3 λεπτά για ανάγνωση

Η ΕΕ στοχεύει σε τέλη ασιατικά δέματα ηλεκτρονικού εμπορίου

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε επίσημα τη θέσπιση τέλους διαχείρισης ύψους 2 ευρώ για αποστολές ηλεκτρονικού εμπορίου χαμηλού κόστους που φθάνουν στην ΕΕ. Το νέο μέτρο ανταποκρίνεται στην απότομη αύξηση των φθηνών εισαγωγών από την Κίνα και αποσκοπεί στη διασφάλιση δίκαιων συνθηκών για τους ευρωπαίους πωλητές.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η ΕΕ στοχεύει σε τέλη ασιατικά δέματα ηλεκτρονικού εμπορίου
Πηγή: ChatGPT

Σύμφωνα με το Reuters, οι τελωνειακές αρχές της ΕΕ επεξεργάστηκαν περίπου 4,6 δισεκατομμύρια μικρά δέματα ηλεκτρονικού καταστήματος το 2024. Από αυτούς, έως και το 91% προήλθε από την Κίνα, αντιπροσωπεύοντας διπλάσια αύξηση σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η μαζική αύξηση των παραγγελιών από πλατφόρμες όπως η Shein, η Temu και η Alibaba έχει δημιουργήσει πίεση για αυστηρότερους κανόνες.

Τι προτείνει η Επιτροπή;

  • €2 χρέωση για κάθε δέμα που παραδίδεται απευθείας σε πελάτες από το εξωτερικό
  • €0,50 τέλος για δέματα που υποβάλλονται σε επεξεργασία σε αποθήκες εντός της ΕΕ
  • Διατήρηση της δασμολογικής απαλλαγής για αγροτεμάχια έως 150 ευρώ έως το 2028, αν και η Επιτροπή έχει προτείνει ότι το όριο αυτό θα πρέπει να καταργηθεί στο μέλλον

Το τέλος προορίζεται να καλύψει το κόστος των τελωνειακών αρχών για τη διασφάλιση της συμμόρφωσης με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, όπως η ασφάλεια των παιχνιδιών ή τα πρότυπα ποιότητας των προϊόντων. Η πρόταση χρειάζεται ακόμη έγκριση από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη. Η Γαλλία έχει ήδη υποστηρίξει το μέτρο.

Αντίκτυπος στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Σύμφωνα με τον Bernd Lange, πρόεδρο της επιτροπής εμπορίου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η επεξεργασία δισεκατομμυρίων δεμάτων χωρίς κατάλληλους ελέγχους δεν είναι βιώσιμη. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θεωρεί δίκαιο να ζητήσει συνεισφορές από μεγάλες πλατφόρμες όπως το Temu, το Shein και το Alibaba.

Η πρόταση διευκρινίζει επίσης ότι οι πωλητές, και όχι οι πελάτες, θα πρέπει να επιβαρύνονται με το τέλος. Αυτό αποσκοπεί στη διατήρηση της διαφάνειας των τιμών στις πλατφόρμες.

Η πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έγινε δεκτή με ικανοποίηση από αρκετούς ευρωπαϊκούς παράγοντες. Ο Zalando το υποστήριξε, αλλά ζητά επίσης ταχύτερη κατάργηση της δασμολογικής απαλλαγής για αγροτεμάχια έως 150 ευρώ.

Ο Πολωνός ηγέτης του ηλεκτρονικού εμπορίου Allegro χαρακτήρισε την πρόταση ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, τονίζοντας ότι οι συγκεκριμένες συνθήκες εφαρμογής θα είναι κρίσιμες. Επισημαίνει ιδιαίτερα ότι το προτιμησιακό τέλος των 50 λεπτών για εμπορεύματα που μεταποιούνται σε ευρωπαϊκές αποθήκες θα μπορούσε να ευνοήσει τις μεγάλες παγκόσμιες επιχειρήσεις με εκτεταμένες υποδομές, ενώ οι μικρότερες επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να καταβάλλουν ολόκληρο τον συντελεστή.

Η γερμανική ένωση λιανικού εμπορίου HDE έκανε παρόμοια σχόλια, χαιρετίζοντας την πρόταση ως εργαλείο για την αντιμετώπιση του αθέμιτου ανταγωνισμού, αλλά ζητώντας επίσης την πλήρη κατάργηση της δασμολογικής απαλλαγής.

Η Ευρώπη εμπνέεται επίσης από τις εξελίξεις στις ΗΠΑ, όπου η δασμολογική απαλλαγή για δέματα έως 800 δολάρια καταργήθηκε αυτόν τον μήνα. Η αμερικανική πολιτική σηματοδοτεί έτσι μια αυστηρότερη στάση απέναντι στις φθηνές διασυνοριακές αγορές.

Μετά από χρόνια κριτικής, έρχεται συγκεκριμένη δράση

Η θέσπιση του τέλους διεκπεραίωσης αποτελεί σαφές μήνυμα ότι η ΕΕ επιθυμεί να εξασφαλίσει ισότιμους όρους ανταγωνισμού μεταξύ εγχώριων και ξένων πωλητών. Οι άμεσες εισαγωγές φθηνών αγαθών από την Ασία αντιμετωπίζουν τώρα νέα εμπόδια και δεν είναι πλέον τόσο συμφέρουσες όσο πριν. Για τις παγκόσμιες πλατφόρμες, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επαναξιολογήσουν την εφοδιαστική, την τιμολογιακή πολιτική και τις φορολογικές ρυθμίσεις, εάν θέλουν να συνεχίσουν να αναπτύσσονται στην Ευρώπη.

Από τη σκοπιά των ευρωπαϊκών ηλεκτρονικών καταστημάτων και ενώσεων που έχουν επικρίνει εδώ και καιρό τους κινεζικούς γίγαντες για συστηματική φοροδιαφυγή, διαφορετικές κανονιστικές επιβαρύνσεις και τιμές ντάμπινγκ, αυτό αντιπροσωπεύει μια ευπρόσδεκτη μεταστροφή. Μετά από χρόνια καταγγελιών, κλήσεων και αναλύσεων, έφτασε το πρώτο συγκεκριμένο μέτρο που θα μπορούσε πραγματικά να αλλάξει την πραγματικότητα της αγοράς .

Κοινή χρήση άρθρου
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Παρόμοια άρθρα
Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels
5 λεπτά για ανάγνωση

Το Facebook απλοποιεί το βίντεο: Όλο το περιεχόμενο γίνεται σύντομα Reels

Ακολουθεί μια ενημέρωση πλατφόρμας που πρόκειται να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εκατομμύρια άνθρωποι μοιράζονται βίντεο. Καθώς το Facebook απλοποιεί τη δημιουργία βίντεο, μόλις ανακοίνωσε ότι τους επόμενους μήνες, κάθε βίντεο που ανεβαίνει στην πλατφόρμα θα γίνει αυτόματα ένας κύλινδρος. Δεν χρειάζεται πλέον να επιλέγετε μεταξύ μορφών – όλα είναι ενοποιημένα τώρα. Ας αναλύσουμε […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.
4 λεπτά για ανάγνωση

Η Leroy Merlin ανοίγει το 23ο κατάστημα στη Ρουμανία μετά από επένδυση €3 εκατ.

Αυτό που ξεκίνησε ως μια ενιαία επένδυση 3 εκατομμυρίων ευρώ σε ένα ρουμανικό εμπορικό κέντρο είναι στην πραγματικότητα μέρος κάτι πολύ μεγαλύτερου. Ενώ οι περισσότεροι λιανοπωλητές κάνουν περικοπές, ο γαλλικός γίγαντας οικιακής βελτίωσης Leroy Merlin διπλασιάζει την Ανατολική Ευρώπη με ένα σχέδιο που θα μπορούσε να αναδιαμορφώσει ολόκληρο το τοπίο DIY.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία
4 λεπτά για ανάγνωση

Η διαφήμιση της Microsoft σοβαρεύεται: Σημαντικές ενημερώσεις που πραγματικά έχουν σημασία

Η Microsoft Advertising μόλις έριξε τις μεγαλύτερες ενημερώσεις της εδώ και μήνες, αντιμετωπίζοντας τα κύρια ζητήματα που έχουν απογοητεύσει τους διαφημιζόμενους. Αυτές οι αλλαγές θα μπορούσαν τελικά να καταστήσουν την πλατφόρμα μια σοβαρή εναλλακτική λύση του Google Ads. Από τις αναθεωρημένες αναφορές έως τις σημαντικές αλλαγές λογικής Performance Max και τις βελτιωμένες εισαγωγές μεταξύ πλατφορμών, […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+