3 λεπτά για ανάγνωση

Διορατικότητα στην αγοραστική συμπεριφορά της Gen Z

Η πρόσφατη έρευνα της SheerID επικεντρώθηκε στις αγοραστικές προτιμήσεις και το οικονομικό συναίσθημα των καταναλωτών Gen Z στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο. Εδώ είναι τα βασικά σημεία:

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Διορατικότητα στην αγοραστική συμπεριφορά της Gen Z

Οι οικονομικές ανησυχίες κυριαρχούν στις δαπάνες

Το 2023, η οικονομία των ΗΠΑ αναπτύχθηκε κατά 2,5% και ο πληθωρισμός μειώθηκε στο 3,4%. Παρά τις αναφορές για βελτίωση της οικονομίας, μόνο το 30% των καταναλωτών Gen Z είναι αισιόδοξοι σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η επιφυλακτικότητα είναι ακόμη πιο έντονη στην Ευρώπη, όπου η οικονομία βιώνει σχεδόν μηδενική ανάπτυξη. Η Gen Z του Ηνωμένου Βασιλείου είναι 25% πιο απαισιόδοξη από εκείνη στην Αμερική.

«Αυτό εξηγεί γιατί το TikTok είναι γεμάτο βίντεο σχετικά με τον “δυνατό προϋπολογισμό”, όπου οι άνθρωποι μιλούν ανοιχτά για τα οικονομικά τους σχέδια και τις προσπάθειές τους να ξοδέψουν λιγότερα. Αυτή η τάση οδηγεί σχεδόν το ένα τρίτο της γενιάς Ζ να προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα, αγοράζοντας φθηνότερα πράγματα και λιγότερο περιττά πράγματα.

Το 36% των ερωτηθέντων της γενιάς Z λένε ότι ξοδεύουν λιγότερα. Επηρεάζονται ιδιαίτερα από κατηγορίες όπως το φαγητό σε πακέτο, τα τυχερά παιχνίδια, τα ηλεκτρονικά είδη και οι διαδικτυακές ειδήσεις. Μεταξύ των φοιτητών της γενιάς Z, το κλίμα είναι ακόμη χειρότερο, με το 45% να είναι απαισιόδοξο για το μέλλον της οικονομίας και το 77% να αγωνίζεται να προσαρμόσει τους προϋπολογισμούς του για να ικανοποιήσει αυτές τις ανησυχίες.

Πώς να εμπλακείτε στο Gen Z;

Το Instagram, το TikTok και το Snapchat διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην εισαγωγή νέων εμπορικών σημάτων. Το 68% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η κύρια πηγή ανακάλυψης της επωνυμίας τους. Οι συστάσεις από φίλους και συγγενείς έχουν επίσης σημαντικό αντίκτυπο.

Οι αποκλειστικές προσφορές έχουν αποδειχθεί σημαντικός παράγοντας για να τραβήξουν την προσοχή της Gen Z. Έως και το 91% των φοιτητών ερευνούν εκπτώσεις πριν αγοράσουν. Επιπλέον, οι αποκλειστικές προσφορές έχουν αποδειχθεί πιο αποτελεσματικές από άλλες τακτικές. Αυτές περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, το Buy Now Pay Later (BNPL) ή εκτεταμένες περιόδους επιστροφής.

Οι αποκλειστικές εκπτώσεις όχι μόνο οδηγούν στην αγοραστική συμπεριφορά, αλλά και στην αφοσίωση στο εμπορικό σήμα. Ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα άλλαζε μάρκα για μια αποκλειστική προσφορά ή θα εγγραφόταν σε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης με αντάλλαγμα έκπτωση.

Τα δωρεάν δώρα και η δωρεάν αποστολή αναγνωρίστηκαν ως οι πιο ελκυστικές αποκλειστικές προσφορές, ακολουθούμενες από εκπτώσεις στις αγορές. Παραδόξως, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αναδείχθηκε ως το προτιμώμενο κανάλι επικοινωνίας για την αποστολή προσφορών, ακολουθούμενο στενά από μηνύματα κειμένου.

Οι παραγγελίες παράδοσης σε πακέτο κατέλαβαν την πρώτη θέση μεταξύ των κατηγοριών προϊόντων που θα αγόραζε η Gen Z με έκπτωση. Ακολούθησαν ρούχα, καλλυντικά/προσωπική φροντίδα, παιχνίδια και ηλεκτρονικά είδη. Η λιγότερο δημοφιλής επιλογή ήταν οι διαδικτυακές ειδήσεις, υποδεικνύοντας την προτίμηση της Gen Z για δωρεάν πηγές πληροφοριών.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Τέσσερις έφηβοι συνελήφθησαν για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που κόστισαν στα M&ampS £ 300 εκατομμύρια
3 λεπτά για ανάγνωση

Τέσσερις έφηβοι συνελήφθησαν για επιθέσεις στον κυβερνοχώρο που κόστισαν στα M&ampS £ 300 εκατομμύρια

Η αστυνομία συνέλαβε τέσσερα άτομα ηλικίας 17-20 ετών σε σχέση με καταστροφικές κυβερνοεπιθέσεις που γονάτισαν μεγάλους λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι ύποπτοι αντιμετωπίζουν κατηγορίες όπως εκβιασμό, ξέπλυμα χρήματος και συμμετοχή σε οργανωμένο έγκλημα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ
3 λεπτά για ανάγνωση

Ο νέος γερμανικός νόμος σάς επιτρέπει να ακυρώνετε ηλεκτρονικές παραγγελίες με ένα κλικ

Από τον Ιούνιο του 2026, κάθε διαδικτυακός λιανοπωλητής στη Γερμανία πρέπει να περιλαμβάνει ένα εμφανές κουμπί “Ακύρωση σύμβασης” που λειτουργεί με ένα μόνο κλικ. Το γερμανικό υπουργείο Δικαιοσύνης το αποκαλεί προστασία των καταναλωτών – αλλά οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το αποκαλούν περιττή γραφειοκρατία.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
Οι πωλήσεις παντοπωλείων TikTok αυξήθηκαν κατά 120% φέτος
3 λεπτά για ανάγνωση

Οι πωλήσεις παντοπωλείων TikTok αυξήθηκαν κατά 120% φέτος

Κάτι άγριο συμβαίνει στο TikTok τον τελευταίο καιρό. Το Lidl, το γερμανικό εκπτωτικό σούπερ μάρκετ, ρίχνει περιορισμένα προϊόντα στο TikTok Shop και εξαντλούνται πιο γρήγορα από ποτέ. Οι σοκολάτες τους στο Ντουμπάι – αυτές οι γεμάτες φιστίκια που όλοι έχουν εμμονή – πουλούσαν 72 μπάρες κάθε δευτερόλεπτο και εξαντλήθηκαν σε 90 λεπτά. Σε κανονικές τιμές. […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU