλογή δεδομένων μας προς δεδομένα μηδενικού και πρώτου μέρους.
- Εστίαση στη διαφάνεια: Οι πελάτες είναι ευγνώμονες όταν γνωρίζουν εκ των προτέρων πώς επεξεργάζονται και χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους.
- Καλύτερες διαφημιστικές στρατηγικές: Χωρίς δεδομένα τρίτων, οι επιχειρήσεις πρέπει να εστιάζουν περισσότερο στη συμπεριφορά των καταναλωτών, να χρησιμοποιούν στόχευση με βάση τα συμφραζόμενα (οι διαφημίσεις εμφανίζονται σε σελίδες που έχουν πολύ σχετικό περιεχόμενο με τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας) και να χρησιμοποιούν δεδομένα πρώτου μέρους κυρίως σε καμπάνιες μάρκετινγκ απόδοσης
Τεχνικές συλλογής δεδομένων πρώτου μέρους
Ο καλύτερος τρόπος για να συλλέξετε Δεδομένα πρώτου μέρους είναι με διάφορες δραστηριότητες που συμβαίνουν στον ιστότοπό σας. Ζούμε σε μια εποχή που έχει επίγνωση της ιδιωτικής ζωής και πιστέψτε με, οι καταναλωτές το γνωρίζουν αυτό όταν συλλέγονται τα δεδομένα τους. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να διασφαλιστεί η ασφαλής συλλογή δεδομένων χωρίς απώλεια πελατών:
- Διαδραστικό περιεχόμενο: Μπορείτε πάντα να χρησιμοποιείτε αναδυόμενα παράθυρα, δημοσκοπήσεις, κουίζ και έρευνες για τη συλλογή δεδομένων από επισκέπτες.
- Προγράμματα αφοσίωσης: Προσφέρετε ανταμοιβές στους πελάτες για την κοινή χρήση προτιμήσεων ή αγορών.
- Σχόλια πελατών: Αξιοποιήστε τα σχόλια μέσω κριτικών, ερευνών και μαρτυριών για να αποκτήσετε μια προεπισκόπηση της ικανοποίησης των πελατών ή των χρηστών.
- Εκδηλώσεις: Οργανώστε ζωντανές εκδηλώσεις, διαδικτυακά σεμινάρια ή εργαστήρια για να αλληλεπιδράσετε απευθείας με τους πελάτες ή τους χρήστες σας και να συλλέξετε δεδομένα μέσω φορμών εγγραφής.
- Social Media: Ακολουθήστε αλληλεπιδράσεις, σχόλια και μηνύματα για να κατανοήσετε καλύτερα τα ενδιαφέροντα των πελατών σας.

Source: Depositphotos
Η ανάπτυξη του κοινωνικού εμπορίου
Όπως όλοι ήδη γνωρίζουμε, το μάρκετινγκ κοινωνικών μέσων ενημέρωσης πέτυχε ώθηση κατά την τελευταία δεκαετία. Σχεδόν κάθε επιχείρηση διαφημίζεται σε Meta, TikTok, Pinterest κ.λπ. Οι κοινωνικές πλατφόρμες είναι αρκετά σημαντικές, καθώς φέρνουν υψηλότερη αφοσίωση από οποιεσδήποτε άλλες διαφημίσεις μάρκετινγκ απόδοσης, ενισχύουν την αυθεντικότητα και στοχεύουν δυνητικούς πελάτες που είναι ανοιχτοί σε εξατομικευμένες διαφημίσεις, είτε πρόκειται για προϊόν ηλεκτρονικού εμπορίου είτε για υπηρεσία.
Προσέλκυση καταναλωτών μέσω πλατφορμών κοινωνικών μέσων
Για να επιτύχετε επιτυχία στις πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, πρέπει να δημιουργήσετε όσο το δυνατόν πιο αυθεντικό και διαδραστικό περιεχόμενο. Αυτό το περιεχόμενο θα πρέπει να έχει καλή απήχηση στο κοινό-στόχο σας και να παρέχει καλύτερη εμπειρία πελατών ακόμη και εκτός του ιστότοπου της επιχείρησής σας.
📱Τα κοινωνικά δίκτυα προσφέρουν πολλαπλές δυνατότητες πέρα από τις πωλήσεις. Μπορείτε να αξιοποιήσετε μορφές όπως Q&A, δημοσκοπήσεις, αναρτήσεις με δυνατότητα αγοράς κ.λπ., για ακόμη μεγαλύτερη αφοσίωση. Αυτές οι δυνατότητες μπορούν να υπερβούν την επωνυμία σας στο επόμενο επίπεδο και να φέρουν ακόμη περισσότερη επισκεψιμότητα και μετατροπές στην επιχείρησή σας.
Στρατηγικές για αποτελεσματικές καμπάνιες κοινωνικού εμπορίου
Ο στόχος κάθε επιχείρησης στα δίκτυα κοινωνικών μέσων πρέπει να είναι όχι μόνο να πουλήσει όσο το δυνατόν περισσότερο, αλλά και να ενισχύσει την αναγνωρισιμότητα της μάρκας. Η επιλογή της «απλής πώλησης» είναι ένας βραχυπρόθεσμος στόχος που συχνά τερματίζει πρόωρα τη διάρκεια ζωής του.
Από την άλλη, το να κάνετε την επωνυμία σας ορατή και αναγνωρίσιμη είναι ένας στόχος που είναι μάλλον μια μακροπρόθεσμη αφοσίωση και μπορεί να αποφέρει πολύ περισσότερα από το να έχετε πολλαπλούς βραχυπρόθεσμους στόχους. Για να το πετύχετε αυτό, μπορείτε να αξιοποιήσετε το παραγωγικό AI για περιεχόμενο ή να χρησιμοποιήσετε προτάσεις βάσει AI.
Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να φτάσετε στο “σημείο επιτυχίας” που θέλετε να επιτύχετε, αλλά αν δεν ξέρετε από πού να ξεκινήσετε, δοκιμάστε:
- Influencer ή/ και περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες (UGC) – συνεργαστείτε με τοπικούς παράγοντες επιρροής για να προβάλετε προσαρμοσμένο περιεχόμενο ή δημιουργήστε το περιεχόμενό σας από φωτογραφίες πελατών και κριτικές για να αποδείξετε περαιτέρω κοινωνικές αποδείξεις στις αναρτήσεις της επιχείρησής σας.
- Εξατομίκευση και AI—Χρήση Προτάσεις AI με βάση τη συμπεριφορά πελατών ή επισκεπτών. Αξιοποιήστε εκπτώσεις, αποκλειστικές προσφορές και στοχευμένες διαφημίσεις για να αυξήσετε τις πωλήσεις.
- Αλληλεπίδραση με το κοινό: Επισκεφτείτε τοπικούς ναύλους για να συναντήσετε τους πελάτες σας και να προσφέρετε προϊόντα δοκιμών ή δοκιμές για υπηρεσίες. Απαντήστε σε σχόλια, μηνύματα και κριτικές για να δημιουργήσετε μια ισχυρότερη σχέση και να βελτιώσετε από στόμα σε στόμα.
- Gamification—Εφαρμόστε διαδραστικά στοιχεία, όπως μηδενικές εκπτώσεις, κουίζ, προκλήσεις και δώρα, για να αυξήσετε όχι μόνο την αφοσίωση, αλλά και να συλλέξετε δεδομένα και να πετύχετε περισσότερες μετατροπές.

Source: Depositphotos
Καθηλωτικό περιεχόμενο και εμπειρία χρήστη
Μία από τις βασικές πρακτικές για τη μελλοντική θωράκιση της επιχείρησής σας είναι η αξιοποίηση του συναρπαστικού περιεχομένου και η βελτίωση της εμπειρίας χρήστη (UX) του ιστότοπού σας. Το UX είναι ήδη ένας καθιερωμένος όρος και αντιπροσωπεύει την εμπειρία του επισκέπτη της ιστοσελίδας σας. Αυτή η εμπειρία θα πρέπει να είναι εξορθολογισμένη και τέλεια, ώστε να τελειώνει με τη μετατροπή.
i️Από την άλλη πλευρά, το συναρπαστικό περιεχόμενο είναι κάτι που αναζητείται τα τελευταία χρόνια και μπορεί να βελτιώσει περαιτέρω το ποσοστό μετατροπών. Το συναρπαστικό περιεχόμενο συνεπάγεται στενά τη χρήση επαυξημένης πραγματικότητας (AR) στον ιστότοπό σας για να φέρετε το προϊόν σας πιο κοντά στον πελάτη.
Η άνοδος του μάρκετινγκ βίντεο
Το μάρκετινγκ βίντεο είναι κάτι για το οποίο δεν μιλούν πολλοί. Εστιάζουμε κυρίως πάρα πολύ στο μάρκετινγκ απόδοσης και αγνοούμε το περιεχόμενο βίντεο μέχρι να μην χρειάζεται. Αυτό είναι αρκετά άδικο και πρέπει να διορθωθεί το συντομότερο δυνατό. Το μάρκετινγκ βίντεο μπορεί να μετακινήσει περαιτέρω τη δημιουργία περιεχομένου σας σε νέα υψηλά επίπεδα και να σας φέρει περισσότερους επισκέπτες στον ιστότοπό σας.
Το μάρκετινγκ βίντεο δεν είναι μόνο αναγνωρισιμότητα επωνυμίας! Μπορεί, φυσικά, να οδηγήσει τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας, αλλά και να φέρει νέες μετατροπές από πλατφόρμες που δεν χρησιμοποιείτε ή δεν χρησιμοποιείτε, αλλά όχι στο μέγιστο των δυνατοτήτων τους. Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ξεκινήσετε να αξιοποιείτε το μάρκετινγκ βίντεο προς όφελός σας, αλλά εδώ είναι μερικές στρατηγικές για να ξεκινήσετε:
- Περιεχόμενο βίντεο 360°—δημιουργήστε βίντεο surround που παρέχουν καλύτερες δυνατότητες εξερεύνησης προϊόντων για το κοινό σας.
- Ελκυστικό και υψηλής ποιότητας περιεχόμενο—Βελτιστοποιήστε τη δημιουργία περιεχομένου για να προσελκύσετε το κοινό σας στα πρώτα δευτερόλεπτα του βίντεο. Χρησιμοποιήστε υπότιτλους ή λεζάντες για να βελτιώσετε την προσβασιμότητα + να βελτιστοποιήσετε τις περιγραφές, τους τίτλους, τις ετικέτες και το SEO.
- Διαφημίσεις βίντεο και επαναστόχευση—Μπορείτε εύκολα να δημιουργήσετε βίντεο με AI για Meta, YouTube, TikTok και άλλα. Η επαναστόχευση είναι ένα λογικό επόμενο βήμα που μπορεί εύκολα να εφαρμοστεί για να προσεγγίσει πελάτες που έχουν ήδη αλληλεπιδράσει με το περιεχόμενό σας.
Αξιοποίηση της επαυξημένης πραγματικότητας στη διαφήμιση
Το AR μπορεί να είναι μια πραγματικά χρήσιμη λειτουργία που μπορείτε να εφαρμόσετε με ευκολία. Φανταστείτε ότι πουλάτε εσωτερική βαφή και οι πελάτες σας μπορούν να ανεβάσουν μια φωτογραφία του καθιστικού τους ενώ αλλάζουν χρώματα από το χαρτοφυλάκιό σας. Αυτά τα πράγματα θα πουλήσουν τον εαυτό τους!
Αυτό είναι μόνο ένα παράδειγμα χρήσης AR σε πραγματικό χρόνο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το AR για εικονικές δοκιμές για οποιοδήποτε κατάστημα μόδας ή ομορφιάς. Πουλάτε έπιπλα;
📣Ελέγξτε πώς η ΙΚΕΑ χρησιμοποιεί AR για να φέρει τα κομμάτια σχεδιαστών τους στα σπίτια σας δωρεάν.
Δεν είστε εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου; Χρησιμοποιήστε το AR για να δημιουργήσετε ελκυστικές αφηγήσεις που μπορούν να ενισχύσουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας – μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε online ή ακόμα και offline. Δεν χρειάζεται να είναι όλα σοβαρά, ελέγξτε πώς η Pepsi Max τράβηξε την προσοχή του κοινού μέσω βίντεο AR bus stop AR.
Εξέλιξη της Προγραμματικής Διαφήμισης
Οι περισσότερες επιχειρήσεις δεν έχουν ακούσει ποτέ αυτές τις δύο λέξεις πριν, Προγραμματική διαφήμιση, αλλά είναι εξαιρετικά σημαντικό να κατανοήσουν τι σημαίνει Διαφήμιση μέσω προγραμματισμού. Αντιπροσωπεύει αυτοματοποιημένη αγορά και πώληση τοποθετήσεων ψηφιακής διαφήμισης, η οποία γίνεται με AI και υποβολή προσφορών σε πραγματικό χρόνο (RTB). Αυτή η πλατφόρμα λαμβάνει αποφάσεις βάσει δεδομένων και στοχεύει σχετικό κοινό σε πολλά κανάλια, παρέχοντας έτσι κλικ, εμφανίσεις και μετατροπές.
💡Σε σύγκριση με το Google Ads ή το Meta, το RTB εξυπηρετεί διαφορετικό σκοπό. Οι διαφημίσεις που τοποθετούμε μέσω δικτύων RTB αποτελούνται από banner, βίντεο και ηχητικό περιεχόμενο.
Βελτιώσεις στην ακρίβεια τοποθέτησης διαφημίσεων
Η RTB ως τέτοια υπήρχε για περισσότερα από 10 χρόνια και σε αυτό το διάστημα αυτή η πλατφόρμα έφερε πολλές νέες δυνατότητες στους διαφημιζόμενους. Η κύρια λειτουργία του είναι να διαφημίσει περαιτέρω στοιχεία που ενισχύουν την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για αναζήτηση ή ακόμα και επαναστόχευση.
Βασικές βελτιώσεις στην ακρίβεια τοποθέτησης διαφημίσεων RTB:
- Βελτιστοποίηση—Το RTB χρησιμοποιεί αλγόριθμους AI για να αναλύσει τη συμπεριφορά του κοινού, τα ενδιαφέροντα και τις προηγούμενες αλληλεπιδράσεις και τους χρησιμοποιεί για να τοποθετήσει διαφημίσεις με υψηλή συνάφεια. Η μηχανική μάθηση απλώς το μετακινεί σε άλλο επίπεδο, βελτιώνοντας συνεχώς στρατηγικές που βασίζονται σε δεδομένα σε πραγματικό χρόνο.
- Στόχευση—Όλες οι διαφημίσεις τοποθετούνται ανάλογα με το περιεχόμενο και το νόημα της σελίδας. Αυτό διασφαλίζει την ασφάλεια της επωνυμίας και βελτιώνει περαιτέρω τη συνάφεια των διαφημίσεων.
- Δεδομένα πρώτου μέρους—Η RTB χρησιμοποιεί δεδομένα πρώτου μέρους αντί για cookies τρίτων. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε δεδομένα CRM, ιστορικό μετατροπών και οποιαδήποτε άλλα σήματα συμπεριφοράς για να ξεκινήσετε τη στόχευση σε αυτήν την ενδιαφέρουσα πλατφόρμα.
Ο ρόλος των σύνθετων αναλυτικών στοιχείων στις διαφημίσεις μέσω προγραμματισμού
Τα προηγμένα αναλυτικά στοιχεία διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο όσον αφορά τη διαφήμιση μέσω πλατφορμών RTB. Όταν διαφημίζεστε μέσω αυτής της πλατφόρμας, κερδίζετε πολλά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε περαιτέρω τη συνολική απόδοση και την αναγνωρισιμότητα της επωνυμίας σας. Αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει το RTB, αποκτάτε μεγαλύτερη συνάφεια διαφημίσεων, καλύτερη απόδοση και μεγαλύτερη συνολική απόδοση επένδυσης (ROI).
Η ανάγκη για μια ολιστική πολυκαναλική προσέγγιση
Όταν μιλάμε για την προσέγγιση Omnichannel, το ένα μεγάλο πράγμα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι το να κάνετε μόνο διαδικτυακή διαφήμιση είναι καλό, αλλά όχι μια μακροπρόθεσμη λύση. Οι περισσότερες επιχειρήσεις επενδύουν πάρα πολύ στο διαδικτυακό μάρκετινγκ και αγνοούν εκτός σύνδεσης. Αυτό έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες που μπορούν να επηρεάσουν τις επιχειρήσεις με πολλούς αρνητικούς τρόπους.
