3 λεπτά για ανάγνωση

Η γερμανική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει σημαντική αλλαγή καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες κερδίζουν έδαφος

Σύμφωνα με την ECDB (E-commerce Data Base), το ευρωπαϊκό τοπίο ηλεκτρονικού εμπορίου αλλάζει δραματικά, καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Καθώς η ανάπτυξη του εγχώριου ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα επιβραδύνεται σε μόλις 3,5% το 2023 - λιγότερο από την ανάπτυξη των περισσότερων από τις 10 κορυφαίες παγκόσμιες αγορές - οι κινεζικοί γίγαντες στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα δυτικά για ευκαιρίες επέκτασης.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η γερμανική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει σημαντική αλλαγή καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες κερδίζουν έδαφος
Πηγή: Depositphotos

Οι κινεζικοί γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου κυριαρχούν στην ψηφιακή αγορά

Alibaba, PDD, JD.com και ByteDance είναι οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες που κυριαρχούν στην κινεζική αγορά, με συνδυασμένα ετήσια έσοδα άνω των 350 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ και 80% της μεγαλύτερης αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο.

Με έσοδα 978 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το Taobao και το Tmall, η Alibaba παραμένει η μεγαλύτερη, αλλά το μερίδιο αγοράς της έχει αλλάξει δραματικά. Alibaba, η οποία το 2019 μοιράστηκε το 70% της GMV (Gross Merchandise Value) των Big 4 με την JD.com, αντιμετώπισε αυξανόμενο ανταγωνισμό από νεότερες εταιρείες που έδωσαν έμφαση στις χαμηλές τιμές και το κοινωνικό εμπόριο.

Chinese marketplaces

Source: ECDB

Το Douyin της ByteDance έφτασε τα 388 δισεκατομμύρια δολάρια σε GMV. Η στρατηγική χαμηλών τιμών της Pinduoduo συλλαμβάνει τώρα σχεδόν το ένα τέταρτο του GMV των Big 4. Εν τω μεταξύ, η Shein έχει αναδειχθεί ως σημαντική παγκόσμια δύναμη μέσω της μητρικής της εταιρείας, Roadget Business Pte Ltd.

Από το 2019, η PDD Holdings έχει επεκταθεί κατά 300%, η Shein έχει επεκταθεί κατά ένα απίστευτο 1.200% και η ByteDance έχει γίνει η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως με 6.000% δραστηριότητα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά: μικτή επιτυχία για τις κινεζικές πλατφόρμες σε όλες τις περιοχές

Με μερίδιο αγοράς 40%, η Trendyol της Alibaba ηγείται της ευρωπαϊκής αγοράς GMV, ενώ η Τουρκία κατέχει προβάδισμα 21%. Κατά το πρώτο έτος, το Miravia της Alibaba στην Ισπανία δημιούργησε 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε GMV, με τη Γαλλία και την Ισπανία να έρχονται στη δεύτερη και τρίτη θέση, με 15% και 14%, αντίστοιχα.

chinese retailers

Source: ECDB

Γερμανία είναι μια ενδιαφέρουσα μελέτη περίπτωσης. Παρά το γεγονός ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύει μόνο το 7% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων των κινεζικών εταιρειών, μια κατάσταση που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε ισχυρούς εγχώριους παίκτες όπως οι Otto, Zalando και Ceconomy.

Οι κινεζικές πλατφόρμες, ωστόσο, έχουν γίνει πολύ δημοφιλείς: Κατά το πρώτο έτος της, η Temu κέρδισε 750 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, καταλαμβάνοντας την 13η θέση όσον αφορά το μέγεθος της αγοράς, ενώ η AliExpress αυξήθηκε κατά 54% σε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ, εξασφαλίζοντας την έβδομη θέση.

Οι πωλήσεις της Shein στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 40% στα 617 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, παρόλο που κατέλαβε μόνο την 18η θέση μεταξύ των διαδικτυακών λιανοπωλητών.

Το 40% των Ισπανών πελατών έχουν χρησιμοποιήσει το AliExpress, σε σύγκριση με μόλις το 11% των Γερμανών.

Αυτό υποδηλώνει ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην υιοθέτηση από τους καταναλωτές.

Είναι πιθανό ότι οι τάσεις αυτές θα συνεχίσουν να μεταβάλλουν τη δυναμική του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου, δεδομένης της ταχείας ανάπτυξής του και του γεγονότος ότι οι κινεζικές πρακτικές ηλεκτρονικού εμπορίου συνήθως προηγούνται εκείνων των δυτικών αγορών κατά αρκετά έτη.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Η ανάπτυξη της ελβετικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου φτάνει τα 14.2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024
3 λεπτά για ανάγνωση

Η ανάπτυξη της ελβετικής αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου φτάνει τα 14.2 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024

Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη έκθεση της ECDB, η αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου της Ελβετίας είναι η 28η μεγαλύτερη στον κόσμο, με προβλεπόμενα έσοδα 14,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ το 2024. Η αγορά σημείωσε πτώση 3% στα έσοδα το 2022 ως αποτέλεσμα της ισχυρής επέκτασης λόγω COVID τα προηγούμενα χρόνια.

Ανάγνωση άρθρου
Το 58% μοιράζεται email για εκπτώσεις, αλλά προστατεύει τα κοινωνικά δεδομένα
3 λεπτά για ανάγνωση

Το 58% μοιράζεται email για εκπτώσεις, αλλά προστατεύει τα κοινωνικά δεδομένα

Οι λιανοπωλητές διαπιστώνουν ότι ενώ οι πελάτες αγαπούν τις εκπτώσεις, ανησυχούν επίσης για το απόρρητό τους όταν μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες. Σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη της συμβουλευτικής εταιρείας ψηφιακού μετασχηματισμού Daemon, οι προωθητικές προσφορές και το email για εκπτώσεις παραμένουν ισχυρή έλξη μεταξύ των γενεών. Οι Millennials προηγούνται με 67%, ακολουθούμενοι από τους Baby Boomers στο […]

Ανάγνωση άρθρου
Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο 2024: Ανάλυση περιφερειακής αγοράς
4 λεπτά για ανάγνωση

Έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ηλεκτρονικό εμπόριο 2024: Ανάλυση περιφερειακής αγοράς

Η ανάλυση περιφερειακής αγοράς αποκαλύπτει την εξελισσόμενη κατάσταση της ψηφιακής αγοράς της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η περιφερειακή επετηρίδα της Eurostat για το 2024 επισημαίνει τις ποικίλες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο μεταξύ των περιφερειών. Αυτή η ανάλυση εξετάζει τις πρόσφατες εξελίξεις στο ψηφιακό εμπόριο, εστιάζοντας στη συμπεριφορά των καταναλωτών και στα μεμονωμένα πρότυπα πώλησης σε ολόκληρη την […]

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+