2 λεπτά για ανάγνωση

Η ΕΕ φτάνει τα 33 δισεκατομμύρια ευρώ σε έσοδα ΦΠΑ ηλεκτρονικού εμπορίου

Οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις κατέβαλαν πέρυσι το ποσό ρεκόρ των 33 δισ. ευρώ σε ΦΠΑ μέσω των απλουστευμένων ηλεκτρονικών φορολογικών συστημάτων της ΕΕ. Πρόκειται για ένα τεράστιο άλμα 26% από το 2023, αποδεικνύοντας ότι η διευκόλυνση της φορολογικής συμμόρφωσης λειτουργεί πραγματικά - τόσο για τις κυβερνήσεις που εισπράττουν έσοδα όσο και για τις εταιρείες που πραγματοποιούν διασυνοριακές πωλήσεις.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η ΕΕ φτάνει τα 33 δισεκατομμύρια ευρώ σε έσοδα ΦΠΑ ηλεκτρονικού εμπορίου
Πηγή: ChatGPT

Οι αριθμοί προέρχονται από τα συστήματα μονοαπευθυντικής θυρίδας της ΕΕ, τα οποία επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να εγγράφονται μία φορά και να ταξινομούν τον ΦΠΑ για όλες τις ευρωπαϊκές πωλήσεις τους, αντί να συναλλάσσονται με 27 διαφορετικές φορολογικές αρχές.

Από πού προήλθαν τα χρήματα

Οι ευρωπαϊκές εταιρείες που χρησιμοποιούν το σύστημα OSS της Ένωσης συνεισέφεραν 24 δισεκατομμύρια ευρώ – το μεγαλύτερο ποσοστό μακράν. Οι επιχειρήσεις εκτός ΕΕ μέσω του ξεχωριστού συστήματος πρόσθεσαν 2,8 δισ. ευρώ, ενώ οι εισαγωγές φθηνών αγαθών απέφεραν άλλα 6,3 δισ. ευρώ.

Από τότε που ξεκίνησαν αυτά τα συστήματα το 2021, έχουν αντλήσει συνολικά σχεδόν 88 δισεκατομμύρια ευρώ .

Οι επιχειρήσεις το χρησιμοποιούν πραγματικά

Πάνω από 170.000 εταιρείες έχουν εγγραφεί μέχρι στιγμής, με 20.000 νέες καταχωρίσεις μόνο στο σύστημα της Ένωσης πέρυσι. Αυτό είναι ένα σαφές σημάδι ότι οι επιχειρήσεις προτιμούν να ασχολούνται με μία εφορία αντί για δεκάδες.

Η ανάπτυξη έχει νόημα όταν το σκέφτεστε. Πριν από το 2021, η πώληση ενός προϊόντος αξίας 50 ευρώ σε πελάτες στη Γερμανία, τη Γαλλία και την Ιταλία σήμαινε τρεις ξεχωριστές καταχωρίσεις ΦΠΑ. Τώρα είναι μόνο μία μορφή.

Τι ακολουθεί

Οι Βρυξέλλες δεν σταματούν εδώ. Εργάζονται για ακόμη μεγαλύτερες αλλαγές μέσω αυτού που ονομάζεται ΦΠΑ στην ψηφιακή εποχή, καθώς και μια σημαντική τελωνειακή αναθεώρηση. Στόχος είναι να καταστούν οι διασυνοριακές πωλήσεις εξίσου απλές με τις εγχώριες πωλήσεις.

Για τους διαδικτυακούς πωλητές, ειδικά εκείνους εκτός Ευρώπης, αυτή η τάση απλούστευσης είναι τεράστια. Η είσοδος στην ευρωπαϊκή αγορά σήμαινε πρόσληψη φοροτεχνικών και πνιγμό στη γραφειοκρατία. Τώρα αρχίζει να φαίνεται διαχειρίσιμο.

Το ποσό των 33 δισεκατομμυρίων ευρώ αποδεικνύει επίσης ένα σημείο – η διευκόλυνση της συμμόρφωσης δεν σημαίνει ότι εισπράττονται λιγότεροι φόροι. Μερικές φορές συμβαίνει το αντίθετο.


Πηγές: EUReporter, έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την μονοαπευθυντική θυρίδα ΦΠΑ (vat-one-stop-shop.ec.europa.eu)

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU