
Το “How the World Does Digital”, η μελέτη PYMNTS Intelligence του 2024, προσφέρει ενδιαφέρουσα ανάλυση σχετικά με την αποδοχή της φωνητικής αγοράς μεταξύ πολλών γενεών. Σύμφωνα με τη μελέτη, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 67.000 καταναλωτές από 11 χώρες που αντιπροσωπεύουν πάνω από το ήμισυ του παγκόσμιου ΑΕΠ, το 17,9% του συνολικού πληθυσμού χρησιμοποιεί τεχνολογία ομιλίας για τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα τουλάχιστον μία φορά.
Αλλά το χάσμα των γενεών ζωγραφίζει μια πιο περίπλοκη εικόνα, με τους νεότερους καταναλωτές να ηγούνται αυτού του μετασχηματισμού μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου. Με ένα εκπληκτικό 30.4% των μελών της εβδομαδιαίως να ασχολούνται με φωνητικές αγορές, η Generation Z ηγείται. Η δημοτικότητα των αγορών που ενεργοποιούνται με φωνή από αυτήν την ομάδα τεχνολογίας επαναπροσδιορίζει τις προσεγγίσεις μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου.

Source: PYMNTS Intelligence
Όχι πολύ πίσω στο 27.6% εβδομαδιαίο ποσοστό χρήσης των φωνητικών αγορών είναι οι millennials. Οι ψηφιακοί ιθαγενείς έχουν συμπεριλάβει επιμελώς αυτήν την τεχνολογία στα ταραχώδη χρονοδιαγράμματά τους, προσφέροντας μια μεγάλη ευκαιρία στους εμπόρους ηλεκτρονικού εμπορίου να αξιοποιήσουν αυτήν την αναπτυσσόμενη αγορά.
Οι παλαιότερες γενιές υιοθετούν πολύ χαμηλότερα ποσοστά. Μόνο το 6,8% των baby boomers χρησιμοποιούν την τεχνολογία ομιλίας εβδομαδιαίως για ψώνια. Η γενιά X έχει εβδομαδιαίο ποσοστό χρήσης 14.9%. Αυτό το χάσμα γενεών δίνει έμφαση στην απαίτηση προσαρμοσμένων στρατηγικών μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου που ταιριάζουν σε διάφορες ηλικιακές ομάδες.
Η άνοδος του φωνητικού εμπορίου αλλάζει ολόκληρη την αγοραστική εμπειρία, όχι μόνο την ευκολία. Οι εξελίξεις στην επίγνωση των συμφραζομένων και την επεξεργασία της φυσικής γλώσσας έχουν αυξήσει τη φωνητική ικανότητα από έναν βασικό «κύριο εργασιών» σε μια πιο διαισθητική, ανθρώπινη εμπειρία.
Είναι προφανές καθώς αναπτύσσεται η τεχνολογία φωνής ότι τα σχέδια μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να αλλάξουν για να ταιριάζουν στις προτιμήσεις των καταναλωτών, ειδικά εκείνων των νεότερων γενεών που οδηγούν αυτήν την τάση. Οι λιανοπωλητές και οι έμποροι που χρησιμοποιούν αποτελεσματικά φωνητικές αγορές στα ψηφιακά τους σχέδια πιθανότατα θα έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο ταχέως εξελισσόμενο διαδικτυακό περιβάλλον λιανικής.