Η ισχύουσα νομοθεσία για τον ΦΠΑ και οι επιπτώσεις της
Τα προϊόντα που αγοράζονται από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για παράδειγμα από Αμερικανούς ή Κινέζους πωλητές διαδικτύου, υπόκεινται σε φόρους εισαγωγής σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς της ΕΕ. Για παραγγελίες έως €150, υπάρχει όμως εξαίρεση .
Πολλοί ξένοι πωλητές – ειδικά εκείνοι σε ιστότοπους όπως το AliExpress και το Temu με τα συνήθως φθηνά προϊόντα τους – μπόρεσαν να αποφύγουν την πληρωμή φόρων εισαγωγής λόγω αυτού του επιπέδου.
Το φράγμα των 150 ευρώ παρακινεί τους εμπόρους να υποτιμούν τα προϊόντα τους, σύμφωνα με μελέτη της Υπηρεσίας Έρευνας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η τιμολόγηση «υποτιμολόγησης» τους βοηθά να αποφεύγουν τους τελωνειακούς φόρους και να μειώνουν τους συντελεστές ΦΠΑ. Αυτό συνεπάγεται απώλεια εισοδήματος για την ΕΕ, αλλά οδηγεί επίσης σε αθέμιτους όρους ανταγωνισμού για τις τοπικές εταιρείες σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.
Ταυτόχρονα, η κατάργηση του ορίου των 150 ευρώ θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε διοικητικές απώλειες , δεδομένου ότι όλα τα εισαγόμενα είδη θα πρέπει να περάσουν από το σύστημα μονοαπευθυντικής θυρίδας εισαγωγών (IOSS). Η διαχείριση των διαφόρων φόρων εισαγωγής και υποχρεώσεων ΦΠΑ σε διάφορες αγορές είναι μια υλικοτεχνική καταστροφή αυτή τη στιγμή. Χρησιμοποιώντας ένα ενιαίο σύστημα, οι dropshippers θα μπορούσαν να επωφεληθούν από ευκολότερες διαδικασίες, εξοικονομώντας έτσι ίσως χρόνο και χρήμα για συμμόρφωση.
Επιπτώσεις στην εταιρεία Dropship
Οι εταιρείες που δίνουν έμφαση στο dropshipping η προσέγγιση μπορεί να αισθανθεί την αλλαγή. Στην ΕΕ, οι dropshippers ενδέχεται να αντιμετωπίσουν ανταγωνισμό από τους προαναφερθέντες ξένους προμηθευτές που προσφέρουν τα αντικείμενά τους για σχεδόν ποσοστά εκκαθάρισης. Ωστόσο, όταν οι πωλητές εκτός ΕΕ υφίστανται φόρους, ο αθέμιτος ανταγωνισμός από φθηνές εισαγωγές θα μπορούσε να εξαλειφθεί, εξισώνοντας έτσι τους όρους ανταγωνισμού.
Ταυτόχρονα, όμως, είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι η κατάργηση του ανώτατου ορίου θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερα έξοδα για τους καταναλωτές, καθώς οι φόροι εισαγωγής ισχύουν για όλες τις αγορές ανεξάρτητα από την αξία. Dropshippers θα πρέπει να ανοίξουν αυτές τις εξελίξεις στους πελάτες τους ειλικρινά και ίσως να τροποποιήσουν τις τιμολογιακές τους πολιτικές για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.
Ενώ το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξακολουθεί να συζητά τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις, οι διαδικτυακές εταιρείες έχουν αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν, δεδομένης της προγραμματισμένης εφαρμογής τους έως τον Μάρτιο του 2028.