
Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στο σπίτι και την ομορφιά
Η κατηγορία Home & Garden ηγήθηκε με αύξηση 18.7% στις συνεδρίες εφαρμογών. Ακολούθησε η ομορφιά με 16,7% και η μόδα με 12,5%. Αγορές όπως το Amazon και το eBay αναπτύχθηκαν πιο αργά κατά 5.3%.
Συγκεκριμένα, η επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο στη μόδα και τις αγορές στην πραγματικότητα μειώθηκε. Η μόδα σημείωσε πτώση 3.4% στις επισκέψεις. Οι αγορές υποχώρησαν 4.2%. Ωστόσο, οι εφαρμογές σε αυτές τις κατηγορίες συνέχισαν να αυξάνονται.

Source: Similarweb & HypeAuditor report 2025
Ο Temu διαχειρίστηκε την ανάπτυξη και στα δύο μέτωπα
Η κινεζική αγορά Temu αποτελεί εξαίρεση. Κατά τη διάρκεια του έτους, αυξήθηκε κατά 56.9% στον ιστό και 54.4% στην εφαρμογή. Μετά από αγώνες στις ΗΠΑ, η εταιρεία στράφηκε σε άλλες αγορές. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, έφτασε τα 12,18 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, στη Βραζιλία, σχεδόν 30 εκατομμύρια.
Σύμφωνα με το HypeAuditor, ο Temu δημιούργησε ένα δίκτυο με πάνω από 13,000 influencers στο Instagram. Η εκτιμώμενη προσέγγιση χρηστών της καμπάνιας έφτασε τα 2,3 δισεκατομμύρια εμφανίσεις, με κερδισμένη αξία μέσων ύψους 186 εκατομμυρίων δολαρίων.
Η ELF στοιχηματίζει σε AI και Gen Z
Η μάρκα καλλυντικών elf παρουσίασε αύξηση 138% στους καθημερινούς ενεργούς χρήστες μετά την απόκτηση του Rhode της Hailey Bieber. Η εφαρμογή διαθέτει ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται Color e.l.f.nalysis για την επιλογή αποχρώσεων μακιγιάζ με βάση τον τόνο του δέρματος.
Πάνω από το 45% των χρηστών εφαρμογών ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 18-24 ετών. Στο Instagram, το elf έχει περίπου 34% χρήστες ηλικίας 18-24 ετών και 40% ηλικίας 25-34 ετών.
Η Depop οδηγεί το κύμα μεταπώλησης
Η μεταχειρισμένη πλατφόρμα Depop κατέγραψε το μεγαλύτερο άλμα – 221% στις λήψεις εφαρμογών κατά τη διάρκεια του έτους. Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν κατά 51% σε 1,24 εκατομμύρια.
Η καμπάνια «Η Νέα Υόρκη είναι στο Depop» τον Ιούνιο του 2025 πυροδότησε ένα κύμα ανάπτυξης. Η πλατφόρμα αξιοποίησε 1,500 nano και micro-influencers με λιγότερους από 50,000 ακόλουθους. Συνολικά προέκυψαν 3,500 αναρτήσεις στο Instagram με περιεχόμενο από τους ίδιους τους πωλητές.
Το 52% των χρηστών της εφαρμογής είναι ηλικίας 18-24 ετών. Ο σχεδιασμός της εφαρμογής μιμείται το Instagram – με προφίλ, ακόλουθους και likes αντί για μια παραδοσιακή διάταξη e-shop.
Η ΙΚΕΑ έρχεται σε αντίθεση με την τάση στο σπίτι και τον κήπο
Ο σουηδικός λιανοπωλητής πέτυχε αύξηση 12,6% στις περιόδους σύνδεσης εφαρμογών, παρόλο που η επισκεψιμότητα στον ιστό μειώθηκε κατά 0,9%. Η εφαρμογή περιλαμβάνει εργαλεία AR για την οπτικοποίηση επίπλων στο διάστημα, τον έλεγχο αποθεμάτων και την πληρωμή μέσω κωδικών QR.
Η ανάλυση συναισθήματος δείχνει ότι οι χρήστες δίνουν θετικές αξιολογήσεις, ειδικά για τη λειτουργία προβολής AR και την επιλογή γρήγορης πληρωμής στο κατάστημα. Η αφοσίωση αυξάνεται κατά τη διάρκεια των προσφορών – για παράδειγμα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών εκπτώσεων του 2025.
7,300 αναρτήσεις για το IKEA εμφανίστηκαν στο Instagram κατά τη διάρκεια του έτους, με το 90% να προέρχεται από δημιουργούς nano με λιγότερους από 10,000 ακόλουθους. Κυριαρχούν τα hacks, τα έργα DIY και οι ανακαινίσεις IKEA.

Source: Similarweb & HypeAuditor report 2025
Τι σημαίνει αυτό για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου
Η μετάβαση από τον ιστό στην εφαρμογή δεν είναι προσωρινή. Οι εταιρείες χρειάζονται εφαρμογές που κάνουν περισσότερα από το να αναπαράγουν τον ιστότοπό τους. Τα δεδομένα δείχνουν τρία μοτίβα: εργαλεία που επιλύουν προβλήματα (AR της IKEA, αντιστοίχιση χρωμάτων της ELF), λειτουργίες που οδηγούν σε επαναλαμβανόμενες επισκέψεις (προγράμματα αφοσίωσης, ειδοποιήσεις push) και περιεχόμενο που λειτουργεί σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπου οι πελάτες περνούν ήδη χρόνο.
Οι επωνυμίες που κερδίζουν στις εφαρμογές εστιάζουν σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες και βασίζονται σε συμπεριφορά που δίνει προτεραιότητα στα κινητά. Οι χρήστες της Gen Z αναμένουν διεπαφές που μοιάζουν με το Instagram και εξατομικευμένες εμπειρίες. Οι εταιρείες χωρίς σαφή στρατηγική εφαρμογών κινδυνεύουν να χάσουν την αφοσίωση ακόμα κι αν η επισκεψιμότητά τους στον ιστό φαίνεται σταθερή.
Το μοτίβο ισχύει σε διαφορετικές αγορές. Τα δεδομένα των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Βραζιλίας δείχνουν όλα προς την ίδια κατεύθυνση – οι πελάτες μετακινούνται σε εφαρμογές είτε βρίσκονται σε ώριμες είτε σε αναπτυσσόμενες περιοχές ηλεκτρονικού εμπορίου.