3 λεπτά για ανάγνωση

Εμπιστοσύνη, πωλήσεις, φήμη: Γιατί οι κριτικές είναι κρίσιμες στο ηλεκτρονικό εμπόριο;

Οι διαδικτυακές αξιολογήσεις αποτελούν κρίσιμο εργαλείο για τη λήψη αποφάσεων από τους καταναλωτές και την οικοδόμηση εμπιστοσύνης. Μια πρόσφατη έρευνα του Trustpilot σε 600 υπεύθυνους λήψης αποφάσεων για τις ΜΜΕ του Ηνωμένου Βασιλείου και 2.000 καταναλωτές καταδεικνύει τη σημασία τους για την οικονομική ανάπτυξη και τις συναφείς προκλήσεις.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Εμπιστοσύνη, πωλήσεις, φήμη: Γιατί οι κριτικές είναι κρίσιμες στο ηλεκτρονικό εμπόριο;
Πηγή: Depositphotos

Οι επιχειρήσεις βλέπουν τις κριτικές ως βασικό μοχλό ανάπτυξης

Η έρευνα δείχνει ότι οι ΜΜΕ του Ηνωμένου Βασιλείου βλέπουν τις διαδικτυακές κριτικές όχι μόνο ως ανατροφοδότηση αλλά και ως εργαλείο για τη βελτίωση προϊόντων και υπηρεσιών. Το 91% των ιδιοκτητών επιχειρήσεων πιστεύουν ότι οι απαντήσεις των πελατών τους βοηθούν να καινοτομούν και να προσαρμόζονται στις ανάγκες της αγοράς. Αυτό μεταφράζεται σε οικονομικά αποτελέσματα – το 90% των επιχειρήσεων βλέπουν θετική απόδοση επένδυσης από την ενεργή διαχείριση κριτικών.

Οι κριτικές βοηθούν επίσης τις μικρότερες εταιρείες να εδραιώσουν τη θέση τους στην αγορά, με πάνω από το 85% να επιβεβαιώνει ότι μπορούν να ανταγωνιστούν καλύτερα με μεγαλύτερες, καθιερωμένες μάρκες μέσω κριτικών.

Οι κριτικές επηρεάζουν επίσης τη φήμη. Πάνω από το 92% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι η τακτική συλλογή και διαχείριση κριτικών μπορεί να ενισχύσει σημαντικά την εικόνα της μάρκας και να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των πελατών. Οι καταναλωτές δεν αναζητούν τέλειες αξιολογήσεις – το 83% θεωρεί σημαντικές τις κρίσιμες ή λιγότερο ευνοϊκές κριτικές, καθώς αυξάνουν την αξιοπιστία της εταιρείας και δείχνουν ρεαλιστική ποιότητα υπηρεσιών.

Trust, Sales, Reputation: Why Are Reviews Critical in E-commerce?

Source: Trustpilot

Οι καταναλωτές βασίζονται σε κριτικές για αποφάσεις αγοράς

Η έρευνα προσδιορίζει τις διαδικτυακές κριτικές ως τον πιο σημαντικό παράγοντα στην επιλογή προϊόντων και υπηρεσιών, πριν από τις προσωπικές προτάσεις και τις διαφημίσεις.

  • Το 84% θεωρεί τις ανεξάρτητες πλατφόρμες αξιολόγησης την πιο κρίσιμη πηγή πληροφοριών
  • 87% αξία δωρεάν πρόσβαση σε κριτικές
  • Το 75% εμπιστεύεται τις πλατφόρμες που είναι ανοιχτές σε όλους τους κριτικούς περισσότερο από τους εταιρικούς ιστότοπους με επιμελημένες αξιολογήσεις
  • Το 81% πιστεύει ότι οι δημόσιες πλατφόρμες παρέχουν πιο ρεαλιστικές πληροφορίες για την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών

Οι κριτικές επηρεάζουν ολόκληρο το ταξίδι αγοράς – από την ανακάλυψη επωνυμίας (58%), έως τη σύγκριση επιλογών (76%) έως τις αποφάσεις αγοράς (82%).

Ευκαιρίες και προκλήσεις για τις επιχειρήσεις

Ενώ η έρευνα επιβεβαιώνει τη σημασία των διαδικτυακών κριτικών για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, επισημαίνει τις σχετικές προκλήσεις. Τα βασικά ζητήματα περιλαμβάνουν την καταπολέμηση των ψευδών κριτικών και την αξιοπιστία της αξιολόγησης. Αυτό οδηγεί την προτίμηση των καταναλωτών για ανοιχτές πλατφόρμες έναντι των κριτικών ιστότοπων εταιρειών.

Οι εταιρείες που διαχειρίζονται ενεργά τις κριτικές, απαντώντας σε σχόλια και χειρίζοντας με διαφάνεια τους δυσαρεστημένους πελάτες, μπορούν να επωφεληθούν.

Η έρευνα της Trustpilot διαπίστωσε ότι το 83% των καταναλωτών αναφέρουν αυξημένη εμπιστοσύνη στο εμπορικό σήμα όταν βλέπουν εταιρείες να αντιμετωπίζουν αρνητικές αξιολογήσεις.

Δεδομένου του ρόλου του Trustpilot ως παρόχου πλατφόρμας επανεξέτασης, τα ευρήματα αυτά θα πρέπει να εξεταστούν παράλληλα με τα εμπορικά τους συμφέροντα. Ενώ τα αποτελέσματα υποδηλώνουν τη σημασία της διαφάνειας και της επικοινωνίας με τους πελάτες, ευθυγραμμίζονται με το επιχειρηματικό μοντέλο της Trustpilot.

Ανεξάρτητα από την έρευνα ή τις προοπτικές κοινής λογικής, οι διαδικτυακές κριτικές είναι αναπόφευκτες. Οι καταναλωτές βασίζονται σε αυτά όταν δεν είναι σίγουροι για τις αγορές. Από επιχειρηματική άποψη, εν μέσω αυξανόμενου ανταγωνισμού, μπορούν να καθορίσουν την επιτυχία της εταιρείας.

Η επιτυχία απαιτεί μια στρατηγική προσέγγιση – όχι μόνο τη συλλογή θετικών αξιολογήσεων, αλλά την επίδειξη της ικανότητας να ανταποκρίνεται στην κριτική και να δείχνει δέσμευση για ακρόαση και βελτίωση.

Κοινή χρήση άρθρου
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Παρόμοια άρθρα
Το Meta AI κυκλοφορεί στην Ευρώπη
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Meta AI κυκλοφορεί στην Ευρώπη

Ο τεχνολογικός γίγαντας Meta αποκάλυψε αυτή την εβδομάδα ότι το εργαλείο AI συνομιλίας θα αναπτυχθεί σε 41 ευρωπαϊκές χώρες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και σε 21 υπερπόντια εδάφη – σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη παγκόσμια επέκταση του Meta AI μέχρι σήμερα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Balkan Ecommerce Summit: Παγκόσμιοι ηγέτες συγκεντρώνονται στη Σόφια, Απρίλιος 2025
3 λεπτά για ανάγνωση

Balkan Ecommerce Summit: Παγκόσμιοι ηγέτες συγκεντρώνονται στη Σόφια, Απρίλιος 2025

Το Balkan Ecommerce Summit 2025, μία από τις κορυφαίες εκδηλώσεις ψηφιακού εμπορίου της περιοχής, θα μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου για ολόκληρη την περιοχή των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025, στην Arena Sofia. Αυτή η εκδήλωση-ορόσημο θα συγκεντρώσει πάνω από 4.000 συμμετέχοντες από περισσότερες από 20 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Πολιτειών και της […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Η Meta αντικαθιστά επίσημα τον έλεγχο γεγονότων με το σύστημα σημειώσεων κοινότητας
4 λεπτά για ανάγνωση

Η Meta αντικαθιστά επίσημα τον έλεγχο γεγονότων με το σύστημα σημειώσεων κοινότητας

Ξεκινώντας αυτή την εβδομάδα, η Meta αλλάζει θεμελιωδώς τον τρόπο επαλήθευσης των πληροφοριών στο Facebook, το Instagram και το Threads. Αντί να συνεργάζονται με ανεξάρτητους οργανισμούς διασταύρωσης ειδήσεων, παρουσιάζουν τις Σημειώσεις κοινότητας, έναν μηχανισμό που βασίζεται στο crowdsourcing. Αυτή η αλλαγή είναι αμφιλεγόμενη, αλλά η Meta την παρουσιάζει ως έναν τρόπο μείωσης της προκατάληψης. Για […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+