7 κορυφαίοι λόγοι για τους οποίους οι Ευρωπαίοι επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές
Διάφοροι λόγοι ωθούν τους αγοραστές να αγοράζουν online, όπως:
- Παράδοση κατ’ οίκον
- φτηνές τιμές
- καλές προσφορές
- ευκολία
- ευρύτερη επιλογή προϊόντων
- υψηλότερα επίπεδα πληροφοριών προϊόντος
- 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα διαθεσιμότητα
Η παράδοση κατ’ οίκον αποτελεί προτεραιότητα για το 50% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 43% των Γερμανών ερωτηθέντων και το 42% των Γάλλων ερωτηθέντων, ενώ οι φθηνές τιμές αποτελούν προτεραιότητα για το 47% των ερωτηθέντων.
Αγορές της ΕΕ: Χρήση συσκευών και κατηγορίες αγορών
Οι πιο δημοφιλείς ψηφιακές συσκευές μεταξύ των ευρωπαίων καταναλωτών είναι οι επιτραπέζιοι υπολογιστές, ακολουθούμενοι από φορητούς υπολογιστές και smartphones. Ωστόσο, η χρήση επιτραπέζιων υπολογιστών έχει μειωθεί, με το 40% των ερωτηθέντων παγκοσμίως να δηλώνουν ότι δεν ψωνίζουν ποτέ χρησιμοποιώντας επιτραπέζιο υπολογιστή.
Οι φορητοί υπολογιστές είναι πιο δημοφιλείς ως συσκευές αγορών, με το 24% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι δεν είχαν ψωνίσει ποτέ χρησιμοποιώντας φορητό υπολογιστή τον τελευταίο χρόνο.
Τα smartphones είναι οι πιο δημοφιλείς συσκευές για αγορά στο διαδίκτυο, με το 39% να τα χρησιμοποιεί πάντα στη Γαλλία, το 38% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 29% στη Γερμανία.
Το εμπόριο έξυπνων τηλεοράσεων δεν έχει ακόμη κερδίσει δημοτικότητα, με το 83% των αγοραστών στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία να μην το έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ.
Η μόδα και τα αξεσουάρ είναι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων στο διαδίκτυο, με το 64% των αγοραστών της Μπενελούξ να αγοράζουν προϊόντα μόδας το προηγούμενο έτος και το 61% των Γερμανών αγοραστών.
Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι ερωτηθέντες ήταν λιγότερο πιθανό να αγοράσουν είδη παντοπωλείου μέσω διαδικτύου τον τελευταίο χρόνο από τον μέσο όρο των 20 χωρών που ήταν 41%. Τα προϊόντα ομορφιάς και καλλυντικών είναι επίσης πιο δημοφιλή στις χώρες της Μπενελούξ, με το 39% των αγοραστών να αγοράζουν ηλεκτρονικά είδη online το περασμένο έτος.
Τα οικιακά είδη είναι μια δημοφιλής ηλεκτρονική αγορά, με το 41% των ερωτηθέντων από τις χώρες της Μπενελούξ και τη Γερμανία να αγοράζουν οικιακά είδη τον τελευταίο χρόνο.
Προσδοκίες υλοποίησης της ΕΕ: Ταχύτητα έναντι βιωσιμότητας
Οι έμποροι λιανικής πώλησης και τα εμπορικά σήματα στις αγορές της ΕΕ πρέπει να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πελατών όσον αφορά την ταχύτητα παράδοσης, ώστε να ανταγωνίζονται αποτελεσματικά και να κερδίζουν περισσότερους πελάτες. Η αυθημερόν παράδοση είναι ασήμαντη για τους Σκανδιναβούς καταναλωτές, ενώ η παράδοση την επόμενη ημέρα εκτιμάται ιδιαίτερα στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία.
Οι σκανδιναβικές χώρες χρησιμοποιούνται λιγότερο για παράδοση την επόμενη ημέρα, με το 41% να μην το λαμβάνει υπόψη για αγορές.
Οι Γάλλοι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να εκτιμήσουν την παράδοση στο σπίτι με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, με το 75% να την εκτιμά ή να είναι πολύ σημαντική. Μια φιλική προς το περιβάλλον προσέγγιση στην παράδοση εκτιμάται περισσότερο στις χώρες της Μπενελούξ (το 69% λέει ότι είναι σημαντική ή πολύ σημαντική) από ό,τι στις σκανδιναβικές χώρες.
Αγορές της ΕΕ: Βασικές πληροφορίες
Η έρευνα αποκαλύπτει σημαντικές διαφορές στις συμπεριφορές ηλεκτρονικών αγορών στις ευρωπαϊκές αγορές, με σαφή πρότυπα να αναδύονται στις προτιμήσεις και τις προτεραιότητες. Ενώ το ψηφιακό εμπόριο συνεχίζει να αναπτύσσεται, υπάρχουν αξιοσημείωτες περιφερειακές διαφορές στις προσδοκίες παράδοσης, τα μοτίβα δαπανών και τις συχνότητες αγορών.
Οι βασικές τάσεις δείχνουν ότι τα smartphones ξεπερνούν τους παραδοσιακούς υπολογιστές επιφάνειας εργασίας ως προτιμώμενη συσκευή αγορών, αν και τα ποσοστά υιοθέτησης διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή. Η μόδα και τα αξεσουάρ κυριαρχούν στις διαδικτυακές αγορές σε όλες τις αγορές.
Αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι λιανοπωλητές πρέπει να υιοθετήσουν στρατηγικές ειδικά για την αγορά και όχι μια ενιαία προσέγγιση όταν επεκτείνονται στις ευρωπαϊκές αγορές. Η κατανόηση και η προσαρμογή στις τοπικές προτιμήσεις όσον αφορά τις επιλογές παράδοσης, τα κατώτατα όρια πληρωμής και την περιβαλλοντική συνείδηση θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου.