6 λεπτά για ανάγνωση

Οι γιορτινές αγορές ξεκινούν πλέον το καλοκαίρι και διαρκούν 3 μήνες, αποκαλύπτει έρευνα

Η Amazon Ads κυκλοφόρησε έναν οδηγό μάρκετινγκ για την εορταστική περίοδο του 2025. Τα ευρήματα δείχνουν μια ριζική αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά: το 14% των πελατών ξεκινά τις αγορές του το καλοκαίρι και το 31% ολοκληρώνει τις αγορές του μετά την Cyber Monday. Η τιμή και το ποιοτικό περιεχόμενο έχουν μεγαλύτερη σημασία από ποτέ.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Οι γιορτινές αγορές ξεκινούν πλέον το καλοκαίρι και διαρκούν 3 μήνες, αποκαλύπτει έρευνα
Πηγή: ChatGPT

Οι ευρύτερες τάσεις αγορών στο Amazon διαμορφώνουν την εποχή

Πριν βουτήξετε σε στρατηγικές ειδικά για τις διακοπές, πρόσφατη έρευνα από το Amazon Shopper Report 2025 της Remazing και της Appinio αποκαλύπτει θεμελιώδεις αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες ψωνίζουν στο Amazon—πληροφορίες που επηρεάζουν άμεσα τον προγραμματισμό των διακοπών.

Το 95% των καταναλωτών αναφέρει την τιμή ως τον κύριο παράγοντα αγοράς. Ακριβώς πίσω από αυτό έρχεται η ποιότητα του περιεχομένου. Το 92% των πελατών χρειάζονται λεπτομερείς περιγραφές προϊόντων. Το 91% βασίζεται σε κριτικές. Η τιμή προσελκύει την προσοχή, αλλά το περιεχόμενο μετατρέπει το ενδιαφέρον σε αγορές.

Η αγοραστική δύναμη μειώνεται. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών έχει μειωθεί, οδηγώντας σε χαμηλότερες μέσες μηνιαίες δαπάνες στην Amazon. Οι Βρετανοί αγοραστές ξοδεύουν συνήθως λιγότερα από 50 £, ενώ οι ΗΠΑ και η Γερμανία διατηρούν υψηλότερα επίπεδα δαπανών πάνω από 100 $ και 100 €, αντίστοιχα.

Bar chart showing average monthly Amazon spending across Germany, France, Italy, Spain, UK, and US, with most shoppers spending €0-100 per month in 2025

Source: Amazon Shopper Report 2025 (Remazing & Appinio, June 2025)

Ο Temu και ο Shein αντιμετωπίζουν προκλήσεις μετατροπής

Η ευαισθητοποίηση για τις πλατφόρμες Temu και Shein έχει αυξηθεί ραγδαία. Ωστόσο, η μετατροπή υστερεί σε σχέση με την πραγματική επίγνωση.

Το 52% για την Temu και το 48% για τη Shein δεν έχουν κάνει ακόμη αγορά, παρόλο που έχουν ακούσει για αυτές τις πλατφόρμες. Η πρόκληση είναι η μετατροπή της αναγνωρισιμότητας σε πραγματικές πωλήσεις.

Ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης της Amazon, Rufus, δεν παίζει ακόμη σημαντικό ρόλο. Το 72% των ερωτηθέντων δεν το έχει ακούσει. Μόνο το 17% όσων το γνωρίζουν λένε ότι βοήθησε στην αγορά τους. Εξυπηρετεί περισσότερο την ανακάλυψη προϊόντων παρά τη μετατροπή.

Για τα μέλη του Amazon Prime, η παράδοση παραμένει η μεγαλύτερη αξία. Το 78% εκτιμά τη δωρεάν παράδοση και το 68% τη γρήγορη παράδοση. Η βασική πρόταση αξίας εξακολουθεί να συνδέεται με τα logistics, όχι με το περιεχόμενο ή τα χαρακτηριστικά AI.

Bar chart comparing Temu and Shein awareness and purchase rates in 2024 vs 2025, showing high awareness but low conversion for both platforms

Source: Amazon Shopper Report 2025 (Remazing & Appinio, June 2025)

Η σεζόν εκτείνεται σε σχεδόν τρεις μήνες

Ο οδηγός μάρκετινγκ διακοπών του Amazon Ads επισημαίνει μια σημαντική αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα. Το 14% των αγοραστών ξεκινούν τις γιορτινές αγορές τους κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Ένα άλλο 42% σχεδιάζει να ψωνίσει πριν από την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Το 2025, η Ημέρα των Ευχαριστιών πέφτει στις 27 Νοεμβρίου. Το αποτέλεσμα; Υψηλότερη συγκέντρωση πωλήσεων τον Δεκέμβριο. Το 31% των πελατών θα ολοκληρώσει τις αγορές του μεταξύ της Cyber Monday και της Πρωτοχρονιάς.

Οι καμπάνιες που επικεντρώνονται μόνο στην εβδομάδα της Black Friday θα χάσουν μεγάλο μέρος των πελατών. Το παράθυρο αγορών έχει επεκταθεί σε σχεδόν τρεις μήνες, με αιχμές γύρω από πολιτιστικές στιγμές.

Διαχωρίστε τις καμπάνιες σε φάσεις

Η Amazon Ads συνιστά τη διάσπαση της στρατηγικής σε τρία μέρη:

  • Προπορευόμενος
  • Κορυφή
  • Προβάδισμα

Για κάθε εκδήλωση ξεχωριστά.

Οι τελευταίοι τρεις μήνες του χρόνου είναι γεμάτοι με στιγμές αγορών. Ένα λεπτομερές ημερολόγιο βοηθά στον προγραμματισμό του πότε θα ξεκινήσει ποια καμπάνια. Η χορηγούμενη τηλεόραση μπορεί να αυξήσει την έγκαιρη αναγνωρισιμότητα, η διαφημιζόμενη προβολή μπορεί να προσεγγίσει πελάτες εκτός του καταστήματος.

Το επαναληπτικό μάρκετινγκ μέσω προβολών στο Διαφημιζόμενο δίκτυο προβολής καταγράφει όσους περιηγήθηκαν αλλά δεν έκαναν αγορά. Μπορεί να μετατραπούν αργότερα στη σεζόν.

Η ομορφιά και το φαγητό είναι πλέον δώρα

Οι δωροκάρτες και τα κουπόνια προηγούνται με 54%, ακολουθούμενα από τα παιχνίδια με 48% και τα ρούχα και τα υποδήματα με 47%. Αλλά οι θέσεις κάτω από αυτές έχουν αλλάξει σημαντικά.

Η ομορφιά και η προσωπική φροντίδα έφτασαν το 37%, τα τρόφιμα και τα ποτά ανέβηκαν στο 34% και η υγεία και η ευεξία κατέχουν πλέον το 25% του μεριδίου του καλαθιού δώρων. Οι κατηγορίες που παραδοσιακά δεν θεωρούνται δώρα διακοπών αποτελούν πλέον σταθερά μέρος των εορταστικών αγορών.

Table showing 2024 US holiday gift purchase percentages, led by gift cards at 54%, toys at 48%, and clothing at 47%

Source: advertising.amazon.com

Πώς να μετατρέψετε τα καθημερινά προϊόντα σε δώρα

Απλώς αλλάξτε θέση. Αντί για «Καθημερινή ενυδάτωση», χρησιμοποιήστε «Λάμψη που αξίζει δώρο». Τα δημιουργικά σε Χορηγούμενα Προϊόντα και Χορηγούμενες Επωνυμίες θα πρέπει να αντικατοπτρίζουν θέματα δώρων ακόμη και για καθημερινά προϊόντα.

Οι λέξεις-κλειδιά χρειάζονται επέκταση. Για ένα μπλέντερ, μην προσθέτετε μόνο “μπλέντερ”, αλλά και “μίξερ κουζίνας”, “επεξεργαστή τροφίμων”, “αποχυμωτή”, “εργαλεία προετοιμασίας γευμάτων”. Η ευρεία αντιστοίχιση στη στόχευση λέξεων-κλειδιών ή στα είδη κοινού εντός της αγοράς στο Διαφημιζόμενο δίκτυο προβολής συμβάλλει στην προσέγγιση νέων πελατών.

Το Brand Store θα πρέπει να λάβει μια εποχιακή ενημέρωση. Προσθέστε τις ενότητες “Δώρα ανά τιμή” ή “Δώρα για αυτόν/αυτήν/αυτούς” ακόμη και για καθημερινά απαραίτητα. Φωτογραφίες lifestyle ή εποχιακό περιεχόμενο Α+ που δείχνουν προϊόντα ως δώρα, όχι μόνο σε χρήση.

Κατά τη διάρκεια της Black Friday και της Cyber Monday, οι πωλήσεις μέσω Χορηγούμενων Προϊόντων, Χορηγούμενων Επωνυμιών και Διαφημιζόμενης Προβολής αυξήθηκαν κατά 121% σε σύγκριση με τη μέση αύξηση της κατηγορίας.

Οι πελάτες αναζητούν αξία

Το 59% των καταναλωτών αναζητά ενεργά τρόπους εξοικονόμησης καθημερινών εξόδων. Ο λόγος είναι ξεκάθαρος: αυξανόμενος πληθωρισμός και οικονομική αβεβαιότητα.

Λειτουργούν πολλαπλές συσκευασίες ή πακέτα με καλύτερες τιμές από τους ανταγωνιστές. Οι καλύτερες βαθμολογίες σε παρόμοιες τιμές έχουν επίσης σημασία.

Οι συμφωνίες χρειάζονται σαφή επικοινωνία. Το Brand Store με ενεργές προσφορές εμφανίζει αυτόματα τη σελίδα Όλες οι προσφορές. Μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε μια προσαρμοσμένη σελίδα με προϊόντα που πληρούν τις προϋποθέσεις για προσφορές και το γραφικό στοιχείο Επιλεγμένες προσφορές.

Μία εποχή, πολλές γιορτές

Η περίοδος των γιορτών δεν είναι μόνο μια στιγμή ή μια χώρα. Η Black Friday και η Cyber Monday, που ξεκίνησαν στις ΗΠΑ, αναμένονται πλέον από πελάτες σε πολλές χώρες.

Το Diwali ή η Ημέρα των Singles ενισχύουν τις πωλήσεις όπου οι τοπικές κοινότητες σηματοδοτούν αυτές τις περιστάσεις. Η Amazon δραστηριοποιείται πλέον σε 23 χώρες.

Οι πωλήσεις σε διάφορες περιοχές επιτρέπουν την αξιοποίηση διαφορετικών πολιτιστικών στιγμών. Ενώ η σεζόν τελειώνει σε μια χώρα, μόλις ξεκινά σε μια άλλη.

Εντοπισμός και επέκταση

Οι εκστρατείες για πολλές χώρες χρειάζονται σχεδιασμό με γνώμονα τις τοπικές εκδηλώσεις. Το κοινό που έχει δημιουργηθεί από την Amazon βοηθά στην προσέγγιση όσων περιηγούνται σε προϊόντα διακοπών.

Κατά τη δημιουργία μη αυτόματων καμπανιών λέξεων-κλειδιών σε προϊόντα διαφημιζόμενων και επωνυμίες διαφημιζόμενων, η Amazon προσφέρει σχετικές μεταφράσεις. Το δημιουργικό AI μπορεί να δημιουργήσει γρήγορα τοπικές εκδόσεις διαφημιστικών κειμένων ή επικεφαλίδων δώρων.

Οι μάρκες που χρησιμοποιούν ευρωπαϊκές και άλλες αγορές πέρα από τις ΗΠΑ μπορούν να αναπτυχθούν ταχύτερα και πιο οικονομικά.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU