
🎤 Ποιο είναι το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι Ούγγροι πωλητές όταν σκέφτονται τη διεθνή επέκταση;
Εξακολουθούμε να αντιμετωπίζουμε τις αγορές ως αναγκαίο κακό. Πολλοί Ούγγροι πωλητές βλέπουν τις αγορές ως έσχατη λύση και όχι ως στρατηγικό κανάλι ανάπτυξης. Υποτιμούν τη δύναμη των καταχωρίσεων ποιότητας και τα εργαλεία που απαιτούνται για την κλιμάκωση. Χωρίς σωστή τεχνογνωσία και αυτοματοποίηση, αγωνίζονται με ολόκληρη τη διαδικασία πωλήσεων, κατηγορώντας συχνά το κανάλι αντί για τη ρύθμιση. Η πραγματικότητα; Οι αγορές ανταμείβουν εκείνους που τις παίρνουν στα σοβαρά. Οι πωλητές που επενδύουν στην τοπική προσαρμογή, την ποιότητα καταχώρισης και την ταχύτητα κερδίζουν διασυνοριακά.
🎤 Ποιες διεθνείς αγορές προσφέρουν την καλύτερη απόδοση επένδυσης (ROI) για τους Ούγγρους πωλητές αυτή τη στιγμή;
Το χαρτοφυλάκιο προϊόντων διαδραματίζει σημαντικό ρόλο όσον αφορά την επιλογή των σωστών αγορών. Κατά κανόνα, ξεκινάτε πάντα με τους γίγαντες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης: Allegro, Alza και eMAG. Και μην ξεχνάτε τις πλατφόρμες που στοχεύουν σήμερα στην κατάκτηση των τοπικών αγορών: Temu, Kaufland, Pepita και fizz.hu
🎤 Ποια είναι τα 3 μεγαλύτερα λάθη εφοδιαστικής που κάνουν οι Ούγγροι πωλητές κατά την επέκταση;
Κακός προγραμματισμός αποθέματος σε όλες τις περιοχές – οι πωλητές συχνά υπολογίζουν εσφαλμένα τη ζήτηση ανά περιοχή. Αυτό οδηγεί σε αποθέματα και υπερπώληση, τα οποία στη συνέχεια θέτουν σε κίνδυνο τα KPI ποιότητας λογαριασμού αγοράς. Η κεντρική ορατότητα των αποθεμάτων και ο δυναμικός συγχρονισμός μπορούν να το λύσουν αποτελεσματικά.
Δεν υπάρχει σαφής διαδικασία επιστροφής – μια “μη φιλική προς την επιστροφή” εμπειρία οδηγεί σε δισταγμό του αγοραστή. Οι τοπικές διευθύνσεις επιστροφής ή οι υπηρεσίες 3PL είναι το κλειδί.
Γενικές ρυθμίσεις χρόνου χειρισμού – οι πελάτες θέλουν να γνωρίζουν ακριβώς πότε θα παραδοθούν τα δέματά τους. Χρησιμοποιήστε σωστές και ακριβείς ρυθμίσεις χρόνου παράδοσης ή χειρισμού αντί για την προσέγγιση “ορίζουμε 3 ημέρες σε όλες τις πλατφόρμες”.
🎤 Πώς επηρεάζουν οι πολιτισμικές διαφορές τη μετατροπή των πωλήσεων στις διάφορες αγορές της ΕΕ;
Μία από τις πιο παραμελημένες περιφερειακές διαφορές είναι ο τρόπος με τον οποίο οι πελάτες θέλουν να πληρώσουν. Στην Ουγγαρία και τη Ρουμανία, η αντικαταβολή (COD) εξακολουθεί να αναμένεται ευρέως, μερικές φορές έως και το 40% των παραγγελιών. Στη Γερμανία ή τις σκανδιναβικές χώρες, κυριαρχούν οι πληρωμές με κάρτα ή οι λύσεις BNPL . Η προσφορά της “λανθασμένης” επιλογής πληρωμής μπορεί να μειώσει δραστικά τη μετατροπή.
Οι προσδοκίες εφοδιαστικής καθορίζονται από τον ηγέτη της αγοράς. Εάν το Amazon ή το eMAG παραδώσει σε 1-2 ημέρες, αυτό γίνεται ο κανόνας σε αυτήν τη συγκεκριμένη αγορά. Σε χώρες όπως η Πολωνία ή η Γερμανία, η γρήγορη, παρακολουθούμενη παράδοση είναι μια γραμμή βάσης, όχι ένα μπόνους. Αλλού, όπως στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, οι αγοραστές μπορεί να ανεχθούν μεγαλύτερη παράδοση, αλλά ακόμη και εκεί, η παράδοση 1-2 ημερών μπορεί να αυξήσει δραστικά το ποσοστό μετατροπής ή επανάληψης αγοράς. Στην Ουγγαρία, παρατηρούμε μεγάλη μείωση των πωλήσεων όταν οι έμποροι προσφέρουν παράδοση 3+ ημερών.
🎤 Ποιος είναι ο ελάχιστος προϋπολογισμός που απαιτείται για την επιτυχή διεθνή επέκταση;
Οι περισσότεροι πωλητές υπερεκτιμούν το κόστος της διεθνοποίησης. Φαντάζονται τεράστιους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ, νέες αποθήκες ή δημιουργία τοπικών ομάδων. Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεστε τοπικό απόθεμα, δεν χρειάζεστε διαφημίσεις και δεν χρειάζεται να επανεφεύρετε ολόκληρη τη λειτουργία σας.
Αυτό που πρέπει να προγραμματίσουν οι πωλητές είναι:
– Ορισμένοι λειτουργικοί πόροι για τη διαχείριση καταχωρίσεων, τιμολόγησης, υποστήριξης, χειρισμού παραγγελιών, τιμολόγησης και εφοδιαστικής.
– Εφάπαξ κόστος εγκατάστασης για τη διαμόρφωση καταχωρίσεων, πληρωμών και υλικοτεχνικής υποστήριξης
Έχουμε δει πωλητές να βγαίνουν ζωντανά σε 3-5 αγορές με μόλις 1.000-2.000 ευρώ σε πραγματικές δαπάνες. Έχει να κάνει λιγότερο με τον προϋπολογισμό και περισσότερο με τη νοοτροπία, την εκτέλεση και τη χρήση των σωστών εργαλείων από την πρώτη μέρα. Και μόλις λειτουργήσει το σύστημα, το κόστος σας ανά νέα αγορά πέφτει σχεδόν στο μηδέν.
🎤 Ποιες κατηγορίες προϊόντων λειτουργούν καλύτερα για Ούγγρους πωλητές στο εξωτερικό;
Δεν υπάρχει κατηγορία μονόκερου. Έχουμε δει Ούγγρους πωλητές να πετυχαίνουν τα πάντα, από ανταλλακτικά αυτοκινήτων μέχρι εμπορικά προϊόντα της Formula 1. Ο πραγματικός διαφοροποιητής δεν είναι αυτό που πουλάτε, αλλά πώς το κάνετε. Σχεδόν οποιαδήποτε κατηγορία μπορεί να λειτουργήσει εάν κάνετε σωστή τοπική προσαρμογή, προσφέρετε ανταγωνιστικές τιμές, παρέχετε γρήγορη παράδοση και διαχειρίζεστε σωστά τις καταχωρίσεις. Οι περισσότεροι πωλητές δεν αποτυγχάνουν λόγω του προϊόντος. Αποτυγχάνουν επειδή δεν προσαρμόζονται στην αγορά.
🎤 Ποια είναι μια στρατηγική που οι περισσότεροι Ούγγροι πωλητές δεν γνωρίζουν για τις διεθνείς αγορές;
Αξιοποιήστε το μοντέλο πολλαπλής καταχώρισης + τοπικής επικύρωσης:
- Καταχωρίστε προϊόντα χύμα σε πολλές αγορές
- Αφήστε τους αλγόριθμους των αγορών να δοκιμάσουν και να αναδείξουν αυτούς με τις καλύτερες επιδόσεις
- Διπλασιάστε τις τοπικές διαφημίσεις και τις τιμές με βάση τα αποτελέσματα
- Επεκταθείτε σε νέα κανάλια και κατηγορίες, ξεκινήστε να χτίζετε την επωνυμία σας
Αυτό σας επιτρέπει να κλιμακώσετε με δεδομένα, όχι εικασίες. Πάρα πολλοί πωλητές προσπαθούν να τελειοποιήσουν την προσαρμογή του προϊόντος / αγοράς πριν από την κυκλοφορία, χάνοντας ουσιαστικά τη δυναμική. Εάν χρησιμοποιηθούν σωστά, οι αγορές είναι το καλύτερο πεδίο δοκιμών για τους περισσότερους.
🎤 Ποια είναι η #1 συμβουλή σας για τους Ούγγρους πωλητές που ξεκινούν διεθνή επέκταση;
Μην περιμένετε την τελειότητα, αλλά μην πηδήξετε ούτε με δεμένα μάτια. Μάθετε σωστά τα βασικά (μετάφραση, ταχυμεταφορές, επιστροφές), δοκιμάστε πολλές χώρες ταυτόχρονα και χρησιμοποιήστε εργαλεία που σας βοηθούν να κλιμακώσετε και να αυτοματοποιήσετε. Θα μάθετε περισσότερα από ένα μήνα πραγματικών σχολίων στην αγορά παρά από μισό χρόνο σχεδιασμού υπολογιστικών φύλλων. Εάν το προϊόν σας πωλείται στην Ουγγαρία, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να πετύχει και αλλού, αρκεί να εντοπίσετε, να προσαρμοστείτε και να κινηθείτε γρήγορα.