4 λεπτά για ανάγνωση

Οι εφαρμογές για κινητά ξεπερνούν τους ιστότοπους στο ηλεκτρονικό εμπόριο – εδώ είναι τα δεδομένα

Ενώ η επισκεψιμότητα ιστοτόπων ηλεκτρονικού εμπορίου παραμένει στάσιμη, οι εφαρμογές κατέγραψαν διψήφια ανάπτυξη. Νέα ανάλυση από το Similarweb δείχνει μια αλλαγή στην αγοραστική συμπεριφορά των πελατών σε όλες τις κατηγορίες. Οι ιστότοποι ηλεκτρονικών καταστημάτων έχασαν τη δυναμική τους τον περασμένο χρόνο. Ο αριθμός των επισκέψεων μειώθηκε κατά 1% και οι μοναδικοί επισκέπτες αυξήθηκαν μόλις κατά 1%. Οι εφαρμογές για κινητά, εν τω μεταξύ, αυξήθηκαν κατά 13% σε περιόδους σύνδεσης κατά την ίδια περίοδο.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Οι εφαρμογές για κινητά ξεπερνούν τους ιστότοπους στο ηλεκτρονικό εμπόριο – εδώ είναι τα δεδομένα
Πηγή: ChatGPT
Τα δεδομένα προέρχονται από ανάλυση των Similarweb και HypeAuditor, οι οποίοι παρακολούθησαν την παγκόσμια συμπεριφορά των χρηστών από τον Ιούλιο του 2023 έως τον Ιούνιο του 2025 σε τέσσερις μεγάλες κατηγορίες ηλεκτρονικού εμπορίου, με μελέτες περιπτώσεων που επικεντρώνονται στις αγορές των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Βραζιλίας.

Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στο σπίτι και την ομορφιά

Η κατηγορία Home & Garden ηγήθηκε με αύξηση 18.7% στις συνεδρίες εφαρμογών. Ακολούθησε η ομορφιά με 16,7% και η μόδα με 12,5%. Αγορές όπως το Amazon και το eBay αναπτύχθηκαν πιο αργά κατά 5.3%.

Συγκεκριμένα, η επισκεψιμότητα στο διαδίκτυο στη μόδα και τις αγορές στην πραγματικότητα μειώθηκε. Η μόδα σημείωσε πτώση 3.4% στις επισκέψεις. Οι αγορές υποχώρησαν 4.2%. Ωστόσο, οι εφαρμογές σε αυτές τις κατηγορίες συνέχισαν να αυξάνονται.

Mobile apps outgrowing websites in Home & Garden e-commerce: web visits down 4.2%, app sessions up 18.7% from July 2023 to June 2025 data chart

Source: Similarweb & HypeAuditor report 2025

Ο Temu διαχειρίστηκε την ανάπτυξη και στα δύο μέτωπα

Η κινεζική αγορά Temu αποτελεί εξαίρεση. Κατά τη διάρκεια του έτους, αυξήθηκε κατά 56.9% στον ιστό και 54.4% στην εφαρμογή. Μετά από αγώνες στις ΗΠΑ, η εταιρεία στράφηκε σε άλλες αγορές. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, έφτασε τα 12,18 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως, στη Βραζιλία, σχεδόν 30 εκατομμύρια.

Σύμφωνα με το HypeAuditor, ο Temu δημιούργησε ένα δίκτυο με πάνω από 13,000 influencers στο Instagram. Η εκτιμώμενη προσέγγιση χρηστών της καμπάνιας έφτασε τα 2,3 δισεκατομμύρια εμφανίσεις, με κερδισμένη αξία μέσων ύψους 186 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η ELF στοιχηματίζει σε AI και Gen Z

Η μάρκα καλλυντικών elf παρουσίασε αύξηση 138% στους καθημερινούς ενεργούς χρήστες μετά την απόκτηση του Rhode της Hailey Bieber. Η εφαρμογή διαθέτει ένα εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης που ονομάζεται Color e.l.f.nalysis για την επιλογή αποχρώσεων μακιγιάζ με βάση τον τόνο του δέρματος.

Πάνω από το 45% των χρηστών εφαρμογών ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 18-24 ετών. Στο Instagram, το elf έχει περίπου 34% χρήστες ηλικίας 18-24 ετών και 40% ηλικίας 25-34 ετών.

Η Depop οδηγεί το κύμα μεταπώλησης

Η μεταχειρισμένη πλατφόρμα Depop κατέγραψε το μεγαλύτερο άλμα – 221% στις λήψεις εφαρμογών κατά τη διάρκεια του έτους. Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν κατά 51% σε 1,24 εκατομμύρια.

Η καμπάνια «Η Νέα Υόρκη είναι στο Depop» τον Ιούνιο του 2025 πυροδότησε ένα κύμα ανάπτυξης. Η πλατφόρμα αξιοποίησε 1,500 nano και micro-influencers με λιγότερους από 50,000 ακόλουθους. Συνολικά προέκυψαν 3,500 αναρτήσεις στο Instagram με περιεχόμενο από τους ίδιους τους πωλητές.

Το 52% των χρηστών της εφαρμογής είναι ηλικίας 18-24 ετών. Ο σχεδιασμός της εφαρμογής μιμείται το Instagram – με προφίλ, ακόλουθους και likes αντί για μια παραδοσιακή διάταξη e-shop.

Η ΙΚΕΑ έρχεται σε αντίθεση με την τάση στο σπίτι και τον κήπο

Ο σουηδικός λιανοπωλητής πέτυχε αύξηση 12,6% στις περιόδους σύνδεσης εφαρμογών, παρόλο που η επισκεψιμότητα στον ιστό μειώθηκε κατά 0,9%. Η εφαρμογή περιλαμβάνει εργαλεία AR για την οπτικοποίηση επίπλων στο διάστημα, τον έλεγχο αποθεμάτων και την πληρωμή μέσω κωδικών QR.

Η ανάλυση συναισθήματος δείχνει ότι οι χρήστες δίνουν θετικές αξιολογήσεις, ειδικά για τη λειτουργία προβολής AR και την επιλογή γρήγορης πληρωμής στο κατάστημα. Η αφοσίωση αυξάνεται κατά τη διάρκεια των προσφορών – για παράδειγμα κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών εκπτώσεων του 2025.

7,300 αναρτήσεις για το IKEA εμφανίστηκαν στο Instagram κατά τη διάρκεια του έτους, με το 90% να προέρχεται από δημιουργούς nano με λιγότερους από 10,000 ακόλουθους. Κυριαρχούν τα hacks, τα έργα DIY και οι ανακαινίσεις IKEA.

IKEA hack Instagram content and influencer marketing stats showing mobile apps outgrowing websites: 7.3K posts, 5K influencers, 529M reach

Source: Similarweb & HypeAuditor report 2025

Τι σημαίνει αυτό για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου

Η μετάβαση από τον ιστό στην εφαρμογή δεν είναι προσωρινή. Οι εταιρείες χρειάζονται εφαρμογές που κάνουν περισσότερα από το να αναπαράγουν τον ιστότοπό τους. Τα δεδομένα δείχνουν τρία μοτίβα: εργαλεία που επιλύουν προβλήματα (AR της IKEA, αντιστοίχιση χρωμάτων της ELF), λειτουργίες που οδηγούν σε επαναλαμβανόμενες επισκέψεις (προγράμματα αφοσίωσης, ειδοποιήσεις push) και περιεχόμενο που λειτουργεί σε πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης όπου οι πελάτες περνούν ήδη χρόνο.

Οι επωνυμίες που κερδίζουν στις εφαρμογές εστιάζουν σε συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες και βασίζονται σε συμπεριφορά που δίνει προτεραιότητα στα κινητά. Οι χρήστες της Gen Z αναμένουν διεπαφές που μοιάζουν με το Instagram και εξατομικευμένες εμπειρίες. Οι εταιρείες χωρίς σαφή στρατηγική εφαρμογών κινδυνεύουν να χάσουν την αφοσίωση ακόμα κι αν η επισκεψιμότητά τους στον ιστό φαίνεται σταθερή.

Το μοτίβο ισχύει σε διαφορετικές αγορές. Τα δεδομένα των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Βραζιλίας δείχνουν όλα προς την ίδια κατεύθυνση – οι πελάτες μετακινούνται σε εφαρμογές είτε βρίσκονται σε ώριμες είτε σε αναπτυσσόμενες περιοχές ηλεκτρονικού εμπορίου.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU