
Για χρόνια, το Instagram λειτουργούσε σαν ιδιωτικό κλαμπ. Εκτός αν κάποιος είχε την εφαρμογή και αναζητούσε ενεργά τον λογαριασμό σας, το περιεχόμενό σας παρέμεινε αόρατο στον έξω κόσμο. Αυτός ο τοίχος μόλις έπεσε. Η Google μπορεί πλέον να ευρετηριάζει και να εμφανίζει δημόσιες αναρτήσεις από λογαριασμούς επιχειρήσεων και δημιουργών, πράγμα που σημαίνει ότι το περιεχόμενό σας στο Instagram μπορεί να αναζητηθεί σε ολόκληρο το διαδίκτυο.
Αυτή η αλλαγή επηρεάζει κάθε επωνυμία ηλεκτρονικού εμπορίου που χρησιμοποιεί το Instagram για μάρκετινγκ. Οι προσεκτικά σχεδιασμένες περιγραφές προϊόντων, οι εποχιακές καμπάνιες και η αφήγηση επωνυμιών έχουν πλέον τη δυνατότητα να προσεγγίσουν πελάτες μέσω αναζητήσεων Google και όχι μόνο μέσω του αλγορίθμου του Instagram.
Ποιος ευρετηριάζεται και ποιος όχι
Η αλλαγή ισχύει μόνο για δημόσιους επαγγελματικούς λογαριασμούς , τόσο εταιρικά προφίλ όσο και προφίλ δημιουργών, για χρήστες ηλικίας 18 ετών και άνω. Εάν διαχειρίζεστε μια επωνυμία ηλεκτρονικού εμπορίου, πιθανότατα ανήκετε σε αυτήν την κατηγορία. Οι προσωπικοί λογαριασμοί, τα ιδιωτικά προφίλ και οι χρήστες κάτω των 18 ετών παραμένουν ανεπηρέαστοι.
Οι φωτογραφίες, οι τροχοί, τα βίντεό σας, ακόμη και το κείμενο στις λεζάντες και τα hashtag σας γίνονται περιεχόμενο με δυνατότητα αναζήτησης. Αυτή η ανάρτηση κυκλοφορίας προϊόντος από τον περασμένο μήνα; Μπορεί τώρα να εμφανίζεται όταν κάποιος γκουγκλάρει την επωνυμία σας ή σχετικές λέξεις-κλειδιά.
Τι σημαίνει αυτό για το μάρκετινγκ ηλεκτρονικού εμπορίου
Για τους διαδικτυακούς λιανοπωλητές, αυτό δημιουργεί νέες ευκαιρίες και ευθύνες. Το περιεχόμενό σας στο Instagram λειτουργεί πλέον σαν μίνι σελίδες προορισμού που μπορούν να οδηγήσουν οργανική επισκεψιμότητα στο προφίλ σας και τελικά στον ιστότοπό σας.
Το εναλλακτικό κείμενο εικόνας, που προηγουμένως χρησιμοποιούνταν κυρίως για προσβασιμότητα, παίζει τώρα ρόλο στην ορατότητα αναζήτησης. Η στρατηγική χρήση hashtag γίνεται παρόμοια με τη βελτιστοποίηση λέξεων-κλειδιών. Το περιεχόμενο που κάποτε ήταν εφήμερο έχει πλέον εκτεταμένη διάρκεια ζωής στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Ωστόσο, αυτό σημαίνει επίσης ότι το πλαίσιο έχει μεγαλύτερη σημασία από ποτέ. Μια περιστασιακή ανάρτηση στα παρασκήνια που προορίζεται για τους οπαδούς σας μπορεί να προβληθεί από πιθανούς πελάτες που την συναντούν μέσω της Google. Το περιεχόμενό σας πρέπει να έχει νόημα για τα άτομα που το συναντούν εκτός του πλαισίου του Instagram.
Πώς να προσαρμόσετε τη στρατηγική σας
Οι επωνυμίες ηλεκτρονικού εμπορίου θα πρέπει να αρχίσουν να αντιμετωπίζουν τους υπότιτλους του Instagram σαν περιγραφές προϊόντων που πρέπει να λειτουργούν για τις μηχανές αναζήτησης. Χρησιμοποιήστε σαφή, περιγραφική γλώσσα αντί για εσωτερικά αστεία ή κρυπτικές αναφορές. Συμπεριλάβετε σχετικές λέξεις-κλειδιά φυσικά στους υπότιτλους σας.
Ελέγξτε τις πρόσφατες αναρτήσεις σας και εξετάστε το ενδεχόμενο αρχειοθέτησης οτιδήποτε μπορεί να προκαλέσει σύγχυση ή να αποξενώσει πιθανούς πελάτες που ανακαλύπτουν την επωνυμία σας μέσω αναζήτησης. Ενημερώστε το βιογραφικό σας ώστε να λειτουργεί τόσο ως εισαγωγή Instagram όσο και ως απόσπασμα αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Η εξαίρεση είναι δυνατή
Εάν αυτό το επίπεδο ορατότητας δεν ευθυγραμμίζεται με τη στρατηγική της επωνυμίας σας, μπορείτε να απενεργοποιήσετε την εξωτερική ευρετηρίαση μέσω των Ρυθμίσεων → Απορρήτου → των μηχανών αναζήτησης. Μπορείτε επίσης να επιστρέψετε σε έναν προσωπικό λογαριασμό, αν και αυτό περιορίζει την πρόσβαση σε επιχειρηματικά εργαλεία, όπως πληροφορίες και προγραμματισμό.
Η αλλαγή αντιπροσωπεύει την εξέλιξη του Instagram από μια κλειστή κοινωνική πλατφόρμα σε μέρος του ευρύτερου ιστού με δυνατότητα αναζήτησης. Για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου που είναι έτοιμες να αγκαλιάσουν αυτή τη στροφή, προσφέρει ένα νέο κανάλι οργανικής ανακάλυψης και απόκτησης πελατών.