Η χρονική στιγμή προκάλεσε ανησυχία στην κοινότητα SEO, καθώς η ενημέρωση του Νοεμβρίου είχε μόλις ολοκληρώσει την 24ήμερη κυκλοφορία της στις 5 Δεκεμβρίου. Όταν ρωτήθηκε για την ασυνήθιστα γρήγορη διαδοχή, η Google εξήγησε ότι έχει «διαφορετικά βασικά συστήματα που βελτιώνουμε πάντα».
Οι βασικές ενημερώσεις του γίγαντα αναζήτησης αναδιαμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο η Google κατατάσσει τους ιστότοπους σε όλους τους τομείς. Σκεφτείτε το σαν έναν κριτικό εστιατορίων που ενημερώνει τη λίστα με τα 20 κορυφαία μέρη – νέα μέρη ανοιχτά, παλιά αγαπημένα μπορεί να γλιστρήσουν και τα κριτήρια αξιολόγησης εξελίσσονται. Η πτώση στην κατάταξη δεν σημαίνει απαραίτητα ότι ένα εστιατόριο χειροτέρεψε. Μερικές φορές άλλοι απλώς ενέτειναν το παιχνίδι τους.
Για τους κατόχους ιστοτόπων που βλέπουν αλλαγές επισκεψιμότητας, η Google συνιστά:
- Δώστε το μια εβδομάδα μετά την ολοκλήρωση της ενημέρωσης πριν βουτήξετε στα δεδομένα του Search Console
- Κοιτάξτε τους αριθμούς σας πριν και μετά την ενημέρωση
- Παρακολουθήστε για τυχόν σημαντικές πτώσεις κατάταξης, ειδικά πτώσεις από τις πρώτες θέσεις στη σελίδα τρία ή τέσσερα
- Ελέγξτε την απόδοσή σας σε διαφορετικούς τύπους αναζήτησης – ιστός, εικόνες, βίντεο και ειδήσεις
Εάν ο ιστότοπός σας χτυπήσει, μην πανικοβληθείτε. Η Google τονίζει ότι δεν υπάρχει γρήγορη λύση και μια πτώση κατάταξης δεν σημαίνει πάντα ότι κάτι δεν πάει καλά.
Ενώ κάποια ανάκτηση μπορεί να συμβεί μεταξύ των ενημερώσεων, οι μεγαλύτερες αναπηδήσεις συνήθως έρχονται με την επόμενη βασική ενημέρωση.
“Συνεχίστε να δημιουργείτε καλό περιεχόμενο για πραγματικούς ανθρώπους – αυτό είναι το μόνο στο οποίο πρέπει να επικεντρωθούν οι δημιουργοί”, τόνισε η Google στην ανακοίνωσή της.
Για όποιον θέλει να μάθει περισσότερα, η Google έχει λεπτομερή τεκμηρίωση σε αναμονή στο κέντρο βοήθειας του Search Console.