4 λεπτά για ανάγνωση

Οι κινεζικοί γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου κάνουν φλανκ στις δοκιμές ασφαλείας της ΕΕ: ποσοστό αποτυχίας 95%

Η κυριαρχία των κινεζικών πλατφορμών ηλεκτρονικού εμπορίου στις ευρωπαϊκές αγορές έχει εγείρει σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες. Σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές αρχές εποπτείας της αγοράς, ένα εκπληκτικό 85-95% των προϊόντων Shein, AliExpress και Temu δεν συμμορφώνονται με τα πρότυπα ασφαλείας της ΕΕ, όπως αναφέρθηκε από το Ecommerce News.

Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Οι κινεζικοί γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου κάνουν φλανκ στις δοκιμές ασφαλείας της ΕΕ: ποσοστό αποτυχίας 95%
Πηγή: Depositphotos

Κινεζική αύξηση ηλεκτρονικού εμπορίου

Η Shein και η Temu κλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να παράσχουν εξηγήσεις σχετικά με τις πολιτικές τους για την προστασία των καταναλωτών, ειδικά όσον αφορά την ασφάλεια των παιδιών, έως τις 12 Ιουλίου 2024. Με την Temu να φτάνει τα 75 εκατομμύρια χρήστες στην ΕΕ και τη Shein να αναφέρει 108 εκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες, και οι δύο πλατφόρμες έχουν σημαντικές βάσεις χρηστών στην Ευρώπη.

Ο όγκος των δεμάτων που εισέρχονται στις Κάτω Χώρες, μια βασική πύλη για το κινεζικό ηλεκτρονικό εμπόριο, έχει αυξηθεί εκθετικά. Σύμφωνα με στοιχεία των ολλανδικών τελωνείων, ο αριθμός των δεμάτων αυξήθηκε δραματικά από 172 εκατομμύρια το 2021 σε 718 εκατομμύρια το 2023.

Τοξική ανάπτυξη

Ένας πρόσφατος έλεγχος 144 προϊόντων από τις Shein, AliExpress και Temu διαπίστωσε ότι πολλά προϊόντα από κάθε εταιρεία δεν πληρούσαν τις νομικές απαιτήσεις

Το πιο ανησυχητικό ήταν η ανακάλυψη ότι τα παπούτσια Shein περιείχαν φθαλικές ενώσεις σε επίπεδα πολλές φορές πάνω από τα όρια ασφαλείας. Σε ένα ζευγάρι παπούτσια, βρήκαν 229 φορές περισσότερο από αυτό το επιβλαβές χημικό από ό, τι επιτρέπουν τα πρότυπα.

Ένας αξιωματούχος της ομάδας περιβαλλοντικής υγείας της Σεούλ έδωσε μια λεπτομερή εξήγηση των κινδύνων: «Οι πλαστικοποιητές με βάση τις φθαλικές ενώσεις επηρεάζουν τις αναπαραγωγικές λειτουργίες, όπως η μείωση του αριθμού των σπερματοζωαρίων, και μπορούν να προκαλέσουν στειρότητα και ακόμη και πρόωρη γέννηση». Ο αξιωματούχος τόνισε περαιτέρω τη σοβαρότητα της κατάστασης, προσθέτοντας ότι μια τέτοια χημική ουσία «ταξινομείται ως καρκινογόνος για τον άνθρωπο από το Διεθνές Ινστιτούτο Έρευνας για τον Καρκίνο, επομένως πρέπει να ληφθεί ιδιαίτερη μέριμνα για την πρόληψη μακροχρόνιας επαφής με το ανθρώπινο σώμα».

Chinese E-commerce

Source: Depositphotos

Η ΕΕ αναλαμβάνει δράση

Η εκρηκτική ανάπτυξη αυτών των πλατφορμών έχει προκαλέσει σοβαρές ανησυχίες. Για παράδειγμα, μέσα σε τέσσερις μήνες από το ντεμπούτο της, η Temu κατάφερε να ξεπεράσει τη Shein στη Γαλλία όσον αφορά το μερίδιο αγοράς. Αν και αυτή η επέκταση είναι αξιοσημείωτη από εμπορική άποψη, έχει ξεπεράσει τους ρυθμιστικούς οργανισμούς που εργάζονται για την τήρηση των κανονισμών ασφαλείας.

Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Δικαιωμάτων των Καταναλωτών, BEUC, διαμαρτυρήθηκε επίσημα για την Temu τον Μάιο του 2024, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία χρησιμοποιούσε παραπλανητικές τακτικές.

Ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA), ο οποίος εφαρμόζεται πλέον σε αυτές τις πλατφόρμες, απαιτεί αυστηρότερα μέτρα ασφαλείας για τις πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες, δηλαδή εκείνες με περισσότερους από 45 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως στην ΕΕ.

Για την αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων, οι ολλανδικές αρχές υποστηρίζουν μια συντονισμένη στρατηγική. Κάλεσαν όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, συμπεριλαμβανομένων των παραγωγών, των ναυτιλιακών εταιρειών και των κυβερνητικών οργανισμών, να αναλάβουν την ευθύνη για την εγγύηση της ασφάλειας των προϊόντων τους.

Διακυβεύεται η ασφάλεια: το ψηφιακό εμπόριο της ΕΕ αντιμετωπίζει κρίσιμη δοκιμασία

Ένα σημαντικό σημείο καμπής στην ευρωπαϊκή ψηφιακή οικονομία υποδεικνύεται από τα ανησυχητικά ευρήματα σχετικά με την ασφάλεια των προϊόντων από τις μεγάλες κινεζικές εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου Shein, AliExpress και Temu. Επειδή το 85-95% των προϊόντων τους δεν συμμορφώνονται με τους κανονισμούς ασφαλείας της ΕΕ, οι συνέπειες για την προστασία των καταναλωτών είναι ολέθριες.

Οι σημαντικές βάσεις χρηστών και ο αυξανόμενος όγκος δεμάτων αυτών των πλατφορμών δείχνουν πόσο γρήγορα επεκτείνονται, υπογραμμίζοντας την επείγουσα ανάγκη για ρυθμιστική δράση.

Καθώς οι ευρωπαϊκές αρχές αυξάνουν τον έλεγχό τους βάσει του νόμου για τις ψηφιακές υπηρεσίες, η Shein και η Temu αντιμετωπίζουν αυξανόμενη πίεση να αποδείξουν ότι ακολουθούν αυστηρούς κανονισμούς ασφαλείας. Όταν στα προϊόντα τους εντοπίζονται επιβλαβείς ουσίες, όπως τα επικίνδυνα υψηλά επίπεδα φθαλικών ενώσεων στα παπούτσια Shein, υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες για την υγεία, ιδίως για ευάλωτες ομάδες όπως τα παιδιά.

Οι καταγγελίες του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Δικαιωμάτων των Καταναλωτών και οι συνεχιζόμενες έρευνες δείχνουν μια σημαντική στροφή στο ηλεκτρονικό εμπόριο προς μεγαλύτερη λογοδοσία. Καθώς οι ρυθμιστικές αρχές προσπαθούν να βρουν μια ισορροπία μεταξύ της ευκολίας και της ασφάλειας των καταναλωτών, η ταχεία επέκταση της αγοράς και η απαίτηση τήρησης αυστηρών προτύπων ασφαλείας συγκρούονται.

Το μέλλον αυτών των πλατφορμών στην Ευρώπη θα εξαρτηθεί από την ικανότητά τους να προσαρμόζονται στις νομικές απαιτήσεις χωρίς να θέτουν σε κίνδυνο την εμπιστοσύνη των χρηστών. Εκατομμύρια πελάτες βασίζονται σε αξιόπιστα και ασφαλή προϊόντα σε έναν ολοένα και πιο ψηφιακό κόσμο, οπότε το διακύβευμα είναι υψηλό τόσο για τις συμμετέχουσες επιχειρήσεις όσο και για τους πελάτες.

Κοινή χρήση άρθρου
Παρόμοια άρθρα
Η Google βελτιώνει την ενσωμάτωση του GA4 και του Search Console
3 λεπτά για ανάγνωση

Η Google βελτιώνει την ενσωμάτωση του GA4 και του Search Console

Η Google κυκλοφόρησε νέα τεκμηρίωση που ενισχύει την ενσωμάτωση δεδομένων από το Google Analytics (GA4) και το Search Console για καλύτερη απόδοση ιστότοπου και ανάλυση SEO. Αυτή η ενημέρωση θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα από εταιρείες που επιθυμούν να αυξήσουν την οργανική επισκεψιμότητα και να βελτιώσουν την εμπειρία των χρηστών.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Ανάγνωση άρθρου
Το BuzzFeed εισέρχεται στην αγορά κοινωνικών μέσων με το BFisland
3 λεπτά για ανάγνωση

Το BuzzFeed εισέρχεται στην αγορά κοινωνικών μέσων με το BFisland

Το BuzzFeed ανακοίνωσε τη δουλειά του σε μια αυτόνομη πλατφόρμα κοινωνικών μέσων ως λύση στα σημερινά ζητήματα τοξικότητας στο διαδίκτυο. Η εταιρεία ξεκίνησε την πρώτη της κίνηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω του ψυχαγωγικού περιεχομένου και της πλατφόρμας που βασίζεται σε κουίζ, όπως ανέφερε η Semafor.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Ανάγνωση άρθρου
Διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο: Η Amazon οδηγεί τον παγκόσμιο αγώνα 360 δισεκατομμυρίων δολαρίων
2 λεπτά για ανάγνωση

Διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο: Η Amazon οδηγεί τον παγκόσμιο αγώνα 360 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Τα παγκόσμια δεδομένα ηλεκτρονικού εμπορίου από την ECDB δείχνουν ότι η Amazon και η Alibaba αποτελούν τις κορυφαίες οντότητες στο διασυνοριακό ηλεκτρονικό εμπόριο. Η Amazon πέτυχε 360 δισεκατομμύρια δολάρια σε διασυνοριακό GMV το 2023, σύμφωνα με την ECDB, διατηρώντας παράλληλα ανώτερη παγκόσμια εμβέλεια και ικανοποίηση πελατών, που ισούται με το ΑΕΠ της Αιγύπτου.

Ανάγνωση άρθρου
Bridge Now

Πιο πρόσφατα νέα ΤΩΡΑ

10+ μη αναγνωσμένο

10+