4 λεπτά για ανάγνωση

Επισκοπήσεις AI της Google: Ένα δίλημμα για τον Τύπο

Τον Μάιο, η Google ξεκίνησε το "AI Overviews", μια λειτουργία που παρέχει αποτελέσματα αναζήτησης φυσικής γλώσσας στο επάνω μέρος μιας σελίδας. Αυτό το εργαλείο θα μπορούσε να προκαλέσει απώλεια ορατότητας στα μέσα ενημέρωσης εάν οι χρήστες δεν κάνουν πλέον κλικ στους συνδέσμους που εμφανίζονται παρακάτω. Ακόμη χειρότερα, εάν οι εκδότες αρνηθούν να επιτρέψουν τη χρήση του περιεχομένου τους για απαντήσεις που δημιουργούνται από AI, τα άρθρα τους ενδέχεται να εξαφανιστούν από το Google Discover.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Επισκοπήσεις AI της Google: Ένα δίλημμα για τον Τύπο
Πηγή: Depositphotos

Η λειτουργία “AI Overviews”, που ξεκίνησε από την Google στα τέλη Μαΐου, έχει προκαλέσει ανησυχία στους εκδότες Τύπου. Αυτό το νέο εργαλείο, ενσωματωμένο στη μηχανή αναζήτησης, επιτρέπει στους χρήστες να λαμβάνουν μια σύντομη περίληψη σε φυσική γλώσσα ως απάντηση σε μια ερώτηση, που εμφανίζεται πριν από τη λίστα αποτελεσμάτων με τη μορφή συνδέσμων.

Λίγες ημέρες μετά την ενεργοποίηση αυτής της δυνατότητας, ορισμένοι εκδότες παρατήρησαν μείωση της επισκεψιμότητας στους ιστότοπούς τους. Αυτό εξηγείται εν μέρει από το γεγονός ότι πολλοί χρήστες, ικανοποιημένοι με την απόκριση που δημιουργείται από την τεχνητή νοημοσύνη, δεν αναζητούν πρόσθετες πληροφορίες κάνοντας κλικ στους συνδέσμους.

Ένα bot ευρετηρίασης στην καρδιά του προβλήματος

Οι εκδότες θα είναι, καταρχήν, ελεύθεροι να αρνηθούν τη χρήση του περιεχομένου τους από τα bots της Google για τη δημιουργία περιεχομένου τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, εάν οι εκδότες δεν εξουσιοδοτήσουν τον γίγαντα του ιστού να εξαγάγει το περιεχόμενο των άρθρων, θα μπορούσαν να χάσουν κάθε ορατότητα στο Google Discover και να μην βλέπουν πλέον το περιεχόμενό τους να υπάρχει σε αποσπάσματα.

Αυτή η εξαίρεση οφείλεται στον τρόπο με τον οποίο η Google χρησιμοποιεί τα bots ευρετηρίασης. Το Googlebot, το οποίο εξετάζει το περιεχόμενο ιστού για να παρέχει απαντήσεις που υποστηρίζονται από AI, είναι το ίδιο που ακολουθεί ιστοσελίδες για να εμφανίσει κλασικά αποτελέσματα αναζήτησης. Σημειώστε ότι η Google χρησιμοποιεί διαφορετικό bot για το chatbot Gemini.

Ως εκ τούτου, οι εκδότες Τύπου αναγκάζονται να επιτρέπουν στην Google να εξάγει περιεχόμενο εάν θέλουν να επιβιώσουν, καθώς η μηχανή αναζήτησης της Google αντιπροσωπεύει το 90% του μεριδίου αγοράς.

Η Google κατηγορείται για τις μονοπωλιακές πρακτικές της

Την περασμένη εβδομάδα αναφέραμε ότι ορισμένοι αξιωματούχοι από το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ ζήτησαν από έναν ομοσπονδιακό δικαστή να λάβει διάφορα μέτρα για τον τερματισμό του μονοπωλίου. Μεταξύ των προτεινόμενων επιλογών είναι ο διαχωρισμός ορισμένων τμημάτων της εταιρείας, όπως ο διαχωρισμός του προγράμματος περιήγησης Chrome και του λειτουργικού συστήματος Android.

Προτείνουν επίσης να αναγκαστεί η Google να διαθέσει τα δεδομένα της σε ανταγωνιστές ή ακόμη και να εγκαταλείψει τις συμφωνίες που έγιναν με διάφορους κατασκευαστές smartphone, συμπεριλαμβανομένης της Apple, για να ορίσει τη μηχανή αναζήτησής της ως προεπιλεγμένη επιλογή στις συσκευές τους.

Αυτές οι συμφωνίες που έγιναν με αρκετούς κατασκευαστές έχουν εν μέρει παρακινήσει το αμερικανικό δικαστικό σύστημα να κηρύξει την Google ένοχη για μονοπωλιακές πρακτικές στην αναζήτηση και τη διαφήμιση στο Διαδίκτυο νωρίτερα αυτό το μήνα.

Επιπτώσεις για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου

Ενώ αυτή η μετατόπιση που βασίζεται στην τεχνητή νοημοσύνη επηρεάζει κυρίως τους εκδότες ειδήσεων, οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει επίσης να λάβουν υπόψη. Οι επισκοπήσεις AI της Google θα μπορούσαν ενδεχομένως να επηρεάσουν τον τρόπο εμφάνισης των πληροφοριών προϊόντος στα αποτελέσματα αναζήτησης, ενδεχομένως συνοψίζοντας λειτουργίες, τιμές και κριτικές απευθείας στη διεπαφή αναζήτησης.

Ωστόσο, θα μπορούσε επίσης να παρουσιάσει ευκαιρίες για επιχειρήσεις με καλά δομημένα δεδομένα και ισχυρή παρουσία στο διαδίκτυο. Οι ιστότοποι ηλεκτρονικού εμπορίου ενδέχεται να χρειαστεί να βελτιστοποιήσουν τις περιγραφές προϊόντων και τα μεταδεδομένα τους για να είναι πιο φιλικοί προς την τεχνητή νοημοσύνη, διασφαλίζοντας ότι οι βασικές πληροφορίες είναι εύκολα εξαγώγιμες.

Επιπλέον, καθώς το περιεχόμενο που δημιουργείται από AI γίνεται πιο διαδεδομένο στα αποτελέσματα αναζήτησης, οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου ίσως χρειαστεί να επικεντρωθούν σε μοναδικές προτάσεις αξίας, εξαιρετικές εμπειρίες πελατών και οικοδόμηση αφοσίωσης στην επωνυμία για να ξεχωρίσουν.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+