3 λεπτά για ανάγνωση

Η γερμανική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει σημαντική αλλαγή καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες κερδίζουν έδαφος

Σύμφωνα με την ECDB (E-commerce Data Base), το ευρωπαϊκό τοπίο ηλεκτρονικού εμπορίου αλλάζει δραματικά, καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες καταλαμβάνουν μεγαλύτερο μέρος της αγοράς. Καθώς η ανάπτυξη του εγχώριου ηλεκτρονικού εμπορίου στην Κίνα επιβραδύνεται σε μόλις 3,5% το 2023 - λιγότερο από την ανάπτυξη των περισσότερων από τις 10 κορυφαίες παγκόσμιες αγορές - οι κινεζικοί γίγαντες στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα δυτικά για ευκαιρίες επέκτασης.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η γερμανική αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου αντιμετωπίζει σημαντική αλλαγή καθώς οι κινεζικές πλατφόρμες κερδίζουν έδαφος
Πηγή: Depositphotos

Οι κινεζικοί γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου κυριαρχούν στην ψηφιακή αγορά

Alibaba, PDD, JD.com και ByteDance είναι οι τέσσερις μεγάλες εταιρείες που κυριαρχούν στην κινεζική αγορά, με συνδυασμένα ετήσια έσοδα άνω των 350 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ και 80% της μεγαλύτερης αγοράς ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο.

Με έσοδα 978 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το Taobao και το Tmall, η Alibaba παραμένει η μεγαλύτερη, αλλά το μερίδιο αγοράς της έχει αλλάξει δραματικά. Alibaba, η οποία το 2019 μοιράστηκε το 70% της GMV (Gross Merchandise Value) των Big 4 με την JD.com, αντιμετώπισε αυξανόμενο ανταγωνισμό από νεότερες εταιρείες που έδωσαν έμφαση στις χαμηλές τιμές και το κοινωνικό εμπόριο.

Chinese marketplaces

Source: ECDB

Το Douyin της ByteDance έφτασε τα 388 δισεκατομμύρια δολάρια σε GMV. Η στρατηγική χαμηλών τιμών της Pinduoduo συλλαμβάνει τώρα σχεδόν το ένα τέταρτο του GMV των Big 4. Εν τω μεταξύ, η Shein έχει αναδειχθεί ως σημαντική παγκόσμια δύναμη μέσω της μητρικής της εταιρείας, Roadget Business Pte Ltd.

Από το 2019, η PDD Holdings έχει επεκταθεί κατά 300%, η Shein έχει επεκταθεί κατά ένα απίστευτο 1.200% και η ByteDance έχει γίνει η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορίου παγκοσμίως με 6.000% δραστηριότητα ηλεκτρονικού εμπορίου.

Είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά: μικτή επιτυχία για τις κινεζικές πλατφόρμες σε όλες τις περιοχές

Με μερίδιο αγοράς 40%, η Trendyol της Alibaba ηγείται της ευρωπαϊκής αγοράς GMV, ενώ η Τουρκία κατέχει προβάδισμα 21%. Κατά το πρώτο έτος, το Miravia της Alibaba στην Ισπανία δημιούργησε 1 δισεκατομμύριο δολάρια σε GMV, με τη Γαλλία και την Ισπανία να έρχονται στη δεύτερη και τρίτη θέση, με 15% και 14%, αντίστοιχα.

chinese retailers

Source: ECDB

Γερμανία είναι μια ενδιαφέρουσα μελέτη περίπτωσης. Παρά το γεγονός ότι είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύει μόνο το 7% των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων των κινεζικών εταιρειών, μια κατάσταση που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε ισχυρούς εγχώριους παίκτες όπως οι Otto, Zalando και Ceconomy.

Οι κινεζικές πλατφόρμες, ωστόσο, έχουν γίνει πολύ δημοφιλείς: Κατά το πρώτο έτος της, η Temu κέρδισε 750 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, καταλαμβάνοντας την 13η θέση όσον αφορά το μέγεθος της αγοράς, ενώ η AliExpress αυξήθηκε κατά 54% σε πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια ΗΠΑ, εξασφαλίζοντας την έβδομη θέση.

Οι πωλήσεις της Shein στη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 40% στα 617 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, παρόλο που κατέλαβε μόνο την 18η θέση μεταξύ των διαδικτυακών λιανοπωλητών.

Το 40% των Ισπανών πελατών έχουν χρησιμοποιήσει το AliExpress, σε σύγκριση με μόλις το 11% των Γερμανών.

Αυτό υποδηλώνει ότι υπάρχουν μεγάλες διαφορές στην υιοθέτηση από τους καταναλωτές.

Είναι πιθανό ότι οι τάσεις αυτές θα συνεχίσουν να μεταβάλλουν τη δυναμική του ευρωπαϊκού ηλεκτρονικού εμπορίου, δεδομένης της ταχείας ανάπτυξής του και του γεγονότος ότι οι κινεζικές πρακτικές ηλεκτρονικού εμπορίου συνήθως προηγούνται εκείνων των δυτικών αγορών κατά αρκετά έτη.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ
2 λεπτά για ανάγνωση

Το OpenAI χτυπά 1 εκατομμύριο επιχειρηματικούς πελάτες σε χρόνο ρεκόρ

Το OpenAI ανακοίνωσε ότι πάνω από ένα εκατομμύριο εταιρείες πληρώνουν πλέον ενεργά για την πλατφόρμα του – την ταχύτερη ανάπτυξη στην ιστορία της πλατφόρμας B2B. Οι πελάτες περιλαμβάνουν τράπεζες, αλυσίδες λιανικής και φαρμακευτικούς γίγαντες. Είναι ενδιαφέρον ότι οι αριθμοί αυξάνονται εν μέρει χάρη στους τακτικούς χρήστες του ChatGPT.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Γαλλία εντοπίζει παράνομα προϊόντα σε έξι μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες

Ο γαλλικός εποπτικός οργανισμός καταναλωτών, που ονομάζεται DGCCRF, αποκάλυψε απαγορευμένα προϊόντα σε έξι μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, αναφέρει το Reuters. Πέρα από τη Shein, η οποία ήταν ήδη υπό έλεγχο, η έρευνα αποκάλυψε σοβαρά ζητήματα σε άλλους διαδικτυακούς γίγαντες λιανικής – συμπεριλαμβανομένης της Amazon.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων
3 λεπτά για ανάγνωση

Το YouTube, το TikTok και το Instagram αντιπροσωπεύουν πλέον το 60% της ανακάλυψης προϊόντων

Ενώ οι επιχειρήσεις επενδύουν το 90% των προϋπολογισμών SEO στη Google, οι πελάτες τους στην πραγματικότητα αναζητούν αλλού. Μια ανάλυση 1,5 δισεκατομμυρίου αναζητήσεων από το πρακτορείο Rise at Seven δείχνει ότι η Google έχει πλέον μόλις το 34,5% της συνολικής δραστηριότητας αναζήτησης. Τα υπόλοιπα? YouTube, TikTok και Instagram.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU