3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα και τάσεις που αξίζει να σημειωθούν. Και δείχνει ότι η επιτυχία του βίντεο δεν καθορίζεται από την τεχνολογία, αλλά από την εμπιστοσύνη, το περιεχόμενο και το σωστά επιλεγμένο πλαίσιο.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
Πηγή: Depositphotos
Η μελέτη επιβεβαιώνει αυτό που πολλοί επαγγελματίες του μάρκετινγκ υποψιάζονται: η παρακολούθηση τηλεόρασης αλλάζει. Περισσότεροι από τους μισούς Ευρωπαίους (52%) θεωρούν ότι η παρακολούθηση περιεχομένου μεγάλης διάρκειας στο YouTube μέσω τηλεόρασης είναι «παρακολούθηση τηλεόρασης». Μόνο το 22% λέει το ίδιο για το περιεχόμενο που δημιουργείται από χρήστες. Αυτό αποδεικνύει ότι η συσκευή δεν έχει σημασία, αλλά μάλλον ο τύπος και η ποιότητα του περιεχομένου.

«Βλέποντας τηλεόραση» δεν σημαίνει πλέον αυτό που έκανε κάποτε. Επομένως, η ομαδοποίηση όλων των προβολών βίντεο σε μία μόνο μέτρηση είναι παραπλανητική. Οι άνθρωποι κάνουν διάκριση μεταξύ τύπων περιεχομένου και μορφών – και αυτό επηρεάζει την αντίληψή τους για τη διαφήμιση.

TV Evolution

Source: RTL AdAlliance

Τα μοντέλα ροής που υποστηρίζονται από διαφημίσεις αυξάνονται

Σε μια εποχή αυξανόμενων τιμών και κόπωσης συνδρομών, οι δωρεάν ή φθηνότερες υπηρεσίες που υποστηρίζονται από διαφημίσεις αυξάνονται σε δημοτικότητα. Σχεδόν το ένα τρίτο των Ευρωπαίων μεταβαίνει σε αυτά τα μοντέλα. Αυτό σημαίνει χώρο για νέες ευκαιρίες διαφήμισης. Για τις επωνυμίες, είναι μια ευκαιρία να προσεγγίσουν αποτελεσματικά το κοινό με χαμηλότερο κόστος. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να παρακολουθείτε τις εξελίξεις και να αδράξετε την κατάλληλη στιγμή.

Η γραμμική τηλεόραση εξακολουθεί να κυριαρχεί

Ακόμη και όταν οι μορφές θέασης χωρίζονται σε μικρότερα τμήματα, το 59% των Ευρωπαίων επιλέγει πρώτα το παραδοσιακό γραμμικό ή αρχειακό περιεχόμενο (BVOD) όταν ανοίγει την τηλεόραση. Ειδικά για είδη όπως ειδήσεις, αθλητικά ή ψυχαγωγία, εξακολουθεί να διατηρεί ισχυρή θέση.

Για καμπάνιες που στοχεύουν σε μεγάλο κοινό ή πολιτιστικές στιγμές, η γραμμική τηλεόραση εξακολουθεί να έχει αξία. Η ψηφιακή τεχνολογία, ωστόσο, παρέχει ευελιξία και συμπληρωματική εμβέλεια.

TV Evolution

Source: RTL AdAlliance

TV Evolution: Οι προσδοκίες για τις τηλεοπτικές διαφημίσεις είναι υψηλότερες

Η έρευνα δείχνει ένα αυξανόμενο χάσμα μεταξύ της εμπιστοσύνης στα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης (ραδιόφωνο, τηλεόραση, τύπος) και σε πλατφόρμες όπως το TikTok ή το YouTube. Η εμπιστοσύνη σε αυτές τις παλαιότερες μορφές αυξάνεται, γεγονός που έχει θεμελιώδη αντίκτυπο στην αντίληψη της μάρκας και στην ασφάλεια της διαφήμισης.

Δεν πρόκειται μόνο για το περιεχόμενο, αλλά και για το περιβάλλον. Σε μια εποχή παραπληροφόρησης, η αξιοπιστία των μέσων ενημέρωσης διαδραματίζει βασικό ρόλο στο πόσο έντονα αντηχεί η διαφήμιση.

TV Evolution

Source: RTL AdAlliance

Οι θεατές έχουν υψηλότερες απαιτήσεις για διαφημίσεις στη γραμμική τηλεόραση – το 67% αναμένει ότι θα είναι ενημερωτικές και περισσότεροι από τους μισούς θέλουν επίσης μια συναισθηματική ή διασκεδαστική διάσταση. Αντίθετα, απογοητεύονται με τις διαφημίσεις στο YouTube. Τα αξιολογούν ως ενοχλητικά και στους θεατές δεν αρέσει που υπάρχουν πάρα πολλά από αυτά.

Η προβολή περιεχομένου βίντεο απαιτεί απλότητα και εντοπιότητα

Όπως τονίζεται τόσο από το RTL AdAlliance όσο και από το πρακτορείο Publicis, η αγορά χρειάζεται απλούστερες λύσεις και μεγαλύτερη ευελιξία. Η παγκόσμια εμβέλεια εξακολουθεί να είναι σημαντική, αλλά τα πραγματικά αποτελέσματα έρχονται όταν το περιεχόμενο προσαρμόζεται στο τοπικό πλαίσιο.

Το CTV είναι μια τρέχουσα τάση που αργά αλλά σταθερά γίνεται ένα σταθερό μέρος της στρατηγικής βίντεο. Η ποιότητα του περιεχομένου, η αξιοπιστία της πλατφόρμας, το πλαίσιο προβολής και οι τοπικές προτιμήσεις – αυτές είναι οι μεταβλητές που καθορίζουν την επιτυχία σήμερα.

Η τέταρτη έκδοση της μελέτης The New Life of the Living Room βασίστηκε σε ποσοτική έρευνα που διεξήχθη από τις 25 Ιανουαρίου έως τις 7 Φεβρουαρίου 2025. Περισσότεροι από 12.500 ερωτηθέντες ηλικίας 18-64 ετών από 15 χώρες, συμπεριλαμβανομένων όλων των μεγάλων ευρωπαϊκών αγορών και των ΗΠΑ, συμμετείχαν στη διαδικτυακή έρευνα. Σε κάθε χώρα, απάντησαν 700 έως 1.000 άτομα, με την επιλογή να γίνεται με τη μέθοδο ποσόστωσης με βάση την ηλικία, το φύλο, την περιοχή και το καθεστώς απασχόλησης. Η συλλογή δεδομένων παρασχέθηκε από τη Norstat.

Κοινή χρήση άρθρου
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Παρόμοια άρθρα
Ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο εξωτερικό ηλεκτρονικό εμπόριο; Μια ματιά στο διασυνοριακό εμπόριο στην Ευρώπη
3 λεπτά για ανάγνωση

Ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο εξωτερικό ηλεκτρονικό εμπόριο; Μια ματιά στο διασυνοριακό εμπόριο στην Ευρώπη

Πρόσφατα ευρήματα της Ευρωπαϊκής Βάσης Δεδομένων Εμπορίου (ECDB) αποκαλύπτουν εντυπωσιακά περιφερειακά πρότυπα στον τρόπο με τον οποίο διαφορετικά ευρωπαϊκά έθνη συνεργάζονται με διεθνείς διαδικτυακούς λιανοπωλητές και ποιες ευρωπαϊκές χώρες βασίζονται περισσότερο στο ξένο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η ανάλυση αυτή διερευνά τους διαφορετικούς βαθμούς υιοθέτησης του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου σε ολόκληρη την ήπειρο, διατηρώντας παράλληλα την ακεραιότητα […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το AI Max της Google επεκτείνει τις καμπάνιες αναζήτησης πέρα από τις λέξεις-κλειδιά
3 λεπτά για ανάγνωση

Το AI Max της Google επεκτείνει τις καμπάνιες αναζήτησης πέρα από τις λέξεις-κλειδιά

Η Google παρουσιάζει το AI Max – ένα νέο σύνολο λειτουργιών για καμπάνιες για το δίκτυο αναζήτησης που συνδέει τον αυτοματισμό δημιουργικού, την ακριβέστερη στόχευση και τον καλύτερο έλεγχο. Αξιοποιεί τις τελευταίες δυνατότητες τεχνητής νοημοσύνης. Η λειτουργία θα είναι διαθέσιμη παγκοσμίως σε έκδοση beta μέχρι το τέλος Μαΐου και στοχεύει να βοηθήσει τους διαφημιζόμενους να […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Το Pinterest δείχνει πώς πρέπει να φαίνεται η οπτική αναζήτηση στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης
2 λεπτά για ανάγνωση

Το Pinterest δείχνει πώς πρέπει να φαίνεται η οπτική αναζήτηση στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Το Pinterest μεταμορφώνει για άλλη μια φορά τον τρόπο με τον οποίο οι χρήστες ανακαλύπτουν προϊόντα. Πέρυσι, εισήγαγαν οθόνες προϊόντων σε εξατομικευμένο υπόβαθρο και τώρα έχουν αξιοποιήσει εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Είτε πρόκειται για ένα συγκεκριμένο ρούχο, συνδυασμό χρωμάτων ή ολόκληρο στυλ, οι χρήστες μπορούν πιο εύκολα να βρουν ακριβώς τι τράβηξε το ενδιαφέρον τους σε […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+