4 λεπτά για ανάγνωση

Η πολυτέλεια αλλάζει. Οι πλούσιοι πελάτες δεν αναζητούν πλέον κύρος

Η οικονομία παλεύει με την αβεβαιότητα και οι πελάτες σκέφτονται όλο και περισσότερο τι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν. Αυτό αλλάζει επίσης αυτό που οι άνθρωποι θεωρούν πολύτιμο – και η πολυτέλεια δεν αποτελεί εξαίρεση. Μια πρόσφατη παγκόσμια μελέτη, η Global Affluent Collective από την Team One, υποδηλώνει μια κομβική στιγμή για τις μάρκες πολυτελείας. Μεταφέρει επίσης ένα σημαντικό μήνυμα για τα e-shops που απευθύνονται σε εύπορους πελάτες.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η πολυτέλεια αλλάζει. Οι πλούσιοι πελάτες δεν αναζητούν πλέον κύρος
Πηγή: ChatGPT

Μια νέα γενιά πολυτέλειας

Η έρευνα σε 4.200 ερωτηθέντες από 22 χώρες που αντιπροσωπεύουν το κορυφαίο 10% των εισοδημάτων αποκαλύπτει μια στροφή από την παραδοσιακή έννοια του πλούτου σε ένα νέο μοντέλο που ονομάζεται High Life Worth (HLW).

Τα ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι η πολυτέλεια σήμερα σημαίνει κάτι εντελώς διαφορετικό για τους πλούσιους από ό,τι πριν από μερικά χρόνια. Το 88% των εύπορων ανθρώπων πιστεύει ότι η θέση αποκτάται πλέον μέσω της γνώσης και του σεβασμού, όχι της ιδιοκτησίας. Για τους περισσότερους από αυτούς, η πραγματική πολυτέλεια έγκειται στη συνεχή μάθηση και την ανακάλυψη νέων τομέων της ζωής – μια άποψη που υποστηρίζει το 95% των ερωτηθέντων. Το 90% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αναζητά ενεργά σχέσεις και συνδέσεις που τους βοηθούν να αναπτύξουν και να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους.

Αυτοί οι καταναλωτές δεν βλέπουν τα χρήματα ως στόχο, αλλά ως εργαλείο προσωπικής μεταμόρφωσης. Επομένως, η πολυτέλεια παύει να είναι σύμβολο επιτυχίας – γίνεται ένα μέσο για να γίνει κανείς μια καλύτερη εκδοχή του εαυτού του.

Infographic showing two statistics: 88% of affluent consumers believe status is earned through being knowledgeable and respected, and 95% are passionate about exploring and learning in many areas of life

Source: Team One

Τρεις διαστάσεις νέας πολυτέλειας

Η μελέτη περιγράφει τρεις θεμελιώδεις διαστάσεις μιας «ζωής που αξίζει να ζεις» που σήμερα διαμορφώνουν τη συμπεριφορά των εύπορων καταναλωτών:

  1. Συναισθηματική ολοκλήρωση και ανθρώπινη σύνδεση: Το 89% ορίζει σημαντικές στιγμές της ζωής μέσα από συναισθήματα και σχέσεις.
  2. Ανάπτυξη και ανακάλυψη: Το 75% θεωρεί την προσωπική ανάπτυξη και τη μάθηση το θεμέλιο μιας ολοκληρωμένης ζωής.
  3. Επιτεύγματα και σημαντικά ορόσημα: Το 64% εκτιμά τα επιτεύγματα που έχουν μακροπρόθεσμη σημασία και όχι άμεσο αποτέλεσμα.

Σήμερα δεν έχει πλέον να κάνει με την τιμή ή την ποιότητα, αλλά με το αν ένα προϊόν φέρνει εσωτερική αξία στον πελάτη – μια εμπειρία, γνώση ή μια αίσθηση του ανήκειν.

Η Νέα Οικονομία του Νοήματος

Οι συντάκτες της έκθεσης περιγράφουν μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο σκέφτονται οι εύποροι πελάτες. Αντί να ρωτούν, «Μπορώ να το αντέξω οικονομικά;», τώρα ρωτούν: «Έχει πραγματική αξία για μένα και θα με βοηθήσει να προοδεύσω προσωπικά;»

Αυτός ο νέος τρόπος σκέψης αλλάζει επίσης την ίδια την έννοια των αγορών – το κύρος γίνεται προσωπική επένδυση.

  • Τα αγαθά και οι υπηρεσίες πολυτελείας πρέπει να είναι καταλύτες για την προσωπική ανάπτυξη, όχι επιδείξεις κύρους.
  • Τα ταξίδια μετατρέπονται σε χώρο πολιτιστικής ανακάλυψης και ανθρώπινης σύνδεσης – όχι μόνο χαλάρωσης.
  • Η βιωσιμότητα αποκτά επίσης μια νέα διάσταση. Το 74% πιστεύει ότι ακόμη και μικρές αποφάσεις μπορούν να έχουν εκθετικά θετικό αντίκτυπο. Εν τω μεταξύ, το 70% προτιμά μάρκες που αποδεδειγμένα σκέφτονται οικολογικά.

Τι σημαίνει αυτό για τις μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου πολυτελείας;

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, οι μάρκες πολυτελείας πρέπει να μετατοπιστούν από τη συναλλαγή στον μετασχηματισμό. Η επιτυχία δεν βασίζεται πλέον στο τέλειο προϊόν, αλλά στο πόσο βαθύ νόημα μπορεί να βρει ο πελάτης σε μια δεδομένη μάρκα. Η πολυτέλεια πρέπει να φέρνει προσωπική πρόοδο. Επομένως, δεν πρόκειται απλώς για ένα νέο αντικείμενο σε μια συλλογή, αλλά για μια εμπειρία που κινεί ένα άτομο μπροστά και αφήνει κάτι μέσα του.

Ως εκ τούτου, οι επωνυμίες επανεκτιμούν τι σημαίνει πραγματικά αξία. Ένα προϊόν πρέπει να είναι φορέας μιας εμπειρίας που υποστηρίζει την προσωπική ανάπτυξη και εξέλιξη του πελάτη. Η διαφάνεια γίνεται δεδομένη – οι πλούσιοι καταναλωτές εξετάζουν διεξοδικά την προέλευση, τον αντίκτυπο και την ηθική των προϊόντων πριν από την αγορά και θέλουν να γνωρίζουν ακριβώς τι πληρώνουν.

Η ίδια αλλαγή είναι ορατή σε όλες τις γενιές. Οι νεότεροι πελάτες συνδέουν την πολυτέλεια με την ταυτότητα και τις αξίες που εκφράζουν την προσωπικότητά τους. Η παλαιότερη γενιά, από την άλλη πλευρά, το αντιλαμβάνεται ως έναν τρόπο να γιορτάσει ορόσημα της ζωής ή να αφήσει μια κληρονομιά.

Για τον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτό ανοίγει μια νέα εποχή: μια εποχή στην οποία οι πιο επιτυχημένες μάρκες δεν θα προσπαθήσουν να πουλήσουν περισσότερα προϊόντα, αλλά θα βοηθήσουν τους πελάτες να ζήσουν πιο πολύτιμες ζωές.

Κοινή χρήση άρθρου
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU