7 λεπτά για ανάγνωση

Είναι η επωνυμία σας έτοιμη για τη Generation Alpha;

Τα παιδιά που γεννήθηκαν μετά το 2010 δεν είναι μόνο το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου - είναι ήδη εδώ, επηρεάζοντας τις αγορές και αναδιαμορφώνοντας τον τρόπο με τον οποίο οι μάρκες πρέπει να σκέφτονται για το ψηφιακό μάρκετινγκ. Οι περισσότερες εταιρείες εξακολουθούν να χρησιμοποιούν στρατηγικές που λειτούργησαν για τους millennials, αλλά η Generation Alpha λειτουργεί εντελώς διαφορετικά. Αυτά τα παιδιά μεγάλωσαν με το YouTube αντί για τηλεόραση, το TikTok αντί για περιοδικά και την Alexa ως μέλος του νοικοκυριού. Δεν προσαρμόστηκαν στην τεχνολογία όπως εμείς. Για αυτούς, η ψηφιακή αλληλεπίδραση είναι τόσο φυσική όσο το περπάτημα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Είναι η επωνυμία σας έτοιμη για τη Generation Alpha;
Πηγή: Depositphotos (edited in Canva Pro)

Η πραγματικότητα της οικονομίας της προσοχής

Εδώ είναι τι είναι δύσκολο για το μάρκετινγκ στη Generation Alpha: έχετε 8 δευτερόλεπτα το πολύ για να τραβήξετε την προσοχή τους. Όχι 10, όχι 15 – οκτώ δευτερόλεπτα πριν κάνουν κύλιση σε κάτι άλλο.

Αλλά εδώ είναι αυτό που είναι ενδιαφέρον – μόλις τους συνδέσετε, είναι απίστευτα αφοσιωμένοι.

Δεν καταναλώνουν απλώς περιεχόμενο, συμμετέχουν σε αυτό, το διασκευάζουν και το μοιράζονται με φίλους. Οι μάρκες που το καταλαβαίνουν νωρίς θα έχουν ένα τεράστιο πλεονέκτημα.

Στρατηγική πλατφόρμας που λειτουργεί πραγματικά

→ YouTube

Το YouTube παραμένει η πλατφόρμα ακρογωνιαίος λίθος για την προσέγγιση αυτής της γενιάς. Τα παιδιά περνούν σημαντικό χρόνο εδώ καταναλώνοντας τόσο ψυχαγωγικό όσο και εκπαιδευτικό περιεχόμενο. Η ευκαιρία έγκειται στη δημιουργία σειριακού περιεχομένου που τους κάνει να επιστρέφουν.

Σκεφτείτε λιγότερο “εμπορική” και περισσότερο “συνεχιζόμενη ιστορία όπου το προϊόν σας ταιριάζει φυσικά”.

→ TikTok

Το TikTok οδηγεί τη συμπεριφορά ακόμη και μεταξύ παιδιών που είναι πολύ μικρά για να έχουν λογαριασμούς. Βλέπουν περιεχόμενο μέσω μεγαλύτερων αδελφών, ξαδέλφων και φίλων. Τα βίντεο σύντομης μορφής με δημοφιλείς ήχους μπορούν να εκραγούν κατά τη διάρκεια της νύχτας, αν έχουν απήχηση. Το κλειδί είναι να συμμετέχετε αυθεντικά στην κουλτούρα της πλατφόρμας αντί να προσπαθείτε να την ελέγξετε.

→ Instagram

Οι τροχοί Instagram λειτουργούν έμμεσα μέσω millennial γονέων που μοιράζονται οικογενειακές στιγμές. Αυτό δημιουργεί μια ευκαιρία διπλής στόχευσης, δηλαδή περιεχόμενο που απευθύνεται ταυτόχρονα τόσο στα παιδιά όσο και στους γονείς τους.

Οι πλατφόρμες ροής όπως το Disney+, το Noggin και το PBS Kids προσφέρουν ασφαλέστερα περιβάλλοντα για επώνυμο περιεχόμενο. Οι γονείς αισθάνονται πιο άνετα εδώ, κάτι που έχει σημασία όταν προσπαθείτε να οικοδομήσετε εμπιστοσύνη με τις οικογένειες.

Περιεχόμενο βίντεο που μετατρέπει την προσοχή

Με αυτό το εύρος προσοχής 8 δευτερολέπτων, το άνοιγμά σας χρειάζεται άμεσο οπτικό αντίκτυπο. Τα φωτεινά χρώματα, τα γρήγορα κοψίματα και η κίνηση στα πρώτα καρέ είναι αδιαπραγμάτευτα. Σκεφτείτε πόσο διαφορετικό είναι αυτό από την παραδοσιακή διαφήμιση, όπου μπορείτε να δημιουργήσετε μια αποκάλυψη.

Η οπτική αφήγηση ξεπερνά κάθε φορά το περιεχόμενο που εστιάζει στο προϊόν. Αντί να δείχνετε απευθείας το προϊόν σας, δημιουργήστε χαρακτήρες και κόσμους όπου το προϊόν σας υπάρχει φυσικά. Τα παιδιά θέλουν να μπαίνουν σε ιστορίες, όχι να βλέπουν διαφημίσεις.

Τα διαδραστικά στοιχεία επεκτείνουν την αφοσίωση πέρα από αυτά τα κρίσιμα πρώτα δευτερόλεπτα. Οι περιοχές με δυνατότητα κλικ, οι δημοσκοπήσεις κατά τη διάρκεια βίντεο και το περιεχόμενο σε στυλ περιπέτειας μετατρέπουν την παθητική προβολή σε ενεργή συμμετοχή.

Ευκαιρίες επαυξημένης πραγματικότητας και παιχνιδοποίησης

Η επαυξημένη πραγματικότητα δεν είναι απλώς μια ωραία πραγματικότητα – είναι αναμενόμενη. Τα φίλτρα AR στο Instagram και το TikTok που ενσωματώνουν στοιχεία επωνυμίας δημιουργούν κοινόχρηστες στιγμές που αναζητούν ενεργά τα παιδιά. Δεν βλέπουν μόνο το περιεχόμενό σας. Γίνονται μέρος της.

Η παιχνιδοποίηση μετατρέπει το μάρκετινγκ σε ψυχαγωγία:

  • Προκλήσεις
  • Συστήματα πόντων
  • Οι ανταμοιβές κάνουν την αφοσίωση να μοιάζει περισσότερο με παιχνίδι παρά με διαφήμιση

Οι πιο επιτυχημένες καμπάνιες μοιάζουν με παιχνίδια που τυχαίνει να διαθέτουν προϊόντα.

Η πραγματικότητα της εταιρικής σχέσης Influencer

Η Generation Alpha εμπιστεύεται τις συστάσεις άλλων παιδιών περισσότερο από οποιαδήποτε παραδοσιακή διαφήμιση. Αλλά η επιλογή των σωστών επιρροών παιδιών απαιτεί προσεκτική εξέταση της αυθεντικότητας, της γονικής συμμετοχής και της ποιότητας του περιεχομένου.

Οι δημιουργοί οικογενειακού περιεχομένου συχνά παρέχουν τις ασφαλέστερες και πιο αποτελεσματικές συνεργασίες. Όταν οι γονείς και τα παιδιά δημιουργούν περιεχόμενο μαζί, η ενσωμάτωση προϊόντων αισθάνεται φυσική και όχι αναγκαστική.

Ryan's World YouTube channel homepage showing 39.5M subscribers and various kid-friendly content videos

Source: youtube.com/@RyansWorld

Το εκπαιδευτικό περιεχόμενο που αναμιγνύεται με ψυχαγωγία αποδίδει σταθερά καλά:

  • Εκπαιδευτικά βίντεο
  • Περιεχόμενο από τα παρασκήνια
  • Οι οδηγοί οδηγιών που ενσωματώνουν φυσικά προϊόντα δημιουργούν πιο γνήσια αφοσίωση από τις άμεσες εγκρίσεις

Μορφές περιεχομένου που λειτουργούν

Διατηρήστε τα βίντεο σύντομα, οπτικά ελκυστικά και διαδραστικά. Η γρήγορη επεξεργασία, τα φωτεινά οπτικά στοιχεία και τα άμεσα άγκιστρα είναι απαραίτητα για τη λήψη και τη διατήρηση της προσοχής σε γεμάτες τροφοδοσίες.

Η εκπαιδευτική ψυχαγωγία (edutainment) παραμένει ιδιαίτερα αποτελεσματική. Τα παιδιά καταναλώνουν πρόθυμα μαθησιακό περιεχόμενο όταν παρουσιάζεται διασκεδαστικά. Αυτό δημιουργεί ευκαιρίες για τα εμπορικά σήματα να παρέχουν πραγματική αξία, δημιουργώντας παράλληλα θετικούς συσχετισμούς.

Εξατομίκευση ως βασικός εξοπλισμός

Η Generation Alpha αναμένει εξατομικευμένες εμπειρίες ως βάση και όχι premium χαρακτηριστικά. Οι επιλογές προσαρμογής, η εξατομικευμένη συσκευασία ή τα προϊόντα που μπορούν να τροποποιήσουν τα παιδιά αξιοποιούν αυτήν την προσδοκία.

Πάρτε πλατφόρμες ροής όπως το Netflix ή το Disney+ ως τέλεια παραδείγματα. Αυτές οι υπηρεσίες επιμελούνται αυτόματα περιεχόμενο με βάση το ιστορικό προβολής, δημιουργούν εξατομικευμένες ενότητες “Συνιστάται για εσάς”, ακόμη και προσαρμόζουν μικρογραφίες με βάση αυτό που προσελκύει την προσοχή μεμονωμένων χρηστών. Για τη Generation Alpha, αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης δεν είναι εντυπωσιακό – είναι αναμενόμενο.

Disney + personalisation for kids

Source: disneyplus.com

Οι καμπάνιες περιεχομένου που δημιουργούνται από χρήστες αξιοποιούν την επιθυμία τους να δημιουργήσουν και να μοιραστούν. Τα παιδιά απολαμβάνουν να δημιουργούν περιεχόμενο με επωνυμίες, να μοιράζονται δημιουργικές εφαρμογές και να συμμετέχουν σε επώνυμες προκλήσεις που αισθάνονται αυθεντικές στα ενδιαφέροντά τους.

Ενσωμάτωση μεταξύ πλατφορμών

Η Generation Alpha χρησιμοποιεί πολλαπλές πλατφόρμες ταυτόχρονα, δημιουργώντας ευκαιρίες για ολοκληρωμένες καμπάνιες που αφηγούνται συνεκτικές ιστορίες σε διαφορετικά κανάλια. Μια επιτυχημένη στρατηγική μπορεί να περιλαμβάνει:

  • YouTube για εκπαιδευτικό περιεχόμενο μεγαλύτερης διάρκειας
  • TikTok για συμμετοχή σε τάσεις
  • Instagram για οπτική αφήγηση

Η συνεπής ανάπτυξη χαρακτήρων σε όλες τις πλατφόρμες δημιουργεί αναγνώριση και αφοσίωση. Οι επωνυμίες μπορούν να αναπτύξουν μασκότ ή αντιπροσώπους που εμφανίζονται σε διαφορετικές μορφές σε διάφορα κανάλια κοινωνικών μέσων, διατηρώντας παράλληλα αναγνωρίσιμα χαρακτηριστικά.

Οικοδόμηση μακροχρόνιων σχέσεων

Η Generation Alpha διαμορφώνει τις απόψεις της μάρκας κατά τη διάρκεια των ετών διαμόρφωσης, δημιουργώντας ευκαιρίες για σχέσεις πελατών εφ’ όρου ζωής. Η πρώιμη θετική προβολή της επωνυμίας μέσω αυθεντικού περιεχομένου με γνώμονα την αξία δημιουργεί θεμέλια που μπορούν να επηρεάσουν τις αποφάσεις αγοράς για δεκαετίες.

Η διαφάνεια και η αυθεντικότητα έχουν μεγαλύτερη σημασία από τις εκλεπτυσμένες αξίες παραγωγής. Το περιεχόμενο πίσω από τα παρασκήνια, η ειλικρινής επικοινωνία και η πραγματική δημιουργία αξίας δημιουργούν εμπιστοσύνη που οι παραδοσιακές διαφημιστικές προσεγγίσεις δεν μπορούν να επιτύχουν.

Η οικοδόμηση κοινότητας γύρω από τις μάρκες δημιουργεί συναισθηματικές συνδέσεις πέρα από τις απλές προτιμήσεις προϊόντων. Οι επιτυχημένες μάρκες ενσωματώνονται στη διαμόρφωση της ταυτότητας των παιδιών και στις κοινωνικές συνδέσεις.

Στρατηγική εφαρμογής

Ξεκινήστε με την κυριαρχία της πλατφόρμας αντί να διαδώσετε τις προσπάθειες σε όλα τα κανάλια. Εστιάστε τους πόρους στην κατανόηση και την επιτυχία μέσα σε μια πλατφόρμα πριν επεκταθείτε σε άλλες.

Οι μάρκες που κατανοούν τα μοναδικά χαρακτηριστικά της Generation Alpha και προσαρμόζουν ανάλογα το μάρκετινγκ τους θα δημιουργήσουν σχέσεις με την πιο ψηφιακά εξελιγμένη γενιά στην ιστορία. Η ευκαιρία είναι σημαντική, αλλά απαιτεί πραγματική κατανόηση του τρόπου με τον οποίο αυτά τα παιδιά καταναλώνουν, δημιουργούν και μοιράζονται περιεχόμενο.

Αν θέλετε να διαβάσετε ένα άλλο άρθρο σχετικά με αυτήν τη γενιά, ρίξτε μια ματιά στο Gen Alpha: Παιδιά που αλλάζουν τους κανόνες αγορών στον ιστότοπό μας.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU