
Ιστορικό και πλαίσιο
- Το Ladenzeile είναι μια μηχανή σύγκρισης τιμών που ιδρύθηκε από την Rocket Internet στο 2008. Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη γερμανική και αυστριακή σκηνή ηλεκτρονικού εμπορίου. Η Rocket Internet βρίσκεται επίσης πίσω από μάρκες όπως η Zalando, η Delivery Hero και η HelloFresh.
- Το Idealo είναι επίσης ένας γερμανικός ιστότοπος σύγκρισης τιμών που δραστηριοποιείται σε πολλές ευρωπαϊκές αγορές. Λειτουργεί από το 2000 και έχει γίνει η μεγαλύτερη πλατφόρμα αγορών και σύγκρισης τιμών στην Ευρώπη.
- Το Shopalike λειτουργεί επίσης ως ιστότοπος σύγκρισης τιμών, αλλά είναι επίσης μια διαδικτυακή πλατφόρμα αγορών που επικεντρώνεται σε κατηγορίες όπως ρούχα, παπούτσια, τσάντες, κοσμήματα και αθλητικά είδη. Το επιχειρηματικό μοντέλο της Shopalike βασίζεται στη συγκέντρωση προϊόντων από πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα. Δεν είναι μια αγορά με την παραδοσιακή έννοια όπου πολλοί πωλητές παραθέτουν τα προϊόντα τους, αλλά μια διαδικτυακή πλατφόρμα αγορών που συγκεντρώνει προϊόντα από διαφορετικούς διαδικτυακούς πωλητές και επιτρέπει στους πελάτες να συγκρίνουν τις τιμές και να βρουν τις καλύτερες προσφορές. Δραστηριοποιείται σε δέκα ευρωπαϊκές χώρες.
Η Axel Springer εξαγόρασε τη Ladenzeile το 2011 και την ενσωμάτωσε στον υπάρχοντα ιστότοπο σύγκρισης Idealo. Ωστόσο, η Ladenzeile και η Shopalike θα σταματήσουν τις δραστηριότητές τους στις 30 Ιουνίου. Η απόφαση επηρέασε 70 υπαλλήλους, οι οποίοι έλαβαν πακέτα απόλυσης.
Στρατηγικές αλλαγές
Ένας σημαντικός παράγοντας στην απόφαση είναιη μειωμένη ικανότητα προσέλκυσης επισκεψιμότητας από την Google. Οι ιστότοποι σύγκρισης αντιμετώπισαν προβλήματα ορατότητας σε αυτήν την πλατφόρμα, επηρεάζοντας την επισκεψιμότητα και τα έσοδά τους. Οι πλατφόρμες έχουν σχολιάσει στο παρελθόν το μειονέκτημά τους στο Google.

Source: Omr.com
Ο Axel Springer αποφάσισε τώρα να εστιάσει τις προσπάθειές του στο Idealo. Η εταιρεία ελπίζει ότι ο επερχόμενος νόμος για τις ψηφιακές αγορές θα συμβάλει στην εξισορρόπηση των όρων ανταγωνισμού και στην αύξηση της κερδοφορίας των υπηρεσιών σύγκρισης.
Τι σημαίνει αυτό για το εγχώριο ηλεκτρονικό εμπόριο;
Το κλείσιμο των ξένων υπηρεσιών σύγκρισης είναι απίθανο να έχει άμεσο αντίκτυπο σε άλλο ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο. Ωστόσο, η σημασία της διαφοροποίησης των πηγών κυκλοφορίας καταδεικνύεται από αυτό το παράδειγμα.
Η απόφαση του Axel Springer να επικεντρωθεί στο Idealo υποδηλώνει μια στρατηγική επικέντρωσης σε βασικές, κερδοφόρες επιχειρήσεις. Υπάρχει ακόμα ελπίδα για ιστότοπους σύγκρισης τιμών με τον ευρωπαϊκό νόμο για το ψηφιακό μάρκετινγκ (DMA), ο οποίος θα μπορούσε να ανοίξει νέες ευκαιρίες για ιστότοπους σύγκρισης.