4 λεπτά για ανάγνωση

Η άνοδος των αγορών DIY στην Ευρώπη: Γιατί έχει σημασία η πολυκαναλική πώληση

Περισσότερες αγορές DIY αναδύονται σε όλη την Ευρώπη, μεταμορφώνοντας γρήγορα το τοπίο του λιανικού εμπορίου. Αυτό που ήταν αρκετό - η παρουσία σε μία ή δύο αγορές - δεν είναι πλέον αρκετό. Τώρα οι επωνυμίες αντιμετωπίζουν μια κατακερματισμένη αγορά όπου η ορατότητα εξαρτάται από την παρουσία εκεί όπου οι πελάτες προτιμούν να ψωνίζουν. Αυτή η αλλαγή υποστηρίζεται από πρόσφατα στοιχεία που δείχνουν ότι οι πωλητές που δραστηριοποιούνται σε τρεις ή περισσότερες αγορές αυξάνουν την ακαθάριστη αξία εμπορευμάτων τους (GMV) δύο φορές πιο γρήγορα από εκείνους που πωλούν μόνο σε μία.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η άνοδος των αγορών DIY στην Ευρώπη: Γιατί έχει σημασία η πολυκαναλική πώληση
Πηγή: ChatGPT

Αναπτυσσόμενη αγορά και επεκτεινόμενοι παίκτες

Σύμφωνα με την έκθεση «Προκλήσεις και ευκαιρίες της ευρωπαϊκής αγοράς DIY» της GlobalEyez, η ευρωπαϊκή αγορά DIY αποτιμήθηκε σε περίπου 388 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024. Το διαδικτυακό τμήμα αυτής της αγοράς αυξήθηκε από 56 δισεκατομμύρια ευρώ το προηγούμενο έτος σε 66 δισεκατομμύρια ευρώ το 2024 και αναμένεται να φτάσει τα 78 δισεκατομμύρια ευρώ στο εγγύς μέλλον.

Το διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη συνεχίζει να ανθεί – πρόσφατα έφτασε τα 358,7 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως αναφέραμε. Οι αγοραστές DIY είναι επίσης όλο και πιο πρόθυμοι να αγοράσουν από πολλές πλατφόρμες σε όλες τις χώρες.

Οι παραδοσιακοί γίγαντες λιανικής και οι νεοεισερχόμενοι στην αγορά εγκαινιάζουν αγορές για να κατακτήσουν αυτήν την ανάπτυξη. Η Leroy Merlin ξεκίνησε το ταξίδι της στην αγορά στην Ευρώπη μετά την επιτυχία στη Βραζιλία και τώρα λειτουργεί πολλές πλατφόρμες για συγκεκριμένες χώρες με χιλιάδες πωλητές και προϊόντα.

Ομοίως, ο βρετανικός γίγαντας DIY B&Q κυκλοφόρησε το 2022 μια αγορά που τροφοδοτείται από το Mirakl στο diy.com, σχεδιάζοντας να προσφέρει πάνω από 100,000 επιπλέον προϊόντα τρίτων, τριπλασιάζοντας την υπάρχουσα γκάμα.

Άλλοι σημαντικοί παίκτες περιλαμβάνουν το HORNBACH, με επεκτεινόμενες πολυκαναλικές δυνατότητες σε ευρωπαϊκές χώρες και φυσικά καταστήματα.

Η BAUHAUS Deutschland κυκλοφόρησε πρόσφατα την αγορά της μετά από τεχνικές καθυστερήσεις που απώθησαν το αρχικό χρονοδιάγραμμα στα μέσα του 2024, όπως σημείωσε η ειδικός της αγοράς Valerie Dichtl. Η πλατφόρμα εστιάζει αποκλειστικά σε πωλητές εγγεγραμμένους στη Γερμανία και υπόσχεται αποκλειστικές καταχωρίσεις προϊόντων στους αρχικούς πωλητές, τονίζοντας τις στρατηγικές δυνατότητες ανάπτυξης σε αυτήν την κατηγορία.

Chart showing online and cross-border market share growth for DIY, Home & Garden in Europe 2023-2026, with top 10 cross-border players including Amazon, eBay, and IKEA

Source: Cross-Border Commerce Europe

Οι πωλήσεις πολλαπλών αγορών οδηγούν στην ανάπτυξη

Πρόσφατες γνώσεις του κλάδου αποκαλύπτουν μια ισχυρή συσχέτιση μεταξύ της διαφοροποίησης της αγοράς και της επιταχυνόμενης ανάπτυξης GMV. Οι πωλητές που δραστηριοποιούνται σε τρεις ή περισσότερες αγορές τείνουν να αυξάνουν τον όγκο των πωλήσεών τους δύο φορές πιο γρήγορα σε σύγκριση με τους πωλητές μιας πλατφόρμας.

Αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι τα ταξίδια αγορών των καταναλωτών γίνονται όλο και περισσότερο σε πολλές πλατφόρμες και οι πελάτες DIY αναζητούν ευρεία γκάμα προϊόντων και βολικές επιλογές αγοράς, όπως παράδοση κατ’ οίκον, κλικ και συλλογή και επιστροφές στο κατάστημα.

Σύμφωνα με τον Nils Kernchen, αυτές οι μεταβαλλόμενες αγοραστικές συμπεριφορές οδηγούν στην ανάγκη των πωλητών να επεκτείνουν την παρουσία τους στην αγορά.

Οι ειδικοί της αγοράς υποστηρίζουν ότι οι επιτυχημένοι πωλητές χρειάζονται πλέον πιο εξελιγμένες λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της ισχυρής διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας και των αναβαθμισμένων δυνατοτήτων πληροφορικής, για να πλοηγηθούν στις εξελισσόμενες απαιτήσεις που επιβάλλουν οι αγορές. Οι αγορές επαγγελματοποιούν τόσο την εμπειρία των πελατών front-end όσο και τη διαχείριση πωλητών back-end, γεγονός που ωθεί τους πωλητές προς μεγαλύτερη λειτουργική αποτελεσματικότητα.

Τι σημαίνει αυτό για τις μάρκες και τους πωλητές DIY

Για τις επωνυμίες στους τομείς της κηπουρικής, της οικιακής βελτίωσης και των DIY, η άνοδος πολλαπλών αγορών σημαίνει μια σαφή επιχειρηματική επιταγή: διαφοροποιήστε την παρουσία σας στην αγορά ή κινδυνεύετε να χάσετε μερίδιο αγοράς από ανταγωνιστές που το κάνουν.

Η επέκταση σε πλατφόρμες όπως οι Leroy Merlin, B&Q, HORNBACH, Maxeda, OBI και BAUHAUS αυξάνει την προβολή της επωνυμίας και αξιοποιεί τμηματοποιημένες τοπικές βάσεις πελατών που ενδέχεται να μην ψωνίζουν πλέον κυρίως στο Amazon, για παράδειγμα.

Η πολυκαναλική παρουσία προσφέρει επίσης καλύτερη διαχείριση κινδύνου έναντι των διακυμάνσεων της αγοράς σε μεμονωμένες πλατφόρμες και επιτρέπει στις επωνυμίες να αξιοποιήσουν τοπικές στρατηγικές μάρκετινγκ και εκπλήρωσης. Αυτή η ανάπτυξη ευθυγραμμίζεται με τις αυξανόμενες προσδοκίες των καταναλωτών για επιλογή και ευκολία σε διάφορα κανάλια.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU