
Πώς βλέπει η Google τη σελίδα σας;
Η Google και άλλες μηχανές αναζήτησης ανιχνεύουν συνεχώς το διαδίκτυο μέσω των ρομπότ τους, των οποίων η δουλειά είναι να έρχονται σε μια σελίδα, να χαρτογραφούν το περιεχόμενό της και να στέλνουν αυτές τις πληροφορίες στην κύρια βάση δεδομένων. Η Google χρησιμοποιεί το κέντρο βάσης δεδομένων που ονομάζεται «ευρετήριο» για να το κάνει αυτό, όπου στη συνέχεια εισέρχονται όλα τα ερωτήματα αναζήτησης και δημιουργούνται αποτελέσματα. Αυτή η συνεχής διαδικασία μπορεί να ονομαστεί πολλά πράγματα και συχνά αναφέρεται ως ευρετηρίαση, ανίχνευση ή μηχανισμός ευρετηρίασης.
Για να γίνει όλη αυτή η διαδικασία όσο το δυνατόν πιο γρήγορη και ακριβής, είναι απαραίτητο να κατανοήσουμε και να εφαρμόσουμε τεχνικό SEO, το οποίο ξεκινά με έναν λεπτομερή έλεγχο SEO και έχει σχεδιαστεί για να βρει και να επιλύσει τυχόν προβλήματα που προκαλούν την αργή και λανθασμένη ευρετηρίαση της σελίδας. Ας ρίξουμε μια ματιά μαζί στους πιο σημαντικούς παράγοντες που μπορούν να εμποδίσουν τη σωστή ευρετηρίαση.
Βασικά συστατικά του τεχνικού SEO
Ταχύτητα και διαθεσιμότητα
Ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά μιας καλής ιστοσελίδας είναι η ταχύτητα. Εάν μια σελίδα χρειάζεται πολύ χρόνο για να φορτώσει, ο χρήστης θα χάσει το ενδιαφέρον του και θα φύγει στον ανταγωνισμό.
Γι ‘αυτό είναι σημαντικό να βελτιστοποιήσετε το μέγεθος της εικόνας, να χρησιμοποιήσετε γρήγορη φιλοξενία και να εξαλείψετε τα περιττά σενάρια. Το εργαλείο PageSpeed Insights της Google μπορεί να σας βοηθήσει αναλύοντας την απόδοση της σελίδας και παρέχοντας προτάσεις για βελτίωση.
Συμβουλές για τη βελτίωση της ταχύτητας:
- Χρησιμοποιήστε σύγχρονες μορφές εικόνας όπως WebP, Avif
- Βελτιστοποίηση αρχείων JavaScript και CSS
- Ελαχιστοποιήστε τις αιτήσεις HTTP.
- Ενεργοποιήστε την προσωρινή αποθήκευση για στατικά αρχεία.
Απόκριση σε κινητές συσκευές
Σύμφωνα με το Statcounter, περισσότερο από το 62% όλων των χρηστών χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για αναζήτηση στο διαδίκτυο. Εάν ο ιστότοπός σας δεν ανταποκρίνεται σε κινητά, κινδυνεύετε να κατατάξετε χαμηλότερα στα αποτελέσματα αναζήτησης. Μπορείτε να δοκιμάσετε τη βελτιστοποίηση για κινητά χρησιμοποιώντας το Lighthouse ή απευθείας στην κινητή συσκευή σας.

Source: gs.statcounter.com
Ευρετηρίαση, robots.txt και sitemap.xml
Για να ευρετηριαστεί σωστά ο ιστότοπός σας, είναι σημαντικό οι μηχανές αναζήτησης να τον βρουν και να κατανοήσουν το περιεχόμενό του. Το Google Search Console είναι το τέλειο εργαλείο που θα σας βοηθήσει να εντοπίσετε προβλήματα ευρετηρίου.
Το Google Search Console κατηγοριοποιεί όλες τις σελίδες με προβλήματα ευρετηρίασης σε διαφορετικές ομάδες με βάση τους λόγους για τη μη ευρετηρίασή τους. Τα προβλήματα χωρίς ευρετηρίαση μπορεί να διαφέρουν και να χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή.
Βασικά στοιχεία της βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης περιλαμβάνουν αρχεία robots.txt και sitemap.xml. Robots.txt χρησιμοποιείται για να καθοδηγήσει τα ρομπότ αναζήτησης σε ποιες σελίδες πρέπει ή δεν πρέπει να έχουν πρόσβαση, συμβάλλοντας στη βελτιστοποίηση της ανίχνευσης ιστού.
🌐Ένας χάρτης ιστότοπου (XML sitemap) είναι ένα αρχείο που παρέχει στις μηχανές αναζήτησης μια λίστα διευθύνσεων URL στον ιστό, διευκολύνοντας την ανακάλυψή τους και αυξάνοντας τις πιθανότητες ευρετηρίασης σημαντικών σελίδων πιο γρήγορα. Και τα δύο στοιχεία χρησιμεύουν ως χρήσιμα εργαλεία για τα bots Google.
Τι μπορεί να αποτρέψει τη δημιουργία ευρετηρίου;
- Ένα εσφαλμένα καθορισμένο robots.txt ενδέχεται να περιέχει κανόνες που απαγορεύουν στις μηχανές αναζήτησης να ευρετηριάζουν ορισμένες σελίδες
- Το αρχείο sitemap.xml λείπει ή δεν ενημερώνεται.
- Η χρήση της μετα-ετικέτας “noindex” στην κεφαλίδα μιας σελίδας HTML λέει στις μηχανές αναζήτησης να μην ευρετηριάζουν τη σελίδα
- Κακή ή καθόλου αγιοποίηση
- Η δομή των ιστοσελίδων και η αργή ταχύτητα φόρτωσης εμποδίζουν την ευρετηρίαση.
- Το πρόβλημα διπλότυπου περιεχομένου και το περιεχόμενο άρθρου κακής ποιότητας μπορούν να επηρεάσουν τη δημιουργία ευρετηρίου
- Μη διαθεσιμότητα σελίδας—εάν μια σελίδα δεν είναι διαθέσιμη προσωρινά (π.χ. λόγω σφάλματος διακομιστή), οι μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να την ευρετηριάσουν
- Οι κακοί ή ανεπαρκείς εσωτερικοί σύνδεσμοι μπορούν να περιορίσουν την ευρετηρίαση του περιεχομένου σε μια σελίδα

Source: Depositphotos
Δομημένα δεδομένα και hreflang
Τα δομημένα δεδομένα βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα το περιεχόμενο της σελίδας σας. Εφαρμόζοντας ετικέτες Schema.org , μπορείτε να λάβετε πλουσιότερα αποτελέσματα αναζήτησης, για παράδειγμα, με κριτικές, αξιολογήσεις ή συνήθεις ερωτήσεις.
Συμβουλές για την εφαρμογή δομημένων δεδομένων:
- Χρησιμοποιήστε εργαλεία όπως το Google Rich Results Test για να επαληθεύσετε την ακρίβεια των ετικετών
- Προσθέστε σχετικές πληροφορίες (π.χ. κριτικές προϊόντων, συνταγές, εκδηλώσεις)
- Επικύρωση του κώδικα χρησιμοποιώντας το Schema Markup Validator
Το χαρακτηριστικό hreflang είναι απαραίτητο για ιστότοπους με πολύγλωσσο περιεχόμενο. Βοηθά την Google να εμφανίζει τη σωστή έκδοση γλώσσας της σελίδας στους χρήστες σύμφωνα με τη γλώσσα που προτιμούν.
Σημαντικοί κανόνες για το hreflang:
- Ορισμός hreflang για κάθε γλωσσική έκδοση
- Χρησιμοποιήστε το σε κεφαλίδες HTML, χάρτες τοποθεσίας XML ή κεφαλίδες HTTP
- Βεβαιωθείτε ότι οι γλωσσικές εκδόσεις είναι διασταυρωμένες
Δομή URL και ανακατευθύνσεις
Οι ιστότοποι πρέπει να έχουν μια σαφή, λογική και κατανοητή δομή URL που βοηθά τις μηχανές αναζήτησης και τους χρήστες να κατανοούν εύκολα το περιεχόμενο του ιστότοπου. Οι σύντομες, περιγραφικές και πλούσιες σε λέξεις-κλειδιά διευθύνσεις URL είναι καλύτερες για SEO, επειδή διευκολύνουν την ευρετηρίαση και αυξάνουν την πιθανότητα ενός κλικ στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Καλή διεύθυνση URL: www.myweb.com/chocolate-cake
Κακή διεύθυνση URL: www.myweb.com/?p=12345

Source: Depositphotos
- Χρησιμοποιήστε σύντομες και συνοπτικές διευθύνσεις URL
- Αποφύγετε περιττές παραμέτρους στη διεύθυνση URL
- Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιούνται λέξεις-κλειδιά στη διεύθυνση URL
Εάν αλλάξει η διεύθυνση URL της σελίδας, είναι σημαντικό να χρησιμοποιήσετε μια ανακατεύθυνση 301 για να διατηρήσετε την αξία SEO και να κατευθύνετε τους επισκέπτες στη νέα έκδοση της σελίδας χωρίς να χάσετε την κατάταξη των μηχανών αναζήτησης. Η σωστή ρύθμιση των ανακατευθύνσεων συμβάλλει στην αποτροπή σφαλμάτων 404 και στη βελτίωση της εμπειρίας χρήστη.
Ωστόσο, με τις εσωτερικές ανακατευθύνσεις, πρέπει να είστε προσεκτικοί σχετικά με το πόσο μπορούν να επιβραδύνουν τους χρόνους φόρτωσης σελίδας και να ξοδέψουν άσκοπα τον προϋπολογισμό ανίχνευσης της Google.
Επομένως, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται όσο το δυνατόν λιγότερο ή να αποφεύγονται υπέρ της τροποποίησης του προσυνδέσμου σε μια σελίδα που έχει κωδικό κατάστασης 200.
404 σφάλματα και η επίλυσή τους
Ένα σφάλμα 404 (δεν βρέθηκε) σημαίνει ότι η σελίδα που ζητήθηκε δεν υπάρχει, κάτι που μπορεί να προκύψει όταν τη διαγράψετε ή αλλάξετε εσφαλμένα τη διεύθυνση URL. Εάν το αντιμετωπίζετε στον ιστότοπό σας, είναι σημαντικό να το αντιμετωπίσετε σωστά για να μειώσετε τον αρνητικό αντίκτυπο στο SEO και την εμπειρία των χρηστών.

Source: Depositphotos
Πώς να επιλύσετε σφάλματα 404;
Χρησιμοποιήστε το Google Search Console ή το Screaming Frog για να δείτε ποιες σελίδες επιστρέφουν έναν κωδικό κατάστασης 404. Εάν υπάρχουν, χρησιμοποιήστε μια ανακατεύθυνση 301. Εάν υπάρχει σχετική σελίδα με παρόμοιο περιεχόμενο, χρησιμοποιήστε μια ανακατεύθυνση 301 για να ανακατευθύνετε την παλιά διεύθυνση URL, ώστε τόσο οι χρήστες όσο και η Google να μπορούν να βρουν τη σωστή εναλλακτική λύση.
Μια άλλη λύση είναι να δημιουργήσετε μια προσαρμοσμένη σελίδα σφάλματος 404 όπου προσθέτετε χρήσιμους συνδέσμους, πλοήγηση ή αναζήτηση, ώστε οι επισκέπτες να μην χαθούν και να μπορούν να συνεχίσουν σε άλλες σελίδες.
Παρακολούθηση σφαλμάτων στο Google Search Console—Παρακολουθείτε τακτικά την αναφορά ευρετηρίου για να γνωρίζετε ποιες σελίδες επιστρέφουν 404, ώστε να μπορείτε να τις διορθώσετε ή να τις ανακατευθύνετε.
Δεν είναι κάθε 404 πρόβλημα! Εάν πρόκειται για μια σελίδα που δεν έχει πλέον σχετικό περιεχόμενο, ενδέχεται να μην είναι απαραίτητη η ανακατεύθυνση. Το σημαντικό είναι να αφαιρέσετε 404 σφάλματα από σημαντικές σελίδες ή σελίδες που επισκέπτεστε συχνά.
Ασφάλεια και HTTPS
Η Google δίνει μεγάλη έμφαση στην ασφάλεια. Οι ιστότοποι που δεν χρησιμοποιούν το ασφαλές πρωτόκολλο HTTPS ενδέχεται να τιμωρηθούν. Εάν δεν είστε σίγουροι εάν ο ιστότοπός σας είναι ασφαλής, απλώς κοιτάξτε τη γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησής σας – εάν δείτε ένα “κλείδωμα” εκεί, όλα είναι καλά. Υπάρχουν επίσης πολλά διαδικτυακά εργαλεία που ελέγχουν εάν το πρωτόκολλο είναι ασφαλές.
💡Κάτι από την πρακτική
Όταν ένας ιστότοπος χάνεται από την αναζήτηση
Μια μέρα, ένας κύριος (τώρα πελάτης) μου τηλεφώνησε για να δει αν θα μπορούσα να ρίξω μια ματιά στον ιστότοπό του, επειδή εγκατέλειπε τις αναζητήσεις του στο Google. Μια φορά είναι εκεί και μια φορά δεν είναι, και πιθανότατα χάνει πιθανούς πελάτες. Συμφωνήσαμε ότι η ευρετηρίαση της Google ήταν ένα χάος και αυτό ήταν το μέρος για έναν τεχνικό έλεγχο.
Και ο λόγος για το πρόβλημα; Λίγοι άνθρωποι συνειδητοποιούν ότι ένας τομέας έχει πάντα τέσσερις παραλλαγές ( αντίγραφα ), δηλαδή,
http://domain.com, http://www.domain.com, https://domain.com, https://www.domain.com.
Όλες αυτές οι παραλλαγές πρέπει να ανακατευθυνθούν έτσι ώστε ο τομέας που προκύπτει να είναι ο μόνος με https://—με το λεγόμενο πιστοποιητικό ασφαλείας.
Ο εν λόγω ιστότοπος δεν είχε ρυθμίσει τη σωστή ανακατεύθυνση (από το http://) και για την Google, ήταν διπλότυπος ιστότοπος και χωρίς πιστοποιητικό ασφαλείας. Η Google ευρετηρίασε αρχικά και τις δύο εκδόσεις και αργότερα επισήμανε τη μη ασφαλή (http://) ως ελαττωματική και σταμάτησε να εμφανίζει ολόκληρη τη σελίδα.
Μετά την εφαρμογή μιας κατάλληλης ανακατεύθυνσης και εκ νέου ευρετηρίασης, η κατάσταση διορθώθηκε και ο ιστότοπος επέστρεψε στην αναζήτηση.

Source: Depositphotos
Όταν ένας τεχνικός έλεγχος αποκαλύπτει ένα κρυφό πρόβλημα: Η περίπτωση μιας επίθεσης ανεπιθύμητης αναζήτησης
Οι τεχνικοί έλεγχοι SEO είναι συχνά σαν 🔎δουλειά ντετέκτιβ – όσο βαθύτερα εμβαθύνετε στα δεδομένα, τόσο περισσότερα κρυφά προβλήματα μπορείτε να αποκαλύψετε. Μια ενδιαφέρουσα περίπτωση που αντιμετώπισα πρόσφατα ήταν η απόδειξη ότι δεν είναι και τα 404 λάθη αβλαβή.
Όλα ξεκίνησαν με μια ρουτίνα—περνούσα από το Google Search Console και παρατήρησα αυξημένο αριθμό 404 σφαλμάτων. Με την πρώτη ματιά, τίποτα ασυνήθιστο, αλλά όταν έψαξα βαθύτερα, το “μοτίβο” ήταν σαφές. Τα περισσότερα από αυτά τα σφάλματα συσχετίστηκαν με διευθύνσεις URL που έμοιαζαν με αποτελέσματα αναζήτησης ιστού. Αυτό που ήταν ακόμα πιο ύποπτο – το κείμενο στη διεύθυνση URL ήταν στα κινέζικα.
Ξεκίνησα να το αναλύω και γρήγορα έγινε φανερό ότι αυτή δεν ήταν η φυσιολογική συμπεριφορά των χρηστών. Ορισμένα spam bot έστελναν τακτικά αυτοματοποιημένα αιτήματα αναζήτησης, δημιουργώντας ανύπαρκτες σελίδες οι οποίες στη συνέχεια καταγράφηκαν ως σφάλματα 404 στη ΓΓΣ.
Ο στόχος ήταν σαφής – να πλημμυρίσει τον ιστό με ψεύτικα αιτήματα, τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αυξημένο φορτίο διακομιστή, σπατάλη προϋπολογισμού ανίχνευσης Google και υποβαθμισμένη απόδοση ιστότοπου. Δεδομένου ότι ο ιστότοπος εκτελούνταν σε διακομιστή Apache, η λύση σε αυτό το πρόβλημα ήταν η μετασκευή του αρχείου .htaccess.
Αυτή η περίπτωση με έπεισε για άλλη μια φορά ότι τα στοιχεία του ελέγχου SEO δεν αφορούν μόνο τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης, αλλά και την προστασία του ιστότοπού σας από ανεπιθύμητες απειλές. Ακόμη και μια μικρή επίθεση ανεπιθύμητης αλληλογραφίας μπορεί να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα, από περιττό φορτίο στον διακομιστή έως μείωση της κατάταξης του ιστότοπου στο Google.
Το τεχνικό SEO δεν είναι κάτι που συμβαίνει μία φορά, αλλά μια συνεχής διαδικασία που βοηθά στον εντοπισμό σφαλμάτων όχι μόνο σε νέους ιστότοπους αλλά και σε καθιερωμένους ιστότοπους που χάνουν σταδιακά την ορατότητα. Είτε πρόκειται για αλλαγές στους αλγόριθμους μηχανών αναζήτησης, νέες τεχνικές απαιτήσεις ή αυξανόμενες προσδοκίες χρηστών, ένας τακτικός τεχνικός έλεγχος SEO είναι απαραίτητος.
Τεχνική βελτιστοποίηση SEO: Λίστα ελέγχου SEO για έλεγχο ιστότοπου
- Επαληθεύστε τη σωστή χρήση των μετα-ρομπότ (index, follow/noindex, nofollow)
- Ελέγξτε την ευρετηρίαση της σελίδας στο Google Search Console
- Βεβαιωθείτε ότι robots.txt δεν αποκλείει τις μηχανές αναζήτησης και έχει ορίσει τη διαδρομή προς sitemap.xml
- Διασφάλιση ότι sitemap.xml είναι επικαιροποιημένα και αποστέλλονται σωστά στη ΓΓΣ
- Μετρήστε την ταχύτητα σελίδας χρησιμοποιώντας το Google PageSpeed Insights και το GTMatrix
- Ελέγξτε τον ανταποκρινόμενο σχεδιασμό (Google Mobile-Friendly Test)
- Ελέγξτε εάν ο ιστότοπος είναι ασφαλής χρησιμοποιώντας HTTPS
- Ελέγξτε για σφάλματα 404 και διορθώστε ανακατευθύνσεις
- Ελέγξτε για σφάλματα 404 και ανακατευθύνετε (301), εάν είναι απαραίτητο, για να εξαλείψετε διπλές διευθύνσεις URL (κανονικές ετικέτες)
- Επαληθεύστε τους κωδικούς κατάστασης (200, 301, 302, 404, 500) μέσω του Screaming Frog
- Εφαρμογή δομημένων δεδομένων (Schema.org) για καλύτερη ορατότητα
- Ορισμός κατάλληλων χαρακτηριστικών hreflang για πολύγλωσσους ιστότοπους
- Ελέγξτε την εσωτερική σύνδεση και την ιεραρχία σελίδων. Είναι οι πιο σημαντικές σελίδες σας στον ιστότοπο οι πιο γρήγορες για παρακολούθηση;
- Βεβαιωθείτε ότι οι διευθύνσεις URL είναι φιλικές προς το SEO (σύντομες και περιγραφικές)
Ακολουθώντας αυτή τη λίστα ελέγχου θα έχετε καλύτερο έλεγχο των τεχνικών πτυχών του ιστότοπού σας και θα διασφαλίσετε ότι δεν είναι μόνο ορατός στις μηχανές αναζήτησης, αλλά και αποτελεσματικός για τους χρήστες. Ο τακτικός έλεγχος και η τεχνική βελτιστοποίηση SEO είναι το κλειδί για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία ενός ιστότοπου.

Source: Depositphotos
Συχνές ερωτήσεις
Γιατί είναι σημαντικό το τεχνικό SEO;
Το τεχνικό SEO είναι απαραίτητο για μια επιτυχημένη ιστοσελίδα. Χωρίς αυτό, ένας ιστότοπος, ακόμη και με ποιοτικό περιεχόμενο, μπορεί να παραμείνει σχεδόν αόρατος στις μηχανές αναζήτησης. Τι σημαίνει αυτό; Χαμηλότερη επισκεψιμότητα και χειρότερες θέσεις στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Βασικά στοιχεία όπως η ταχύτητα φόρτωσης, η προσαρμοστικότητα των κινητών, οι σωστές ανακατευθύνσεις, η ευρετησιμότητα και η ασφάλεια (HTTPS) επηρεάζουν άμεσα τον τρόπο με τον οποίο οι μηχανές αναζήτησης και οι χρήστες αντιλαμβάνονται τον ιστότοπό σας. Επιπλέον, το τεχνικό SEO βοηθά στην αποτροπή ζητημάτων όπως διπλότυπο περιεχόμενο, εσφαλμένη σύνδεση ή τεχνικά σφάλματα που μπορούν να υποβαθμίσουν την απόδοση του ιστότοπου.
Όταν το τεχνικό SEO έχει ρυθμιστεί σωστά, ο ιστότοπος δεν είναι μόνο γρήγορος και ασφαλής, αλλά και καλά δομημένος – οδηγώντας σε περισσότερη οργανική επισκεψιμότητα και καλύτερα ποσοστά μετατροπών.
Ποια είναι η διαφορά μεταξύ τεχνικού SEO και onpage SEO;
Το τεχνικό SEO και το on-page SEO πάνε χέρι-χέρι, αλλά το καθένα έχει ένα ρόλο να παίξει. Το τεχνικό SEO διασφαλίζει ότι ο ιστότοπος είναι ευανάγνωστος και προσβάσιμος στις μηχανές αναζήτησης. Αντιμετωπίζει την ευρετηρίαση, την ταχύτητα φόρτωσης, τη δομή της σελίδας, τις ανακατευθύνσεις, το HTTPS και τη φιλικότητα προς κινητά. Χωρίς αυτό, ακόμη και το καλύτερο περιεχόμενο θα μπορούσε να χαθεί επειδή οι μηχανές αναζήτησης απλά δεν θα το «έβλεπαν».
Το on-page SEO, από την άλλη πλευρά, επικεντρώνεται στο περιεχόμενο και τη βελτιστοποίησή του. Αυτό περιλαμβάνει την εργασία με επικεφαλίδες, μετα-περιγραφές, λέξεις-κλειδιά, εσωτερική σύνδεση και ποιότητα κειμένου. Βοηθά τις μηχανές αναζήτησης να κατανοήσουν τι είναι η σελίδα και με ποιον είναι σχετική.
Απαιτεί τεχνική κωδικοποίηση SEO;
Το τεχνικό SEO δεν απαιτεί πάντα προγραμματισμό, μια βασική κατανόηση των ρυθμίσεων HTML, CSS, JavaScript και διακομιστή είναι ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Πολλές εργασίες, όπως η βελτιστοποίηση της ταχύτητας σελίδας, η ρύθμιση ανακατευθύνσεων (301, 302), η προσθήκη δομημένων δεδομένων ή η διαμόρφωση αρχείων όπως robots.txt και sitemap.xml, συχνά απαιτούν παρέμβαση κώδικα.
Πώς εκτελείτε έναν τεχνικό έλεγχο ιστότοπου SEO;
Ξεκινάμε ελέγχοντας αν ο ιστότοπος έχει ρυθμίσει το Search Console για Google και τα Εργαλεία για Webmasters για Bing. Εάν όχι, τα δημιουργούμε και περιμένουμε να συλλεχθούν τα δεδομένα. Εάν υπάρχουν ήδη, ζητάμε πρόσβαση ώστε να μπορέσουμε να αναλύσουμε τα απαραίτητα δεδομένα για τον έλεγχο.
Στη συνέχεια, χρησιμοποιούμε το Screaming Frog για να ανιχνεύσουμε ολόκληρο τον ιστότοπο και να καταλάβουμε τη δομή, τις διευθύνσεις URL, τις ανακατευθύνσεις και άλλες τεχνικές πτυχές. Τέλος, δοκιμάζουμε την ταχύτητα φόρτωσης σελίδας μέσω του PageSpeed Insights για να εντοπίσουμε προβλήματα απόδοσης.
Χωρίζουμε τον ίδιο τον έλεγχο σε διάφορα κεφάλαια, όπου εξετάζουμε συγκεκριμένα ζητήματα που κυμαίνονται από την ευρετηρίαση και την ταχύτητα έως τα δομημένα δεδομένα και την ασφάλεια. Για κάθε πρόβλημα, προσθέτουμε προτάσεις για λύσεις, ώστε ο πελάτης να μπορεί να ενσωματώσει τις αλλαγές όσο το δυνατόν πιο εύκολα.
Το αποτέλεσμα είναι ένα σαφές έγγραφο που καθορίζει σαφώς τις απαραίτητες και συνιστώμενες τροποποιήσεις στον ιστότοπο.
Είναι η ταχύτητα σελίδας τεχνική SEO;
Η ταχύτητα σελίδας αποτελεί βασικό παράγοντα στο τεχνικό SEO, επηρεάζοντας όχι μόνο την κατάταξη των μηχανών αναζήτησης αλλά και την εμπειρία του χρήστη. Η Google χρησιμοποιεί την ταχύτητα ως έναν από τους παράγοντες κατάταξης εδώ και χρόνια και οι αργοί ιστότοποι μπορούν να χάσουν όχι μόνο επισκέπτες αλλά και μετατροπές.
Η βελτιστοποίηση ταχύτητας περιλαμβάνει διάφορα βήματα: ελαχιστοποίηση του μεγέθους αρχείου (CSS, JavaScript, εικόνες), αποτελεσματική προσωρινή αποθήκευση, αξιοποίηση CDN, βελτιστοποίηση απόκρισης διακομιστή και κατάργηση αποκλεισμού JavaScript. Οι αργοί ιστότοποι όχι μόνο θα αυξήσουν το ποσοστό εγκατάλειψης, αλλά μπορούν επίσης να περιορίσουν την ευρετηρίαση λόγω χαμηλότερου προϋπολογισμού ανίχνευσης.