4 λεπτά για ανάγνωση

Η Γαλλία χτυπά τη Shein με πρόστιμο 40 εκατομμυρίων ευρώ για ψεύτικη τιμολόγηση

Σύμφωνα μετο f rance24.com, η Γαλλία μόλις χαστούκισε τον γίγαντα της γρήγορης μόδας Shein με πρόστιμο ρεκόρ 40 εκατομμυρίων ευρώ για παραπλάνηση πελατών σχετικά με εκπτώσεις και περιβαλλοντικούς ισχυρισμούς. Η έρευνα διαπίστωσε ότι η εταιρεία χειραγωγούσε τις τιμές για να κάνει τις ψεύτικες πωλήσεις να μοιάζουν με πραγματικές προσφορές.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η Γαλλία χτυπά τη Shein με πρόστιμο 40 εκατομμυρίων ευρώ για ψεύτικη τιμολόγηση
Πηγή: Depositphotos: Photo by MingPhoto(edited in Canva Pro)

Το σύστημα χειραγώγησης των τιμών

Η υπηρεσία ανταγωνισμού της Γαλλίας πέρασε σχεδόν ένα χρόνο ερευνώντας τις πρακτικές τιμολόγησης της Shein και βρήκε μερικά αρκετά καταδικαστικά στοιχεία. Η εταιρεία αύξανε τις τιμές λίγο πριν τις κόψει για να δημιουργήσει την ψευδαίσθηση των τεράστιων εκπτώσεων.

Οι αριθμοί λένε την ιστορία. Από το σύνολο των διαφημιζόμενων εκπτώσεων που ελέγχθηκαν, το 11% ήταν στην πραγματικότητα αυξήσεις τιμών. Στο 57% των περιπτώσεων, οι «προσφορές» της Shein δεν προσέφεραν καμία μείωση τιμής. Ένα άλλο 19% είχε μειώσεις τιμών που ήταν πολύ μικρότερες από αυτές που διαφημίζονταν.

«Αυτές οι πρακτικές των πολύ μειωμένων τιμών και των μόνιμων προσφορών δίνουν στους καταναλωτές την εντύπωση ότι παίρνουν πολλά», δήλωσε το γραφείο ανταγωνισμού της DGCCRF της Γαλλίας.

Ο λιανοπωλητής που ιδρύθηκε από την Κίνα δεν πολέμησε την ποινή, αποδεχόμενος το πρόστιμο των 40 εκατομμυρίων ευρώ με την υποστήριξη της εισαγγελίας του Παρισιού. Η Shein δήλωσε ότι εφάρμοσε διορθωτικά μέτρα εντός δύο μηνών από τη στιγμή που έμαθε για την έρευνα του Μαρτίου 2024.

Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι λαμβάνει τις νομικές υποχρεώσεις στη Γαλλία «πολύ σοβαρά» και παραμένει προσηλωμένη στη διαφάνεια.

Παρά τις συνεχιζόμενες αντιπαραθέσεις, η Shein έχει δει εκρηκτική ανάπτυξη στη Γαλλία από τότε που ξεκίνησε εκεί το 2015. Το μερίδιο αγοράς της εταιρείας στην εγχώρια ένδυση και υπόδηση αυξήθηκε από 2% το 2021 σε 3% πέρυσι – σημαντική ανάπτυξη σε μια κατακερματισμένη αγορά.

Αυτή η ανάπτυξη έρχεται ακόμη και όταν η Shein αντιμετωπίζει κριτική για περιβαλλοντική ρύπανση, αθέμιτο ανταγωνισμό και κακές συνθήκες εργασίας σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού της.

Το πρόστιμο αντιπροσωπεύει την τελευταία κίνηση της Γαλλίας κατά των πρακτικών γρήγορης μόδας. Η γαλλική Γερουσία ενέκρινε πρόσφατα νομοθεσία που στοχεύει ειδικά στη βιομηχανία γρήγορης μόδας, δείχνοντας ότι οι ρυθμιστικές αρχές υιοθετούν μια σκληρότερη γραμμή σχετικά με τα επιχειρηματικά μοντέλα «εξαιρετικά γρήγορης μόδας».

Η Shein έχει γίνει αλεξικέραυνο για την κριτική ολόκληρου του τομέα της εξαιρετικά γρήγορης μόδας, ο οποίος παράγει φθηνά ρούχα με πρωτοφανή ταχύτητα και κλίμακα.

Τι σημαίνει αυτό για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Αυτή η ποινή στέλνει ένα σαφές μήνυμα ότι οι ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές δεν θα ανεχθούν παραπλανητικές πρακτικές τιμολόγησης, ακόμη και από μεγάλες διεθνείς πλατφόρμες. Το πρόστιμο των 40 εκατομμυρίων ευρώ είναι αρκετά σημαντικό για να τραβήξει την προσοχή άλλων εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου που δραστηριοποιούνται στη Γαλλία.

Τα ευρήματα της έρευνας σχετικά με τις ψεύτικες εκπτώσεις θα μπορούσαν να επηρεάσουν τον τρόπο με τον οποίο άλλοι λιανοπωλητές δομούν τις στρατηγικές προώθησης τους. Εάν το 11% των διαφημιζόμενων εκπτώσεων είναι στην πραγματικότητα αυξήσεις τιμών, αυτό υποδηλώνει συστηματική χειραγώγηση και όχι μεμονωμένα περιστατικά.

Για τους καταναλωτές, η έρευνα επικυρώνει τις ανησυχίες σχετικά με το αν αυτές οι «εκπληκτικές προσφορές» είναι πραγματικά προσφορές. Η πρακτική της αύξησης των τιμών πριν από τις πωλήσεις για τη δημιουργία τεχνητών εκπτώσεων δεν είναι νέα, αλλά οι ρυθμιστικές αρχές την λαμβάνουν πιο σοβαρά.

Η ποινή των 40 εκατομμυρίων ευρώ μπορεί να είναι σημαντική για την αποστολή ενός μηνύματος, αλλά δεν είναι σαφές εάν θα αλλάξει ουσιαστικά τις επιχειρηματικές πρακτικές της Shein ή θα επιβραδύνει την ευρωπαϊκή επέκτασή της. Η ανάπτυξη της εταιρείας υποδηλώνει ότι οι καταναλωτές εξακολουθούν να προσελκύονται από τις χαμηλές τιμές, ακόμη και εν μέσω συνεχιζόμενων αντιπαραθέσεων.

Οι γαλλικές αρχές έχουν δείξει ότι είναι πρόθυμες να τα βάλουν με μεγάλες διεθνείς πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου για παραπλανητικές πρακτικές. Άλλες ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές ενδέχεται να ακολουθήσουν το παράδειγμά τους, καθώς η γρήγορη μόδα συνεχίζει να αναπτύσσεται παρά τις περιβαλλοντικές και ηθικές ανησυχίες.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU