
Το επιχειρηματικό μοντέλο της Shein υπέστη σημαντική αλλαγή το 2023. Ο λιανοπωλητής άρχισε να πωλεί αγαθά από ανεξάρτητους πωλητές στην πλατφόρμα του εκτός από τα προϊόντα του. Αυτή η αλλαγή αντικατοπτρίζει την επιτυχημένη προσέγγιση που υιοθέτησαν άλλοι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου, μετατρέποντας τη Shein από έναν καθαρό λιανοπωλητή σε μια υβριδική αγορά.
Το μερίδιο των τρίτων πωλητών αυξήθηκε εντυπωσιακά από 9,8% των συνολικών πωλήσεων το 2023 σε 17,4% έως το 2025, λιγότερο από δύο χρόνια μετά την έναρξη της αγοράς. Αυτή η γρήγορη ανάπτυξη δείχνει ότι οι εξωτερικοί πωλητές έχουν βρει γρήγορα επιτυχία με τους πελάτες της Shein.

Source: ECDB
Πώς συγκρίνεται η Shein με τους ανταγωνιστές της;
Η Shein βρίσκεται στη μέση γνωστών πλατφορμών αγοράς μόδας. Το 2025, η Zalando, μια γερμανική εταιρεία που ξεκίνησε τη στρατηγική της στην αγορά το 2018, είχε μερίδιο τρίτου μέρους 24,1% GMV.
Η βρετανική ASOS, από την άλλη πλευρά, ακολουθεί με μερίδιο μόλις 10,9%, παρόλο που έχει μεγαλύτερη ιστορία με το μοντέλο της αγοράς.
Οι απόλυτοι αριθμοί είναι η πραγματική δύναμη της Shein. Η Shein ξεπερνά κατά πολύ τους ευρωπαίους αντιπάλους της, με συνολικό GMV 60.3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024 σε σύγκριση με τα 14 δισεκατομμύρια δολάρια του Zalando και τα 4.4 δισεκατομμύρια δολάρια της Asos.
Η διαφορά είναι ακόμη πιο αισθητή όταν αυτοί οι αριθμοί μετατρέπονται σε αξία πωλήσεων τρίτων. Οι εξωτερικές πωλήσεις δημιούργησαν περίπου 6.9 δισεκατομμύρια δολάρια στην πλατφόρμα Shein το 2024, περισσότερο από το διπλάσιο από το Zalando (3.3 δισεκατομμύρια δολάρια) και περισσότερο από 20 φορές την αξία της Asos (330.5 εκατομμύρια δολάρια).
Προκλήσεις και μέλλον
Το Temu και άλλα καθαρά μοντέλα αγοράς, όπου όλες οι πωλήσεις προέρχονται από τρίτους πωλητές, συνεχίζουν να αποτελούν σοβαρή απειλή για τη Shein παρά τους εντυπωσιακούς αριθμούς της.
Ωστόσο, η ταχεία προσαρμογή και ανάπτυξη του μοντέλου αγοράς της Shein δείχνει ότι η εταιρεία μπορεί να είναι σε θέση να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην παγκόσμια βιομηχανία μόδας. Δεν είναι ακόμη σαφές εάν η Shein θα είναι σε θέση να επιτύχει ισορροπία μεταξύ των δικών της προϊόντων και εκείνων τρίτων για να μεγιστοποιήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.
Η Shein, με την εκτεταμένη εμβέλεια και ευελιξία της στην προσαρμογή σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα, συνεχίζει να είναι μια τρομερή δύναμη για τους ανταγωνιστές στην παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας.