4 λεπτά για ανάγνωση

Νέα δεδομένα: Το ένα τρίτο των αγοραστών αποχωρεί μετά από κακή εμπειρία αναζήτησης

Ένας πελάτης φτάνει στο e-shop σας. Ξέρουν τι ψάχνουν, πληκτρολογούν την πρώτη λέξη στην αναζήτηση - και τίποτα. Δεν υπάρχουν αποτελέσματα, εναλλακτικές λύσεις και διαθέσιμη βοήθεια. Λίγα δευτερόλεπτα αργότερα, ψωνίζουν ήδη αλλού. Ενώ η αναζήτηση ιστότοπου μπορεί να φαίνεται σαν μια τεχνική λεπτομέρεια, στην πράξη παίζει βασικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων των πελατών. Εάν δεν λειτουργεί καλά, χάνετε πωλήσεις. Τα δεδομένα δείχνουν ότι έως και το ένα τρίτο των επισκεπτών εγκαταλείπουν τον ιστότοπο αμέσως μετά από μια ανεπιτυχή αναζήτηση. Για τα e-shops, επομένως, είναι σημαντικό να αντιλαμβάνονται την αναζήτηση όχι μόνο ως τεχνική λειτουργία, αλλά ως μέρος της διαδικασίας λήψης αποφάσεων αγοράς.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Νέα δεδομένα: Το ένα τρίτο των αγοραστών αποχωρεί μετά από κακή εμπειρία αναζήτησης
Πηγή: ChatGPT

Οι πελάτες που χρησιμοποιούν την αναζήτηση είναι έτοιμοι να αγοράσουν. Ξέρουν τι θέλουν και θέλουν να το βρουν γρήγορα. Σύμφωνα με την ανάλυση του Luigi’s Box, η πιθανότητα μετατροπής μετά τη χρήση της αναζήτησης είναι έως και 44% υψηλότερη σε σύγκριση με την κανονική περιήγηση στην κατηγορία.

Σε ορισμένα τμήματα, όπως τα βιβλία ή τα B2B e-shops, η αναζήτηση αντιπροσωπεύει έως και το 90% των συνολικών πωλήσεων. Αυτό συμβαίνει κυρίως επειδή οι πελάτες συχνά αναζητούν συγκεκριμένους τίτλους.

Books & Games lead at 25%, Pharma at 20%. Fashion/Luxury only 9%. Specific products = more search usage than browsable items.

Source: luigisbox.com

Λιγότερη αναζήτηση στο κινητό

Ενώ οι αγορές μέσω κινητού είναι δημοφιλείς, υστερούν σε ορισμένους τομείς. Όχι επειδή οι πελάτες δεν θέλουν, αλλά επειδή το ίδιο το UX συχνά τους δυσκολεύει. Η γραμμή αναζήτησης συχνά δεν είναι ορατή, λείπουν προγνωστικές προτάσεις ή η σελίδα αποτελεσμάτων δεν είναι ευανάγνωστη. Ωστόσο, αυτές είναι απλές προσαρμογές – ένας πάντα ορατός μεγεθυντικός φακός, άμεση φόρτωση των αποτελεσμάτων από τον πρώτο χαρακτήρα ή δυνατότητα φωνητικής εισόδου. Αυτά είναι στοιχεία που μπορούν να αυξήσουν σημαντικά την αφοσίωση και τις μετατροπές από κινητά.

Desktop search higher in most categories. Books & Games: 28% desktop vs 22% mobile. Mobile search lower due to UX issues mentioned in article.

Source: luigisbox.com

Έχει νόημα η προγνωστική αναζήτηση;

Τα δεδομένα δείχνουν ότι οι χρήστες που χρησιμοποιούν την αυτόματη συμπλήρωση κατά την αναζήτηση ολοκληρώνουν τις αγορές πιο συχνά από εκείνους που την αγνοούν. Γι’ αυτό είναι καλό να το αντιλαμβανόμαστε ως ένα ενεργό εργαλείο πλοήγησης στο e-shop. Το πλεονέκτημά του δεν έγκειται μόνο στη μείωση του χρόνου πληκτρολόγησης. Βοηθά τους χρήστες να βεβαιωθούν ότι βρίσκονται στο σωστό δρόμο. Αυξάνει επίσης την πιθανότητα εύρεσης ενός συγκεκριμένου προϊόντος. Μια καλή λύση θα πρέπει να χειρίζεται πιο περίπλοκες εισόδους: αντιμετωπίστε ελλιπή ερωτήματα, κωδικούς προϊόντων ή διαφορετικά ονόματα ενώ προσφέρετε σχετικές κατηγορίες, μάρκες και συγκεκριμένα στοιχεία – όλα σε πραγματικό χρόνο κατά την πληκτρολόγηση.

Αυτό που ένας πελάτης δεν μπορεί να βρει, δεν θα αγοράσει

Όταν ένας πελάτης εισάγει ένα συγκεκριμένο ερώτημα στην αναζήτηση και δεν λαμβάνει αποτελέσματα, συμβαίνει μια στιγμή απογοήτευσης – και συχνά ένας λόγος για να εγκαταλείψει αμέσως τον ιστότοπο. Τα δεδομένα δείχνουν ότι έως και το 9% των αναζητήσεων καταλήγουν χωρίς αποτελέσματα, με το ποσοστό αυτό να είναι ακόμη υψηλότερο σε ορισμένα τμήματα όπως τα ανταλλακτικά. Δεν πρόκειται πάντα για το προϊόν που λείπει από την προσφορά. Συχνά μια μικρή διαφορά στη σημειογραφία είναι αρκετή: διαφορετική μορφή κώδικα, τυπογραφικό λάθος, έκφραση της καθομιλουμένης ή διαφορετική κλίση. Εάν η μηχανή αναζήτησης δεν μπορεί να αναγνωρίσει αυτές τις αποκλίσεις και να προσφέρει μια εναλλακτική λύση, συμβαίνει μια περιττή απώλεια επισκέπτη και τάξης.

Έως και το ένα τρίτο των πελατών φεύγουν αμέσως μετά από ανεπιτυχή αναζήτηση, χωρίς άλλη προσπάθεια. Ακόμα και όταν έχετε πραγματικά το προϊόν σε απόθεμα – απλά δεν “καταλαβαίνατε” ο ένας τον άλλον με τον χρήστη.

Η τάξη έχει σημασία. Και η πρώτη σελίδα

Ο ίδιος κανόνας ισχύει όπως και με την Google – εάν το προϊόν σας δεν βρίσκεται στην πρώτη σελίδα, είναι σαν να μην υπάρχει. Έως και το 89% των πελατών δεν κοιτάζουν ποτέ την επόμενη σελίδα αποτελεσμάτων. Μια βελτιστοποιημένη κατάταξη που λαμβάνει υπόψη τη συμπεριφορά των πελατών, τα περιθώρια κέρδους προϊόντων ή τη δημοτικότητα είναι απαραίτητη. Τα αποτελέσματα θα πρέπει επίσης να εμφανίζουν την τιμή, τη διαθεσιμότητα και τα σχετικά δεδομένα απευθείας στην προεπισκόπηση.

Ένα άλλο θέμα είναι τα φίλτρα. Οι πελάτες συχνά τα αγνοούν επειδή είναι πολύ γενικά ή δεν τα βλέπουν καθόλου. Τα δυναμικά φίλτρα που αλλάζουν ανάλογα με τον τύπο ερωτήματος (π.χ. διαγώνιος για τηλεοράσεις, τύπος σύνδεσης για ακουστικά) βοηθούν τους πελάτες να βρουν αυτό που χρειάζονται γρηγορότερα και εξαλείφουν τα σημεία τριβής στη διαδικασία αγοράς.

Αναζήτηση ηλεκτρονικού καταστήματος ως μέρος της διαδικασίας αγορών

Η αναζήτηση είναι ένα από τα πιο υποτιμημένα μέρη ενός e-shop – αλλά έχει άμεσο αντίκτυπο στις μετατροπές, την ικανοποίηση και τις πωλήσεις. Είτε πρόκειται για την ποιότητα των προτάσεων, την ικανότητα χειρισμού ανακριβών ερωτημάτων ή τη σωστή κατάταξη των αποτελεσμάτων… Κάθε λεπτομέρεια καθορίζει εάν ένας πελάτης ολοκληρώνει την αγορά του.

Κοινή χρήση άρθρου
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU