
Τι είναι οι εφαρμογές αγορών για κινητά και γιατί τις χρειάζονται οι επιχειρήσεις;
Οι εφαρμογές αγορών για κινητά είναι επώνυμες εφαρμογές που επιτρέπουν στους πελάτες να περιηγούνται και να αγοράζουν προϊόντα στα τηλέφωνά τους πιο γρήγορα και ευκολότερα. Πέρα από την ευκολία, βοηθούν τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου να δημιουργήσουν βαθύτερες σχέσεις με τους πελάτες, να εξατομικεύσουν τις εμπειρίες και να βελτιώσουν τη διατήρηση. Στον σημερινό κόσμο που δίνει προτεραιότητα στις κινητές συσκευές, οι εφαρμογές παρέχουν στις επωνυμίες ένα άμεσο, πλούσιο σε δεδομένα κανάλι που ενισχύει την αφοσίωση – καθιστώντας το στρατηγικό περιουσιακό στοιχείο και όχι απλώς εργαλείο πωλήσεων.
Μια στρατηγική αλλαγή στην παλάμη του χεριού σας
Οι εφαρμογές αγορών για κινητά δεν είναι πλέον απλώς βολικές συντομεύσεις για περιήγηση και αγορά προϊόντων. Έχουν γίνει στρατηγικά περιουσιακά στοιχεία που χρησιμοποιούν οι έξυπνες επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου για να οικοδομήσουν ισχυρότερες, πιο ουσιαστικές σχέσεις με τους πελάτες τους.
Αυτή η αλλαγή δεν συνέβη εν μία νυκτί. Για χρόνια, πολλές μάρκες πειραματίζονταν με εγγενείς εφαρμογές που συχνά μιμούνταν τους ιστότοπούς τους, αλλά προσέφεραν ελάχιστη ή καθόλου επιπλέον αξία. Όμως, καθώς οι συμπεριφορές των κινητών συσκευών ωρίμαζαν και οι προσδοκίες των πελατών αυξάνονταν, το ίδιο συνέβη και με τις δυνατότητες των εφαρμογών. Σήμερα, όταν γίνεται σωστά, μια εφαρμογή αγορών για κινητά δεν βελτιώνει μόνο την εμπειρία του χρήστη – αναδιαμορφώνει τον τρόπο με τον οποίο μια επωνυμία συνδέεται, επικοινωνεί και αναπτύσσεται.
Οι σύγχρονες εφαρμογές δεν αφορούν τη συμπίεση ενός καταστήματος επιτραπέζιου υπολογιστή σε μικρότερη οθόνη. Πρόκειται για τη δημιουργία ενός ταχύτερου καναλιού με καλύτερη απόκριση για την αύξηση της διατήρησης, την αύξηση της συχνότητας παραγγελιών, το ξεκλείδωμα πλουσιότερων δεδομένων και την αύξηση της αφοσίωσης των πελατών σε πραγματικό χρόνο. Σε ένα ανταγωνιστικό τοπίο όπου τα περιθώρια είναι στενά και η προσοχή είναι μικρή, οι εφαρμογές προσφέρουν στις μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου μια πιο έντονη, πιο άμεση πορεία προς τη βιώσιμη ανάπτυξη.
Η βαθιά αξία της εξατομίκευσης
Με την πρώτη ματιά, είναι εύκολο να δούμε την ελκυστικότητα των εφαρμογών για κινητά από την οπτική γωνία ενός πελάτη. Είναι γρήγοροι, διαισθητικοί και πάντα διαθέσιμοι. Αλλά πίσω από αυτή την επιφανειακή χρησιμότητα βρίσκεται μια πιο στρατηγική δύναμη: οι εφαρμογές επιτρέπουν στις μάρκες να προσφέρουν πραγματικά προσωπικές εμπειρίες – σε κλίμακα.
Αυτό που ξεχωρίζει τις εφαρμογές είναι το πόση ανεκτίμητη πληροφόρηση παρέχουν σχετικά με τη συμπεριφορά των χρηστών. Δεν μαντεύετε πλέον τι μπορεί να χρειαστεί ο πελάτης σας – μαθαίνετε από τον τρόπο με τον οποίο πατάει, κάνει κύλιση, παύση και επιστρέφει.
Αυτό το επίπεδο εξατομίκευσης υπερβαίνει κατά πολύ την απλή εμφάνιση παρόμοιων προϊόντων. Σας επιτρέπει να παρέχετε έγκαιρες, σχετικές στιγμές που αισθάνονται πραγματικά χρήσιμες για τον πελάτη – όπως να τους υπενθυμίζετε να ανανεώσουν κάτι ακριβώς τη στιγμή που πρόκειται να εξαντληθούν, να προτείνετε προϊόντα που ταιριάζουν με την τρέχουσα σεζόν ή να τους ειδοποιείτε όταν ένα στοιχείο που έβλεπε είναι τελικά ξανά διαθέσιμο.
Με την πάροδο του χρόνου, η εφαρμογή αρχίζει να αισθάνεται λιγότερο σαν κανάλι πωλήσεων και περισσότερο σαν σύντροφος. Έτσι φαίνεται η εξατομίκευση όταν γίνεται σωστά – με προσοχή και με δεδομένα.
Οικοδόμηση αφοσίωσης που ζει στις καθημερινές συνήθειες
Η αφοσίωση είναι ένας από τους πιο κρίσιμους παράγοντες της μακροπρόθεσμης ανάπτυξης, αλλά τόσα πολλά παραδοσιακά προγράμματα αφοσίωσης επωνυμίας φαίνονται επίπεδη ή συναλλακτική. Ωστόσο, όταν ενσωματώνεται σε μια εφαρμογή για κινητά, η αφοσίωση γίνεται κάτι πιο ελκυστικό, ορατό και ανταμείβοντας.
Οι εφαρμογές για κινητά προσφέρουν το τέλειο περιβάλλον για να ευδοκιμήσει η αφοσίωση. Οι πόντοι, οι γραμμές προόδου, οι ανταμοιβές και τα ορόσημα γίνονται μέρος του ταξιδιού του πελάτη – όχι ένα ξεχωριστό πρόγραμμα στο οποίο πρέπει να κάνει check-in. Η εφαρμογή μπορεί να ανταμείψει όχι μόνο τις αγορές αλλά και την αφοσίωση:
- Αφήνοντας μια κριτική
- Συστήνοντας έναν φίλο
- ακόμη και μόλις επιτευχθεί ένα ορόσημο χρήσης
Και επειδή βασίζεται σε πραγματικά δεδομένα πελατών, η αφοσίωση μπορεί να παραδοθεί με πολύ περισσότερες αποχρώσεις. Αντί να προσφέρει σε όλους τον ίδιο κωδικό έκπτωσης, μια εφαρμογή αγορών για κινητά μπορεί να εκπλήξει έναν πιστό πελάτη με πρώιμη πρόσβαση σε μια νέα πτώση ή ένα ευχαριστήριο δώρο με βάση την προσωπική του ιστορία με την επωνυμία. Αυτό το είδος πίστης χτίζει κάτι πολύ πιο πολύτιμο από τη συχνότητα – χτίζει συναισθηματική σύνδεση.
Όταν τα μηνύματα έχουν σημασία: Προσεκτική επικοινωνία μέσω κινητού
Η επικοινωνία μέσω μιας εφαρμογής αγορών για κινητά δεν αφορά μόνο τις ειδοποιήσεις push – αφορά το χρονοδιάγραμμα, τον τόνο και τον σκοπό. Όταν γίνεται σωστά, γίνεται ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους για να προσελκύσετε πελάτες με τρόπους που αισθάνονται έγκαιροι και πραγματικά χρήσιμοι.
Οι εφαρμογές σάς δίνουν μια απευθείας γραμμή σε κάθε χρήστη. Δεν βασίζεστε σε αλγόριθμους, τοποθέτηση εισερχομένων ή διαφημιστική δαπάνη. Αλλά με αυτό το είδος πρόσβασης έρχεται μια σαφής ευθύνη – κάθε μήνυμα πρέπει να κερδίσει τη θέση του. Θα πρέπει να είναι σχετικό, επίκαιρο και να προσθέτει αξία.
Εκεί μπαίνει η τμηματοποίηση και η πρόθεση. Ένας πελάτης μπορεί να εκτιμήσει μια υπενθύμιση να παραγγείλει ξανά κάτι που αγοράζει κάθε μήνα. Κάποιος άλλος μπορεί να απαντήσει σε μια ώθηση σχετικά με τα αντικείμενα που άφησε στο καλάθι του. Ένας τρίτος μπορεί να ξεκινήσει τη μέρα του με μια προσεγμένη πρόταση δώρου γενεθλίων που περιμένει στην οθόνη του.
Οι πελάτες δεν θέλουν συνεχή μηνύματα – θέλουν έξυπνη, έγκαιρη επικοινωνία που κάνει τη ζωή τους λίγο πιο εύκολη. Μια καλή εφαρμογή αγορών το καθιστά δυνατό, ενισχύοντας ήσυχα την ιδέα ότι η επωνυμία σας κατανοεί τις ανάγκες τους.
Το μπόνους Backend: Γιατί οι εφαρμογές κάνουν τις επωνυμίες να τρέχουν πιο έξυπνα
Ενώ τα πλεονεκτήματα του front-end μιας εφαρμογής αγορών είναι προφανή – καλύτερη εμπειρία, ταχύτερη ολοκλήρωση αγοράς, πιο λεία πλοήγηση – τα πλεονεκτήματα του backend είναι εξίσου συναρπαστικά.
Οι εφαρμογές παρέχουν στους λιανοπωλητές καλύτερη ορατότητα στα μοτίβα ζήτησης και τη συμπεριφορά των χρηστών, γεγονός που μεταφράζεται σε πιο ακριβείς προβλέψεις, εμπορικές συναλλαγές και αποφάσεις μάρκετινγκ. Οι λειτουργίες γίνονται πιο ομαλές, καθώς λειτουργίες όπως οι επιστροφές εντός εφαρμογής, οι ψηφιακές αποδείξεις και οι παραλαβές από το κατάστημα συνδέονται σε μία μόνο ροή.
Οι δοκιμές γίνονται επίσης ταχύτερες και ακριβέστερες. Θέλετε να πειραματιστείτε με ένα πακέτο προϊόντων; Δοκιμάστε το εντός εφαρμογής με μια συγκεκριμένη ομάδα πελατών. Θέλετε να ξεκινήσετε μια νέα κατηγορία; Χρησιμοποιήστε τη συμπεριφορά περιήγησης για να την προωθήσετε μόνο σε εκείνους που είναι πιο πιθανό να ενδιαφέρονται. Η εφαρμογή δεν γίνεται απλώς ένα κανάλι πωλήσεων, αλλά ένα εργαστήριο σε πραγματικό χρόνο για τη βελτίωση κάθε μέρους της επιχείρησής σας ηλεκτρονικού εμπορίου.
Μελέτη περίπτωσης: Vis Vitalis – Δημιουργία μιας εφαρμογής για κινητά που χρησιμοποιούν πραγματικά οι γονείς
Ένα ισχυρό παράδειγμα για το πώς μια εφαρμογή για κινητά μπορεί να αυξήσει τόσο την επιχειρηματική απόδοση όσο και την αφοσίωση των πελατών προέρχεται από τη συνεργασία μας με τον Vis Vitalis – έναν κορυφαίο βουλγαρικό λιανοπωλητή βρεφικών και παιδικών προϊόντων. Η φιλοδοξία της μάρκας δεν ήταν απλώς να γίνει ψηφιακή, αλλά να δημιουργήσει μια άμεση, διαρκή σύνδεση με τους γονείς μέσω μιας εμπειρίας κινητής τηλεφωνίας που είναι γρήγορη, προσωπική και πραγματικά χρήσιμη.
Η εφαρμογή Vis Vitalis, που κυκλοφόρησε το 2024 για iOS και Android, ενσωματώθηκε πλήρως στο υπάρχον οικοσύστημα ηλεκτρονικού εμπορίου της μάρκας. Από την πρώτη μέρα, η εστίαση ήταν στο σχεδιασμό γύρω από τις πραγματικότητες της γονικής μέριμνας:
- Περιορισμένος χρόνος
- Ειδικές ανάγκες
- επιθυμία για απλότητα
Δώσαμε προτεραιότητα στη γρήγορη και διαισθητική πλοήγηση, το εξατομικευμένο περιεχόμενο και την απρόσκοπτη αναδιάταξη.
Η εφαρμογή Vis Vitalis σχεδιάστηκε για να κάνει τις αγορές γρήγορες, διαισθητικές και ικανοποιητικές – ειδικά για τους γονείς που πλοηγούνται σε πολυάσχολες ρουτίνες.
Οι ειδοποιήσεις push έπαιξαν βασικό ρόλο στην αύξηση της αφοσίωσης, προσφέροντας αποκλειστικές εκπτώσεις εντός εφαρμογής που ενημερώνονται από την αγοραστική συμπεριφορά των χρηστών.
Αυτές οι έγκαιρες προαγωγές ενθάρρυναν τις επαναληπτικές επισκέψεις και υποστήριξαν τη συνεχιζόμενη διατήρηση. Από λειτουργικής πλευράς, η πλήρης ενσωμάτωση με τα συστήματα backend της Vis Vitalis εξασφάλισε ορατότητα αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο και απρόσκοπτη επεξεργασία παραγγελιών – δίνοντας στους πελάτες εμπιστοσύνη ότι αυτό που βλέπουν είναι πραγματικά διαθέσιμο.
Εντός του πρώτου έτους κυκλοφορίας, η εφαρμογή παρέδωσε σαφή και μετρήσιμα αποτελέσματα:
- Έγινε το κανάλι ψηφιακών πωλήσεων με τις υψηλότερες επιδόσεις της μάρκας
- Οδήγησε σε αύξηση +20% της μέσης αξίας παραγγελίας σε σύγκριση με τον ιστό
- Πέτυχε ποσοστό επαναλαμβανόμενης παραγγελίας άνω του 31% εντός 30 ημερών
- Μειωμένη εγκατάλειψη καλαθιού κατά περισσότερο από 80%
Πώς συμβάλλουν οι εφαρμογές για κινητά στη μείωση της εγκατάλειψης καλαθιού αγορών;
Οι εφαρμογές για κινητά μειώνουν την εγκατάλειψη καλαθιού απλοποιώντας τη διαδικασία αγοράς. Με ταχύτερη πλοήγηση, αποθηκευμένες προτιμήσεις και βελτιωμένα ταμεία, οι χρήστες αντιμετωπίζουν λιγότερες διακοπές. Οι έγκαιρες ειδοποιήσεις push υπενθυμίζουν επίσης στους πελάτες μη αγορασμένα αντικείμενα ή προσαρμοσμένες προσφορές. Για παράδειγμα, ο Vis Vitalis είδε την εγκατάλειψη καλαθιού να μειώνεται κατά περισσότερο από 80% μετά την κυκλοφορία της εφαρμογής τους, χάρη στην ταχύτερη αναδιάταξη και τις ενημερώσεις αποθεμάτων σε πραγματικό χρόνο.

Source: redina.io

Source: redina.io
Πόσο μπορούν οι εφαρμογές για κινητά να αυξήσουν τις πωλήσεις σε σύγκριση με τους ιστότοπους;
Από την εμπειρία μας με τον Vis Vitalis, η εφαρμογή αγορών για κινητά οδήγησε σε 20% υψηλότερη μέση αξία παραγγελίας κατά τους πρώτους μήνες, από το κατάστημα ηλεκτρονικού εμπορίου τους. Οι εφαρμογές για κινητά συχνά ξεπερνούν τα διαδικτυακά κανάλια λόγω της ταχύτερης πλοήγησης, της καλύτερης εμπειρίας χρήστη και των εξατομικευμένων προσφορών, οι οποίες μαζί ενθαρρύνουν τις επαναλαμβανόμενες αγορές και τις συναλλαγές υψηλότερης αξίας.
Για τον Vis Vitalis, η εφαρμογή αποδείχθηκε γρήγορα κάτι περισσότερο από ένα κανάλι πωλήσεων. Έγινε κεντρικό μέρος της ψηφιακής στρατηγικής της μάρκας – οδηγώντας μετρήσιμα αποτελέσματα, δημιουργώντας παράλληλα έναν πιο άμεσο και ευέλικτο τρόπο αλληλεπίδρασης με τους πελάτες.
Εξίσου σημαντικό, έθεσε τις βάσεις για μελλοντικές καινοτομίες, συμπεριλαμβανομένων των αγορών QR στο κατάστημα, του αυτοματισμού μάρκετινγκ βάσει κύκλου ζωής και της εξατομίκευσης που υποστηρίζεται από AI – όλα με στόχο την παροχή μιας πιο έξυπνης, πιο συνδεδεμένης εμπειρίας αγορών.
Γιατί το μέλλον ανήκει σε μάρκες που είναι παρούσες
Οι πιο αποτελεσματικές μάρκες σήμερα δεν είναι παρούσες μόνο σε ψηφιακά κανάλια – είναι σκόπιμες για το πώς συνδέονται με τους πελάτες τους. Δεν έχει να κάνει με το να είσαι παντού. Έχει να κάνει με το να είσαι εκεί που έχει μεγαλύτερη σημασία.
Οι εφαρμογές αγορών για κινητά προσφέρουν ακριβώς αυτό: ένα άμεσο, υψηλής αξίας κανάλι όπου οι επωνυμίες μπορούν να παρέχουν σχετικές προσφορές, να βελτιστοποιούν το ταξίδι αγορών και να παραμένουν συνδεδεμένες χωρίς να βασίζονται εξ ολοκλήρου σε πλατφόρμες τρίτων. Δίνουν στις εταιρείες καλύτερα δεδομένα, καλύτερο έλεγχο της εμπειρίας των πελατών και περισσότερο χώρο για την οικοδόμηση μακροπρόθεσμης αφοσίωσης.
Οι μάρκες που θα ηγηθούν τα επόμενα χρόνια δεν θα είναι απαραίτητα αυτές με τη μεγαλύτερη προβολή – αλλά αυτές που δημιουργούν εμπειρίες στις οποίες οι άνθρωποι θέλουν να επιστρέψουν. Και για όλο και περισσότερους πελάτες, αυτή η εμπειρία ξεκινά στο τηλέφωνό τους.