
Αναπτυσσόμενη αγορά και επεκτεινόμενοι παίκτες
Σύμφωνα με την έκθεση «Προκλήσεις και ευκαιρίες της ευρωπαϊκής αγοράς DIY» της GlobalEyez, η ευρωπαϊκή αγορά DIY αποτιμήθηκε σε περίπου 388 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024. Το διαδικτυακό τμήμα αυτής της αγοράς αυξήθηκε από 56 δισεκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος σε 66 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024 και αναμένεται να φτάσει τα 78 δισεκατομμύρια ευρώ στο εγγύς μέλλον.
Το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη συνεχίζει να ανθεί – πρόσφατα έφτασε τα 358,7 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως αναφέραμε. Οι αγοραστές DIY είναι επίσης όλο και πιο πρόθυμοι να αγοράσουν από πολλές πλατφόρμες σε όλες τις χώρες.
Οι παραδοσιακοί γίγαντες λιανικής και οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εγκαινιάζουν αγορές για να κατακτήσουν αυτήν την ανάπτυξη. Η Leroy Merlin ξεκίνησε το ταξίδι της στην αγορά στην Ευρώπη μετά την επιτυχία στη Βραζιλία και τώρα λειτουργεί πολλές πλατφόρμες για συγκεκριμένες χώρες με χιλιάδες πωλητές και προϊόντα.
Ομοίως, ο βρετανικός γίγαντας DIY B&Q κυκλοφόρησε το 2022 μια αγορά που τροφοδοτείται από το Mirakl στο diy.com, σχεδιάζοντας να προσφέρει πάνω από 100,000 επιπλέον προϊόντα τρίτων, τριπλασιάζοντας την υπάρχουσα γκάμα.
Άλλοι σημαντικοί παίκτες περιλαμβάνουν το HORNBACH, με επεκτεινόμενες πολυκαναλικές δυνατότητες σε ευρωπαϊκές χώρες και φυσικά καταστήματα.
Η BAUHAUS Deutschland κυκλοφόρησε πρόσφατα την αγορά της μετά από τεχνικές καθυστερήσεις που απώθησαν το αρχικό χρονοδιάγραμμα στα μέσα του 2024, όπως σημείωσε η ειδικός της αγοράς Valerie Dichtl. Η πλατφόρμα εστιάζει αποκλειστικά σε πωλητές εγγεγραμμένους στη Γερμανία και υπόσχεται αποκλειστικές καταχωρίσεις προϊόντων στους αρχικούς πωλητές, τονίζοντας τις στρατηγικές δυνατότητες ανάπτυξης σε αυτήν την κατηγορία.

Source: Cross-Border Commerce Europe
Οι πωλήσεις πολλαπλών αγορών οδηγούν στην ανάπτυξη
Πρόσφατες γνώσεις του κλάδου αποκαλύπτουν μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της διαφοροποίησης της αγοράς και της επιταχυνόμενης ανάπτυξης GMV. Οι πωλητές που δραστηριοποιούνται σε τρεις ή περισσότερες αγορές τείνουν να αυξάνουν τον όγκο των πωλήσεών τους δύο φορές πιο γρήγορα σε σύγκριση με τους πωλητές μιας πλατφόρμας.
Αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι τα ταξίδια αγορών των καταναλωτών γίνονται όλο και περισσότερο σε πολλές πλατφόρμες και οι πελάτες DIY αναζητούν ευρεία γκάμα προϊόντων και βολικές επιλογές αγοράς, όπως παράδοση κατ’ οίκον, κλικ και συλλογή και επιστροφές στο κατάστημα.
Σύμφωνα με τον Nils Kernchen, αυτές οι μεταβαλλόμενες αγοραστικές συμπεριφορές οδηγούν στην ανάγκη των πωλητών να επεκτείνουν την παρουσία τους στην αγορά.
Οι ειδικοί της αγοράς υποστηρίζουν ότι οι επιτυχημένοι πωλητές χρειάζονται πλέον πιο εξελιγμένες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της ισχυρής διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας και των αναβαθμισμένων δυνατοτήτων πληροφορικής, για να πλοηγηθούν στις εξελισσόμενες απαιτήσεις που επιβάλλουν οι αγορές. Οι αγορές επαγγελματοποιούν τόσο την εμπειρία των πελατών front-end όσο και τη διαχείριση πωλητών back-end, γεγονός που ωθεί τους πωλητές προς μεγαλύτερη λειτουργική αποτελεσματικότητα.
Τι σημαίνει αυτό για τις μάρκες και τους πωλητές DIY
Για τις επωνυμίες στους τομείς της κηπουρικής, της οικιακής βελτίωσης και των DIY, η άνοδος πολλαπλών αγορών σημαίνει μια σαφή επιχειρηματική επιταγή: διαφοροποιήστε την παρουσία σας στην αγορά ή κινδυνεύετε να χάσετε μερίδιο αγοράς από ανταγωνιστές που το κάνουν.
Η επέκταση σε πλατφόρμες όπως οι Leroy Merlin, B&Q, HORNBACH, Maxeda, OBI και BAUHAUS αυξάνει την προβολή της επωνυμίας και αξιοποιεί τμηματοποιημένες τοπικές βάσεις πελατών που ενδέχεται να μην ψωνίζουν πλέον κυρίως στο Amazon, για παράδειγμα.
Η πολυκαναλική παρουσία προσφέρει επίσης καλύτερη διαχείριση κινδύνου έναντι των διακυμάνσεων της αγοράς σε μεμονωμένες πλατφόρμες και επιτρέπει στις επωνυμίες να αξιοποιήσουν τοπικές στρατηγικές μάρκετινγκ και εκπλήρωσης. Αυτή η ανάπτυξη ευθυγραμμίζεται με τις αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών για επιλογή και ευκολία σε διάφορα κανάλια.