
Στρατηγική τιμολόγηση: Το νέο ανταγωνιστικό πεδίο μάχης
Τα στατικά μοντέλα τιμολόγησης και οι κρίσεις που βασίζονται στα συναισθήματα του εντέρου έχουν τελειώσει. Οι λιανοπωλητές λειτουργούν επί του παρόντος σε μια αγορά όπου οι μικρές αποκλίσεις τιμολόγησης μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στις βασικές επιλογές αγοράς, σύμφωνα με την έκθεση τιμολόγησης οξύτητας της Retail Gazette. Από ένα απλό οικονομικό εργαλείο σε μια δέσμευση καθορισμού επωνυμίας που επηρεάζει την αφοσίωση των πελατών, η στρατηγική τιμολόγηση έχει αλλάξει με την πάροδο του χρόνου.
Σύμφωνα με τη Sophie Bailey, Διευθύνουσα Σύμβουλο της Acuity Pricing, “Σήμερα, η επιτυχία προέρχεται από την ενημέρωση, την ευελιξία και την πρόθεση. χρησιμοποιώντας δεδομένα όχι μόνο για να συμβαδίσει με την αγορά, αλλά και για να την οδηγήσει», αναφέρει η έρευνα.
Η αφοσίωση των καταναλωτών σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα
Για τους λιανοπωλητές, τα δεδομένα της έκθεσης παρέχουν μια ανησυχητική εικόνα. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της Deloitte Global Consumer Tracker που αναφέρονται στην έκθεση τιμολόγησης Retail Gazette-Acuity, μόλις το 8% των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου προσδιορίζονται επί του παρόντος ως πιστοί στο εμπορικό σήμα σε όλες τις κατηγορίες αγορών, σημειώνοντας απότομη μείωση από το 17% το 2020.
Σύμφωνα με τον δείκτη EY Future Consumer Index που αναφέρεται στο έγγραφο, το 57% των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρούν επί του παρόντος ότι η τιμή είναι ο πιο κρίσιμος παράγοντας κατά την επιλογή μιας μάρκας, σημειώνοντας σημαντική αύξηση από το 41% το 2022.

Source: Retailgazette.co.uk
Το κόστος της κακής στρατηγικής τιμολόγησης
Η έρευνα της Salesforce που αναφέρεται στην έκθεση τιμολόγησης οξύτητας της Retail Gazette, η οποία δείχνει ότι το 47% των καταναλωτών θα διακόψει την αγορά από έναν λιανοπωλητή αφού αντιμετωπίσει πρακτικές χαμηλής τιμολόγησης , συμπεριλαμβανομένης της ασυνεπούς τιμολόγησης σε όλα τα κανάλια ή της αντιληπτής έλλειψης αξίας, μπορεί να είναι η πιο ανησυχητική για τους λιανοπωλητές.
Στρατηγική τιμολόγηση: απαραίτητη για μελλοντική επιτυχία
Η ανάπτυξη ισχυρής και ανταποκρινόμενης στρατηγικής τιμολόγησης δεν είναι πλέον προαιρετική για τους λιανοπωλητές που επιβλέπουν περίπλοκες ποικιλίες προϊόντων ή μάρκες που προσπαθούν να διατηρήσουν την premium θέση ενόψει του έντονου ανταγωνισμού. Είναι πλέον απαραίτητο για την επιβίωση και την επέκταση το 2025 και μετά.
Όσοι είναι έμπειροι στη στρατηγική τιμολόγηση βάσει δεδομένων θα είναι στη μεγαλύτερη θέση να κερδίσουν τόσο περιθώριο κέρδους όσο και αφοσίωση πελατών σε μια αγορά που γίνεται όλο και πιο ανταγωνιστική καθώς αλλάζει το τοπίο λιανικής.