
Οι επιχειρήσεις βλέπουν τις κριτικές ως βασικό μοχλό ανάπτυξης
Η έρευνα δείχνει ότι οι ΜΜΕ του Ηνωμένου Βασιλείου βλέπουν τις διαδικτυακές κριτικές όχι μόνο ως ανατροφοδότηση αλλά και ως εργαλείο για τη βελτίωση προϊόντων και υπηρεσιών. Το 91% των ιδιοκτητών επιχειρήσεων πιστεύουν ότι οι απαντήσεις των πελατών τους βοηθούν να καινοτομούν και να προσαρμόζονται στις ανάγκες της αγοράς. Αυτό μεταφράζεται σε οικονομικά αποτελέσματα – το 90% των επιχειρήσεων βλέπουν θετική απόδοση επένδυσης από την ενεργή διαχείριση κριτικών.
Οι κριτικές βοηθούν επίσης τις μικρότερες εταιρείες να εδραιώσουν τη θέση τους στην αγορά, με πάνω από το 85% να επιβεβαιώνει ότι μπορούν να ανταγωνιστούν καλύτερα με μεγαλύτερες, καθιερωμένες μάρκες μέσω κριτικών.
Οι κριτικές επηρεάζουν επίσης τη φήμη. Πάνω από το 92% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η τακτική συλλογή και διαχείριση κριτικών μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την εικόνα της μάρκας και να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των πελατών. Οι καταναλωτές δεν αναζητούν τέλειες αξιολογήσεις – το 83% θεωρεί σημαντικές τις κρίσιμες ή λιγότερο ευνοϊκές κριτικές, καθώς αυξάνουν την αξιοπιστία της εταιρείας και δείχνουν ρεαλιστική ποιότητα υπηρεσιών.

Source: Trustpilot
Οι καταναλωτές βασίζονται σε κριτικές για αποφάσεις αγοράς
Η έρευνα προσδιορίζει τις διαδικτυακές κριτικές ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στην επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών, πριν από τις προσωπικές προτάσεις και τις διαφημίσεις.
- Το 84% θεωρεί τις ανεξάρτητες πλατφόρμες αξιολόγησης την πιο κρίσιμη πηγή πληροφοριών
- 87% αξία δωρεάν πρόσβαση σε κριτικές
- Το 75% εμπιστεύεται τις πλατφόρμες που είναι ανοιχτές σε όλους τους κριτικούς περισσότερο από τους εταιρικούς ιστότοπους με επιμελημένες αξιολογήσεις
- Το 81% πιστεύει ότι οι δημόσιες πλατφόρμες παρέχουν πιο ρεαλιστικές πληροφορίες για την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών
Οι κριτικές επηρεάζουν ολόκληρο το ταξίδι αγοράς – από την ανακάλυψη επωνυμίας (58%), έως τη σύγκριση επιλογών (76%) έως τις αποφάσεις αγοράς (82%).
Ευκαιρίες και προκλήσεις για τις επιχειρήσεις
Ενώ η έρευνα επιβεβαιώνει τη σημασία των διαδικτυακών κριτικών για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, επισημαίνει τις σχετικές προκλήσεις. Τα βασικά ζητήματα περιλαμβάνουν την καταπολέμηση των ψευδών κριτικών και την αξιοπιστία της αξιολόγησης. Αυτό οδηγεί την προτίμηση των καταναλωτών για ανοιχτές πλατφόρμες έναντι των κριτικών ιστότοπων εταιρειών.
Οι εταιρείες που διαχειρίζονται ενεργά τις κριτικές, απαντώντας σε σχόλια και χειρίζοντας με διαφάνεια τους δυσαρεστημένους πελάτες, μπορούν να επωφεληθούν.
Η έρευνα της Trustpilot διαπίστωσε ότι το 83% των καταναλωτών αναφέρουν αυξημένη εμπιστοσύνη στο εμπορικό σήμα όταν βλέπουν εταιρείες να αντιμετωπίζουν αρνητικές αξιολογήσεις.
Δεδομένου του ρόλου του Trustpilot ως παρόχου πλατφόρμας επανεξέτασης, τα ευρήματα αυτά θα πρέπει να εξεταστούν παράλληλα με τα εμπορικά τους συμφέροντα. Ενώ τα αποτελέσματα υποδηλώνουν τη σημασία της διαφάνειας και της επικοινωνίας με τους πελάτες, ευθυγραμμίζονται με το επιχειρηματικό μοντέλο της Trustpilot.
Ανεξάρτητα από την έρευνα ή τις προοπτικές κοινής λογικής, οι διαδικτυακές κριτικές είναι αναπόφευκτες. Οι καταναλωτές βασίζονται σε αυτά όταν δεν είναι σίγουροι για τις αγορές. Από επιχειρηματική άποψη, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού, μπορούν να καθορίσουν την επιτυχία της εταιρείας.
Η επιτυχία απαιτεί μια στρατηγική προσέγγιση – όχι μόνο τη συλλογή θετικών αξιολογήσεων, αλλά την επίδειξη της ικανότητας να ανταποκρίνεται στην κριτική και να δείχνει δέσμευση για ακρόαση και βελτίωση.