
Το έβδομο συνέδριο CRO Commerce πραγματοποιήθηκε στις 14 Οκτωβρίου στο Ζάγκρεμπ, με περισσότερους από 600 επαγγελματίες από το ηλεκτρονικό εμπόριο, το ψηφιακό μάρκετινγκ, τα logistics και την τεχνολογία. Το κεντρικό θέμα ήταν ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης στο διαδικτυακό λιανικό εμπόριο.
«Η διαδικτυακή απάτη θα συνεχίσει να αυξάνεται – ψεύτικοι ιστότοποι, phishing, χακαρισμένοι λογαριασμοί email και επενδυτικές απάτες», δήλωσε ο Marcel Majsan, πρόεδρος του eCommerce Croatia. Σύμφωνα με τον ίδιο, πολλοί πελάτες ψωνίζουν μόνο από μεγάλα καταστήματα και προτιμούν την αντικαταβολή από τις πληρωμές με κάρτα, γεγονός που επιβραδύνει την ανάπτυξη ολόκληρου του οικοσυστήματος.
Η χαμηλή εμπιστοσύνη επιβραδύνει τις αγορές
Η Κροατία έχει ποσοστό προσθήκης στο καλάθι το μισό του παγκόσμιου μέσου όρου, το οποίο, σύμφωνα με τον Majsan, σηματοδοτεί σημαντικό έλλειμμα εμπιστοσύνης. Το σύστημα Safe Shop στοχεύει στην αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος μέσω της πιστοποίησης καταστήματος και της συλλογής επαληθευμένων κριτικών πελατών.
Η αυτοματοποίηση αλλάζει τους κανόνες
Ο κύριος χορηγός Shipshape παρουσίασε έργα για μάρκες όπως οι Pevex, Podravka και Optika Anda.
«Ο αυτοματισμός που τροφοδοτείται από την τεχνητή νοημοσύνη καθορίζει το επόμενο κεφάλαιο του ψηφιακού εμπορίου», δήλωσε ο Ernest Antolović, συνεργάτης της εταιρείας.

Source: ecommerce.hr
Η Monri Payments, ως χρυσός χορηγός, παρουσίασε τεχνολογίες πληρωμών, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών πορτοφολιών Apple Pay, Google Pay και Click to Pay. Η εταιρεία διοργάνωσε επίσης μια συζήτηση σε πάνελ σχετικά με τη συνεργασία μεταξύ fintech και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.
Η DPD Croatia τόνισε τη σημασία της εφοδιαστικής για την οικοδόμηση εμπιστοσύνης. «Περισσότερο από το 80 τοις εκατό των Κροατών ψωνίζουν online και οι πελάτες εκτιμούν όλο και περισσότερο την ευκολία και την ευελιξία έναντι της τιμής», δήλωσε ο Dario Lučić από την DPD. Η εταιρεία λειτουργεί ένα δίκτυο 1.600 τοποθεσιών παραλαβής στην Κροατία και 135.000 σε όλη την Ευρώπη.
Η εκπαίδευση ως προτεραιότητα
Ο κεντρικός ομιλητής Ivan Bildi, ιδρυτής της πλατφόρμας Masterbox, προέτρεψε τους εμπόρους να αρχίσουν να υιοθετούν την τεχνητή νοημοσύνη τώρα. «Σε ένα ή δύο χρόνια, η ένταξη θα είναι πιο περίπλοκη και οι προσδοκίες υψηλότερες», προειδοποίησε.
Το συνέδριο διοργανώθηκε από την ένωση eCommerce Croatia με την υποστήριξη εταίρων όπως η Lesnina, η VIVnetworks, η Boxnow, η euShipments και άλλοι.