2 λεπτά για ανάγνωση

Γιατί η Νότια Ευρώπη θα σημειώσει ανάπτυξη 9,6% έναντι 5,4% της Ανατολικής Ευρώπης

Σύμφωνα με μελέτη του ECDB, η Νότια Ευρώπη θα επιταχύνει την ανάπτυξη του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου στο 9,6% ετησίως την περίοδο 2025-2029, ενώ η Ανατολική Ευρώπη επιβραδύνεται στο 5,4%. Αυτή η αντιστροφή έρχεται παρά το γεγονός ότι η Ανατολική Ευρώπη αναπτύσσεται σημαντικά ταχύτερα τα τελευταία χρόνια.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Γιατί η Νότια Ευρώπη θα σημειώσει ανάπτυξη 9,6% έναντι 5,4% της Ανατολικής Ευρώπης
Πηγή: ChatGPT

Παρόμοιο μέγεθος, διαφορετικά έσοδα

Και οι δύο περιοχές έχουν σχεδόν πανομοιότυπους πληθυσμούς – η Ανατολική Ευρώπη αριθμεί 237,7 εκατομμύρια κατοίκους σε 9 χώρες και η Νότια Ευρώπη 238,1 εκατομμύρια σε 14 χώρες. Η διαφορά έγκειται στα έσοδα από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

Η Νότια Ευρώπη παράγει 557,9 δολάρια ανά άτομο ετησίως, η Ανατολική Ευρώπη μόνο 434,7 δολάρια.

Αυτό το χάσμα εξηγεί γιατί η Ανατολική Ευρώπη εξακολουθεί να έχει περιθώρια για ταχύτερη συνολική ανάπτυξη με CAGR 9.0% έναντι 8.3% στη Νότια Ευρώπη για την περίοδο 2020-2029.

Η Ανατολή αναπτύχθηκε σταθερά, ο Νότος παρουσίασε διακυμάνσεις

Μεταξύ 2020 και 2024, η Ανατολική Ευρώπη αναπτύχθηκε κατά 16,1% ετησίως – σταθερή και σταθερή. Η Νότια Ευρώπη πέτυχε μόνο 4,2%, αλλά με άγριες ταλαντεύσεις. Το 2020, η ανάπτυξη εκτινάχθηκε στο 70,1%, για να πέσει σε αρνητικό έδαφος το 2022 και το 2024.

Ο λόγος; Η Νότια Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Πορτογαλίας, επλήγη περισσότερο από τον Covid. Το διαδικτυακό εμπόριο εξερράγη ξαφνικά εκεί που μόλις και μετά βίας υπήρχε πριν. Η Ανατολική Ευρώπη πέρασε από τον ψηφιακό μετασχηματισμό πιο σταδιακά.

Southern Europe vs Eastern Europe eCommerce revenue growth comparison 2020-2029 showing CAGR rates of 9.6% vs 4.2%

Source: ECDB

Μετά το 2025, οι ρόλοι αντιστρέφονται

Οι διαδικτυακές πωλήσεις κατέχουν μερίδιο 10,5% του συνολικού λιανικού εμπορίου στη Νότια Ευρώπη και 8,4% στην Ανατολική Ευρώπη. Παρά την πιο προηγμένη ψηφιοποίηση, η Νότια Ευρώπη θα επιταχυνθεί ξανά μετά το 2025.

Η Ανατολική Ευρώπη σημείωσε επιβράδυνση. Τοπικές αγορές όπως το eMAG και το Ozon, καθώς και το AliExpress και το Temu χτίζουν την εμπιστοσύνη των πελατών, αλλά η περιοχή παρεμποδίζεται από τον πόλεμο μεταξύ Ρωσίας και Ουκρανίας.

Η πολιτική αποφασίζει

Η Νότια Ευρώπη έχει ένα διαρθρωτικό πλεονέκτημα – περισσότερα μέλη της ΕΕ, πράγμα που σημαίνει καλύτερες ψηφιακές υποδομές και κανονισμούς που υποστηρίζουν την ανάπτυξη. Η Ανατολική Ευρώπη έχει έναν ελαφρώς νεότερο πληθυσμό που αναζητά ευκαιρίες, αλλά η πολιτική αστάθεια περιορίζει τις δυνατότητες.

Και οι δύο περιοχές έχουν πρόσβαση σε οικονομικά προσιτή ευρυζωνική σύνδεση και smartphone. Και οι δύο επωφελούνται από έναν συνδυασμό τοπικών (El Corte Inglés, Skroutz, Trendyol) και διεθνών παικτών. Η διαφορά είναι ότι η Νότια Ευρώπη έχει τώρα καλύτερες συνθήκες για περαιτέρω ανάπτυξη.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU