
Οι ημερήσιες λήψεις αυξήθηκαν από κάτω από 200.000 σε 300.000 την ημέρα. Πριν από ένα χρόνο, η εφαρμογή διαχειριζόταν μόλις 4,000 καθημερινές λήψεις. Η εταιρεία πληροφοριών αγοράς Similarweb παρακολούθησε την ανάπτυξη, σημειώνοντας ότι η άνοδος συσχετίζεται άμεσα με την κυκλοφορία του Vibes στις 25 Σεπτεμβρίου.

Source: According to Similarweb data reported by TechCrunch
Ο παράγοντας Vibes
Η ροή Vibes φέρνει σύντομα βίντεο που δημιουργούνται από AI απευθείας στην εφαρμογή για κινητά του Meta AI. Η μορφή αντικατοπτρίζει την ατελείωτη κύλιση του TikTok, αλλά με περιεχόμενο που έχει δημιουργηθεί εξ ολοκλήρου από AI. Το Similarweb δεν βρήκε σαφή σύνδεσμο με καμπάνιες αναζήτησης ή διαφήμισης, αν και η Meta θα μπορούσε να εκτελεί προωθήσεις στο Facebook ή το Instagram που δεν θα εμφανίζονταν στα δεδομένα παρακολούθησης.
Ο χρόνος έχει σημασία εδώ. Η γεννήτρια βίντεο Sora του OpenAI έγινε πρωτοσέλιδο γύρω από το ίδιο παράθυρο κυκλοφορίας, φτάνοντας στις κορυφαίες θέσεις του App Store. Η προσοχή πιθανότατα ώθησε τους περίεργους χρήστες και προς το Meta AI – είτε για να συγκρίνουν εμπειρίες είτε επειδή η πρόσβαση του Sora μόνο με πρόσκληση τους άφησε να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις.
Νικητές και ηττημένοι
Από τις 17 Οκτωβρίου, το Meta AI σημείωσε αύξηση 15.58% στους καθημερινούς ενεργούς χρήστες παγκοσμίως. Εν τω μεταξύ, οι καθιερωμένοι παίκτες έπεσαν: το ChatGPT υποχώρησε 3.51%, το Grok υποχώρησε 7.35% και το Perplexity υποχώρησε 2.29%.
Τα δεδομένα υποδηλώνουν ότι η στρατηγική gatekeeping του OpenAI μπορεί να ενίσχυσε άμεσα τους ανταγωνιστές. Οι χρήστες που δεν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στο Sora δοκίμασαν το Meta AI.
Τι σημαίνει αυτό για το ηλεκτρονικό εμπόριο
Ενώ το ίδιο το Vibes παρουσιάζει σουρεαλιστικό δημιουργικό περιεχόμενο – από ασαφή πλάσματα μέχρι γάτες που ζυμώνουν ζύμη – η εκρηκτική ανάπτυξη της πλατφόρμας αποκαλύπτει κάτι κρίσιμο για τις επωνυμίες:
Η μαζική όρεξη των καταναλωτών για βίντεο που δημιουργείται από AI έχει φτάσει.

Source: about.fb.com/news
Αυτό έχει σημασία γιατί το Vibes είναι μόνο ένα κομμάτι του οικοσυστήματος AI της Meta. Πίσω από τη ροή ψυχαγωγίας βρίσκεται μια σουίτα εμπορικών εργαλείων που μπορούν πραγματικά να χρησιμοποιήσουν οι επωνυμίες. Τα ευρύτερα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης Advantage+ της Meta προσφέρουν ήδη έως και 22% ώθηση στην απόδοση της διαφημιστικής δαπάνης για τις επωνυμίες και η πλατφόρμα συνεχίζει να επεκτείνει τις δυνατότητες δημιουργίας βίντεο ειδικά για μάρκετινγκ.
Πώς οι επωνυμίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα εργαλεία βίντεο AI
Η Meta ανακοίνωσε πρόσφατα τη δημιουργία εικόνας σε βίντεο που μετατρέπει πολλές εικόνες σε κινούμενα κλιπ με επικαλύψεις κειμένου και μουσική. Η τεχνολογία εξάγει φράσεις-κλειδιά και μικρογραφίες για να παρουσιάσει προτάσεις αξίας προϊόντος. Οι επωνυμίες μπορούν πλέον να εφαρμόζουν λογότυπα, χρώματα και γραμματοσειρές αυτόματα σε δημιουργικά στοιχεία που δημιουργούνται από AI, διατηρώντας τη συνέπεια της επωνυμίας σε κλίμακα.
Τι δημιουργεί το Vibes
Ο Mark Zuckerberg παρουσίασε τις δυνατότητες του Vibes μέσα από παραδείγματα, όπως ασαφή πλάσματα που χοροπηδούν ανάμεσα σε γεωμετρικούς κύβους, μια γάτα που ζυμώνει ζύμη σαν επαγγελματίας φούρναρης και μια αρχαία Αιγύπτια γυναίκα που βγάζει μια selfie με θέα τις πυραμίδες. Ενώ αυτά καταδεικνύουν το δημιουργικό εύρος, οι εμπορικές εφαρμογές διαφέρουν σημαντικά.

Source: Meta
- Η H&M δημιούργησε «ψηφιακά δίδυμα» μοντέλων που δημιουργήθηκαν από AI για να δημιουργήσει άμεσα εκατοντάδες εικόνες προϊόντων χωρίς επαναλαμβανόμενες φωτογραφίσεις
- Η Levi’s διερεύνησε τη χρήση μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης για να συμπληρώσει τα ανθρώπινα μοντέλα για να αυξήσει την ποικιλομορφία στις εικόνες των προϊόντων της
- Οι επωνυμίες μόδας αναφέρουν 3,2 φορές μεγαλύτερη αφοσίωση με βίντεο AI σε σχέση με στατικές εικόνες
Στρατηγικές επιπτώσεις
Για τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου, η ανάπτυξη του Vibes καταδεικνύει μαζική όρεξη για περιεχόμενο βίντεο που δημιουργείται από AI. Η Meta δοκιμάζει επίσης Business AI σε μορφές διαφήμισης, επιτρέποντας στους πελάτες να συνομιλούν με βοηθούς τεχνητής νοημοσύνης μέσω προωθήσεων στο Instagram και το Facebook.
Το πλεονέκτημα της πλατφόρμας έχει σημασία – το Meta AI βρίσκεται μέσα στο οικοσύστημα. Οι επωνυμίες διαθέτουν πλέον δωρεάν εργαλεία βίντεο AI από την εταιρεία που ελέγχουν τα κανάλια όπου συμβαίνει το μεγαλύτερο μέρος του κοινωνικού εμπορίου .
Το άλμα 775 χιλιάδων σε 2.7 εκατομμύρια σε τέσσερις εβδομάδες δείχνει ότι τα εργαλεία βίντεο τεχνητής νοημοσύνης δεν είναι πλέον πειραματικά – οδηγούν στην υιοθέτηση της πλατφόρμας και αναδιαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο τα προϊόντα προσεγγίζουν τους πελάτες.