Αγοραστική συμπεριφορά των Ιταλών καταναλωτών: Η εμπιστοσύνη αυξάνεται
Μια δημοσκόπηση σε 1.000 Ιταλούς καταναλωτές αποκαλύπτει ότι το 92% από αυτούς πιστεύουν ότι η αγορά απευθείας από τους κατασκευαστές προσφέρει καλύτερη αξία χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα, αποδεικνύοντας την ισχυρή πίστη τους στις ηλεκτρονικές αγορές.
Η εμπιστοσύνη στις ψηφιακές πλατφόρμες εξακολουθεί να είναι ισχυρή: το 89% των ερωτηθέντων εκφράζει εμπιστοσύνη στις ψηφιακές αγορές του και το 87% δηλώνει ικανοποιημένο από την ποιότητα των διαδικτυακών προϊόντων.
Οικονομικοί παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη
Δεδομένου ότι το 90% των Ιταλών αναφέρουν το κόστος ως το κύριο μέλημά τους, η λήψη αποφάσεων από τους καταναλωτές στο τρέχον οικονομικό κλίμα εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ευαισθησία των τιμών. Εκτός από τα βασικά και τα είδη παντοπωλείου, ο τυπικός Ιταλός αγοραστής πλήρωσε 552 ευρώ για διαδικτυακές αγορές πέρυσι. Αυτό δείχνει αύξηση 10% στις διαδικτυακές αγορές. Οι νεότεροι, άνδρες καταναλωτές είναι πιο πιθανό να υιοθετήσουν τη συνήθεια.
Αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Η μελέτη αποκαλύπτει ορισμένα αξιοσημείωτα πρότυπα στην ιταλική αγοραστική συμπεριφορά:
- 57% των καταναλωτών τώρα τουλάχιστον το ήμισυ του χρόνου ψωνίζουν online
- Το 86% θα προτιμούσε να κάνει αγορές σε ψηφιακά κανάλια
- Πάνω από το 80% των πελατών περιμένουν σκόπιμα τις πωλήσεις πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά
- Για να εξοικονομήσουν χρήματα, το 77% των ερωτηθέντων είναι έτοιμοι να ανεχθούν πιο εκτεταμένους χρόνους παράδοσης
- Το 90% των ερωτηθέντων εκτιμούν τις προωθητικές ειδοποιήσεις
Μεταβαλλόμενες απόψεις για την ποιότητα
Ένα ενδιαφέρον εύρημα αμφισβητεί τη συμβατική σοφία σχετικά με τη σχέση μεταξύ τιμής και ποιότητας. Μόνο το ένα τρίτο των ερωτηθέντων εξακολουθεί να διατηρεί άμεση σχέση μεταξύ τιμής και ποιότητας, γεγονός που υποδηλώνει αλλαγή στην αντίληψη των καταναλωτών.
Η μελέτη υποστηρίζει ότι η αυξανόμενη καταναλωτική ζήτηση για αγαθά σε λογικές τιμές και οι τεχνολογικές εξελίξεις προκαλούν μια «αποσύνδεση» μεταξύ της αντιληπτής ποιότητας και της τιμής.
Κριτήρια επιλογής πλατφόρμας
Οι Ιταλοί καταναλωτές δίνουν τρία βασικά κριτήρια κορυφαίας σημασίας κατά την επιλογή διαδικτυακών ιστότοπων αγοράς:
- Ικανά ποσοστά (78%)
- Εύρος προϊόντων βάθους (65%)
- Ναυτιλιακές υπηρεσίες (62%)
- Το 76% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι, κατά την επιλογή μιας πλατφόρμας, η ποιότητα της εξυπηρέτησης πελατών εξακολουθεί να είναι μάλλον κρίσιμη
- 4 στους 10 καταναλωτές συγκρίνουν ενεργά τις τιμές σε διάφορες πλατφόρμες πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά
Η συναισθηματική δύναμη της αγοράς του Temu
Η Temu, η οποία έκανε το ντεμπούτο της στην ιταλική αγορά τον Απρίλιο του 2023, είχε σημαντική επιρροή. Το άμεσο επιχειρηματικό μοντέλο κατασκευαστή —προς καταναλωτή της πλατφόρμας – το οποίο εξαλείφει τους μεσάζοντες – φαίνεται να είναι ένα σημαντικό συστατικό της επιτυχίας της. Η έρευνα δείχνει ότι περίπου τα δύο τρίτα των χρηστών του Temu που γνωρίζουν την εφαρμογή θα την συνιστούσαν στους φίλους και τους συγγενείς τους.
Μοτίβα χρήσης πλατφόρμας
Η μελέτη αποκαλύπτει ειδικά μοτίβα μεταξύ των Ιταλών χρηστών Temu:
- Από αυτούς, το 94% θα προτιμούσε να ψωνίσει στο διαδίκτυο παρά στο κατάστημα
- 86% κάνουν τουλάχιστον μία φορά μηνιαίες παραγγελίες
- Κύριες κατηγορίες αγορών είναι τα ρούχα (67%), τα είδη οικιακής χρήσης (63%) και οι μικρές συσκευές (61%)
Αυτή η μελέτη δείχνει ότι η σκηνή λιανικής πώλησης στην Ιταλία αλλάζει σημαντικά καθώς περισσότεροι Ιταλοί καταναλωτές μεταναστεύουν σε ψηφιακά κανάλια που προσφέρουν λογικές τιμές χωρίς συμβιβασμούς στην ποιότητα των προϊόντων.