
Πρόσβαση στην παγκόσμια αγορά με ελάχιστη τριβή
Οι καλύτερες πλατφόρμες αγοράς από το Amazon και το eBay έως το Allegro, το Kaufland και περιφερειακούς παίκτες όπως οι Bol, Pepita, eMAG, Skroutz, Trendyol κ.λπ. δίνουν στις μάρκες άμεση πρόσβαση σε εκατομμύρια πελάτες στις τοπικές αγορές. Δεν χρειάζεται τοπικό γραφείο ή πολύπλοκη νομική ρύθμιση. Αντί να δημιουργήσετε ένα κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου από το μηδέν ή να ξοδέψετε τόνους χρημάτων για τη διαφήμιση της επωνυμίας σας, συνδέεστε στην ψηφιακή υποδομή της αγοράς και αρχίζετε να πουλάτε από την πρώτη μέρα.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν πρόκειται να επενδύσετε σε διαφημίσεις ή ότι δεν πρόκειται να ξεκινήσετε τον ιστότοπό σας κάποια στιγμή της νέας εισόδου σας στην αγορά, αλλά θα το συζητήσουμε αργότερα.

Source: Canva
Είσοδος χαμηλού κόστους & ταχύτερος χρόνος διάθεσης στην αγορά
Η έναρξη του δικού σας καταστήματος ηλεκτρονικού εμπορίου σε μια νέα χώρα απαιτεί προκαταρκτική έρευνα αγοράς, τοπική προσαρμογή, πληρωμές και ενσωματώσεις ταχυμεταφορών, τοπική υποστήριξη πελατών, τοπική ομάδα μάρκετινγκ ή τουλάχιστον ένα άτομο κ.λπ. Και ας είμαστε ειλικρινείς, δεν υπάρχει καμία εγγύηση ότι τα προϊόντα σας θα γίνουν αποδεκτά από την αγορά. Στις πλατφόρμες αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου, τα περισσότερα από τα προαναφερθέντα είναι ήδη ενσωματωμένα και μπορείτε εύκολα να δοκιμάσετε τη ζήτηση, να επικυρώσετε την προσφορά σας και να επαναλάβετε, όλα χωρίς μεγάλη επένδυση. Μια τέτοια προσέγγιση μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εισόδου σε μια νέα αγορά.
Επεκτασιμότητα που μεγαλώνει μαζί σας
Οι κορυφαίες πλατφόρμες ανάπτυξης αγορών έχουν σχεδιαστεί για κλίμακα. Καθώς η επωνυμία σας μεγαλώνει, αυτές οι πλατφόρμες μεγαλώνουν μαζί σας. Είτε προσθέτετε νέες σειρές προϊόντων, είτε επεκτείνεστε σε περισσότερες περιοχές είτε αξιοποιείτε πολλές ροές εσόδων, οι αγορές υποστηρίζουν το ταξίδι σας. Αυτή η ενσωματωμένη επεκτασιμότητα είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για επωνυμίες ηλεκτρονικού εμπορίου υψηλής ανάπτυξης.
Βελτιωμένες λειτουργίες και υλικοτεχνική αποτελεσματικότητα
Οι κύριες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου της διεθνούς αγοράς χειρίζονται βασικά λειτουργικά στοιχεία όπως αποθήκευση, παράδοση, επιστροφές και εξυπηρέτηση πελατών. Αυτό σημαίνει λιγότερους πονοκεφάλους και καλύτερη απόδοση. Βασιζόμενοι στην υλικοτεχνική αποτελεσματικότητα από τους συνεργάτες της αγοράς, απελευθερώνετε εσωτερικούς πόρους για να εστιάσετε στο προϊόν, το μάρκετινγκ και τη δημιουργία επωνυμίας.
👌 Βέλτιστες πρακτικές της στρατηγικής σας για τις πλατφόρμες αγοράς
Η επιτυχία με τα προϊόντα σας σε πλατφόρμες αγοράς απαιτεί σχεδόν τις ίδιες τακτικές που εφαρμόζετε όταν εργάζεστε για τη βελτίωση των ποσοστών μετατροπής και διατήρησης στο δικό σας κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου:
- Βελτιστοποιήστε τις καταχωρίσεις σας με τοπικές λέξεις-κλειδιά και νόμισμα
- Επενδύστε σε εικόνες και κριτικές υψηλής ποιότητας

Source: Canva
- Ερευνήστε και ετοιμάστε την καλύτερη συσκευασία
- Χρησιμοποιήστε διαφημιζόμενες τοποθετήσεις και εκστρατείες βάσει δεδομένων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους
- Ενσωμάτωση με την υπηρεσία εκπλήρωσης της αγοράς όταν είναι δυνατόν
Συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να κυριαρχήσετε στο παιχνίδι Marketplace
💡 Χρησιμοποιήστε λύσεις λογισμικού που θα σας βοηθήσουν να ενσωματώσετε πολλές πλατφόρμες αγοράς ταυτόχρονα. Πλατφόρμες όπως το Bese και το easySales μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την παραγωγικότητά σας, την ποιότητα των καταχωρίσεών σας και, το σημαντικότερο, την ταχύτητα κυκλοφορίας νέων προϊόντων σε νέες πλατφόρμες και αγορές.
💡 Ανοίξτε την αγορά ανά αγορά και μην ξεχάσετε να δοκιμάσετε και να επικυρώσετε κάθε προϊόν ή κατηγορία. Το άνοιγμα μιας νέας αγοράς μπορεί να οδηγήσει σε εκπλήξεις και απροσδόκητες καταστάσεις. Από τους περιορισμούς των προϊόντων έως τα παράπονα των πελατών για συγκεκριμένα προϊόντα έως τις υλικοτεχνικές δυσκολίες και τα υψηλά ποσοστά επιστροφής. Ανοίγοντας νέες αγορές μία προς μία, εξασφαλίζετε ομαλή επέκταση και εύκολη διαχείριση πιθανών προβλημάτων.
💡 Source: Canva
Η εξάντληση του αποθέματος είναι ένα άλλο ζήτημα που μπορεί να αντιμετωπίσετε. Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από την υψηλή ζήτηση για ένα προϊόν στο χαρτοφυλάκιό σας που δεν μπορείτε να παραδώσετε στο πεινασμένο πλήθος. Λύσεις όπως το Noverstock μπορούν να σας βοηθήσουν να διαχειριστείτε το απόθεμά σας σε διαφορετικές αποθήκες και το πιο σημαντικό να σας ενημερώσουν όταν κάτι έχει μεγάλη ζήτηση, ώστε να μπορείτε να παράγετε ή να αγοράζετε και να ανανεώνετε τα αποθέματα.
💡 Έχετε μια σταθερή στρατηγική τιμών για κάθε αγορά που εισέρχεστε και χρησιμοποιήστε λογισμικό ανατιμολόγησης για να βεβαιωθείτε ότι έχετε ελκυστικές προσφορές και κερδίζετε χρήματα ταυτόχρονα. Λύσεις όπως DynamicPricing.Ai και Pricemind.ai θα σας βοηθήσουν να νικήσετε τον ανταγωνισμό.
Μην βασίζεστε αποκλειστικά στην οργανική επισκεψιμότητα της πλατφόρμας. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, βεβαιωθείτε ότι η επωνυμία και τα προϊόντα σας αποτελούν συχνά μέρος των καμπανιών κάθε πλατφόρμας, όπως Black Friday, Cyber Monday, Singles Day, Easter, Christmas, New Year’s campaigns και όλα τα υπόλοιπα. Δημιουργήστε μια ξεχωριστή σελίδα προορισμού για τα μπεστ σέλερ της επωνυμίας σας, προβάλετε διαφημίσεις κοινωνικών μέσων για καλύτερη αναγνώριση επωνυμίας και παρακολουθήστε προσεκτικά τα αποτελέσματα.

Source: Canva
💡 Συνεργαστείτε με την καλύτερη λύση εφοδιαστικής και διεκπεραίωσης στην περιοχή. Σήμερα οι πλατφόρμες αγοράς προσφέρουν υπηρεσίες άμεσης αποθήκευσης, παράδοσης και επιστροφών. Ωστόσο, η ύπαρξη μιας ανεξάρτητης λύσης μπορεί πάντα να είναι χρήσιμη. Η στρατηγική σας μπορεί να αλλάξει και μπορεί να χρειαστεί η εκπλήρωση των παραγγελιών σας από έναν συνεργάτη 3PL ή την αποθήκη σας. Σε τέτοιες περιπτώσεις, θα πρέπει να βασιστείτε σε έναν αξιόπιστο συνεργάτη με μια καλά αναπτυγμένη αλυσίδα λειτουργιών. Εξαιρετικές λύσεις για τη διασυνοριακή εφοδιαστική είναι οι FedEx, DPD, DHL, Direx και Express One. Αν ψάχνετε για μια λύση εκπλήρωσης με ένα τεράστιο δίκτυο αποθηκών σε όλη την Ευρώπη, μπορείτε να δοκιμάσετε με το euShipments.
Εάν είστε αναγκασμένοι ή προτιμάτε να στείλετε τα προϊόντα σας από τη δική σας αποθήκη ή συνεργάτη 3PL, ίσως χρειαστεί να σκεφτείτε μια σταθερή λύση σχετικά με τους φακέλους ή τα κουτιά με τα οποία στέλνετε. Εταιρείες όπως η DS Smith μπορούν να σας προσφέρουν εκπληκτικές λύσεις που είναι πρακτικές και εξοικονομούν κόστος.
Βασικά ζητήματα για την επέκταση της πλατφόρμας Marketplace
Ενώ οι πλατφόρμες αγοράς προσφέρουν μια γρήγορη και ευέλικτη διαδρομή σε νέες αγορές, υπάρχουν σημαντικά ζητήματα που πρέπει να αντιμετωπίσετε για να αποφύγετε δαπανηρά λάθη ή λειτουργικά σημεία συμφόρησης.

Source: Canva
➤ Εγγραφή στα μητρώα ΦΠΑ και φορολογική συμμόρφωση
Αν πραγματοποιείτε πωλήσεις σε πολλές αγορές της ΕΕ μέσω πλατφορμών αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου, ενδέχεται να σας ζητηθεί να εγγραφείτε για ΦΠΑ σε κάθε χώρα όπου οι πωλήσεις σας υπερβαίνουν τα τοπικά όρια.
Με το σύστημα One-Stop Shop (OSS), μέρος αυτής της πολυπλοκότητας μπορεί να συγκεντρωθεί, αλλά μόνο εάν πληροίτε τις προϋποθέσεις και συμμορφώνεστε. Είναι σημαντικό να συνεργαστείτε με έμπειρους λογιστές ή νομικούς συμβούλους για να διασφαλίσετε ότι η διασυνοριακή φορολογική σας ρύθμιση είναι αλεξίσφαιρη.
➤ Αθέμιτος ανταγωνισμός και κίνδυνοι στην αγορά
Δεν είναι όλοι οι συνεργάτες της αγοράς 3ο -Κόμμα παίζουν δίκαια. Οι πωλητές αντιμετωπίζουν μερικές φορές:
- Επιθετικές τακτικές τιμολόγησης από μεγάλους ή επιδοτούμενους ανταγωνιστές
- Αντιγραφή καταχωρίσεων ή παραβιάσεων πνευματικής ιδιοκτησίας
- Ψευδείς κριτικές ή χειραγωγημένες αξιολογήσεις
Αυτά τα ζητήματα αποτελούν μέρος του κρυφού κόστους εργασίας σε διαφορετικές πλατφόρμες αγοράς. Η κατανόηση των κανόνων της αγοράς, η παρακολούθηση των καταχωρίσεών σας και η γρήγορη αντίδραση σε ύποπτη δραστηριότητα είναι το κλειδί για την προστασία της επωνυμίας σας.
➤ Πίεση περιθωρίου και δομές προμηθειών
Κάθε πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά έχει τη δική της δομή τελών, που κυμαίνεται από τέλη καταχώρισης έως προμήθειες εκπλήρωσης και διαφήμισης. Εάν δεν είστε προσεκτικοί, αυτά τα κόστη μπορούν να μειώσουν γρήγορα τα περιθώριά σας.
Πριν επεκταθείτε, μοντελοποιήστε τα οικονομικά της μονάδας σας για κάθε πλατφόρμα και αγορά. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πλατφόρμες δανεισμού στην αγορά μπορεί να προσφερθούν για να βοηθήσουν στην εξομάλυνση των ταμειακών ροών – αλλά αυτό συνοδεύεται από τους όρους και τους κινδύνους της.
➤ Περιορισμένη ιδιοκτησία πελατειακών σχέσεων
Ένα από τα μεγαλύτερα μειονεκτήματα των πλατφορμών αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ότι συχνά δεν σας ανήκει η σχέση πελατών. Χτίζετε τις πωλήσεις σας σε νοικιασμένο έδαφος και ενδέχεται να έχετε περιορισμένη πρόσβαση στα δεδομένα αγοραστών. Βεβαιωθείτε ότι η στρατηγική σας στην αγορά περιλαμβάνει προσπάθειες δημιουργίας επωνυμίας που διοχετεύουν τους πελάτες πίσω στα ιδιόκτητα κανάλια σας με την πάροδο του χρόνου.
➤ Ταμειακές ροές και ανταλλαγή χρημάτων όταν εργάζεστε σε διαφορετικές αγορές της ΕΕ
Η πώληση σε αγορές με διαφορετικά εθνικά νομίσματα φέρνει ένα εντελώς νέο επίπεδο πολυπλοκότητας στις ταμειακές ροές σας. Οι καθυστερήσεις πληρωμών, οι κακές συναλλαγματικές ισοτιμίες και οι κρυφές χρεώσεις μπορούν να βλάψουν την κατώτατη γραμμή σας εάν δεν είστε προετοιμασμένοι. Για να μετριάσετε αυτό, σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε υπηρεσίες όπως η Paysera, η οποία προσφέρει λογαριασμούς πολλαπλών νομισμάτων με τοπικούς IBAN σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Αυτές οι πλατφόρμες επιτρέπουν γρήγορες, χαμηλού κόστους μεταφορές χρημάτων και σας βοηθούν να διαχειρίζεστε καλύτερα τη ρευστότητά σας σε διασυνοριακό επίπεδο.
Η πορεία προς τη βιώσιμη ανάπτυξη χρησιμοποιώντας τις αγορές
Είτε είστε επωνυμία D2C, χονδρέμπορος ή ψηφιακός κλάδος, οι καλύτερες πλατφόρμες αγοράς προσφέρουν μια διαδρομή χαμηλού κινδύνου και υψηλής ανταμοιβής για πρόσβαση στην παγκόσμια αγορά. Με τη σωστή στρατηγική, τεχνογνωσία και εργαλεία, η επωνυμία σας μπορεί να αξιοποιήσει τις κορυφαίες πλατφόρμες της αγοράς και να προσεγγίσει νέους πελάτες ταχύτερα, φθηνότερα και πιο αποτελεσματικά από ποτέ. Οι πλατφόρμες Marketplace δεν είναι απλώς μια συντόμευση – είναι ένα στρατηγικό πλεονέκτημα.

Source: Depositphotos
Συχνές ερωτήσεις
Τι είναι το marketpalce;
Μια αγορά είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα που συνδέει πολλούς πωλητές με αγοραστές, διευκολύνοντας την ανταλλαγή αγαθών, υπηρεσιών ή και των δύο. Σε αντίθεση με ένα κανονικό κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου που συνήθως πωλεί προϊόντα από έναν μόνο προμηθευτή ή επωνυμία, μια αγορά φιλοξενεί μια ποικιλία πωλητών που προσφέρουν τα δικά τους προϊόντα. Σκεφτείτε το ως μια ψηφιακή «πλατεία αγοράς» όπου διαφορετικοί έμποροι στήνουν τους πάγκους τους κάτω από μια στέγη. Η πλατφόρμα λειτουργεί ως κόμβος, αυξάνοντας την επισκεψιμότητα και παρέχοντας μια βελτιωμένη εμπειρία για συναλλαγές, συχνά χειρίζοντας πληρωμές και εφοδιαστική, αφήνοντας το απόθεμα και την εκπλήρωση σε μεγάλο βαθμό στους πωλητές. Οι αγορές μπορεί να διαφέρουν ως προς το πεδίο εφαρμογής. Ορισμένα είναι τοπικά, προσαρμοσμένα σε μία μόνο περιοχή ή κοινότητα. Άλλες είναι διεθνείς, εξυπηρετούν πολλαπλές αγορές σε όλες τις χώρες ή ακόμα και παγκοσμίως, προσφέροντας τα πάντα, από χειροποίητες χειροτεχνίες έως ηλεκτρονικά μαζικής παραγωγής. Παραδείγματα περιλαμβάνουν γίγαντες όπως το Amazon και το eBay ή εξειδικευμένες πλατφόρμες όπως το Etsy για τεχνίτες.
Μπορούν οι πωλήσεις σε αγορές να βελτιώσουν την εμπιστοσύνη της επωνυμίας;
Οι αγορές δεν είναι όλες χτισμένες το ίδιο και αυτή η δομική ποικιλία διαμορφώνει πόσο αποτελεσματικά μπορείτε να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη της επωνυμίας σας. Ορισμένες πλατφόρμες διευκολύνουν τη δημιουργία μιας ξεχωριστής παρουσίας επωνυμίας, ενώ άλλες σας κρατούν εγκλωβισμένους, αναγκάζοντας μια διαφορετική προσέγγιση. Είτε πουλάτε τα δικά σας επώνυμα προϊόντα είτε μεταπωλείτε προϊόντα άλλων, προσθέτετε ένα άλλο επίπεδο, η στρατηγική σας πρέπει να περιστρέφεται ανάλογα με το τι προσφέρετε και πού πουλάτε.
Γιατί έχει σημασία η ύπαρξη στρατηγικής αγοράς;
Πρώτον, δεν είστε μόνοι. Άλλοι παίκτες πιθανότατα πωλούν παρόμοια προϊόντα και χωρίς ένα αιχμηρό σχέδιο, είστε απλώς μια άλλη λίστα στο σωρό. Μια στρατηγική σάς επιτρέπει να τα ξεπεράσετε μηδενίζοντας αυτό που σας ξεχωρίζει είτε πρόκειται για τιμολόγηση, πιο ευκρινείς περιγραφές προϊόντων, ταχύτερη αποστολή ή στόχευση μιας θέσης που έχουν χάσει. Δεύτερον, οι αγορές έχουν κανόνες και η παραβίασή τους μπορεί να σας κάνει tank. Πρέπει να είστε προσεκτικοί ώστε να μην τιμωρηθείτε, αναφέροντας κατά λάθος απαγορευμένα αντικείμενα, πλαστογραφώντας κριτικές ή κακομεταχειριζόμενοι επιστροφές. Ένα λάθος βήμα θα μπορούσε να αναστείλει ή να κλείσει τον λογαριασμό σας, εξαλείφοντας τη δυναμική σας.
Τέλος, μια στρατηγική ξεκλειδώνει το πλήρες δυναμικό της πλατφόρμας. Κάθε αγορά προσφέρει εργαλεία, αναλυτικά στοιχεία, διαφημίσεις ή βιτρίνες και χωρίς σχέδιο, αφήνετε χρήματα στο τραπέζι. Σας βοηθά να αξιοποιήσετε στο έπακρο αυτό που υπάρχει.
Πρέπει οι επιχειρήσεις να πωλούν σε υπάρχουσες αγορές ή να δημιουργήσουν τις δικές τους;
Η οικοδόμηση της δικής σας αγοράς είναι μια εξαιρετικά δαπανηρή και περίπλοκη προσπάθεια που απαιτεί σοβαρή κίνηση, εμπιστοσύνη και πόρους.
Η έναρξη της δικής σας πλατφόρμας σημαίνει ότι αντιμετωπίζετε τεράστιο αρχικό κόστος, επιλύοντας το πρόβλημα της κότας και του αυγού προσελκύοντας τόσο αγοραστές όσο και πωλητές και επενδύοντας σε μεγάλο βαθμό στην εμπιστοσύνη της επωνυμίας και στην απόκτηση χρηστών. Αν δεν είστε ήδη ηγέτης κατηγορίας με βαθιές τσέπες και μεγάλη πελατειακή βάση, είναι μια κίνηση υψηλού κινδύνου. Ο πιο έξυπνος δρόμος είναι να ξεκινήσετε από εκεί που βρίσκονται οι πελάτες, να μάθετε το παιχνίδι και να σκεφτείτε να δημιουργήσετε το δικό σας οικοσύστημα μόνο όταν έχετε κερδίσει πραγματικά την κλίμακα και την επιρροή για να το διατηρήσετε.
Πώς βοηθούν οι αγορές τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν νέους πελάτες;
Οι αγορές βοηθούν τις επιχειρήσεις να προσεγγίσουν νέους πελάτες, παρέχοντάς τους άμεση πρόσβαση σε ένα τεράστιο, προϋπάρχον κοινό που ήδη περιηγείται και είναι έτοιμο να αγοράσει. Αντί να ξοδεύουν μήνες (και έναν τόνο χρημάτων) σε διαφημίσεις, SEO και αναγνωρισιμότητα επωνυμίας, οι πωλητές μπορούν να συνδεθούν απευθείας σε πλατφόρμες υψηλής επισκεψιμότητας όπου η εμπιστοσύνη έχει ήδη εδραιωθεί. Αυτές οι πλατφόρμες συχνά προωθούν προϊόντα μέσω των δικών τους αλγορίθμων, λειτουργιών αναζήτησης και εποχιακών καμπανιών – δίνοντας σε μικρότερες μάρκες έκθεση που θα δυσκολευτούν να αποκτήσουν μόνοι τους. Επιπλέον, οι αγορές συχνά λειτουργούν διασυνοριακά, ανοίγοντας πόρτες στις διεθνείς αγορές χωρίς την ταλαιπωρία της δημιουργίας τοπικών υποδομών. Εν ολίγοις, λειτουργούν σαν μαγνήτης πελατών. Απλά πρέπει να εμφανιστείτε με τη σωστή προσφορά.