
Οι διαδικτυακές αγορές οδηγούν στην ανακάλυψη προϊόντων
Οι επιγραμμικές αγορές διαδραματίζουν ολοένα και σημαντικότερο ρόλο όχι μόνο ως τόπος αγοράς αλλά και ως το πρώτο σημείο επαφής με τους πελάτες.
Το 47% των καταναλωτών ξεκινούν την αναζήτηση προϊόντων στις αγορές, ξεπερνώντας τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης. Αυτή η εξέλιξη αντικατοπτρίζει μια αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά που δίνει έμφαση στην ευκολία, την ευρεία επιλογή και την ταχύτητα, απαιτώντας από τις μάρκες να προσαρμόσουν τις στρατηγικές τους. Η έκθεση αποκαλύπτει ότι οι σύγχρονοι καταναλωτές συχνά συνδυάζουν διαφορετικές πλατφόρμες, επισκεπτόμενοι κατά μέσο όρο τέσσερις αγορές πριν λάβουν μια απόφαση αγοράς.
Σχεδόν οι μισοί (47%) αγοραστές στο διαδίκτυο ξεκινούν τώρα την αναζήτηση προϊόντων στις αγορές, ξεπερνώντας τις μηχανές αναζήτησης (24%). Αυτή η μετατόπιση υπογραμμίζει τη σημασία για τα εμπορικά σήματα να δώσουν προτεραιότητα στην προβολή σε πλατφόρμες όπως το Amazon, το Bol και άλλες συγκεκριμένες αγορές.
Οι κριτικές πελατών επηρεάζουν τις αποφάσεις, αλλά στερούνται εμπιστοσύνης
Οι κριτικές πελατών διαδραματίζουν βασικό ρόλο στις αποφάσεις αγοράς, επηρεάζοντας το 77% των αγοραστών. Ωστόσο, μόνο το 33% των ερωτηθέντων εμπιστεύονται πλήρως τις κριτικές, επισημαίνοντας τα συνεχιζόμενα προβλήματα με ψευδείς κριτικές. Οι επωνυμίες μπορούν να το μετριάσουν αυτό χρησιμοποιώντας προγράμματα όπως το Amazon Vine ή βασιζόμενες σε εργαλεία αγοράς για να ενθαρρύνουν αυθεντικά σχόλια.

Source: Channelengine
Η δύναμη των παρορμητικών αγορών
Ο σχεδιασμός του Marketplace ενθαρρύνει την περιήγηση. Εν μέρει λόγω αυτού, το 56% των αγοραστών παραδέχτηκε ότι έκανε μη προγραμματισμένες αγορές. Χαρακτηριστικά όπως “οι πελάτες αγόρασαν επίσης” και συστάσεις μπεστ σέλερ έχουν αποδειχθεί αποτελεσματικά στον επηρεασμό αυτών των αποφάσεων.
Προτίμηση έναντι επώνυμων e-shops
Το 63% των αγοραστών προτιμούν να ψωνίζουν σε αγορές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα των εμπορικών σημάτων. Οι αποφασιστικοί παράγοντες περιλαμβάνουν την ποικιλομορφία, την ευκολία και τις ανταγωνιστικές τιμές. Οι Baby Boomers εκτιμούν ιδιαίτερα την ποικιλία προϊόντων, ενώ οι Millennials και η Generation Z εστιάζουν στην ταχύτητα και την απλότητα.
Η πολυκαναλική προσέγγιση είναι απαραίτητη
Οι καταναλωτές επισκέπτονται κατά μέσο όρο τέσσερις αγορές κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αγορών τους. Ως εκ τούτου, αξίζει να εξεταστεί μια πολυκαναλική προσέγγιση . Ο περιορισμός των πωλήσεων σε μία αγορά κινδυνεύει να χάσει πωλήσεις.
Τα ζητήματα εμπιστοσύνης παραμένουν
Ενώ οι προηγούμενες γραμμές μπορεί να υποδηλώνουν ότι οι αγορές είναι αλεξίσφαιρα εργαλεία, δεν είναι όλα ιδανικά ούτε εδώ. Οι αγοραστές εντόπισαν την κακή ποιότητα των προϊόντων, τους αναξιόπιστους πωλητές και τα ζητήματα επιστροφής χρημάτων ως τους κύριους παράγοντες που υπονομεύουν την εμπιστοσύνη στις αγορές.
Η επένδυση σε ισχυρή εξυπηρέτηση πελατών και εργαλεία μπορεί να βοηθήσει τις επωνυμίες να προστατεύσουν τη φήμη τους.
Κατηγορίες με τις καλύτερες πωλήσεις
Οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων στις αγορές περιλαμβάνουν το σπίτι και τη διαβίωση, τα ρούχα και τα ηλεκτρονικά. Αυτές οι κατηγορίες έχουν υψηλά επίπεδα περιήγησης και αγορών, καθιστώντας τους βασικούς τομείς για την εστίαση της επωνυμίας.
Παράλληλα με όλα αυτά, δεν μπορούμε να ξεχάσουμε το Κοινωνικό Εμπόριο. Αν και εξακολουθεί να αναπτύσσεται, το 40% των αγοραστών έχουν ήδη αγοράσει απευθείας μέσω των κοινωνικών μέσων. Το Facebook πήρε την πρώτη θέση και το TikTok Shop παρουσιάζει επίσης ταχεία ανάπτυξη. Υπάρχουν ευκαιρίες για τις μάρκες να χρησιμοποιούν το κοινωνικό εμπόριο.
Η έκθεση αναφέρει ότι 2 στους 5 πελάτες έχουν ήδη ψωνίσει σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων και το 24% θα αγόραζε ξανά από εκεί.
Η έκθεση επιβεβαιώνει ότι οι διαδικτυακές αγορές έχουν εδραιωθεί στην Ευρώπη. Είναι σημαντικό για τις επωνυμίες και τους πωλητές να εφαρμόσουν μια στρατηγική βάσει δεδομένων που περιλαμβάνει τη χρήση πολλαπλών καναλιών πωλήσεων. Με τη βοήθεια εργαλείων που διατίθενται στις αγορές και επεκτείνοντας την παρουσία τους, οι εταιρείες μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα στις ανάγκες των πελατών και να διατηρήσουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα σε μια δυναμική αγορά.