5 λεπτά για ανάγνωση

Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα

Κάτι μεγάλο συμβαίνει στο μάρκετινγκ επιρροής. Ενώ οι μάρκες πειραματίζονται με προσωπικότητες που δημιουργούνται από AI, οι περισσότεροι άνθρωποι εξακολουθούν να μην τις εμπιστεύονται. Η ανατροπή; Η αυθεντικότητα μπορεί να μην έχει τόση σημασία όσο νομίζουν όλοι.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η Gen Z είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα
Πηγή: Canva Pro License

Τα ζητήματα εμπιστοσύνης είναι πραγματικά

Το Sprout Social ρώτησε 2.000 άτομα τι πιστεύουν για τους επηρεαστές AI. Τα αποτελέσματα είναι αρκετά αποκαλυπτικά. Το 37% θα ένιωθε δυσπιστία απέναντι σε μάρκες που χρησιμοποιούν τεχνητές προσωπικότητες. Ένα άλλο 27% δεν μπόρεσε καν να εντοπίσει τη διαφορά μεταξύ AI και ανθρώπινων επιρροών. Μόνο το 37% έδειξε ενδιαφέρον για συνεργασίες επωνυμιών με δημιουργούς τεχνητής νοημοσύνης.

Η Gen Z οδηγεί την αποδοχή στο 46%, αλλά αυτό εξακολουθεί να είναι λιγότερο από το μισό. Ακόμη και οι ψηφιακοί ιθαγενείς δεν σπεύδουν να αγκαλιάσουν τεχνητές επιρροές. Οι επωνυμίες που μεταπηδούν σε συνεργασίες AI μπορεί να κινούνται ταχύτερα από ό, τι θέλει το κοινό τους.

Chart displaying consumer reactions to AI influencers: 37% more interested, 37% distrustful, 27% indifferent and unable to distinguish AI from human.

Source: sproutsocial.com

Το πρόβλημα αυθεντικότητας που δεν είναι

Εδώ είναι που τα πράγματα γίνονται περίεργα. Η ίδια γενιά που είναι πιο ανοιχτή στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης ενδιαφέρεται λιγότερο για την αυθεντικότητα. Μόνο το 35% της Gen Z εκτιμά πόσο «πραγματικός» είναι ένας επηρεαστής. Συγκρίνετε αυτό με περίπου τις μισές παλαιότερες γενιές που εξακολουθούν να πιστεύουν ότι η αυθεντικότητα έχει σημασία.

«Η αυθεντικότητα είναι υπερτιμημένη», λέει ο Melo Meacher-Jones από την Accenture Song. «Ακολουθούμε τους influencers όχι επειδή πιστεύουμε ότι είναι αυθεντικοί, αλλά επειδή μας διασκεδάζουν ή μας ενδιαφέρουν», σύμφωνα με την έκθεση.

Σκεφτείτε το. Οι επωνυμίες ανησυχούν ότι οι επιρροές AI δεν έχουν αυθεντικότητα. Αλλά οι νεότεροι καταναλωτές – αυτοί που ασχολούνται πραγματικά με αυτό το περιεχόμενο – δεν δίνουν προτεραιότητα στην αυθεντικότητα ούτως ή άλλως.

Παίρνουν την επιχειρηματική πλευρά

Το νεότερο κοινό μεγάλωσε με χορηγούμενες αναρτήσεις παντού. Καταλαβαίνουν ότι το μάρκετινγκ επιρροής είναι μια επιχειρηματική συναλλαγή, όχι φιλία. Δεν θέλουν αυθεντικότητα. Θέλουν να δουν πώς λειτουργούν τα προϊόντα και ταιριάζουν στην πραγματική ζωή.

Η Gen Z και οι Millennials αγοράζουν πράγματα με βάση τις συστάσεις των influencer πολύ περισσότερο από ό, τι οι ηλικιωμένοι. Δεν ψάχνουν για γνήσιες συνδέσεις. Θέλουν διασκεδαστικές επιδείξεις προϊόντων που πραγματικά τους βοηθούν να αποφασίσουν τι να αγοράσουν.

Προχωρώντας πέρα από το Instagram

Το μέλλον του μάρκετινγκ επιρροής ξεπερνά τις αναρτήσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το 80% των καταναλωτών θα ήταν πιο πρόθυμοι να αγοράσουν από μάρκες που συνεργάζονται με επιρροές σε άλλα έργα. Μιλάμε για προσωπικές εκδηλώσεις, ταξίδια επωνυμίας και πολυκαναλικές διαφημιστικές καμπάνιες.

Οι επηρεαστές γίνονται βασικά οι νέοι ηθοποιοί. Καθώς η κουλτούρα των διασημοτήτων αλλάζει, ολισθαίνουν σε ρόλους εκπροσώπων που ανήκαν σε παραδοσιακούς αστέρες.

Bar chart showing 80% of consumers willing to buy from brands partnering with influencers beyond social media: 22% strongly agree, 58% somewhat agree, 17% somewhat disagree, 3% strongly disagree.

Source: sproutsocial.com

Τεχνητή νοημοσύνη και άνθρωποι θα συνυπάρχουν

Παρά τον δισταγμό των καταναλωτών, οι επιρροές AI δεν εξαφανίζονται. Οι ειδικοί του κλάδου πιστεύουν ότι θα συνεργαστούν με τους ανθρώπινους δημιουργούς αντί να τους αντικαταστήσουν εντελώς. Ορισμένοι βλέπουν δυνατότητες για καλύτερες συνεργασίες μάρκας, καθώς οι προσωπικότητες AI μπορούν να ελεγχθούν πλήρως και να ευθυγραμμιστούν με τις αξίες της μάρκας.

«Σίγουρα θα με ενδιέφερε να καταναλώσω τη διαφήμιση μιας μάρκας γνωρίζοντας ότι χρησιμοποίησαν AI ή εικονικούς influencers», σημειώνει η Georgina Whalen από το The Influence Atelier στην έκθεση. “Μου επιτρέπει να επικεντρωθώ αποκλειστικά στο εμπορικό σήμα και το δημιουργικό που δημιουργείται έναντι του εμπορικού σήματος και ενός εξωτερικού μέρους”.

Τι πρέπει πραγματικά να κάνουν οι μάρκες

Η έρευνα συνιστά προσοχή. Η τεχνολογία μπορεί να επιτρέψει στους επηρεαστές της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά η αποδοχή των καταναλωτών δεν υπάρχει ακόμα. Αντί να σπεύδουν σε τεχνητές προσωπικότητες, οι έξυπνες μάρκες επικεντρώνονται σε αυτό που πραγματικά οδηγεί στην αφοσίωση:

  • αξία ψυχαγωγίας
  • Χρήσιμες επιδείξεις προϊόντων
  • Εμπειρίες σε πολλά κανάλια

Τα δεδομένα αμφισβητούν επίσης όλα όσα πιστεύαμε ότι γνωρίζαμε για την αυθεντικότητα. Οι μάρκες που έχουν εμμονή με τις «αυθεντικές» συνεργασίες μπορεί να λύσουν το λάθος πρόβλημα. Ειδικά για νεότερο κοινό που ήδη κατανοεί και αποδέχεται την εμπορική φύση του περιεχομένου επιρροής.

Τρεις τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον

  1. Η ενσωμάτωση της τεχνολογίας θα γίνει αργά. Οι επιρροές AI θα συμπληρώνουν τους ανθρώπινους δημιουργούς, δεν θα τους αντικαθιστούν εξ ολοκλήρου.
  2. Οι ανησυχίες για την αυθεντικότητα θα εξασθενίσουν καθώς το κοινό αισθάνεται άνετα με προφανώς τεχνητό περιεχόμενο – αρκεί να είναι διασκεδαστικό και χρήσιμο.
  3. Η επέκταση του καναλιού πέρα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνεται στάνταρ. Οι influencers αναλαμβάνουν ευρύτερους ρόλους εκπροσώπων σε πολλαπλά σημεία επαφής.

Συμπερασματικά

Το μάρκετινγκ επιρροής είναι ακόμα αρκετά νέο. Η επιτυχία προέρχεται από την κατανόηση του τι πραγματικά θέλει το κοινό: ψυχαγωγία και χρήσιμες πληροφορίες προϊόντων. Όχι κάποια ξεπερασμένη ιδέα αυθεντικών σχέσεων.

Οι μάρκες που παίρνουν αυτή τη στροφή και προσαρμόζονται θα κερδίσουν την επόμενη φάση του μάρκετινγκ επιρροής. Είτε αυτό περιλαμβάνει ανθρώπινους δημιουργούς, προσωπικότητες AI ή κάποια υβριδική προσέγγιση που συνδυάζει και τα δύο.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU