3 λεπτά για ανάγνωση

Βασική ενημέρωση της Google τον Ιούνιο του 2025: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι κάτοχοι ιστότοπων

Ξυπνάτε, ελέγχετε την κατάταξη αναζήτησης και ξαφνικά βρίσκεστε στη σελίδα 3 αντί για τη σελίδα 1. Πριν πανικοβληθείτε και αρχίσετε να αλλάζετε τα πάντα στον ιστότοπό σας, πρέπει να κατανοήσετε τις βασικές ενημερώσεις της Google - και γιατί δεν είναι απαραίτητα κακά νέα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Βασική ενημέρωση της Google τον Ιούνιο του 2025: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι κάτοχοι ιστότοπων
Πηγή: Depositphotos: Photo by AndrewLozovyi (edited in Canva pro)

Η Google αναπτύσσει σημαντικές αλλαγές αλγορίθμων αρκετές φορές κάθε χρόνο. Αυτές δεν είναι μικρές τροποποιήσεις – είναι σαρωτικές αλλαγές που μπορούν να ταρακουνήσουν τα αποτελέσματα αναζήτησης σε ολόκληρο τον ιστό. Το θέμα είναι ότι ο ιστότοπός σας δεν χρειάζεται να κάνει τίποτα λάθος για να δει την κατάταξή του να αλλάζει.

Σκεφτείτε το έτσι

Η Google εξηγεί τις βασικές ενημερώσεις χρησιμοποιώντας μια αναλογία εστιατορίου που έχει πραγματικά νόημα. Ας υποθέσουμε ότι γράψατε τα 20 αγαπημένα σας εστιατόρια το 2019. Γρήγορα προς τα εμπρός στο σήμερα – μερικά εκπληκτικά νέα μέρη έχουν ανοίξει, άλλα έχουν βελτιωθεί δραματικά και οι προτιμήσεις σας έχουν εξελιχθεί. Όταν ενημερώνετε αυτήν τη λίστα, τα εστιατόρια που πέφτουν κάτω δεν είναι ξαφνικά τρομερά. Υπάρχουν απλώς καλύτερες επιλογές τώρα.

Αυτό ακριβώς συμβαίνει με τις βασικές ενημερώσεις.

Τι πρέπει πραγματικά να κάνετε

Οι περισσότεροι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου δεν θα παρατηρήσουν καν ότι συνέβη μια βασική ενημέρωση. Αλλά αν η επισκεψιμότητά σας χτυπήθηκε ακριβώς όταν η Google ανακοίνωσε ένα, εδώ είναι το σχέδιο παιχνιδιού σας.

Πρώτα, πάρτε το σωστό χρονοδιάγραμμα . Μην βιαστείτε αμέσως στη λειτουργία ανάλυσης. Περιμένετε μια ολόκληρη εβδομάδα μετά την ολοκλήρωση της κυκλοφορίας της ενημέρωσης. Στη συνέχεια, συγκρίνετε την τρέχουσα απόδοσή σας με την εβδομάδα πριν από την έναρξη της ενημέρωσης. Αυτό σας δίνει μια πιο καθαρή εικόνα του τι πραγματικά άλλαξε.

Στη συνέχεια, υπολογίστε πόσο κακό είναι. Έπεσε από τη θέση 2 στην 4; Αυτό είναι ενοχλητικό αλλά όχι καταστροφικό. Η Google συνιστά στην πραγματικότητα να αφήνετε μόνο περιεχόμενο με καλή απόδοση σε αυτές τις περιπτώσεις. Αλλά αν πέσατε από τη θέση 4 στην 29; Τότε είναι που πρέπει να σκάψετε βαθύτερα.

Μην ξεχάσετε να ελέγξετε διαφορετικούς τύπους αναζήτησης ξεχωριστά. Ίσως οι κατατάξεις ιστού σας να μειωθούν, αλλά οι εικόνες σας κάνουν καλά ή το αντίστροφο.

Αντιμετώπιση σημαντικών μειώσεων κατάταξης

Εδώ είναι που γίνεται πραγματικό. Εάν βλέπετε συνεχείς, σημαντικές πτώσεις στον ιστότοπό σας, πρέπει να αξιολογήσετε ειλικρινά εάν το περιεχόμενό σας βοηθά πραγματικά τους ανθρώπους. Και εννοώ πραγματικά να τους βοηθήσουμε, όχι μόνο να τσεκάρουμε κουτιά SEO.

Κοιτάξτε τις σελίδες που χτυπήθηκαν περισσότερο. Υπάρχουν άλλοι ιστότοποι εκεί έξω που κάνουν καλύτερη δουλειά απαντώντας στις ίδιες ερωτήσεις που έχουν οι πελάτες σας; Μερικές φορές η αλήθεια πονάει, αλλά είναι καλύτερο από το να μένεις στην άρνηση.

Αποκτήστε και κάποια εξωτερική προοπτική . Ζητήστε από τα άτομα που δεν συνδέονται με την επιχείρησή σας να αξιολογήσουν το περιεχόμενό σας με ειλικρίνεια. Τα φρέσκα μάτια συχνά εντοπίζουν ζητήματα στα οποία έχετε τυφλωθεί.

Το παιχνίδι αποκατάστασης

Εδώ είναι τι δεν λειτουργεί: ο πανικός αλλάζει. Αφαίρεση στοιχείων σελίδας επειδή κάποιος στο Twitter είπε ότι είναι κακό για SEO, ξαναγράφοντας εντελώς περιεχόμενο εν μία νυκτί ή διαγράφοντας το ήμισυ του ιστότοπού σας. Αυτές οι «γρήγορες λύσεις» συνήθως κάνουν τα πράγματα χειρότερα.

Τι λειτουργεί: ουσιαστικές βελτιώσεις που έχουν νόημα για τους πραγματικούς πελάτες σας. Ίσως οι περιγραφές των προϊόντων σας είναι πολύ τεχνικές ή οι σελίδες κατηγοριών σας προκαλούν σύγχυση στην πλοήγηση. Επικεντρωθείτε στις αλλαγές που μπορείτε να διατηρήσετε μακροπρόθεσμα.

Εξετάστε το ενδεχόμενο διαγραφής περιεχομένου μόνο εάν είναι πραγματικά άχρηστο και δεν μπορεί να αποθηκευτεί. Εάν σκέφτεστε να χτυπήσετε ολόκληρα τμήματα του ιστότοπού σας, αυτό είναι πιθανώς ένα σημάδι ότι δημιουργήθηκαν για μηχανές αναζήτησης αντί για ανθρώπους ούτως ή άλλως.

Το παιχνίδι της αναμονής

Η ανάκαμψη δεν είναι άμεση. Ορισμένες βελτιώσεις ενδέχεται να εμφανίσουν αποτελέσματα σε ημέρες, αλλά τα συστήματα της Google συχνά χρειάζονται μήνες για να αναγνωρίσουν πλήρως ότι ο ιστότοπός σας έχει βελτιωθεί πραγματικά. Εάν δεν αλλάξει τίποτα μετά από αρκετούς μήνες, ίσως περιμένετε μέχρι την επόμενη βασική ενημέρωση για να δείτε κίνηση.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Παρόμοια άρθρα
Το SEO άλλαξε. Είσαι έτοιμο?
3 λεπτά για ανάγνωση

Το SEO άλλαξε. Είσαι έτοιμο?

Οι ανταγωνιστές σας κερδίζουν ήδη στα εργαλεία αναζήτησης ChatGPT, Reddit και AI, ενώ εξακολουθείτε να δημιουργείτε backlinks και να βελτιστοποιείτε για το Google. Οι νεότεροι χρήστες ξεκινούν τώρα την έρευνά τους σε κοινωνικές πλατφόρμες αντί για παραδοσιακή αναζήτηση. Εάν η στρατηγική SEO σας δεν λειτουργεί πέρα από το Google, χάνετε μια τεράστια αλλαγή στον τρόπο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ποιότητα έναντι ποσότητας: Το δίλημμα δημιουργίας συνδέσμων που διαιρεί τους ειδικούς SEO
12 λεπτά για ανάγνωση

Ποιότητα έναντι ποσότητας: Το δίλημμα δημιουργίας συνδέσμων που διαιρεί τους ειδικούς SEO

Ενώ η Google εξακολουθεί να ανταμείβει τα ποιοτικά backlinks, οι μηχανές αναζήτησης που λειτουργούν με AI όπως το Bing δίνουν προτεραιότητα στην ποσότητα και οι περισσότερες εταιρείες έχουν κολλήσει επιλέγοντας μεταξύ δύο εντελώς διαφορετικών στρατηγικών. Με μισό δισεκατομμύριο εβδομαδιαίους χρήστες αναζήτησης AI, η συζήτηση ποιότητας έναντι ποσότητας στη δημιουργία συνδέσμων μόλις έγινε κρίσιμη για την […]

Katarína Rusňáková SEO Katarína Rusňáková SEO
CEO, ONLINE TORO
Απώλεια κυκλοφορίας και δεν ξέρετε γιατί; Οι επισκοπήσεις AI της Google διαμορφώνουν ήδη το μέλλον
7 λεπτά για ανάγνωση

Απώλεια κυκλοφορίας και δεν ξέρετε γιατί; Οι επισκοπήσεις AI της Google διαμορφώνουν ήδη το μέλλον

Οι επισκοπήσεις AI της Google είναι ήδη ζωντανές και κλέβουν σιωπηλά το 40% της οργανικής επισκεψιμότητας από καθιερωμένους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου. Ενώ οι περισσότερες επιχειρήσεις πιστεύουν ότι αυτό «έρχεται κάποια μέρα», συμβαίνει αυτή τη στιγμή στη Βουλγαρία και αν δεν προσαρμόζετε τη στρατηγική σας, πρόκειται να χάσετε την ορατότητα που έχετε περάσει χρόνια χτίζοντας.

Martin Zhelyazkov Martin Zhelyazkov
Founder & CEO, Z Consult