3 λεπτά για ανάγνωση

Οι πωλητές του Marketplace χάνουν δύο ημέρες την εβδομάδα από μη αυτόματες εργασίες

Οι διαδικτυακοί πωλητές ξοδεύουν το 36% του χρόνου εργασίας τους ενημερώνοντας προϊόντα και διορθώνοντας σφάλματα αντί να πωλούν. Μια νέα έρευνα της ChannelEngine αποκάλυψε ότι παρά την επέκταση σε πολλές πλατφόρμες, οι εταιρείες εξακολουθούν να εργάζονται με απαρχαιωμένες μεθόδους. Το πρόβλημα βαθαίνει σημαντικά κατά την περίοδο των γιορτών, όταν κάθε χαμένη ώρα σημαίνει λιγότερες πωλήσεις.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Αυτό το άρθρο μεταφράστηκε για εσάς από την τεχνητή νοημοσύνη
Οι πωλητές του Marketplace χάνουν δύο ημέρες την εβδομάδα από μη αυτόματες εργασίες
Πηγή: ChatGPT

Το Marketplace Seller Trends Report 2025 ανέλυσε εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι ο μέσος πωλητής δραστηριοποιείται πλέον σε έξι αγορές, με το ένα τρίτο των εταιρειών να δραστηριοποιούνται σε επτά ή περισσότερες πλατφόρμες ταυτόχρονα.

Οι μισοί πωλητές εξακολουθούν να χρησιμοποιούν υπολογιστικά φύλλα Excel

Παρά την τεχνολογική πρόοδο, το 52% των πωλητών βασίζονται σε υπολογιστικά φύλλα ή εσωτερικά εργαλεία για τη διαχείριση των επιχειρήσεών τους. Ένα άλλο 45% ενημερώνει τις τιμές και τις πληροφορίες προϊόντων με μη αυτόματο τρόπο απευθείας στη διαχείριση μεμονωμένων αγορών.

Το αποτέλεσμα; Σχεδόν δύο ολόκληρες εργάσιμες ημέρες την εβδομάδα πηγαίνουν σε εργασίες ρουτίνας, όπως η διόρθωση καταχωρίσεων προϊόντων, η ενημέρωση του αποθέματος και ο χειρισμός των επιστροφών.

Για εταιρείες που πωλούν σε πολλές πλατφόρμες, αυτό σημαίνει έναν ατελείωτο κύκλο λειτουργιών αντιγραφής-επικόλλησης και ελέγχου σφαλμάτων.

Η τιμολόγηση και η προβολή είναι η μεγαλύτερη πρόκληση

Σχεδόν το ένα τρίτο των πωλητών (29%) αναγνώρισε την τιμολόγηση και την προβολή των προϊόντων ως τη δυσκολότερη πρόκληση. Οι μη αυτόματες διαδικασίες εμποδίζουν τις εταιρείες να ανταποκριθούν γρήγορα στις αλλαγές των τιμών των ανταγωνιστών ή στην εποχιακή ζήτηση. Όταν ένας πωλητής αλλάζει μια τιμή στο Amazon, πρέπει να κάνει το ίδιο στο eBay, το Zalando και όλες τις άλλες πλατφόρμες – συχνά χειροκίνητα.

Η κατάσταση επιδεινώνεται και για τους πελάτες. Σύμφωνα με προηγούμενη έρευνα αγοραστικής συμπεριφοράς του ChannelEngine, το 47% των καταναλωτών αρχίζει τώρα να αναζητά προϊόντα απευθείας στις αγορές, σχεδόν διπλάσιο από αυτούς που ξεκινούν στο Google. Επιπλέον, το 63% των πελατών προτιμά να αγοράζει σε αγορές παρά σε ιστότοπους επωνυμίας.

Ο αυτοματισμός δεν είναι πλέον προαιρετικός

Το 91% των πωλητών θεωρούν την αυτοματοποίηση κρίσιμη για την επιχείρησή τους. Περισσότερο από το ένα τρίτο αναμένει ότι οι βοηθοί αγορών τεχνητής νοημοσύνης – εργαλεία που μπορούν να αναζητήσουν, να συγκρίνουν, ακόμη και να αγοράσουν για λογαριασμό πελατών – θα φέρουν την επόμενη σημαντική αλλαγή στο εμπόριο της αγοράς μέσα σε δύο χρόνια.

Αυτή η αλλαγή ονομάζεται ήδη «πρακτορικό εμπόριο» και σημαίνει ότι οι βοηθοί τεχνητής νοημοσύνης θα αναλάβουν ορισμένες αποφάσεις αγορών από ανθρώπους. Για τους πωλητές, αυτό αποτελεί μια άλλη πρόκληση: πρέπει να βελτιστοποιήσουν όχι μόνο για τους ανθρώπους αλλά και για τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης.

Η περίοδος των διακοπών υπό πίεση

Προβλήματα με τις χειροκίνητες διαδικασίες υπάρχουν όλο το χρόνο, αλλά είναι πιο δαπανηρές κατά την περίοδο των διακοπών. Οι υψηλοί όγκοι παραγγελιών και ο έντονος ανταγωνισμός σημαίνουν ότι κάθε χαμένη ώρα μεταφράζεται σε συγκεκριμένα χαμένα έσοδα.

Οι εταιρείες που εξακολουθούν να εργάζονται με υπολογιστικά φύλλα και μη αυτόματες ενημερώσεις απλά δεν μπορούν να συμβαδίσουν με τις αλλαγές της αγοράς. Ενώ τα αυτοματοποιημένα συστήματα μπορούν να προσαρμόσουν τις τιμές σε όλες τις πλατφόρμες μέσα σε λίγα λεπτά, μια μη αυτόματη διαδικασία μπορεί να διαρκέσει ώρες ή ημέρες. Ακόμη και η Google εισήγαγε πρόσφατα τύπους με τεχνητή νοημοσύνη στα Φύλλα για να βοηθήσει στην αυτοματοποίηση επαναλαμβανόμενων εργασιών δεδομένων, αλλά οι πωλητές της αγοράς χρειάζονται περισσότερα από έξυπνα υπολογιστικά φύλλα—χρειάζονται πλήρη ενσωμάτωση.

Η στροφή προς την αυτοματοποίηση δεν αφορά μόνο την αποτελεσματικότητα – γίνεται απαίτηση επιβίωσης. Καθώς οι βοηθοί αγορών τεχνητής νοημοσύνης εισέρχονται στην αγορά και η συμπεριφορά των καταναλωτών συνεχίζει να μετατοπίζεται προς τις αγορές, οι πωλητές που δεν έχουν αυτοματοποιήσει τις δραστηριότητές τους κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από τους ανταγωνιστές που μπορούν να προσαρμόσουν τις τιμές, να ενημερώσουν το απόθεμα και να ανταποκριθούν στις αλλαγές της αγοράς σε πραγματικό χρόνο.

Κοινή χρήση άρθρου
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Παρόμοια άρθρα
Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα
2 λεπτά για ανάγνωση

Μπορούν οι επιστροφές κατάθεσης να λειτουργήσουν για καλλυντικά; Ο Kaufland δοκιμάζει την ιδέα

Γερμανικός λιανοπωλητής εγκαινιάζει πιλοτικό πρόγραμμα που θα μπορούσε να αλλάξει το παιχνίδι της συσκευασίας. Οι πελάτες της Kaufland στο Μόναχο επιστρέφουν τώρα άδειες συσκευασίες καλλυντικών με τον ίδιο τρόπο που θα επέστρεφαν ένα μπουκάλι κόκα κόλα – για 29 σεντς το καθένα στο μηχάνημα κατάθεσης. Οι λεπτομέρειες προέρχονται από το δελτίο τύπου της Kaufland που […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών
4 λεπτά για ανάγνωση

Το Postal Service Side Project γίνεται εφαρμογή λίστας επιθυμιών 13,6 εκατομμυρίων χρηστών

Ενώ πολλοί φοβούνται την ύφεση, η δανέζικη εφαρμογή λίστας επιθυμιών GoWish δημοσιεύει τα καλύτερα νούμερα όλων των εποχών. Σύμφωνα με μια αναφορά του TechCrunch, έφτασε στο νούμερο 2 στο App Store των ΗΠΑ την περασμένη εβδομάδα και διπλασίασε τον αριθμό των χρηστών του σε 13.6 εκατομμύρια τον περασμένο χρόνο. Η αξιοσημείωτη λεπτομέρεια; Ξεκίνησε ως χριστουγεννιάτικο […]

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI
2 λεπτά για ανάγνωση

Εξοικονόμηση κόστους #1 Μέτρηση: Πώς οι εταιρείες μετρούν την επιτυχία του αυτοματισμού AI

Νέα έρευνα από το TikTok και το NewtonX δείχνει πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την αυτοματοποίηση AI στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις. Το 90% των στελεχών πιστεύει ότι η αυτοματοποίηση της τεχνητής νοημοσύνης θα βοηθήσει τις εταιρείες τους να αναπτυχθούν. Οι επενδύσεις αυξάνονται γρήγορα και όλοι περιμένουν αποτελέσματα.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU