4 λεπτά για ανάγνωση

Λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις μπροστά στις πλατφόρμες Meta

Η Meta, η μητρική εταιρεία του Facebook και του Instagram, εισάγει νέες επιλογές για τους χρήστες στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό θα επηρεάσει σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αυτές τις πλατφόρμες για διαφήμιση. Οι αλλαγές έρχονται κατ' εντολή της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Περιλαμβάνουν φθηνότερες συνδρομές χωρίς διαφημίσεις και την εισαγωγή λιγότερο εξατομικευμένων διαφημίσεων. Ο αντίκτυπος στο ηλεκτρονικό εμπόριο θα είναι σημαντικός. Πώς μπορούν να προσαρμοστούν οι επιχειρήσεις;

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις μπροστά στις πλατφόρμες Meta
Πηγή: DALL·E

Η Meta δηλώνει ότι αυτές οι αλλαγές προκύπτουν από τις κανονιστικές απαιτήσεις της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένων αυστηρότερων ερμηνειών του GDPR και του νόμου για τις ψηφιακές αγορές (DMA). Ενώ η εταιρεία ισχυρίζεται ότι έχει ήδη εκπληρώσει τις νομικές απαιτήσεις, περαιτέρω πίεση από ρυθμιστικούς φορείς την ανάγκασε να εφαρμόσει πρόσθετα χαρακτηριστικά.

Τι αλλάζει για τους χρήστες της ΕΕ;

  • Μειωμένες τιμές συνδρομής: Η νέα τιμή είναι €5.99 μηνιαίως (web) και €7.99 μηνιαίως (iOS/Android). Οι πρόσθετοι λογαριασμοί θα κοστίζουν €4 μηνιαίως (web) και €5 μηνιαίως (iOS/Android). Η χαμηλότερη τιμή ισχύει και για τους τρέχοντες συνδρομητές.
  • Λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις: Οι διαφημίσεις θα βασίζονται σε ελάχιστα δεδομένα, όπως ηλικία, τοποθεσία, φύλο και άμεση δραστηριότητα πλατφόρμας.
  • Διαφημίσεις χωρίς δυνατότητα παράβλεψης: Η Meta θα εισαγάγει διαφημιστικά διαλείμματα χωρίς δυνατότητα παράβλεψης για μη συνδρομητές. Αυτή η κίνηση έχει ως στόχο να ωφελήσει τους διαφημιζόμενους παρά τις περιορισμένες επιλογές στόχευσης.

Η στόχευση με βάση τα συμφραζόμενα αντικαθιστά τη βαθύτερη παρακολούθηση συμπεριφοράς, μειώνοντας πιθανώς τη συνάφεια των διαφημίσεων με τα ενδιαφέροντα των χρηστών. Ωστόσο, οι διαφημιζόμενοι μπορούν να προσελκύσουν κοινό μέσω διαφημίσεων χωρίς δυνατότητα παράβλεψης.

Επιπτώσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Η Meta τονίζει ότι η εξατομικευμένη διαφήμιση παραμένει θεμελιώδης για το επιχειρηματικό της μοντέλο. Υπογραμμίζουν επίσης τα οφέλη του για τους χρήστες και τις μικρές επιχειρήσεις.

Μειωμένη αποτελεσματικότητα στόχευσης

Οι λιγότερο εξατομικευμένες διαφημίσεις θα προκαλέσουν τις επιχειρήσεις που βασίζονται στις πλατφόρμες Meta για να προσεγγίσουν συγκεκριμένες ομάδες-στόχους. Οι διαφημίσεις μπορεί να έχουν ευρύτερη προσέγγιση χρηστών αλλά χαμηλότερα ποσοστά μετατροπών. Τα εξειδικευμένα προϊόντα ή υπηρεσίες ενδέχεται να επηρεαστούν ιδιαίτερα.

Υψηλότερο κόστος για αποτελεσματικές καμπάνιες

Καθώς μειώνεται η εξατομίκευση, οι διαφημιζόμενοι θα πρέπει να επενδύσουν περισσότερο στη δημιουργικότητα, τις δοκιμές και τις καμπάνιες για να επιτύχουν τον ίδιο αντίκτυπο.

Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το διαφημιστικό οικοσύστημα της Meta ενδέχεται να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερες προκλήσεις στην αποτελεσματική προσέγγιση πελατών. Η Meta υποστηρίζει ότι οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις παράγουν 107 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως από την εξατομικευμένη διαφήμιση. Η μειωμένη αποτελεσματικότητα της διαφήμισης θα μπορούσε να εμποδίσει την ανάπτυξη και την καινοτομία των ΜΜΕ.

Μετάβαση στη διαφήμιση με βάση τα συμφραζόμενα

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα θα πρέπει να εστιάζουν στη διαφήμιση με βάση τα συμφραζόμενα. Οι δοκιμαστικές εκστρατείες που χρησιμοποιούν ελάχιστα δεδομένα θα τους βοηθήσουν να προετοιμαστούν καλύτερα για τις νέες κανονιστικές απαιτήσεις. Για παράδειγμα, ένα ηλεκτρονικό κατάστημα αθλητικού εξοπλισμού μπορεί να τοποθετήσει διαφημίσεις προϊόντων γενικής φυσικής κατάστασης σε ιστότοπους που δημοσιεύουν άρθρα σχετικά με την άσκηση ή την υγεία. Έτσι, η διαφήμιση προσαρμόζεται στο περιεχόμενο της σελίδας και όχι σε μεμονωμένα δεδομένα ή προτιμήσεις χρηστών. Αυτή η στρατηγική βασίζεται αποκλειστικά στο πλαίσιο και όχι στην παρακολούθηση της συμπεριφοράς των χρηστών.

Θα αλλάξει η διαφήμιση στο Meta;

Γίνεται σαφές πόσο δυναμική μπορεί να είναι η διαφήμιση στο διαδίκτυο. Ένα πράγμα είναι βέβαιο: οι στρατηγικές θα χρειαστούν προσαρμογή για να επιτύχουν με λιγότερο εξατομικευμένη διαφήμιση. Εστιάστε σε περιεχόμενο που προσεγγίζει ευρύ κοινό μέσω σχετικού περιβάλλοντος και παρακολουθήστε τον αντίκτυπο στην απόδοση.

Συνιστάται επίσης να εξετάσετε το ενδεχόμενο διαφοροποίησης των καναλιών μάρκετινγκ. Το να βασίζεστε αποκλειστικά σε πλατφόρμες όπως το Meta μπορεί να είναι επικίνδυνο. Εναλλακτικά κανάλια όπως το Google Ads, το TikTok ή το μάρκετινγκ μέσω email ενδέχεται να παρέχουν πιο σταθερές λύσεις για την απόκτηση πελατών.

Είναι επίσης σημαντικό να χρησιμοποιείτε ενεργά τα δεδομένα των πελατών για να δημιουργήσετε άμεσες σχέσεις μέσω ιδιόκτητων καναλιών, όπως ενημερωτικά δελτία ή προγράμματα αφοσίωσης, μειώνοντας την εξάρτηση από πλατφόρμες τρίτων.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα
4 λεπτά για ανάγνωση

Πρακτικός οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit την επόμενη εβδομάδα

Το πολυαναμενόμενο Balkan Ecommerce Summit 2025 απέχει μόλις λίγες ημέρες, που πρόκειται να μετατρέψει τη Σόφια σε κόμβο ηλεκτρονικού εμπορίου της περιοχής των Βαλκανίων στις 29-30 Απριλίου 2025 στο Arena Sofia. Καθώς πλησιάζει η εκδήλωση, αυτός ο οδηγός συμμετεχόντων για το Balkan Ecommerce Summit παρέχει όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για να αξιοποιήσετε στο έπακρο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;
3 λεπτά για ανάγνωση

Το Instagram ξεκινά επεξεργασίες: Τι προσφέρει αυτό το νέο εργαλείο επεξεργασίας βίντεο;

Το Instagram παρουσίασε επίσημα το Edits — τη δική του εφαρμογή επεξεργασίας βίντεο. Θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από τους δημιουργούς περιεχομένου και τις μικρές μάρκες που θέλουν να κλιμακώσουν την παραγωγή βίντεο. Αυτή είναι μια άμεση απάντηση στο δημοφιλές εργαλείο CapCut, το οποίο εμπίπτει στο ByteDance. Σε τι διαφέρουν αυτές οι εφαρμογές και ποιες δυνατότητες έχουν […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας
3 λεπτά για ανάγνωση

Εξέλιξη τηλεόρασης: Αλλαγή συνηθειών προβολής και επιπτώσεις επωνυμίας

Πώς παρακολουθούν οι άνθρωποι περιεχόμενο βίντεο σήμερα; Τι θεωρούν «τηλεόραση» και πού λειτουργεί καλύτερα η διαφήμιση; Το CTV (Connected TV) δεν είναι ακόμη το επίκεντρο της προσοχής για το ηλεκτρονικό μας εμπόριο, αλλά οι εξελίξεις στο εξωτερικό δείχνουν ότι αυτό θα μπορούσε σύντομα να αλλάξει. Μια νέα μελέτη από το RTL AdAlliance προσφέρει σαφή δεδομένα […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+