Η προσέλκυση της προσοχής των καταναλωτών μεταξύ πολλών ανταγωνιστών αποτελεί πρόκληση όχι μόνο στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η έκθεση “Breaking Taboos: How breaking convention pays out” χρησιμοποιεί δεδομένα από τη βάση δεδομένων δοκιμών δημιουργικού της Ipsos για να απεικονίσει την αποτελεσματικότητα των συναισθηματικά φορτισμένων διαφημίσεων που ξεπερνούν τα όρια.
Η ανάλυση δείχνει ότι οι διαφημίσεις που επιλέγουν να ξεφύγουν από την πεπατημένη και να φέρουν αντισυμβατικά θέματα μπορούν να αυξήσουν την προσοχή έως και 21%.
Η δημιουργία συναισθηματικά φορτισμένων διαφημίσεων μπορεί να αποφέρει πιο αποτελεσματικά επιχειρηματικά αποτελέσματα για τις επωνυμίες. Οι θετικές διαφημίσεις που περιέχουν αυτά τα στοιχεία είναι περίπου 40% πιο πιθανό να υποστηρίξουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη της επωνυμίας και να μειώσουν την ευαισθησία στην τιμή της επωνυμίας.
Αυτό σημαίνει ότι μια τολμηρή προσέγγιση στη διαφήμιση που σπάει τις συμβάσεις όχι μόνο τραβάει αμέσως την προσοχή, αλλά προωθεί επίσης τη μακροπρόθεσμη αφοσίωση των πελατών και τη δύναμη της μάρκας.
Παρά αυτά τα σαφή πλεονεκτήματα, ορισμένες μάρκες εξακολουθούν να διστάζουν να αφήσουν τις διαφημίσεις τους να βγουν από τη ζώνη άνεσης. Φυσικά, κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις. Όταν προσπαθείτε να προκαλέσετε συναισθήματα, πρέπει να υπολογίζετε στο γεγονός ότι δεν είναι πάντα μόνο θετικά.
Τα στοιχεία της Ipsos δείχνουν αύξηση κατά 107% των ανησυχιών σχετικά με τις αρνητικές αντιδράσεις στην υποστήριξη των δικαιωμάτων των γυναικών. Αυτός ο φόβος είναι κατανοητός σε μια εποχή που τα brands κινδυνεύουν να θεωρηθούν αναίσθητα ή να αντιμετωπίσουν τη λεγόμενη Cancel Culture.
Για τις μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου, αυτά τα ευρήματα υπογραμμίζουν τα πιθανά οφέλη από την τολμηρή ώθηση των ορίων στη διαφήμιση. Δημιουργώντας συναισθηματικά ηχηρές και μη συμβατικές διαφημίσεις, οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου μπορούν να προσελκύσουν την προσοχή των καταναλωτών, να προωθήσουν τη μακροπρόθεσμη αφοσίωση και τελικά να επιτύχουν μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία.
Η Ipsos παρακολούθησε 36 διαφημιστικές καμπάνιες και παρακολούθησε τον τρόπο με τον οποίο συζητήθηκαν. Οι ιδέες αποκάλυψαν τέσσερις τομείς που αυξάνουν την επιτυχία και τη θετική αντίληψη:
- Πολιτιστικός αντίκτυπος: Η Ipsos συνιστά τη δημιουργία διαφημίσεων που αντικατοπτρίζουν τον πραγματικό κόσμο. Δίνει μεγαλύτερη αξία στην ανάγκη να πούμε κάτι, όχι να πουλήσουμε κάτι.
- Τολμηρή δημιουργικότητα: Όταν φέρνετε διαμάχη, προσπαθήστε να την καρυκεύσετε λίγο. Η έκπληξη του ευρέος κοινού με μη συμβατικά γραφικά, εκτέλεση ή αντιγραφή μπορεί να σας βοηθήσει να τα μετατρέψετε σε πελάτες.
- Θετικά συναισθήματα: Η διαμάχη της εκστρατείας επιτίθεται στις αισθήσεις. Προσπαθήστε να κάνετε την τελική εντύπωση θετική.
- Δημιουργήστε διαμάχη: Θυμηθείτε ότι δεν χρειάζεται να ευχαριστείτε όλους. Αυτός είναι ο κίνδυνος διαμάχης και τα σχόλια από τους επικριτές επιβεβαιώνουν ότι έχετε χτυπήσει πραγματικά μια χορδή.