
Τι είναι τα Business Logistics;
Η επιχειρηματική εφοδιαστική έχει να κάνει με τη διαχείριση της ροής υλικών, ημικατεργασμένων και τελικών προϊόντων, πληροφοριών και τεχνολογίας, ενώ τα παραδίδει στη σωστή ποσότητα, στον σωστό προορισμό και σε λογική τιμή. Είναι ζωτικής σημασίας για κάθε εταιρεία που ασχολείται με ροές υλικών, ακόμη και αν δεν είναι η κύρια δραστηριότητά της. Η επιχειρηματική εφοδιαστική απαιτεί ανταλλαγές πληροφοριών, σχεδιασμό και συντονισμό. Δεδομένου ότι συνήθως συνδέεται με μια συγκεκριμένη εταιρεία, η επιχειρηματική εφοδιαστική είναι εσωτερικά προσανατολισμένη.
Η επιχειρηματική εφοδιαστική είναι αλληλένδετη με τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι συνώνυμα. Ωστόσο, αυτό δεν ισχύει. Ενώ οι όροι είναι στενά συνδεδεμένοι, η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι μια ευρύτερη έννοια. Όπου η επιχειρηματική εφοδιαστική αφορά μία μόνο εταιρεία, η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας αποτελείται από πολλά συστήματα επιχειρηματικής εφοδιαστικής διαφόρων ανεξάρτητων εταιρειών.
Βασικά συστατικά της διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας
Η λειτουργική διαχείριση logistics χρειάζεται στρατηγικό σχεδιασμό, διαχείριση αποθεμάτων, έγκαιρη παράδοση, ανταλλαγή πληροφοριών και υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση πελατών με στόχο την επίτευξη της υψηλότερης δυνατής ικανοποίησης των πελατών. Οι διαχειριστές της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν έχουν εύκολη δουλειά και πρέπει να επικεντρωθούν σε όλες αυτές τις πτυχές του σχεδιασμού εφοδιαστικής, επιτυγχάνοντας παράλληλα εξοικονόμηση κόστους.
Έλεγχος αποθεμάτων
Κάθε επιχείρηση που ασχολείται με φυσικά αγαθά πρέπει να προσπαθεί να εφαρμόζει αποτελεσματικές τεχνικές διαχείρισης. Ο έλεγχος των αποθεμάτων είναι ζωτικής σημασίας και διασφαλίζει ότι η εταιρεία δεν θα μείνει χωρίς αποθέματα υλικών, ανταλλακτικών, ημικατεργασμένων ή τελικών αγαθών και ότι δεν θα έχει πάρα πολλά αποθέματα συσσωρευμένα στην αποθήκη.
Υπάρχουν πολλές τεχνικές διαχείρισης αποθεμάτων και καμία από αυτές δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι η καλύτερη παγκοσμίως, καθώς κάθε επιχείρηση έχει διαφορετικές ανάγκες. Αυτές είναι οι πιο δημοφιλείς τεχνικές διαχείρισης αποθέματος:
- Το Just In Time (JIT) είναι ένα σύστημα όπου υλικά, ανταλλακτικά ή τελικά προϊόντα παραδίδονται στον πελάτη ακριβώς όταν χρειάζονται. Αυτή η τεχνική ελαχιστοποιεί το κόστος αποθήκευσης και αυξάνει την αποτελεσματικότητα, ωστόσο μπορεί να προκαλέσει αναστάτωση στον πελάτη όταν υπάρχουν προβλήματα με τις έγκαιρες παραδόσεις. Αυτό το μοντέλο δοκιμάστηκε σε μεγάλο βαθμό κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 και πολλές εταιρείες σε όλο τον κόσμο το γύρισαν την πλάτη ή το εξάλειψαν εν μέρει αφού υπέστησαν τεράστιες οικονομικές απώλειες λόγω έλλειψης μετοχών.
- Η ανάλυση ABC είναι μια τεχνική όπου οι μετοχές ταξινομούνται σε τρεις ομάδες με βάση το πόσο κρίσιμες είναι για την επιχείρηση. Η διαχείριση των αποθεμάτων της κατηγορίας Α γίνεται με έλεγχο και προτεραιότητα, ενώ η χαμηλότερη προτεραιότητα δίνεται στα αποθέματα της κατηγορίας Γ.
- Το First In, First Out (FIFO) είναι μια άλλη δημοφιλής τεχνική για τη διαχείριση τόσο της εισερχόμενης όσο και της εξερχόμενης εφοδιαστικής. Κατά την εφαρμογή του, τα πρώτα αποθέματα που εισήλθαν στις εγκαταστάσεις αποθήκευσης είναι επίσης τα πρώτα που τα άφησαν. Η εναλλακτική τεχνική στο FIFO είναι το Last-In, First-Out (LIFO), όπου τα αποθέματα που έφτασαν τελευταία στην αποθήκη είναι τα πρώτα που αποστέλλονται.
- Το Vendor Managed Inventory είναι μια ειδική τεχνική διαχείρισης αποθέματος όταν ο προμηθευτής και ο πελάτης διαχειρίζονται τα αποθέματα μαζί. Αυτή η τεχνική απαιτεί τη χρήση της τεχνολογίας και υψηλό επίπεδο εμπιστοσύνης μεταξύ των εταίρων.
- Dropshipping είναι πολύ δημοφιλές στο ηλεκτρονικό εμπόριο και διαφέρει από τις προαναφερθείσες τεχνικές, καθώς το απόθεμα δεν φτάνει στον αγοραστή από τον πωλητή, αλλά απευθείας από τον προμηθευτή του πωλητή. Τα φυσικά αγαθά δεν αποθηκεύονται στις εγκαταστάσεις του πωλητή και δεν φτάνουν καν στις εγκαταστάσεις του. Αυτή η τεχνική ελαχιστοποιεί το κόστος αποθήκευσης και είναι εξαιρετικά αποτελεσματική, ωστόσο, ο πωλητής κινδυνεύει ότι ο προμηθευτής θα τον παρακάμψει στο μέλλον και θα ασχοληθεί απευθείας με τον τελικό αγοραστή.
Σε γενικές γραμμές, η διατήρηση ενός κρίσιμου επιπέδου αποθέματος είναι επωφελής, καθώς η αποτυχία έγκαιρης ικανοποίησης της ζήτησης των πελατών μπορεί να είναι δαπανηρή – ακόμη και να θέσει σε κίνδυνο το μέλλον της επιχείρησης.

Source: Depositphotos
Διαχείριση Μεταφορών
Όσον αφορά τη διαχείριση των μεταφορών, θα πρέπει να τονίσουμε τη σημασία της βελτιστοποίησης της διαδρομής, χρησιμοποιώντας AI, παρακολούθηση GPS και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο για την αποφυγή καθυστερήσεων και τη μείωση των κενών μιλίων. Η επιλογή των σωστών μεταφορέων, η διαπραγμάτευση καλύτερων τιμών και η αξιοποίηση των αγορών εμπορευματικών μεταφορών μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά το κόστος και την αποτελεσματικότητα.
Οι εταιρείες θα πρέπει επίσης να επικεντρωθούν στον προγραμματισμό φορτίου, στην ενοποίηση αποστολών και στην ενσωμάτωση τεχνολογίας όπως το IoT και το blockchain για τον εξορθολογισμό των λειτουργιών.
Η βιωσιμότητα είναι ένας άλλος βασικός παράγοντας, είτε μέσω οχημάτων που εξοικονομούν καύσιμα, βελτιστοποιημένης συσκευασίας ή αντίστροφης εφοδιαστικής.
Τέλος, η διαχείριση κινδύνων και ο σχεδιασμός έκτακτης ανάγκης είναι ζωτικής σημασίας για τη διασφάλιση ομαλών λειτουργιών παρά πιθανές διαταραχές, όπως καθυστερήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού ή γεωπολιτικούς κινδύνους.
Αποτελεσματική εξυπηρέτηση πελατών
Η εφοδιαστική γίνεται όλο και πιο αυτοματοποιημένη και υπάρχει μια τάση μεταξύ πολλών παρόχων υπηρεσιών εφοδιαστικής να αντιμετωπίζουν όλο και περισσότερο τους πελάτες σαν αριθμούς. Από την άλλη, οι ίδιοι οι πελάτες εξακολουθούν να θέλουν προσωπική προσοχή όταν ασχολούνται με την εφοδιαστική. Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες logistics προσπαθούν να ψηφιοποιήσουν και να βελτιστοποιήσουν τις διαδικασίες εφοδιαστικής.
Η μελλοντική επιτυχία στην εφοδιαστική θα εξαρτηθεί από την ικανότητα μιας εταιρείας να συμβουλεύει τους πελάτες και να προσαρμόζει λύσεις εφοδιαστικής στις συγκεκριμένες ανάγκες τους, αντί απλώς να γιορτάζει την αυτοματοποίηση και να προσφέρει τις ίδιες λύσεις σε όλους.
Από την εμπειρία μου, οι πελάτες αναμένουν να είναι σε θέση να καλέσουν κάποιον σε περίπτωση ερωτήσεων ή προβλημάτων και να μιλήσουν με ένα πραγματικό πρόσωπο, όχι μόνο με ένα chatbot.
Η εφοδιαστική περιλαμβάνει τη μετακίνηση ροών υλικών αξίας χιλιάδων, δεκάδων χιλιάδων, εκατομμυρίων ή ακόμα και δισεκατομμυρίων ευρώ. Δεν είναι δυνατόν να εξεταστεί κάθε ανάγκη κάθε μεμονωμένου πελάτη. Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι η εστίαση στον πελάτη δεν χάνεται στην πορεία προς την αυτοματοποίηση.
Ως εκ τούτου, η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και η οικοδόμηση ουσιαστικών σχέσεων με τους πελάτες, ενώ παράλληλα βελτιστοποιούνται συνεχώς οι διαδικασίες, είναι το κλειδί για την παροχή αποτελεσματικής εξυπηρέτησης πελατών. Παρά το πώς μπορεί να φαίνεται, είναι πολύ πιθανό αυτά τα δύο να πάνε χέρι-χέρι.
Η σημασία των logistics στις επιχειρήσεις
Τώρα που κατανοήσαμε τι είναι η εφοδιαστική, κατανοούμε επίσης τον κρίσιμο ρόλο της στη συνολική επιχειρηματική επιτυχία. Η εταιρεία μπορεί να έχει το καλύτερο προϊόν ή υπηρεσία, αλλά μπορεί να είναι μάταια εάν δεν φτάσουν στους πελάτες τους όταν τους χρειάζονται.
Η εφοδιαστική των επιχειρήσεων δεν πρέπει να υποτιμάται και να δίνεται χαμηλότερη προτεραιότητα από τη δημιουργία προϊόντων ή υπηρεσιών, το branding ή τις πωλήσεις.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα
Η απόκτηση πλεονεκτήματος μέσω της εφοδιαστικής είναι δυνατή και μπορεί να οδηγήσει σε υψηλότερες πωλήσεις και αυξημένη ικανοποίηση πελατών, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει μια εταιρεία να απολαύσει υψηλότερα κέρδη.
Πολλοί διαδικτυακοί λιανοπωλητές μπορούν να χρεώνουν υψηλότερες τιμές από τους ανταγωνιστές τους λόγω της υπερσύγχρονης εφοδιαστικής τους. Οι πελάτες στον 21ο αιώνα είναι όλο και πιο ανυπόμονοι, θέλουν τα προϊόντα τους αμέσως μετά την αγορά. Απαιτούν επίσης ευελιξία στην επιστροφή προϊόντων με τα οποία δεν είναι ικανοποιημένοι, με ελάχιστες ερωτήσεις που θέτει ο λιανοπωλητής.
Οι εταιρείες που θα καταφέρουν να εξορθολογίσουν τα logistics με τρόπο που να εξυπηρετεί και τους πιο απαιτητικούς πελάτες θα είναι οι νικητές τα επόμενα χρόνια.
Βελτιστοποίηση λειτουργιών
Τα logistics φαίνονται διαφορετικά σε κάθε εταιρεία. Θα φαίνεται διαφορετικό σε μια κατασκευαστική εταιρεία που επικεντρώνεται στο τμήμα B2B, έναν solopreneur που κατασκευάζει χειροποίητα προϊόντα και τα αποστέλλει μεμονωμένα σε τελικούς πελάτες και μια εταιρεία που εισάγει αγαθά με το δικό της εμπορικό σήμα από την Κίνα, τα αποθηκεύει στις ΗΠΑ και τελικά τα πωλεί σε πελάτες μέσω της Amazon.
Ο εξορθολογισμός των διαδικασιών εφοδιαστικής είναι επομένως μια προσαρμοσμένη διαδικασία που απαιτεί πολύ σχεδιασμό.
Διασφάλιση της ικανοποίησης των πελατών
Η ικανοποίηση των πελατών στην εφοδιαστική δεν αφορά μόνο την έγκαιρη παράδοση υλικών. Κάθε επιχείρηση θα πρέπει να προσπαθήσει να βελτιώσει την επιχειρηματική εφοδιαστική της με την πάροδο του χρόνου και για να το κάνει αυτό πρέπει να συλλέξει δεδομένα σχετικά με τις παραδόσεις και να αναζητήσει και να αξιολογήσει τα σχόλια των πελατών. Υποθέτοντας ότι οι πελάτες είναι ευχαριστημένοι και όλα είναι καλά επειδή δεν παραπονιούνται είναι κοντόφθαλμο. Ο τρόπος με τον οποίο οι πελάτες αντιλαμβάνονται την υπηρεσία έχει σημαντικό αντίκτυπο στην αφοσίωση και τη διατήρησή τους.
Η αξιολόγηση της ικανοποίησης των πελατών θα πρέπει να πραγματοποιείται συνεχώς και με συνέπεια, όχι μόνο μία φορά το χρόνο ή ad hoc όταν η επιχείρηση εφοδιαστικής έχει ήδη καταγράψει μείωση νέων παραγγελιών ή αποχώρηση πελατών.
Logistics και αποτελεσματικότητα εφοδιαστικής αλυσίδας
Η εφοδιαστική και η αποτελεσματικότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας δεν αφορούν μόνο τη μεταφορά αγαθών από το σημείο Α στο σημείο Β. Αφορούν τη διασφάλιση ότι οι υλικές, πληροφοριακές και χρηματοοικονομικές ροές λειτουργούν ομαλά, αποτελεσματικά και με βέλτιστο κόστος.
Οι εταιρείες που κατέχουν αυτές τις πτυχές εξοικονομούν χρήματα και αποκτούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, βελτιώνουν την ικανοποίηση των πελατών και γίνονται ανθεκτικές έναντι διαταραχών. Επομένως, η ολοκλήρωση της εφοδιαστικής και της διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας δημιουργεί ένα μακροχρόνιο πλεονέκτημα στην αγορά.
Μείωση κόστους
Για να αυξήσουν τα κέρδη, οι επιχειρήσεις logistics μπορούν να αυξήσουν τις τιμές, να μειώσουν το κόστος ή να κάνουν και τα δύο. Καθώς οι αυξανόμενες τιμές συνήθως δεν λειτουργούν καλά με τους πελάτες, οι επιχειρήσεις logistics προτιμούν γενικά να εφαρμόζουν στρατηγικές εξοικονόμησης κόστους.
💡Οι επιχειρήσεις logistics μπορούν να επιτύχουν εξοικονόμηση κόστους βελτιστοποιώντας τις διαδρομές μεταφοράς, ενοποιώντας τις αποστολές και επιλέγοντας το σωστό συνδυασμό μεταφορέων για την εξισορρόπηση του κόστους και της ταχύτητας. Η αποτελεσματικότητα της αποθήκης διαδραματίζει επίσης βασικό ρόλο, είτε μέσω καλύτερης διαχείρισης αποθεμάτων, αυτοματισμού είτε μέσω μείωσης του κόστους αποθήκευσης.
Θα πρέπει να τονιστεί ότι η μείωση του κόστους μπορεί να υλοποιηθεί σε αντιληπτή χειρότερη εξυπηρέτηση πελατών, καθώς αν γίνει λανθασμένα, μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια πελατών.

Source: Depositphotos
Ο αντίκτυπος της τεχνολογίας στα logistics
Η τεχνολογία έχει αυξανόμενο αντίκτυπο στην εφοδιαστική. Ο ρόλος της αυτοματοποίησης και των αναλύσεων στον εξορθολογισμό των διαδικασιών εφοδιαστικής δεν πρέπει να υποτιμάται και κάθε επιχείρηση logistics θα πρέπει να τις τοποθετεί μεταξύ των κορυφαίων προτεραιοτήτων της, εάν θέλει να επιβιώσει τα επόμενα χρόνια.
Προκλήσεις στη Διαχείριση Logistics
Ενώ οι πελάτες προτιμούν όλο και πιο συχνές παραδόσεις σε μικρότερες ποσότητες, οι εταιρείες logistics στοχεύουν στη βελτιστοποίηση του κόστους και θα προτιμούσαν λιγότερο συχνές αποστολές σε μεγαλύτερους όγκους.
Η ψηφιοποίηση και η αυξανόμενη διασυνδεσιμότητα του κόσμου μέσω της τεχνολογίας επιτρέπουν περαιτέρω στις επιχειρήσεις logistics να εξυπηρετούν γεωγραφικά απομακρυσμένους πελάτες, δημιουργώντας ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη για τεχνολογική ολοκλήρωση και βελτιστοποίηση της χρήσης των οχημάτων.
Μελλοντικές τάσεις στα Business Logistics
Οι πελάτες που απαιτούν ταχύτερες και έγκαιρες παραδόσεις έχουν γίνει πρότυπο στην εφοδιαστική και τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Πρόσφατα, οι επιχειρήσεις logistics γίνονται όλο και περισσότερο κάτι περισσότερο από απλοί χειριστές οχημάτων και αποθηκών που μεταφέρουν φορτίο σε όλο τον κόσμο. Οι επιχειρήσεις logistics κινούνται σε ρόλο συμβούλων, βοηθώντας τους πελάτες τους να σχεδιάσουν αποτελεσματικά τις επιχειρήσεις τους και διασφαλίζοντας ότι επιτυγχάνονται οι συνολικοί επιχειρηματικοί τους στόχοι.
Αυτές τις μέρες, πολλοί πελάτες δεν ενδιαφέρονται μόνο για τα κέρδη. Η βιωσιμότητα καθίσταται όλο και πιο σημαντική για αυτούς. Οι επιχειρήσεις logistics μπορούν να ανταποκριθούν στους στόχους βιωσιμότητας και τα πρότυπα ESG των πελατών τους, προσφέροντας πιο πράσινες επιλογές μεταφοράς με μείωση του αποτυπώματος άνθρακα.
Οι γεωπολιτικές αλλαγές και οι διαταραχές της εφοδιαστικής αλυσίδας θα οδηγήσουν επίσης τις επιχειρήσεις να διαφοροποιήσουν τις προμήθειες και να δημιουργήσουν πιο ανθεκτικά δίκτυα εφοδιαστικής. Η επιτυχία στην εφοδιαστική θα εξαρτηθεί από την εξισορρόπηση του ψηφιακού μετασχηματισμού με την εξατομικευμένη, πελατοκεντρική εξυπηρέτηση.
Συμπέρασμα: Ο ρόλος των logistics στην επιχειρηματική επιτυχία
Η εφοδιαστική είναι ένα κρίσιμο συστατικό κάθε επιχείρησης. Πρόκειται για τη διασφάλιση ομαλών υλικών, πληροφοριών και χρηματοοικονομικών ροών, βελτιστοποιώντας παράλληλα το κόστος και την αποτελεσματικότητα. Δεν περιορίζεται στις εταιρείες παραγωγής ή διανομής – ακόμη και οι επιχειρήσεις που δεν χειρίζονται φυσικά αγαθά, από τράπεζες έως πρακτορεία μάρκετινγκ, απαιτούν λύσεις εφοδιαστικής.
Η αποτελεσματική διαχείριση εφοδιαστικής περιλαμβάνει στρατηγικό έλεγχο αποθεμάτων, βελτιστοποίηση μεταφορών και αξιοποίηση τεχνολογίας όπως AI, IoT και blockchain για αποτελεσματικότητα.
Οι προσδοκίες των πελατών εξελίσσονται, απαιτώντας όχι μόνο ταχύτητα και ευελιξία αλλά και εξατομικευμένη εξυπηρέτηση. Οι εταιρείες που ενσωματώνουν τη βιωσιμότητα, εξορθολογίζουν τις λειτουργίες και προσαρμόζονται στις τεχνολογικές εξελίξεις θα αποκτήσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, θα μειώσουν το κόστος και θα δημιουργήσουν ισχυρές και ανθεκτικές στο χρόνο αλυσίδες εφοδιασμού. Το μέλλον της εφοδιαστικής έγκειται στο συνδυασμό της αυτοματοποίησης με την ανθρώπινη τεχνογνωσία, διασφαλίζοντας ότι οι επιχειρήσεις παραμένουν ευέλικτες σε μια όλο και πιο περίπλοκη παγκόσμια αγορά.

Source: Depositphotos
Συχνές ερωτήσεις
Τι είναι η επιχειρηματική εφοδιαστική και γιατί είναι σημαντική για τις εταιρείες;
Η επιχειρηματική εφοδιαστική περιλαμβάνει τη διαχείριση της ροής υλικών, αγαθών, πληροφοριών και τεχνολογίας στον σωστό προορισμό τη σωστή στιγμή και κόστος. Είναι ζωτικής σημασίας για όλες τις επιχειρήσεις, όχι μόνο για τις εταιρείες παραγωγής ή διανομής, καθώς διασφαλίζει ότι τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες φτάνουν στους πελάτες όταν χρειάζεται. Η αποτελεσματική διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι το κλειδί για τη διατήρηση της ομαλής λειτουργίας και της ικανοποίησης των πελατών και μπορεί να επηρεάσει άμεσα την επιτυχία μιας εταιρείας.
Ποιες είναι μερικές δημοφιλείς τεχνικές διαχείρισης αποθεμάτων που χρησιμοποιούνται στην εφοδιαστική;
Διάφορες τεχνικές διαχείρισης αποθεμάτων χρησιμοποιούνται στην εφοδιαστική, όπως:
- Ακριβώς στην ώρα (JIT): Παραδίδει υλικά ή αγαθά ακριβώς όταν χρειάζεται, ελαχιστοποιώντας το κόστος αποθήκευσης, αλλά διακινδυνεύοντας διακοπή εάν προκύψουν προβλήματα παράδοσης.
- Ανάλυση ABC: Κατατάσσει το απόθεμα σε τρεις κατηγορίες (Α, Β, Γ) με βάση τη σπουδαιότητα, με τα στοιχεία Α να διαχειρίζονται πιο στενά.
- FIFO (First In, First Out): Τα πρώτα στοιχεία είναι τα πρώτα που θα αποσταλούν.
- Διαχειριζόμενο απόθεμα προμηθευτή: Ένα συνεργατικό σύστημα όπου τόσο ο προμηθευτής όσο και ο πελάτης διαχειρίζονται το απόθεμα μαζί.
- Dropshipping: Τα προϊόντα αποστέλλονται απευθείας από τον προμηθευτή στον πελάτη, εξαλείφοντας την ανάγκη του πωλητή να αποθηκεύει απόθεμα.
Πώς μπορούν τα logistics να συμβάλουν στην απόκτηση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για μια εταιρεία;
Η εφοδιαστική μπορεί να προσφέρει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα εξασφαλίζοντας έγκαιρες παραδόσεις, ενισχύοντας την ικανοποίηση των πελατών και προσφέροντας ευέλικτες επιλογές επιστροφής. Οι εταιρείες με αποτελεσματικές λειτουργίες logistics μπορούν να χρεώνουν υψηλότερες τιμές ή να διαφοροποιούνται παρέχοντας ταχύτερες και πιο αξιόπιστες υπηρεσίες. Στην εποχή των ανυπόμονων πελατών, ο έλεγχος των διαδικασιών εφοδιαστικής επιτρέπει στις εταιρείες να ανταποκρίνονται σε υψηλές προσδοκίες και να βελτιώνουν τις πωλήσεις και την αφοσίωση των πελατών, οδηγώντας τελικά σε υψηλότερα κέρδη.