4 λεπτά για ανάγνωση

Νέα έρευνα δείχνει πώς 5 αγορές της ΕΕ πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές

Η τελευταία έρευνα της RetailX πραγματοποίησε έρευνα σε περισσότερους από 9.600 αγοραστές από 20 χώρες μεταξύ Αυγούστου 2023 και Μαΐου 2024 και αποκαλύπτει εντυπωσιακές διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι Ευρωπαίοι ψωνίζουν online. Μια ολοκληρωμένη μελέτη δείχνει ποικίλα πρότυπα που αναδύονται στις αγορές της ΕΕ - από τη συχνότητα αγορών έως τις προτιμήσεις πληρωμής. Ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο κυριαρχεί στις εβδομαδιαίες τιμές αγορών, η Μπενελούξ παρουσιάζει τις πιο ποικίλες συνήθειες δαπανών, που κυμαίνονται από ελάχιστες δαπάνες έως μηνιαίες αγορές άνω των 1.200 ευρώ. Καθώς το ψηφιακό εμπόριο αναπτύσσεται, κάθε περιοχή εμφανίζει ξεχωριστές προτιμήσεις όσον αφορά την ταχύτητα παράδοσης, τους τρόπους πληρωμής και τις ρουτίνες αγορών.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Νέα έρευνα δείχνει πώς 5 αγορές της ΕΕ πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές
Πηγή: Depositphotos

7 κορυφαίοι λόγοι για τους οποίους οι Ευρωπαίοι επιλέγουν τις ηλεκτρονικές αγορές

Διάφοροι λόγοι ωθούν τους αγοραστές να αγοράζουν online, όπως:

  • Παράδοση κατ’ οίκον
  • φτηνές τιμές
  • καλές προσφορές
  • ευκολία
  • ευρύτερη επιλογή προϊόντων
  • υψηλότερα επίπεδα πληροφοριών προϊόντος
  • 24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα διαθεσιμότητα

Η παράδοση κατ’ οίκον αποτελεί προτεραιότητα για το 50% των ερωτηθέντων στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 43% των Γερμανών ερωτηθέντων και το 42% των Γάλλων ερωτηθέντων, ενώ οι φθηνές τιμές αποτελούν προτεραιότητα για το 47% των ερωτηθέντων.

How europen shoppers buy online

Source: InternetRetailing

Αγορές της ΕΕ: Χρήση συσκευών και κατηγορίες αγορών

Οι πιο δημοφιλείς ψηφιακές συσκευές μεταξύ των ευρωπαίων καταναλωτών είναι οι επιτραπέζιοι υπολογιστές, ακολουθούμενοι από φορητούς υπολογιστές και smartphones. Ωστόσο, η χρήση επιτραπέζιων υπολογιστών έχει μειωθεί, με το 40% των ερωτηθέντων παγκοσμίως να δηλώνουν ότι δεν ψωνίζουν ποτέ χρησιμοποιώντας επιτραπέζιο υπολογιστή.

Οι φορητοί υπολογιστές είναι πιο δημοφιλείς ως συσκευές αγορών, με το 24% των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι δεν είχαν ψωνίσει ποτέ χρησιμοποιώντας φορητό υπολογιστή τον τελευταίο χρόνο.

Τα smartphones είναι οι πιο δημοφιλείς συσκευές για αγορά στο διαδίκτυο, με το 39% να τα χρησιμοποιεί πάντα στη Γαλλία, το 38% στο Ηνωμένο Βασίλειο και το 29% στη Γερμανία.

Το εμπόριο έξυπνων τηλεοράσεων δεν έχει ακόμη κερδίσει δημοτικότητα, με το 83% των αγοραστών στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γερμανία να μην το έχουν χρησιμοποιήσει ποτέ.

Η μόδα και τα αξεσουάρ είναι οι πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων στο διαδίκτυο, με το 64% των αγοραστών της Μπενελούξ να αγοράζουν προϊόντα μόδας το προηγούμενο έτος και το 61% των Γερμανών αγοραστών.

Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι ερωτηθέντες ήταν λιγότερο πιθανό να αγοράσουν είδη παντοπωλείου μέσω διαδικτύου τον τελευταίο χρόνο από τον μέσο όρο των 20 χωρών που ήταν 41%. Τα προϊόντα ομορφιάς και καλλυντικών είναι επίσης πιο δημοφιλή στις χώρες της Μπενελούξ, με το 39% των αγοραστών να αγοράζουν ηλεκτρονικά είδη online το περασμένο έτος.

Τα οικιακά είδη είναι μια δημοφιλής ηλεκτρονική αγορά, με το 41% των ερωτηθέντων από τις χώρες της Μπενελούξ και τη Γερμανία να αγοράζουν οικιακά είδη τον τελευταίο χρόνο.

Two bar charts showing online shopping device usage patterns in European countries vs global average during 2023-2024. The first chart displays laptop usage, while the second shows desktop computer usage.

Source: InternetRetailing

Προσδοκίες υλοποίησης της ΕΕ: Ταχύτητα έναντι βιωσιμότητας

Οι έμποροι λιανικής πώλησης και τα εμπορικά σήματα στις αγορές της ΕΕ πρέπει να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες των πελατών όσον αφορά την ταχύτητα παράδοσης, ώστε να ανταγωνίζονται αποτελεσματικά και να κερδίζουν περισσότερους πελάτες. Η αυθημερόν παράδοση είναι ασήμαντη για τους Σκανδιναβούς καταναλωτές, ενώ η παράδοση την επόμενη ημέρα εκτιμάται ιδιαίτερα στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία.

Οι σκανδιναβικές χώρες χρησιμοποιούνται λιγότερο για παράδοση την επόμενη ημέρα, με το 41% να μην το λαμβάνει υπόψη για αγορές.

Οι Γάλλοι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να εκτιμήσουν την παράδοση στο σπίτι με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα, με το 75% να την εκτιμά ή να είναι πολύ σημαντική. Μια φιλική προς το περιβάλλον προσέγγιση στην παράδοση εκτιμάται περισσότερο στις χώρες της Μπενελούξ (το 69% λέει ότι είναι σημαντική ή πολύ σημαντική) από ό,τι στις σκανδιναβικές χώρες.

Αγορές της ΕΕ: Βασικές πληροφορίες

Η έρευνα αποκαλύπτει σημαντικές διαφορές στις συμπεριφορές ηλεκτρονικών αγορών στις ευρωπαϊκές αγορές, με σαφή πρότυπα να αναδύονται στις προτιμήσεις και τις προτεραιότητες. Ενώ το ψηφιακό εμπόριο συνεχίζει να αναπτύσσεται, υπάρχουν αξιοσημείωτες περιφερειακές διαφορές στις προσδοκίες παράδοσης, τα μοτίβα δαπανών και τις συχνότητες αγορών.

Οι βασικές τάσεις δείχνουν ότι τα smartphones ξεπερνούν τους παραδοσιακούς υπολογιστές επιφάνειας εργασίας ως προτιμώμενη συσκευή αγορών, αν και τα ποσοστά υιοθέτησης διαφέρουν ανάλογα με την περιοχή. Η μόδα και τα αξεσουάρ κυριαρχούν στις διαδικτυακές αγορές σε όλες τις αγορές.

Αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι οι λιανοπωλητές πρέπει να υιοθετήσουν στρατηγικές ειδικά για την αγορά και όχι μια ενιαία προσέγγιση όταν επεκτείνονται στις ευρωπαϊκές αγορές. Η κατανόηση και η προσαρμογή στις τοπικές προτιμήσεις όσον αφορά τις επιλογές παράδοσης, τα κατώτατα όρια πληρωμής και την περιβαλλοντική συνείδηση θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία του διασυνοριακού ηλεκτρονικού εμπορίου.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Το TikTok Shop χτυπά ρεκόρ 100 εκατομμυρίων δολαρίων: Αύξηση 165% στις πωλήσεις της Black Friday 2024
3 λεπτά για ανάγνωση

Το TikTok Shop χτυπά ρεκόρ 100 εκατομμυρίων δολαρίων: Αύξηση 165% στις πωλήσεις της Black Friday 2024

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, το κατάστημα TikTok έχει αυξηθεί σε δημοτικότητα ως προορισμός για αγοραστές διακοπών αυτή τη σεζόν. Η Black Friday και η Cyber Monday το 2024 σημείωσαν πρωτοφανή επίπεδα αφοσίωσης τόσο από μεγάλες μάρκες όσο και από ανεξάρτητους λιανοπωλητές, σύμφωνα με τον γίγαντα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.

Ανάγνωση άρθρου
Επαναπροσδιορίζοντας την αρρενωπότητα στο μάρκετινγκ: Πώς οι μάρκες μπορούν να προσεγγίσουν τους σύγχρονους άνδρες
5 λεπτά για ανάγνωση

Επαναπροσδιορίζοντας την αρρενωπότητα στο μάρκετινγκ: Πώς οι μάρκες μπορούν να προσεγγίσουν τους σύγχρονους άνδρες

Οι επωνυμίες αντιμετωπίζουν μια σημαντική πρόκληση στην αλλαγή του τρόπου με τον οποίο απεικονίζουν τους άνδρες στις καμπάνιες τους. Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Kantar, το σύγχρονο κοινό δεν μπορεί να ταυτιστεί με τα καθιερωμένα στερεότυπα για τους ισχυρούς και ανθεκτικούς άνδρες. Αντ ‘αυτού, η αρρενωπότητα χωρίς αποκλεισμούς στο μάρκετινγκ με διάφορες διαφορές είναι το […]

Ανάγνωση άρθρου
Η Meta εισάγει νέες διαδραστικές λειτουργίες για τη βελτίωση των καναλιών μετάδοσης
2 λεπτά για ανάγνωση

Η Meta εισάγει νέες διαδραστικές λειτουργίες για τη βελτίωση των καναλιών μετάδοσης

Η Meta έχει κάνει σημαντικές τροποποιήσεις στη λειτουργία Broadcast Channels, επεκτείνοντας τη χρήση της στο Facebook, το Instagram και το Messenger. Περιορίζοντας προηγουμένως την επικοινωνία μεταξύ επωνυμιών, δημιουργών και των οπαδών τους σε μονόδρομες ανταλλαγές, αυτή η επιλογή ανταλλαγής μηνυμάτων εξελίσσεται τώρα σε πιο διαδραστική.

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+