Οι ελβετικές κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου δείχνουν την κυριαρχία των ηλεκτρονικών ειδών
Η ECDB προβλέπει σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 4,5% μεταξύ 2024 και 2028. Αυτή η αγορά αναμένεται να φτάσει σε αξία 17 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ έως το 2028.
Η αναμενόμενη ανάπτυξη 10,4% της ελβετικής αγοράς το 2024 ευθυγραμμίζεται με την εκτίμηση παγκόσμιας ανάπτυξης για το ίδιο έτος.
Με το 27,3% των εσόδων του ελβετικού ηλεκτρονικού εμπορίου, τα ηλεκτρονικά είδη είναι η πιο συχνά εμφανιζόμενη κατηγορία στα δεδομένα της ECDB, ακολουθούμενη από:
- Μόδα (23,7%)
- Χόμπι &; Αναψυχή (15,1%)
- Παντοπωλείο (14,0%)
- Έπιπλα & Εργασίες για το σπίτι (9,3%)
- Προϊόντα φροντίδας (7,1%)
- DIY (3,5%)
Η έκθεση παρατηρεί μια μικρή στροφή προς τα ηλεκτρονικά είδη και τα παντοπωλεία μεταξύ 2020 και 2025, παρά το γεγονός ότι η συνολική κατανομή της κατηγορίας παρέμεινε σχετικά σταθερή.
Υιοθέτηση και κορυφαίοι λιανοπωλητές
Το ποσοστό διείσδυσης του διαδικτυακού λιανικού εμπορίου της Ελβετίας είναι σήμερα 14% και προβλέπεται να φτάσει το 15,8% έως το 2025, το οποίο εξακολουθεί να είναι χαμηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο και αυτόν των γειτόνων της, της Αυστρίας και της Γερμανίας.
Τα ποσοστά εγκατάλειψης καλαθιού αγορών το 2023 είναι 8.4%, τα ποσοστά προσθήκης στο καλάθι είναι 11.4% και τα ποσοστά μετατροπής είναι 3%, σύμφωνα με την ανάλυση της ECDB για τα KPI διοχέτευσης μετατροπής.
Σύμφωνα με την εφημερίδα, οι πέντε κορυφαίοι ελβετικοί διαδικτυακοί λιανοπωλητές το 2023 ήταν:
- Digitec.ch (με ετήσια έσοδα 1,05 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ)
- Galaxus.ch (με 1,02 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ)
- Zalando.ch (με 0,82 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ)
- Brack.ch
- Apple.com
Τα τρία κορυφαία καταστήματα μαζί κατέχουν μερίδιο αγοράς 26,3% μεταξύ των κορυφαίων 100 καταστημάτων.
Ελβετικές κορυφαίες αγορές ηλεκτρονικού εμπορίου
Η Amazon ηγείται της ελβετικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου όσον αφορά την απόδοση της αγοράς, με GMV 1,83 δισεκατομμυρίων δολαρίων, σύμφωνα με την ECDB.
Μετά την Amazon, η Digitec και η Galaxus έχουν GMV ύψους 1,48 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ και 1,44 δισεκατομμυρίων δολαρίων, αντίστοιχα.
Η έκθεση επισημαίνει ότι το GMV (Gross Merchandise Value) περιλαμβάνει τόσο πωλήσεις πρώτου όσο και τρίτου μέρους μαζί με φόρους, έξοδα αποστολής και άλλες χρεώσεις πριν ληφθούν υπόψη εκπτώσεις όπως εκπτώσεις ή επιστροφές.