3 λεπτά για ανάγνωση

Η αλλαγή των εισαγωγικών δασμών αρχίζει να φαίνεται πραγματική

Οι κανονισμοί ΦΠΑ για τις εισαγωγές ηλεκτρονικού εμπορίου βρίσκονται υπό τροποποίηση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Μια πρόταση για την κατάργηση του κατώτατου ορίου εισαγωγικού δασμού των 150 ευρώ βρίσκεται στο τραπέζι. Ενώ οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται ακόμη σε εξέλιξη, έχει ήδη αποφασιστεί ότι έως τον Μάρτιο του 2028 οι εξελίξεις αυτές θα εφαρμοστούν

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η αλλαγή των εισαγωγικών δασμών αρχίζει να φαίνεται πραγματική
Πηγή: Depositphotos

Η ισχύουσα νομοθεσία για τον ΦΠΑ και οι επιπτώσεις της

Τα προϊόντα που αγοράζονται από χώρες εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, για παράδειγμα από Αμερικανούς ή Κινέζους πωλητές διαδικτύου, υπόκεινται σε φόρους εισαγωγής σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς της ΕΕ. Για παραγγελίες έως €150, υπάρχει όμως εξαίρεση .

Πολλοί ξένοι πωλητές – ειδικά εκείνοι σε ιστότοπους όπως το AliExpress και το Temu με τα συνήθως φθηνά προϊόντα τους – μπόρεσαν να αποφύγουν την πληρωμή φόρων εισαγωγής λόγω αυτού του επιπέδου.

Το φράγμα των 150 ευρώ παρακινεί τους εμπόρους να υποτιμούν τα προϊόντα τους, σύμφωνα με μελέτη της Υπηρεσίας Έρευνας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η τιμολόγηση «υποτιμολόγησης» τους βοηθά να αποφεύγουν τους τελωνειακούς φόρους και να μειώνουν τους συντελεστές ΦΠΑ. Αυτό συνεπάγεται απώλεια εισοδήματος για την ΕΕ, αλλά οδηγεί επίσης σε αθέμιτους όρους ανταγωνισμού για τις τοπικές εταιρείες σύμφωνα με τη φορολογική νομοθεσία.

Ταυτόχρονα, η κατάργηση του ορίου των 150 ευρώ θα μπορούσε επίσης να οδηγήσει σε διοικητικές απώλειες , δεδομένου ότι όλα τα εισαγόμενα είδη θα πρέπει να περάσουν από το σύστημα μονοαπευθυντικής θυρίδας εισαγωγών (IOSS). Η διαχείριση των διαφόρων φόρων εισαγωγής και υποχρεώσεων ΦΠΑ σε διάφορες αγορές είναι μια υλικοτεχνική καταστροφή αυτή τη στιγμή. Χρησιμοποιώντας ένα ενιαίο σύστημα, οι dropshippers θα μπορούσαν να επωφεληθούν από ευκολότερες διαδικασίες, εξοικονομώντας έτσι ίσως χρόνο και χρήμα για συμμόρφωση.

Επιπτώσεις στην εταιρεία Dropship

Οι εταιρείες που δίνουν έμφαση στο dropshipping η προσέγγιση μπορεί να αισθανθεί την αλλαγή. Στην ΕΕ, οι dropshippers ενδέχεται να αντιμετωπίσουν ανταγωνισμό από τους προαναφερθέντες ξένους προμηθευτές που προσφέρουν τα αντικείμενά τους για σχεδόν ποσοστά εκκαθάρισης. Ωστόσο, όταν οι πωλητές εκτός ΕΕ υφίστανται φόρους, ο αθέμιτος ανταγωνισμός από φθηνές εισαγωγές θα μπορούσε να εξαλειφθεί, εξισώνοντας έτσι τους όρους ανταγωνισμού.

Ταυτόχρονα, όμως, είναι σημαντικό να έχουμε κατά νου ότι η κατάργηση του ανώτατου ορίου θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερα έξοδα για τους καταναλωτές, καθώς οι φόροι εισαγωγής ισχύουν για όλες τις αγορές ανεξάρτητα από την αξία. Dropshippers θα πρέπει να ανοίξουν αυτές τις εξελίξεις στους πελάτες τους ειλικρινά και ίσως να τροποποιήσουν τις τιμολογιακές τους πολιτικές για να παραμείνουν ανταγωνιστικοί.

Ενώ το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο εξακολουθεί να συζητά τις προτεινόμενες μεταρρυθμίσεις, οι διαδικτυακές εταιρείες έχουν αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν, δεδομένης της προγραμματισμένης εφαρμογής τους έως τον Μάρτιο του 2028.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Γερμανικό σχέδιο δράσης ηλεκτρονικού εμπορίου: Ισοπέδωση των ψηφιακών όρων ανταγωνισμού
3 λεπτά για ανάγνωση

Γερμανικό σχέδιο δράσης ηλεκτρονικού εμπορίου: Ισοπέδωση των ψηφιακών όρων ανταγωνισμού

Η γερμανική κυβέρνηση αναλαμβάνει αποφασιστική δράση με ένα νέο γερμανικό σχέδιο δράσης ηλεκτρονικού εμπορίου για την εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού της ψηφιακής αγοράς. Με επικεφαλής τον αντικαγκελάριο Robert Habeck, η πρωτοβουλία αυτή αποσκοπεί στη διασφάλιση θεμιτού ανταγωνισμού μεταξύ των ευρωπαίων διαδικτυακών λιανοπωλητών και των ασιατικών γιγάντων όπως η Shein και η Temu. Το γερμανικό σχέδιο […]

Ανάγνωση άρθρου
Νέα εργαλεία στο YouTube για την προστασία δημιουργών και επωνυμιών
3 λεπτά για ανάγνωση

Νέα εργαλεία στο YouTube για την προστασία δημιουργών και επωνυμιών

Τα νέα εργαλεία στο YouTube φέρνουν επανάσταση στην προστασία περιεχομένου. Οι άμυνες της πλατφόρμας ενάντια στα deepfakes εντείνονται καθώς το YouTube εισάγει καινοτόμες λειτουργίες για την προστασία των δημιουργών και των επωνυμιών. Αυτά τα νέα εργαλεία στο YouTube θα ειδοποιούν τους χρήστες για περιεχόμενο που δημιουργείται από AI και προσπαθεί να αναπαράγει τις αρχικές δημιουργίες […]

Ανάγνωση άρθρου
Τα νέα εργαλεία πωλητών της Google ενισχύουν την υποστήριξη για την περίοδο αιχμής των πωλήσεων
3 λεπτά για ανάγνωση

Τα νέα εργαλεία πωλητών της Google ενισχύουν την υποστήριξη για την περίοδο αιχμής των πωλήσεων

Η Black Friday και τα Χριστούγεννα είναι προ των πυλών. Καθώς πλησιάζει η περίοδος αγορών, η Google κυκλοφορεί αρκετές σημαντικές ενημερώσεις που έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιήσουν την επιτυχία. Τα νέα εργαλεία πωλητών της Google στο Google Merchant Center και στο Google Ads έχουν σχεδιαστεί για να παρέχουν στους πωλητές ενημερωμένες πληροφορίες, να βελτιώνουν την […]

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+