💡Θα πρέπει πάντα να συνδυάζετε και τους δύο διαφημιστικούς κόσμους και να διαφημίζεστε εκτός σύνδεσης όσο μπορείτε. Αυτό δεν σημαίνει να κάνετε μόνο ένα πράγμα όπως διαφημιστικές πινακίδες, αλλά έναν συνδυασμό “καναλιών εκτός σύνδεσης”.
Ενσωμάτωση στρατηγικών μάρκετινγκ στο διαδίκτυο και εκτός σύνδεσης
Δουλεύω κυρίως με πελάτες που διαφημίζονται στο διαδίκτυο, αλλά όποτε μπορώ, τους συμβουλεύω για το τι να κάνουν και με το μάρκετινγκ εκτός σύνδεσης. Θεωρώ ότι, παρόλο που κατανοούμε τις δυνατότητες και τη σημασία και των δύο πλευρών του κόσμου, δίνουμε πάντα υπερβολική έμφαση στη μία και λιγότερη στην άλλη. Πώς να το βελτιώσετε;
- Ενοποιήστε την εμπειρία του πελάτη – Οι πελάτες συχνά αρχίζουν να αναζητούν προϊόντα στα κινητά τους τηλέφωνα, να ερευνούν περαιτέρω σε επιτραπέζιους υπολογιστές και, τέλος, να αγοράζουν σε φυσικά καταστήματα. Με την κλίση προς αυτόν τον τρόπο σκέψης μπορείτε μόνο να κερδίσετε περισσότερους πελάτες.
- Επικοινωνία μεταξύ καναλιών – Η χρήση συνεπούς περιεχομένου στο διαδίκτυο και εκτός σύνδεσης σας κάνει πιο αναγνωρίσιμους και οι πελάτες μπορούν εύκολα να αναφέρουν το προϊόν στο κατάστημα.
- Πελατοκεντρική στρατηγική – Εστιάστε περισσότερο στην ευκολία, επιτρέποντας στους πελάτες σας να αλληλεπιδράσουν με την επωνυμία ή τα προϊόντα σας στις προτιμώμενες πλατφόρμες τους.
Πλεονεκτήματα μιας ενοποιημένης εμπειρίας πελάτη
Η εφαρμογή στρατηγικών εμπειρίας πελατών μπορεί να ωφελήσει πάρα πολύ την επιχείρησή σας. Έχοντας απρόσκοπτη αλληλεπίδραση σε πολλά κανάλια, μπορείτε να ενισχύσετε την αφοσίωση, να βελτιώσετε την ικανοποίηση και να προσελκύσετε μακροπρόθεσμους πιστούς πελάτες.
Δοκιμές δημιουργικού και μέτρηση απόδοσης
🔎Δοκιμή, δοκιμή και δοκιμή—Το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να κάνετε στις διαφημίσεις απόδοσης. Στην Winston Bros, ασχολούμαστε κυρίως με το μάρκετινγκ απόδοσης, όπου οι συνεχείς δοκιμές και η καινοτομία οδηγούν τη διαφήμιση του πελάτη μας σε καλύτερη απόδοση. Για τη σωστή δοκιμή στρατηγικών και διαφημίσεων, είναι απαραίτητη η σωστή μέτρηση ή παρακολούθηση.
Μέθοδοι για δοκιμές A / B στο μάρκετινγκ
Όταν διαφημιζόμαστε στο Google ή στη Microsoft, χρησιμοποιούμε πολλές μεθόδους δοκιμών A/B . Στο τέλος της ημέρας, όλα καταλήγουν στο να έχουμε περισσότερα δεδομένα και να λαμβάνουμε μελλοντικές αποφάσεις βάσει δεδομένων για τη βελτιστοποίηση των διαφημίσεων.
Οι δοκιμές A / B μπορούν να εφαρμοστούν με διάφορους τρόπους. Όσον αφορά τα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μπορείτε να χωρίσετε την ομάδα ελέγχου των πελατών σε δύο και να τους στείλετε διαφορετικά πρότυπα για βελτιστοποίηση του ρυθμού απόκρισης. Όσον αφορά τον ιστότοπο, μπορείτε να βελτιστοποιήσετε στοιχεία, αναδυόμενα παράθυρα κ.λπ. Μερικές στρατηγικές δοκιμών A / B που πρέπει να δοκιμάσετε περιλαμβάνουν:
- Τυπική δοκιμή A / B – σύγκριση δύο εκδόσεων πανομοιότυπων πραγμάτων (διαφημίσεις, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου κ.λπ.) με μια μικρή μεταβλητή αλλαγή.
- Δοκιμή πολλαπλών παραλλαγών—ταυτόχρονη δοκιμή πολλαπλών παραλλαγών (για παράδειγμα, πολλαπλοί τίτλοι ή περιγραφές).
- Διαδοχικές δοκιμές—πριν και μετά τη δοκιμή (για παράδειγμα, απόδοση μήνα πριν και μετά)

Source: Depositphotos
Αξιοποίηση αναλυτικών στοιχείων δεδομένων για βελτιστοποίηση καμπάνιας
Οποιοσδήποτε έμπορος θα σας πει, ότι τα δεδομένα παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο σε ολόκληρο το μάρκετινγκ. Παρέχοντας πληροφορίες μέσω των οποίων μπορούμε να βελτιώσουμε τη στόχευση ή την αφοσίωση, μπορούμε να βελτιώσουμε περαιτέρω τα ποσοστά μετατροπών.
Μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Analytics προς όφελός σας:
- Τμηματοποίηση κοινού – αναλύστε το κοινό σας και χωρίστε το ανάλογα με τα δημογραφικά στοιχεία, τη συμπεριφορά, την τοποθεσία κ.λπ.
- Δοκιμή A / B – ελέγξτε ποιες παραλλαγές λειτουργούν καλά με τα τμήματα κοινού σας
- Βελτιστοποίηση υποβολής προσφορών – Η χρήση της βελτιστοποίησης υποβολής προσφορών αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για την προσαρμογή των προσφορών CPC βάσει δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, βελτιώνοντας έτσι το ποσοστό μετατροπών σας.
- Αξία διάρκειας ζωής πελάτη – προβλέψτε πόσα έσοδα μπορεί να δημιουργήσει ένας πελάτης με την πάροδο του χρόνου + χωρίστε τους πελάτες σε αγκύλες από χαμηλότερα σε υψηλότερα έσοδα.
- Αντίληψη επωνυμίας – Δημιουργήστε έρευνες και εκστρατείες ενίσχυσης επωνυμίας για να ελέγξετε αν οι χρήστες γνωρίζουν για την επωνυμία σας. Αυτό καθορίζει πόσα πρέπει να επενδύσετε στην αναγνωρισιμότητα επωνυμίας.
- Τάσεις αγοράς και ανάλυση ανταγωνιστών – Γνωρίζετε πάντα εκ των προτέρων ποιες τάσεις εμφανίζονται και αξιοποιήστε αυτά τα δεδομένα για να πουλήσετε τα προϊόντα σας. Παρακολουθώ των ανταγωνιστών σας και συμπληρώστε τα κενά της διαφήμισης όπου δεν είναι παρόντες.
Συμπέρασμα
Το μάρκετινγκ απόδοσης εξελίσσεται όχι χρόνο με το χρόνο, αλλά μέρα με τη μέρα. Αυτό είναι κάτι που πρέπει πάντα να γνωρίζετε! Το μέλλον του μάρκετινγκ απόδοσης συμβαίνει καθώς εργαζόμαστε, δειπνούμε και κοιμόμαστε, οπότε σίγουρα θα πρέπει να αρχίσετε να κάνετε μερικά πράγματα εάν θέλετε να πετύχετε σε αυτό.
Το πρώτο βήμα για να συμβαδίσετε με την εποχή είναι η εφαρμογή καινοτομιών που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, εξατομικευμένων στρατηγικών μάρκετινγκ και λήψης αποφάσεων βάσει δεδομένων. Αυτό μπορεί να αναδιαμορφώσει πλήρως τον τρόπο με τον οποίο συνδέεστε με τους καταναλωτές και να μετατρέψει την επιχείρησή σας σε ένα οικοσύστημα ανθεκτικό στο μέλλον.
Φυσικά, μπορεί να προκύψουν νέες προκλήσεις και θα πρέπει να βρείτε χρόνο για να ερευνήσετε πράγματα στα οποία δεν είστε αρκετά ικανοί. Ο τρόπος για να ξεκινήσετε είναι με πλατφόρμες RTB και Performance Marketing Automation.
💡Μην ξεχνάτε ότι οι ευρέως διαθέσιμες στρατηγικές μπορούν να λειτουργήσουν, αλλά κάθε e-shop είναι διαφορετικό και μπορεί απλά να μην λειτουργούν για εσάς. Μην φοβάστε να δοκιμάσετε ορισμένες αλλαγές μόνοι σας ή με τη βοήθεια ενός ειδικού, μπορεί να χτυπήσετε το bingo σε αυτό.
Τα δεδομένα παίζουν καθοριστικό ρόλο σε όλα! Εάν βασίζεστε σε δεδομένα τρίτων, τώρα είναι η τέλεια στιγμή για να αρχίσετε να βελτιώνεστε σε αυτό και να εφαρμόζετε αλλαγές, αυτό μπορεί να σας φέρει “καθαρά” δεδομένα πελατών. Χρησιμοποιήστε τις λύσεις που συζητήσαμε προηγουμένως για να αποκτήσετε τον έλεγχο της επιχείρησής σας.
Τέλος, συνδυάστε πολλαπλές τεχνολογίες για να επιτύχετε μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, να βελτιώσετε την εικόνα της επωνυμίας σας, να κερδίσετε πελάτες που επιστρέφουν και, στο τέλος της ημέρας, καλύτερα έσοδα τόσο από το διαδίκτυο όσο και από το εξωτερικό.

Source: Depositphotos
Συχνές ερωτήσεις
Ποιο είναι το μέλλον του performance marketing;
Το όλο μάρκετινγκ απόδοσης επικεντρώνεται στενά γύρω από τη χρήση τεχνολογιών AI. Τάσεις όπως AI, Automation, AR, Machine Learning και πολλά άλλα επαναπροσδιορίζουν γρήγορα τον τρόπο με τον οποίο οι επωνυμίες βελτιστοποιούν τους ιστότοπους και τις διαφημιστικές δαπάνες τους.
Τι είναι το μάρκετινγκ απόδοσης;
Πρόκειται για ένα είδος στρατηγικής μάρκετινγκ βάσει δεδομένων, όπου οι διαφημιζόμενοι πληρώνουν για ενέργειες, όπως κλικ, δυνητικούς πελάτες ή μετατροπές. Σε αντίθεση με άλλες επιλογές διαφήμισης, όπως η πληρωμή για εμφανίσεις, για παράδειγμα, το μάρκετινγκ απόδοσης δίνει μεγάλη έμφαση στην παροχή άμεσων αποτελεσμάτων μέσω μετρήσεων παρακολούθησης όπως η απόδοση επένδυσης (ROI), η απόδοση διαφημιστικής επένδυσης (ROAS) και η ACOS. Περιλαμβάνει το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης, τη διαφήμιση κοινωνικών μέσων, το μάρκετινγκ θυγατρικών και τη διαφήμιση μέσω προγραμματισμού.
Ποια είναι η μεγαλύτερη τάση στο μάρκετινγκ;
Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις που μεταμορφώνουν το διαδικτυακό μάρκετινγκ αυτή τη στιγμή είναι το κύμα εξατομίκευσης που υποστηρίζεται από AI και οι επιπτώσεις του αυτοματισμού μάρκετινγκ στη δημιουργία και βελτιστοποίηση διαφημίσεων. Οι επωνυμίες στρέφονται περισσότερο προς τα κανάλια που βασίζονται στην απόδοση επένδυσης (ROI) σε ετήσια βάση και πιθανότατα δεν πρόκειται να σταματήσουν σύντομα. Χρησιμοποιούν επίσης το AR ακόμη περισσότερο από ποτέ για να φέρουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους πιο κοντά στους πελάτες τους.
Πόσο μεγάλη είναι η βιομηχανία μάρκετινγκ απόδοσης;
- Η παγκόσμια βιομηχανία μάρκετινγκ επιδόσεων αυξάνεται εκθετικά κάθε μήνα και καθοδηγείται από την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης. Έχοντας αυτό κατά νου, η συνολική ανάπτυξη εξαρτάται από διαφορετικές αγορές, αλλά όπως μπορείτε να διαβάσετε στο Marketingreport.one – Η παγκόσμια αγορά ψηφιακής διαφήμισης αποτιμήθηκε σε λίγο περισσότερα από 600 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια του έτους 2023.