Οικονομικές τάσεις: τα ποσοστά αποταμίευσης αποκλίνουν πέρα από τον Ατλαντικό
Το ποσοστό αποταμίευσης των νοικοκυριών στην Ευρώπη έφτασε σε υψηλό τριετίας 15,7% το τρίμηνο που έληξε τον Ιούνιο, πολύ πάνω από τον προ πανδημίας κανόνα του 12,3%. Πρόσφατα στοιχεία της Eurostat Η τάση αυτή έρχεται σε έντονη αντίθεση με τις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου το ποσοστό προσωπικής αποταμίευσης το δεύτερο τρίμηνο ήταν 5,2%, λιγότερο χαμηλότερο από τον μέσο όρο μεταξύ 2010 και 2019 του 6,1%.
«Το χαμηλότερο ποσοστό αποταμίευσης των ΗΠΑ βοήθησε στην προώθηση των καταναλωτικών δαπανών, οι οποίες ήταν ο βασικός μοχλός της ανάπτυξης των ΗΠΑ και ένας βασικός λόγος για τον οποίο η οικονομία των ΗΠΑ αναπτύχθηκε πιο γρήγορα από την ευρωπαϊκή οικονομία», δήλωσε ο επικεφαλής οικονομολόγος της Moody’s Analytics .
Ωστόσο, η βιομηχανία λιανικής πώλησης των ΗΠΑ έχει προβλήματα καθώς ξεκινά η εορταστική περίοδος αγορών. Οι καταναλωτικές δαπάνες στις ΗΠΑ επιβραδύνθηκαν τον Αύγουστο, σημειώνοντας αύξηση μόλις 0,2% από 0,5% τον Ιούλιο. Τα στοιχεία από το Γραφείο Οικονομικής Ανάλυσης δείχνουν την πρόωρη επιστροφή στο σχολείο και τα έξοδα που σχετίζονται με τα ταξίδια, καθώς και τις συνεχείς πιέσεις αύξησης της απασχόλησης που ίσως παίζουν ρόλο σε αυτές τις χαμηλότερες δαπάνες.
Η καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ αυξάνεται εν μέσω συνεχιζόμενων προκλήσεων
Παρά τις δυσκολίες αυτές, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην οικονομία των ΗΠΑ είναι πολλά υποσχόμενη. Από 67,9 τον προηγούμενο μήνα, ο δείκτης καταναλωτικού κλίματος του Πανεπιστημίου του Μίσιγκαν σκαρφάλωσε στο 70,1.
«Ενώ το κλίμα παραμένει κάτω από τον ιστορικό μέσο όρο του, εν μέρει λόγω της απογοήτευσης για τις υψηλές τιμές, οι καταναλωτές έχουν πλήρη επίγνωση ότι ο πληθωρισμός συνέχισε να επιβραδύνεται», παρατήρησε η διευθύντρια ερευνών Joanne Hsu.
Επεσήμανε επίσης ότι τα αποτελέσματα των επόμενων εκλογών θα καθορίσουν τις προσδοκίες πολλών ανθρώπων.
Αν και εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με τα επίπεδα δαπανών καθώς πλησιάζει η σημαντική εορταστική περίοδος αγορών , αυτή η συγκρατημένη αισιοδοξία θα μπορούσε να βοηθήσει τα καταστήματα. Οι διαφορετικές αγοραστικές τάσεις στις ΗΠΑ και την Ευρώπη εφιστούν την προσοχή στην περίπλοκη αλληλεπίδραση γεωπολιτικών γεγονότων και οικονομικών στοιχείων που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των καταναλωτών και στις δύο πλευρές του Ατλαντικού.