3 λεπτά για ανάγνωση

Διορατικότητα στην αγοραστική συμπεριφορά της Gen Z

Η πρόσφατη έρευνα της SheerID επικεντρώθηκε στις αγοραστικές προτιμήσεις και το οικονομικό συναίσθημα των καταναλωτών Gen Z στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Ηνωμένο Βασίλειο. Εδώ είναι τα βασικά σημεία:

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Διορατικότητα στην αγοραστική συμπεριφορά της Gen Z

Οι οικονομικές ανησυχίες κυριαρχούν στις δαπάνες

Το 2023, η οικονομία των ΗΠΑ αναπτύχθηκε κατά 2,5% και ο πληθωρισμός μειώθηκε στο 3,4%. Παρά τις αναφορές για βελτίωση της οικονομίας, μόνο το 30% των καταναλωτών Gen Z είναι αισιόδοξοι σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η επιφυλακτικότητα είναι ακόμη πιο έντονη στην Ευρώπη, όπου η οικονομία βιώνει σχεδόν μηδενική ανάπτυξη. Η Gen Z του Ηνωμένου Βασιλείου είναι 25% πιο απαισιόδοξη από εκείνη στην Αμερική.

«Αυτό εξηγεί γιατί το TikTok είναι γεμάτο βίντεο σχετικά με τον “δυνατό προϋπολογισμό”, όπου οι άνθρωποι μιλούν ανοιχτά για τα οικονομικά τους σχέδια και τις προσπάθειές τους να ξοδέψουν λιγότερα. Αυτή η τάση οδηγεί σχεδόν το ένα τρίτο της γενιάς Ζ να προσπαθεί να εξοικονομήσει χρήματα, αγοράζοντας φθηνότερα πράγματα και λιγότερο περιττά πράγματα.

Το 36% των ερωτηθέντων της γενιάς Z λένε ότι ξοδεύουν λιγότερα. Επηρεάζονται ιδιαίτερα από κατηγορίες όπως το φαγητό σε πακέτο, τα τυχερά παιχνίδια, τα ηλεκτρονικά είδη και οι διαδικτυακές ειδήσεις. Μεταξύ των φοιτητών της γενιάς Z, το κλίμα είναι ακόμη χειρότερο, με το 45% να είναι απαισιόδοξο για το μέλλον της οικονομίας και το 77% να αγωνίζεται να προσαρμόσει τους προϋπολογισμούς του για να ικανοποιήσει αυτές τις ανησυχίες.

Πώς να εμπλακείτε στο Gen Z;

Το Instagram, το TikTok και το Snapchat διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην εισαγωγή νέων εμπορικών σημάτων. Το 68% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι η κύρια πηγή ανακάλυψης της επωνυμίας τους. Οι συστάσεις από φίλους και συγγενείς έχουν επίσης σημαντικό αντίκτυπο.

Οι αποκλειστικές προσφορές έχουν αποδειχθεί σημαντικός παράγοντας για να τραβήξουν την προσοχή της Gen Z. Έως και το 91% των φοιτητών ερευνούν εκπτώσεις πριν αγοράσουν. Επιπλέον, οι αποκλειστικές προσφορές έχουν αποδειχθεί πιο αποτελεσματικές από άλλες τακτικές. Αυτές περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, το Buy Now Pay Later (BNPL) ή εκτεταμένες περιόδους επιστροφής.

Οι αποκλειστικές εκπτώσεις όχι μόνο οδηγούν στην αγοραστική συμπεριφορά, αλλά και στην αφοσίωση στο εμπορικό σήμα. Ένα σημαντικό ποσοστό των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα άλλαζε μάρκα για μια αποκλειστική προσφορά ή θα εγγραφόταν σε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης με αντάλλαγμα έκπτωση.

Τα δωρεάν δώρα και η δωρεάν αποστολή αναγνωρίστηκαν ως οι πιο ελκυστικές αποκλειστικές προσφορές, ακολουθούμενες από εκπτώσεις στις αγορές. Παραδόξως, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο αναδείχθηκε ως το προτιμώμενο κανάλι επικοινωνίας για την αποστολή προσφορών, ακολουθούμενο στενά από μηνύματα κειμένου.

Οι παραγγελίες παράδοσης σε πακέτο κατέλαβαν την πρώτη θέση μεταξύ των κατηγοριών προϊόντων που θα αγόραζε η Gen Z με έκπτωση. Ακολούθησαν ρούχα, καλλυντικά/προσωπική φροντίδα, παιχνίδια και ηλεκτρονικά είδη. Η λιγότερο δημοφιλής επιλογή ήταν οι διαδικτυακές ειδήσεις, υποδεικνύοντας την προτίμηση της Gen Z για δωρεάν πηγές πληροφοριών.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+