
Οι κορυφαίες υπερδυνάμεις ηλεκτρονικού εμπορίου στον κόσμο
- Alibaba: Ξεκίνησε μια μηχανή αναζήτησης B2B με τεχνητή νοημοσύνη που ονομάζεται Accio, προσεγγίζοντας 500.000 χρήστες ΜΜΕ και αυξάνοντας τα ποσοστά μετατροπής κατά σχεδόν 30%.
- Amazon: Εφαρμογή τεχνολογίας ανάκτησης πακέτων με «υποβοήθηση όρασης» που μείωσε την προσπάθεια των οδηγών κατά 67% και εξοικονόμησε πάνω από 30 λεπτά ανά διαδρομή παράδοσης. Πέτυχε ποσοστό μετατροπής 10.75% το 2024.
- Μπότες: Ενίσχυση της θέσης της στην αγορά ομορφιάς, έναρξη υπηρεσιών ταχείας παράδοσης και αξιοποίηση των δεδομένων των πελατών για την εξέλιξη των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης. Είδε τις ψηφιακές πωλήσεις να αυξάνονται κατά 23% σε ετήσια βάση.
- Currys: Εστίαση στον ψηφιακό μετασχηματισμό με ηλεκτρονική σήμανση ραφιών, ψηφιακά συστήματα αναμονής και συνεργασίες με τη Microsoft για την αξιοποίηση της τεχνολογίας AI.
- Επόμενο: Έφτασε το ορόσημο κέρδους 1 δισεκατομμυρίου λιρών, επεκτάθηκε στην Ινδία μέσω συνεργασίας με τη Myntra και ξεκίνησε την πολυτελή πλατφόρμα Seasons.
- Ocado Retail: Αξιοποίησε τη ρομποτική και τον αυτοματισμό για ταχύτερη επεξεργασία παραγγελιών, με ρομπότ που επιτρέπουν την παραλαβή μιας παραγγελίας 50 τεμαχίων σε μόλις 10 λεπτά.
- Tesco: Πιλοτική εφαρμογή εξατομικευμένων εκπτώσεων Clubcard με βάση την αγοραστική συμπεριφορά και έναρξη μιας διαδικτυακής αγοράς με περισσότερα από 20.000 προϊόντα τρίτων.
- The Very Group: Επένδυση σε λύσεις AI και δεδομένων, χρησιμοποιώντας μοντελοποίηση βάσει AI για τη βελτίωση των προβλέψεων μετοχών και λανσάροντας μια πλατφόρμα μέσων λιανικής που ονομάζεται Very Media Group.
- Walmart: Παρουσιάζουμε τις εμπειρίες αγορών metaverse μέσω του Roblox και μιας κοινωνικής πλατφόρμας που ονομάζεται “Shop with Friends” για να προσελκύσουμε νεότερους αγοραστές.
Με το 81% των ερωτηθέντων καταναλωτών να προτιμούν επιχειρήσεις που παρέχουν εξατομικευμένες εμπειρίες, η εξατομίκευση έχει γίνει το ιερό δισκοπότηρο. Ένα άλλο μέτωπο που κατακτάται είναι η ευελιξία πληρωμών. Ο John Lewis συνεργάστηκε με την Klarna για να παρέχει επιλογές buy-now-pay-later στους διαδικτυακούς καταναλωτές της, ενώ η Currys ξεκίνησε το “flexpay” για ευέλικτες επιλογές πληρωμής.
Το κοινωνικό εμπόριο εξακολουθεί να κερδίζει προς τα εμπρός, καθώς προβλέπεται να φτάσει τα 6,2 τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως έως το 2030. Προερχόμενες από την Κίνα, οι αγορές ζωντανής ροής έχουν εξελιχθεί σε μια βιομηχανία 512 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μέχρι το 2026, προβλέπεται να αντιπροσωπεύει έως και το 20% όλων των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Η έκθεση του Retail Week δίνει έμφαση σε πέντε βασικές τακτικές για τους εμπόρους που επιθυμούν να βελτιώσουν την παρουσία τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο:
- επένδυση στην τεχνητή νοημοσύνη σε όλη την αλυσίδα αξίας
- Θωράκιση του μέλλοντος με καινοτομίες έξυπνων ψηφιακών πληρωμών
- Χρήση προγραμμάτων αφοσίωσης και πληροφοριών δεδομένων
- Δίνοντας έμφαση στη γρήγορη παράδοση
- Ευχαριστώντας τους καταναλωτές με συναρπαστικές διαδικτυακές εμπειρίες