
Γιατί οι εκπτώσεις είναι τόσο δημοφιλείς;
Οι εκπτώσεις όχι μόνο μας επιτρέπουν να εξοικονομήσουμε χρήματα, αλλά μας κάνουν επίσης να νιώθουμε ευτυχισμένοι. Μια μελέτη του 2012 στις ΗΠΑ διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που έλαβαν ένα κουπόνι έκπτωσης 10 δολαρίων παρουσίασαν αύξηση 38% στις ορμόνες ευτυχίας.
Ενδιαφέροντα στοιχεία για τις εκπτώσεις:
- Σε μια έρευνα του 2013 σε 10.009 άτομα, το 51% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι επηρεάστηκαν από μια έκπτωση όταν ψώνιζαν online.
- Τα στοιχεία της BIA/Kelsey δείχνουν ότι οι εκπτώσεις αύξησαν τις συνολικές πωλήσεις των πελατών τους κατά 17,7%.
- Τα στατιστικά στοιχεία από το VoucherCloud δείχνουν ότι το 57% των αγοραστών έχουν κίνητρο να κάνουν την πρώτη τους αγορά από έναν άγνωστο ηλεκτρονικό λιανοπωλητή όταν τους προσφέρεται ένα εκπτωτικό κουπόνι.
Πηγή: HuffPost

Source: Firstversions.com
Πώς χρησιμοποιούμε τις εκπτώσεις στο e-shop;
Στο e-shop χωρίζουμε τα εκπτωτικά κουπόνια ανάλογα με τη χρήση τους:
- Απόκτηση – χάρη σε αυτούς έχουμε νέους πελάτες
- Διατήρηση – με αυτά, παρακινούμε τους πελάτες που έχουν ήδη αγοράσει από εμάς να αγοράσουν ξανά
- Παρασιτικά – κινούνται ελεύθερα στο Διαδίκτυο (το ερώτημα εδώ είναι: θα γινόταν παραγγελία χωρίς αυτό το είδος κουπονιού;)
Όπως μπορείτε πιθανώς να δείτε από τις προηγούμενες γραμμές, οι εκπτώσεις απόκτησης και διατήρησης είναι αυτές που θέλουμε. Δεν θέλουμε παρασιτικές εκπτώσεις στις περισσότερες περιπτώσεις.
Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες εκπτώσεις;
- Αγοράστε ένα, πάρτε ένα δωρεάν (προϊόντα υψηλού περιθωρίου)
- Ποσοστό
- Σταθερό ποσό
- Δώρο με παραγγελία (ένα ελαφρύ δώρο που δεν επηρεάζει τη ναυτιλία και δεν κοστίζει πολύ)
- Δωρεάν μεταφορικά
- Εκπτώσεις ποσότητας

Source: Depositphotos
Στρατηγικές εκπτώσεων:
- Απόκτηση νέων πελατών.
- Ξεπούλημα παλιών αποθεμάτων ή εποχιακών προϊόντων.
- Ενθάρρυνση των πελατών να ξοδεύουν πάνω από ένα ελάχιστο ποσό.
- Επιστροφή του πελάτη στο κατάστημα μετά την εγκατάλειψη του καλαθιού.
- Παρακολούθηση και αναφορά εκστρατειών μάρκετινγκ.
Εξατομικευμένες εκπτώσεις αφοσίωσης: Εάν γνωρίζετε τις προτιμήσεις των πελατών σας, μπορείτε να τους προσεγγίσετε με μια εξατομικευμένη έκπτωση.
Έκπτωση νέου πελάτη: Προωθήστε το εκπτωτικό κουπόνι εξωτερικά, αλλά μόνο σε νέους πελάτες.
Συμβουλές για τη δημιουργία έκπτωσης:
- Για τους νέους πελάτες, οι γενικές εκπτώσεις σε όλα τα προϊόντα είναι πιο ελκυστικές.
- Για πιο ακριβά προϊόντα, είναι καλύτερο να προσφέρετε έκπτωση αξίας παρά ποσοστιαία έκπτωση.
- Για φθηνότερα προϊόντα, χρησιμοποιήστε στρογγυλοποιημένα ποσά. για πιο ακριβά προϊόντα, χρησιμοποιήστε “τιμές Bata”.
Η ψυχολογία των εκπτώσεων είναι αποτελεσματική επειδή θα κάνει τους πελάτες σας να αισθάνονται καλά και πιο κίνητρα να αγοράσουν. Αλλά αν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε αυτές τις στρατηγικές, βεβαιωθείτε ότι το κάνετε στρατηγικά και δεν σπαταλάτε το χρόνο ή τα χρήματά σας.