3 λεπτά για ανάγνωση

Η γερμανική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει σημαντική αλλαγή καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες κερδίζουν έδαφος

Σύμφωνα με την ECDB (E-commerce Data Base), το ευρωπαϊκό τοπίο ηλεκτρονικού εμπορίου αλλάζει δραματικά, καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Καθώς η ανάπτυξη του εγχώριου ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα επιβραδύνεται σε μόλις 3,5% το 2023 - λιγότερο από την ανάπτυξη των περισσότερων από τις 10 κορυφαίες παγκόσμιες αγορές - οι κινεζικοί γίγαντες στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα δυτικά για ευκαιρίες επέκτασης.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η γερμανική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει σημαντική αλλαγή καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες κερδίζουν έδαφος
Πηγή: Depositphotos

Οι κινεζικοί γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου κυριαρχούν στην ψηφιακή αγορά

Alibaba, PDD, JD.com και ByteDance είναι οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες που κυριαρχούν στην κινεζική αγορά, με συνδυασμένα ετήσια έσοδα άνω των 350 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ και 80% της μεγαλύτερης αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο.

Με έσοδα 978 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το Taobao και το Tmall, η Alibaba παραμένει η μεγαλύτερη, αλλά το μερίδιο αγοράς της έχει αλλάξει δραματικά. Alibaba, η οποία το 2019 μοιράστηκε το 70% της GMV (Gross Merchandise Value) των Big 4 με την JD.com, αντιμετώπισε αυξανόμενο ανταγωνισμό από νεότερες εταιρείες που έδωσαν έμφαση στις χαμηλές τιμές και το κοινωνικό εμπόριο.

Chinese marketplaces

Source: ECDB

Το Douyin της ByteDance έφτασε τα 388 δισεκατομμύρια δολάρια σε GMV. Η στρατηγική χαμηλών τιμών της Pinduoduo συλλαμβάνει τώρα σχεδόν το ένα τέταρτο του GMV των Big 4. Εν τω μεταξύ, η Shein έχει αναδειχθεί ως σημαντική παγκόσμια δύναμη μέσω της μητρικής της εταιρείας, Roadget Business Pte Ltd.

Από το 2019, η PDD Holdings έχει επεκταθεί κατά 300%, η Shein έχει επεκταθεί κατά ένα απίστευτο 1.200% και η ByteDance έχει γίνει η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως με 6.000% δραστηριότητα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά: μικτή επιτυχία για τις κινεζικές πλατφόρμες σε όλες τις περιοχές

Με μερίδιο αγοράς 40%, η Trendyol της Alibaba ηγείται της ευρωπαϊκής αγοράς GMV, ενώ η Τουρκία κατέχει προβάδισμα 21%. Κατά το πρώτο έτος, το Miravia της Alibaba στην Ισπανία δημιούργησε 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε GMV, με τη Γαλλία και την Ισπανία να έρχονται στη δεύτερη και τρίτη θέση, με 15% και 14%, αντίστοιχα.

chinese retailers

Source: ECDB

Γερμανία είναι μια ενδιαφέρουσα μελέτη περίπτωσης. Παρά το γεγονός ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύει μόνο το 7% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων των κινεζικών εταιρειών, μια κατάσταση που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε ισχυρούς εγχώριους παίκτες όπως οι Otto, Zalando και Ceconomy.

Οι κινεζικές πλατφόρμες, ωστόσο, έχουν γίνει πολύ δημοφιλείς: Κατά το πρώτο έτος της, η Temu κέρδισε 750 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, καταλαμβάνοντας την 13η θέση όσον αφορά το μέγεθος της αγοράς, ενώ η AliExpress αυξήθηκε κατά 54% σε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ, εξασφαλίζοντας την έβδομη θέση.

Οι πωλήσεις της Shein στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 40% στα 617 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, παρόλο που κατέλαβε μόνο την 18η θέση μεταξύ των διαδικτυακών λιανοπωλητών.

Το 40% των Ισπανών πελατών έχουν χρησιμοποιήσει το AliExpress, σε σύγκριση με μόλις το 11% των Γερμανών.

Αυτό υποδηλώνει ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην υιοθέτηση από τους καταναλωτές.

Είναι πιθανό ότι οι τάσεις αυτές θα συνεχίσουν να μεταβάλλουν τη δυναμική του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου, δεδομένης της ταχείας ανάπτυξής του και του γεγονότος ότι οι κινεζικές πρακτικές ηλεκτρονικού εμπορίου συνήθως προηγούνται εκείνων των δυτικών αγορών κατά αρκετά έτη.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+