2 λεπτά για ανάγνωση

Η Shein αναδιαμορφώνει το λιανικό εμπόριο μόδας

Ο κινεζικός γίγαντας Shein γίνεται όλο και πιο σημαντικός παίκτης στην ηλεκτρονική αγορά μόδας. Γνωστή για την επιθετική τιμολόγηση και την εξαιρετικά γρήγορη μόδα της, η εταιρεία αναπτύσσεται με τρόπους που ήταν αδιανόητοι μόλις πριν από λίγα χρόνια. Η ανάλυση των δεδομένων που ακολουθεί βασίζεται σε στοιχεία της ECDB.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Η Shein αναδιαμορφώνει το λιανικό εμπόριο μόδας
Πηγή: Depositphotos

Το επιχειρηματικό μοντέλο της Shein υπέστη σημαντική αλλαγή το 2023. Ο λιανοπωλητής άρχισε να πωλεί αγαθά από ανεξάρτητους πωλητές στην πλατφόρμα του εκτός από τα προϊόντα του. Αυτή η αλλαγή αντικατοπτρίζει την επιτυχημένη προσέγγιση που υιοθέτησαν άλλοι γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου, μετατρέποντας τη Shein από έναν καθαρό λιανοπωλητή σε μια υβριδική αγορά.

Το μερίδιο των τρίτων πωλητών αυξήθηκε εντυπωσιακά από 9,8% των συνολικών πωλήσεων το 2023 σε 17,4% έως το 2025, λιγότερο από δύο χρόνια μετά την έναρξη της αγοράς. Αυτή η γρήγορη ανάπτυξη δείχνει ότι οι εξωτερικοί πωλητές έχουν βρει γρήγορα επιτυχία με τους πελάτες της Shein.

Shein Reshapes Fashion Retail

Source: ECDB

Πώς συγκρίνεται η Shein με τους ανταγωνιστές της;

Η Shein βρίσκεται στη μέση γνωστών πλατφορμών αγοράς μόδας. Το 2025, η Zalando, μια γερμανική εταιρεία που ξεκίνησε τη στρατηγική της στην αγορά το 2018, είχε μερίδιο τρίτου μέρους 24,1% GMV.

Η βρετανική ASOS, από την άλλη πλευρά, ακολουθεί με μερίδιο μόλις 10,9%, παρόλο που έχει μεγαλύτερη ιστορία με το μοντέλο της αγοράς.

Οι απόλυτοι αριθμοί είναι η πραγματική δύναμη της Shein. Η Shein ξεπερνά κατά πολύ τους ευρωπαίους αντιπάλους της, με συνολικό GMV 60.3 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024 σε σύγκριση με τα 14 δισεκατομμύρια δολάρια του Zalando και τα 4.4 δισεκατομμύρια δολάρια της Asos.

Η διαφορά είναι ακόμη πιο αισθητή όταν αυτοί οι αριθμοί μετατρέπονται σε αξία πωλήσεων τρίτων. Οι εξωτερικές πωλήσεις δημιούργησαν περίπου 6.9 δισεκατομμύρια δολάρια στην πλατφόρμα Shein το 2024, περισσότερο από το διπλάσιο από το Zalando (3.3 δισεκατομμύρια δολάρια) και περισσότερο από 20 φορές την αξία της Asos (330.5 εκατομμύρια δολάρια).

Προκλήσεις και μέλλον

Το Temu και άλλα καθαρά μοντέλα αγοράς, όπου όλες οι πωλήσεις προέρχονται από τρίτους πωλητές, συνεχίζουν να αποτελούν σοβαρή απειλή για τη Shein παρά τους εντυπωσιακούς αριθμούς της.

Ωστόσο, η ταχεία προσαρμογή και ανάπτυξη του μοντέλου αγοράς της Shein δείχνει ότι η εταιρεία μπορεί να είναι σε θέση να αυξήσει το μερίδιο αγοράς της στην παγκόσμια βιομηχανία μόδας. Δεν είναι ακόμη σαφές εάν η Shein θα είναι σε θέση να επιτύχει ισορροπία μεταξύ των δικών της προϊόντων και εκείνων τρίτων για να μεγιστοποιήσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.

Η Shein, με την εκτεταμένη εμβέλεια και ευελιξία της στην προσαρμογή σε νέα επιχειρηματικά μοντέλα, συνεχίζει να είναι μια τρομερή δύναμη για τους ανταγωνιστές στην παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+